برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. چال گونه با نخ یا با جراحی؟ کدام انتخاب بهتری است؟

چال گونه با نخ یا با جراحی؟ کدام انتخاب بهتری است؟

دکتر آرش نجف بیگی

چال گونه با نخ

این روزها اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، پر از عکس‌های جذاب از سوپرمدل‌ها و بازیگرانی است که لبخند زیبا دارند. اگر با دقت بیشتری به لبخند‌های زیبا خیره شوید، متوجه فرورفتگی در نزدیکی لب‌ها خواهید شد. به این فرورفتگی‌ها، چال گونه گفته می‌شوند. جذابیت لبخند با چال گونه تاحدی است که این روزها یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی زیبایی، جراحی چال گونه است. علم پزشکی با داشتن تکنیک‌های گوناگونی می‌تواند زیبایی و جذابیت را برای‌تان ایجاد کند. ایجاد چال گونه با نخ نیز، یکی از روش‌های ساده و کم هزینه این جراحی است.

اگر شما نیز وسوسه جذابیت فوق‌العاده لبخند افراد با چال گونه هستید و می‌خواهید مزایا و معایب چال گونه با نخ و جراحی چال گونه را بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.ر

چال گونه

سرفصل مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

ابتدا بهتر است بدانید که چال گونه چیست و چرا ایجاد می‌شود.

چال گونه چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید که چال گونه چیست و چرا ایجاد می‌شود.

چال گونه، به شکل مادرزادی در برخی افراد وجود دارد. این شرایط زمانی ایجاد می‌شود که عضله زایگوماتیک اصلی یا زایگوماتیک ماژور، دچار نقص باشد. در واقع، شما تنها زمانی می‌توانید چال گونه را مشاهده کنید که این عضله، دو قسمتی شده باشد. عضله زایگوماتیک از استخوان گونه تا گوشه لب کشیده شده و در زمان لبخند، دچار کشیدگی می‌شود. در افرادی که چال گونه وجود دارد، این عضله تا قسمتی از نزدیکی زیر گونه کشیده می‌شود و سپس، از این قسمت به دو انشعاب تقسیم می‌گردد. همین موضوع موجب می‌شود تا در زمان خنده، عضله اول کشیده و عضله دوم بی‌حرکت بماند. حاصل چنین رویدادی، جذاب‌ترین لبخند با چال گونه است.

آیا می‌توان چال گونه غیرمادرزادی را ایجاد کرد؟

بسیاری از افراد، عاشق چال گونه هستند و از راه‌های زیادی برای ایجاد آن استفاده می‌کنند. مثلا برای جذابیت لبخند و ایجاد چال گونه مصنوعی، با گریم و میکاپ تلاش می‌کنند تا خط فرضی به عنوان چال گونه ایجاد کنند. معمولا چنین کارهایی برای عکاسی و فیلم‌برداری مناسب است، اما نتیجه آن اصلا در شرایط عادی زیبا نیست. به همین دلیل، انجام جراحی چال گونه یا ایجاد چال گونه با نخ، بهترین راهکاری است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

راه‌های ایجاد چال گونه کدامند؟

همان‌طور که از ابتدا گفتیم، چال گونه طرفداران بسیار زیادی دارد. افراد زیادی سعی می‌کنند تا جذابیت و زیبایی این چال در ناحیه لپ را لمس کنند. به همین دلیل، درخواست برای پیدا کردن بهترین راه‌کار ایجاد چال گونه زیاد است. خوشبختانه، علم پزشکی مثل همیشه در تلاش است تا پاسخگوی درخواست‌ها و نیازهای افراد برای زیبایی و جذابیت بیشتر باشد. در ادامه، به برخی از این راهکارها اشاره می‌کنیم.

1- ایجاد چال گونه با نخ

یکی از پرطرفدارترین و آسان‌ترین چیزهایی که می‌توانید از آن برای جوانسازی و زیبایی استفاده کنید، نخ است. نخ‌های پزشکی، انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها کلاژن سازی می‌کنند و برای ایجاد جذابیت و جوانسازی پوست از آن‌ها استفاده می‌شوند. برخی دیگر نیز، برای لیفت صورت، لیفت بینی و لیفت شقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما برای چال لپ، به دو صورت مختلف از نخ‌های لیفت و نخ بخیه استفاده می‌شود. در این روش، پزشک متخصص به وسیله نخ بخیه جذبی، اقدام به ایجاد چال لپ می‌کند. برخی از پزشکان، از نخ جذبی استفاده نمی‌کنند و معمولا بعد از یک هفته، باید برای کشیدن بخیه مجددا مراجعه شود.

پروسه ایجاد چال گونه با نخ، بسیار ساده و سرپایی است. به همین دلیل، هیچ نگرانی در خصوص آن نباید داشت. کافی است به پزشک متخصص و باتجربه‌ای مراجعه کنید و درخواستتان را در کنار انتظاراتی که بعد از جراحی از چهره خودتان دارید، بیان کنید.

پزشک با بررسی شرایط شما، نوع صورت، نوع لبخند و محل موردنظر برای ایجاد چال لپ، واقعیت‌های این جراحی را بررسی می‌کند. سپس در زمان تعیین شده برای انجام عمل، اقدام به بی‌حسی محل موردنظر می‌نماید. پس از آن، با علامت‌گذاری محل موردنظر جهت ایجاد چال لپ، انجام عمل چال گونه با نخ را آغاز می‌کند.

در این شرایط معمولا پزشک با ایجاد بخیه در ناحیه موردنظر جهت ایجاد چال گونه، این جراحی را تمام می‌کند. بخیه‌ها در صورتی که جذبی باشند، به مرور جذب شده و جایش باقی نمی‌ماند. اما در صورتی‌که نخ بخیه جذبی نباشد، باید در زمان تعیین شده برای کشیدن آن مراجعه کنید.

این جراحی کاملا سرپایی انجام می‌شود و هیچ نگرانی از بابت انجام چال گونه با نخ نباید داشته باشید. اگر هدف، استفاده از نخ لیفت باشد، پزشک متخصص با ایجاد اتصال بین عضله و پوست صورت، می‌تواند در هنگام لبخند، چال لپ را پدیدار کند. این روش معمولا حدود 6 ماه الی 12 ماه ماندگاری دارد؛ اما ماندگاری چال لپ با بخیه، در هر فرد متفاوت است.

ایجاد چال گونه با نخ

مقاله بهترین جراح لیفت صورت در تهران را ازدست ندهید.

عوارض چال گونه با نخ چیست؟

اطلاع از عوارض هر اقدامی، موجب می‌شود تا واقع‌بینانه در مورد انجام یا عدم انجام آن تصمیم گیری کنید. چال گونه با نخ، عوارض چندانی ندارد. در برخی موارد که پزشک، متخصص و باتجربه نباشد، ریسک بروز نتایج نامطلوب وجود دارد. در بعضی مواقع، اگر مراقبت‌های بعد از انجام چال گونه با نخ رعایت نشده باشد، ریسک بروز عفونت و آسیب به بافت لپ وجود دارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا چنین اقداماتی، توسط پزشک متخصص و در فضای ایمن انجام شود تا هیچ عارضه‌ای مشاهده نگردد.

مراقبت‌های بعد از چال گونه با نخ کدامند؟

اگر طرفدار چال گونه با نخ باشید، حتما می‌دانید که این کار تا چه اندازه ساده و بی دردسر انجام می‌شود. معمولا درد اندک آن به اندازه تزریق یک آمپول ساده است و چندان پیچیدگی خاصی وجود ندارد. به همین دلیل، مراقبت‌های بعد از چال گونه با نخ نیز، محدود است.

معولا عدم مصرف نوشیدنی‌های گرم تا 24 ساعت بعد از انجام چال گونه با نخ، عدم ایجاد کشش و فشار در ناحیه چال گونه و همچنین، مصرف داروهای احتمالی تجویزشده توسط پزشک، از مهم‌ترین مراقبت‌هایی است که باید انجام دهید.

ماندگاری چال گونه با نخ چقدر است؟

معمولا این اقدام در هر فرد به شکل متفاوتی ماندگاری دارد؛ اما به طور میانگین ماندگاری چال گونه با نخ، حدود 6 ماه الی 1 سال است. در بعضی مواقع فرد حدود 3 تا 5 سال بعد از انجام این کار نیز، چال گونه دارد. به همین دلیل، نمی‌توان چندان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد. آن‌چه اهمیت دارد، موقتی بودن اثر آن است.

معمولا این اقدام در هر فرد به شکل متفاوتی ماندگاری دارد؛ اما به طور میانگین ماندگاری چال گونه با نخ، حدود 6 ماه الی 1 سال است.

2- عمل جراحی چال گونه

یکی از روش‌های جذاب برای ایجاد چال گونه، انجام جراحی چال گونه است. در این روش، پزشک متخصص جراحی زیبایی شرایط فیزیکی شما را بررسی می‌کند. سپس، با بی‌حسی موضعی، کار آغاز می‌شود. پزشک متخصص 10 دقیقه منتظر می‌ماند تا اطمینان حاصل شود هیچ دردی احساس نمی‌کنید. بعد از این مرحله، با کمک یک ابزار بیوپسی بسیار کوچک، عمل چال گونه شروع می‌شود. پزشک در محل تعیین شده برای ایجاد چال گونه، اقدام به برداشتن چربی و ماهیچه می‌کند. این کار در فضایی 2 الی 3 سانتی‌متری انجام می‌شود.

بعد از این مرحله، نوبت به بررسی میزان گودی چال گونه می‌رسد. زمانی که استاندارد مدنظر پزشک ایجاد شد، پزشک متخصص محل زخم را بخیه می‌کند و جراحی تمام می‌شود. نتیجه این نوع از عمل چال گونه، بسیار ماندگار و مطلوب است.

مطالعه مقاله بررسی جامع جراحی پلاستیک صورت را پیشنهاد می دهیم.

دوران نقاهت عمل جراحی چال گونه چقدر است؟

فراهم کردن مقدمات لازم برای مراقبت بیشتر یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که فرد باید در جریان آن، اقداماتی انجام دهد. دوران نقاهت جراحی چال گونه، بسیار اندک است. این جراحی به عنوان جراحی سرپایی شناخته می‌شود و معمولا پزشک متخصص بعد از انجام آن، نیازی به بستری و حضور شما در کلینیک یا بیمارستان نمی‌بیند. به همین دلیل می‌توانید به منزل بازگردید و استراحت کنید. در اکثر افراد، کمی تورم در ناحیه جراحی ایجاد می‌شود که بهبودی آن احتیاج به زمان دارد. پزشک متخصص توصیه می‌کند تا کمپرس سرد استفاده کنید و این تورم را به مرور کاهش دهید.

عوارض جراحی چال گونه چیست؟

در اکثر عمل‌های جراحی، بروز عوارض اندک، بسیار طبیعی است. در عمل چال گونه نیز، احتمالا شاهد برخی عوارض رایج خواهید بود. بروز عوارض جدی، در صورتی که پزشک متخصص و باتجربه‌ای جراحی شما را انجام داده باشد، تقریبا غیرممکن است؛ مگر خودتان در مراقبت‌های بعد از انجام جراحی، بی‌توجهی کرده باشید. در ادامه برخی از این عوارض را مرور می‌کنیم:

  • خونریزی در محل جراحی
  • آسیب عصب صورت
  • قرمزی و تورم
  • عفونت
  • جای زخم

نکته: توجه داشته باشید که انجام چنین جراحی‌هایی، نسبتا برگشت ناپذیر است. اگر از نتیجه جراحی چال گونه خوشتان نیاید، نمی‌توانید خیلی زود به شرایط قبلی و طبیعی بازگردید. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا پزشک معتمد و متخصص انتخاب کنید و در خصوص نتیجه جراحی زیبایی، واقع بینانه فکر کنید. شما باید بدانید که نتیجه این جراحی دائمی است!

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی با ما تماس بگیرید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

ماندگاری روش جراحی در ایجاد چال گونه چه مدت است؟

شما به عنوان کاندید انجام جراحی چال لپ، باید بدانید که دقیقا تا چه مدت پس از انجام عمل، زیبایی چال گونه را دارید. آیا نیاز به ترمیم وجود دارد؟ معمولا اگر عمل جراحی به خوبی انجام شود و پزشک متخصص و باتجربه‌ای برای انجام آن انتخاب کرده باشید، نتیجه ماندگار است و نیازی به ترمیم وجود ندارد. هرچند، باید درنظر داشته باشید که چال گونه طبیعی نیز، با شرایط افزایش سن و لاغری زیاد، گاهی ازبین می‌رود. پس چنین رویدادی برای چال گونه عمل شده نیز، وجود دارد.

قیمت چال گونه با نخ یا عمل جراحی چال لپ چقدر است؟

شما بسیار خوش شانس هستید که در ایران قصد انجام جراحی زیبایی دارید. در کشورهای دیگر مثل آمریکا، انجام جراحی چال گونه، حداقل 1500 دلار هزینه در پی دارد. اما خوشبختانه، این جراحی برای جراحان زیبایی ایرانی، چندان پیچیده نیست و با هزینه بسیار کم‌تر انجام می‌شود. معمولا بسته به تخصص پزشک، تجربه و محل انجام این جراحی، هزینه‌ای حدود 4 میلیون تومان الی 10 میلیون برای برای آن کنار بگذارید.

شما بسیار خوش شانس هستید که در ایران قصد انجام جراحی زیبایی دارید. در کشورهای دیگر مثل آمریکا، انجام جراحی چال گونه، حداقل 1500 دلار هزینه در پی دارد.

مراقبت‌های بعد از جراحی چال گونه کدامند؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که تعیین کننده زیبایی و جذابیت نتیجه جراحی چال گونه است، مراقبت‌های پس از انجام آن است. تقریبا در تمامی عمل‌های زیبایی، توجه به مراقبت‌های بعد از عمل بسیار ضروری است. اکثر عوارض و مشکلاتی که موجب نارضایتی فرد از نتیجه جراحی می‌شود، ناشی از عدم توجه به همین مراقبت‌های ساده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مراقبت‌های بعد از جراحی چال گونه را جدی بگیرید:

  1. تا زمان بهبودی زخم، مصرف غذاهای تند ممنوع است.
  2. حداقل تا 5 روز بعد از عمل، نوشیدنی و غذای گرم مصرف نکنید.
  3. استفاده مرتب از دهانشویه‌ای که توسط پزشک تجویز می‌شود، ضروری است.
  4. داروهای تجویزشده خصوصا آنتی بیوتیک را راس ساعت مقرر استفاده کنید.
  5. از تحمیل فشار به ناحیه جراحی شده تا 10 الی 15 روز بعد از عمل پرهیز کنید.

برای مطالعه بیشتر این مقاله لاتین را بخوانید.

آیا می‌توان میزان گودی را مشخص کرد؟

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا میزان گودی چال گونه را خودشان مشخص کنند. این شرایط معمولا توسط پزشکان قابل انجام است. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا در جلسه مشاوره پیش از خدمات و جراحی زیبایی، این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

دیمپل پلاستی چیست؟

دیمپل پلاستی همان عمل جراحی زیبایی چال گونه است. در واقع، در این جراحی پزشک متخصص با ایجاد برش کوچکی، اقدام به برداشتن مقداری چربی و ماهیچه می‌کند تا میزان گودی مدنظر ایجاد گردد. در بعضی مواقع، پزشک با انتخاب تکنیک خاصی در جراحی، به‌وسیله نخ بخیه جذبی، اقدام به ایجاد فضایی مختص ناحیه چال گونه می‌کند.

آیا گودی گونه از بین می‌رود؟

در حالت عادی و طبیعی، افرادی که دارای چال گونه هستند، با افزایش سن، شل شدن عضلات صورت، چاقی و لاغری، شاهد ازبین رفتن چال لپ هستند. این شرایط در برخی موارد ایجاد می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان ادعا کرد که نتیجه جراحی یا ایجاد چال گونه با نخ، دائمی است؛ اما در صورتی که سبک زندگی سالمی داشته باشید و دچار تغییرات چاقی و لاغری بیش از حد نباشید، احتمالا نتایج جراحی آن دائمی خواهد بود.

آیا مشاهده نتیجه عمل چال گونه، آنی است؟

حدود 3 هفته زمان نیاز است تا نتیجه عمل چال گونه به شکل جذابی قابل لمس باشد. به همین دلیل، باید تا بهبود کامل تورم در ناحیه جراحی شده صبر کنید. این زمان در هر فرد متفاوت است؛ اما به طور میانگین 3 هفته زمان نیاز است تا به نتیجه مطلوب برسید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر