برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. هر آنچه که درباره لیفت شقیقه با ژل لازمه بدانید!

هر آنچه که درباره لیفت شقیقه با ژل لازمه بدانید!

دکتر آرش نجف بیگی

بسیاری از مردم قدرت فیلر یا ژل را در از بین بردن خطوط اخم یا تقویت لب‌ها می ‌دانند، اما در مورد لیفت شقیقه چطور؟ به نظر می رسد این قسمت از صورت نیز برای لیفت می تواند از تزریق ژل و فیلر های پوستی بهره ببرد.

دلیل آن این است که از دست دادن حجم در شقیقه ها می تواند تأثیر زیادی روی بقیه صورت داشته باشد. بنابراین در لیفت شقیقه با ژل، با هدف قرار دادن حفره‌های شقیقه، بیماران می ‌توانند به روشی غیرجراحی ظاهری جوانتر داشته باشند. در واقع می توان گفت این روش مثل یک مینی لیفت صورت بدون نیاز به یک چاقوی جراحی است. در ادمه این مطلب می خواهیم هرآنچه را که لازم است در مورد لیفت شقیقه با تزریق ژل بدانیم و این روش درمانی را مورد بررسی قرار دهیم، پس این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید!

لیفت شقیقه با تزریق ژل 

اگر به صورت خود نگاه کرده باشید و با خود فکر کرده اید که “هوم، چیزی تغییر کرده است”، اما نمی دانید دقیقاً چی چیزی تغییر کرده است، به احتمال زیاد مشکل شقیقه های شما است! یعنی قسمتی از فضای کنار چشم ها که تاثیر زیادی در نشان دادن حالت صورت و البته علائم میانسالی و پیری دارد!

اگر بالای 35 سال دارید، به احتمال زیاد حجم شقیقه های خود را از دست داده اید، و این کاهش حجم در شقیقه ها به طور مستقیم با جوانی و شادابی چهره شما رابطه دارد. برای از بین بردن و مبارزه با این علائم پیری پوست و صورت روش درمانی بی نظیری وجود دارد به نام لیفت شقیقه با ژل. این روش درمانی بسیار کم خطر است و مدت زمان بهبودی فوق العاده کمی دارد.

لیفت شقیقه می تواند به جلوگیری از کاهش حجم در شقیقه کمک کند و ظاهری متعادل و جوان تر به دست آورد. اگرچه شقیقه‌ ها ناحیه‌ای حیاتی برای ترمیم حجم در صورت ‌های پیر هستند، اما به اندازه سایر چین ‌و چروک های صورت آشکار نیستند و ممکن است گاهی اوقات توسط بیمار نادیده گرفته شوند. با این حال، با تزریق پرکننده‌های پوستی مانند فیلر و انواع ژل، لیفت شقیقه‌ها می ‌تواند ظاهر قسمت بالایی و میانی صورت را تغییر داده و از کاهش حجم جلوگیری کند که منجر به ظاهری جوان و شاداب می ‌شود.

لیفت شقیقه با تزریق ژل روش غیرجراحی است که مانند یک لیفت صورت کوچک، شقیقه‌ ها را تقویت می‌ کند و با استفاده از ژل اسید هیالورونیک زیست تخریب پذیر (HA) رطوبت و حجم را به ناحیه زمانی باز می گرداند. در حقیقت هیالورونیک اسید یک قند طبیعی است که از طریق احتباس آب به پوست ما کمک می کند تا صاف و هیدراته شود و از طرفی با تزریق اسید هیالورونیک به نواحی تخلیه شده شقیقه، ذخایر اسید هیالورونیک که در طول زمان کاهش یافته اند دوباره پر می شوند.

مقاله مزایای لیفت ابرو با ژل همراه با مراقبت های قبل و بعد از آن را از دست ندهید.

روند لیفت شقیقه با ژل

پس از تکمیل معاینه اولیه و بررسی سابقه پزشکی شما توسط پزشک، معمولاً مراحل زیر برای انجام لیفت شقیقه با ژل انجام می شود:

  1. شما را به یک اتاق تمیز می برند که می توانید در آنجا بنشینید یا دراز بکشید.
  2. ناحیه مورد تزریق به خوبی با الکل و محلول های پاک کننده تمیز می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ آرایش یا باکتری روی پوست شما باقی نمی ماند.
  3. برای کاهش درد ناشی از تزریق، یک بی‌حسی موضعی یا لیدوکائین در مناطقی که فیلر ها را دریافت می‌ کنید، تزریق می‌ شود. توجه داشته باشید که برخی از پرکننده‌های پوستی، مانند رادیس، ممکن است لیدوکائین یا سایر مواد بی‌حس کننده را در محلول داشته باشند.
  4. یک سرنگ استریل حاوی ژل تهیه می شود.
  5. جراح یا متخصص به آرامی سوزن را وارد ناحیه شقیقه می کند و به آرامی ماده را از سرنگ به داخل شقیقه رها می کند. ممکن است هنگام فرو رفتن سوزن، احساس سوزش یا درد مختصری داشته باشید.
  6. آنها سوزن را برمی دارند و هرگونه خون یا نشتی که از محل تزریق می آید را پاک می کنند.
  7. پزشک شما همچنین ممکن است ناحیه مورد نظر را به آرامی ماساژ دهد تا مطمئن شود که توده یا برآمدگی وجود ندارد.
لیفت شقیقه با تزریق فیلر

لیفت شقیقه با ژل برای چه کسانی مناسب است؟

از دست دادن حجم در شقیقه اغلب چیزی نیست که بیمار لزوما متوجه آن شود و اکثراً فقط با دانستن اینکه خسته به نظر می رسند وارد مطب پزشک می شوند و اغلب با ایده های کاملاً متفاوتی از آنچه نیاز دارند به دنبال راه چاره می گردند.

این روش لیفت شقیقه مناسب افرادی است که همیشه خسته به نظر می ‌رسند، با پلک چشم ‌های افتاده یا ابرو های آویزان. دلیل اینکه این افراد از فیلر شقیقه ‌ها سود می ‌برند این است که چربی در ناحیه شقیقه اساساً کوچک شده و پوست به سمت پایین و جلو افتادگی پیدا می کند.

تزریق ژل در امتداد استخوان گونه و شقیقه کمک می کند تا پوست به عقب کشیده شود و چشم بازتر شود.

مزایای لیفت شقیقه با ژل

بر خلاف عمل جراحی لیفت صورت، فیلرهای شقیقه موقتی بین شش ماه تا چند سال ماندگاری دارند. در حالی که برخی ممکن است این را به عنوان یک جنبه منفی در نظر بگیرند، اما لازم به ذکر است که این درمان مستلزم خطر بسیار کمتری است و اگر از نتایج راضی نباشید، یک مزیت واقعی است زیرا به شما شانس دوباره برای انجام لیفت و ترمیم می دهد. لیفت شقیقه با تزریق ژل همچنین اجازه می دهد تا مقدار ژل یا محل تزریق ژل را در قرار ملاقات های مختلف تغییر دهید تا ظاهر متفاوتی داشته باشید تا زمانی که از نتایج کاملاً راضی باشید. این روش درمانی فواید متعددی دارد و به دلایل زیر جایگزین مناسبی برای روش های جراحی است:

پر کردن حفره های شقیقه

با افزایش سن، نواحی شقیقه‌تان چربی از دست می ‌دهند و در غیاب حجم طبیعی، ظاهری توخالی ایجاد می ‌کنند. پرکننده‌های پوستی مانند اسید هیالورونیک می ‌توانند به پر کردن این حفره‌ ها و بازگرداندن حجم به شقیقه ‌ها و ناحیه ابرو کمک زیادی کنند.

دوران نقاهت و بهبودی کوتاه

تزریق ژل و انواع فیلر در شقیقه ها برای لیفت تمپورال تنها چند دقیقه طول می کشد و زمان بهبودی کامل آن کمتر از چند روز است. همچنین نیازی نیست که بعد از عمل تحت بیهوشی قرار بگیرید یا کسی شما را به خانه ببرد. از سوی دیگر، جراحی پلاستیک نیاز به بیهوشی و در برخی موارد پذیرش در یک مرکز پزشکی دارد و این موضوع می تواند پرهزینه تر از یک روش سرپایی باشد و بهبودی کامل پس از جراحی صورت گاهی اوقات می تواند هفته ها طول بکشد و با ناراحتی و عوارض بسیار بیشتری همراه است.

افزایش استحکام پوست 

برخی از پرکننده های پوستی به بدن شما کمک می کنند کلاژن طبیعی تولید کند که می تواند چربی های شقیقه های شما را بازیابی کند. آنها می توانند پوست را سفت کنند و چین و چروک ها را کاهش دهند و در عین حال ظاهری جوان تر به پوست بدهند. پلی ال لاکتیک اسید نمونه ای از پرکننده است که می تواند به طور طبیعی پوست شما را برای تولید کلاژن تحریک کند و در نتیجه سفتی طبیعی تر و کاهش چین و چروک را به همراه داشته باشد.

مطالعه مقاله جوانسازی صورت با تزریق چربی را پیشنهاد میدهیم.

کاهش چین و چروک

بسیاری از ژل های مورد استفاده در لیفت شقیقه با ژل می توانند به ناحیه شقیقه حجم داده و پوست را حجیم کنند. این موضوع می تواند به کشش پوست شما و کاهش ظاهر چین و چروک اطراف شقیقه ها، چشم ها و پیشانی شما کمک کند.

اسید هیالورونیک مخصوصاً برای این منظور مناسب است زیرا بدن شما به طور طبیعی این ماده را تولید می کند. این بدان معنی است که بدن شما می تواند آن را بدون ایجاد هیچ گونه مسمومیتی دوباره جذب کند و نتایج آن حداقل 12 ماه ماندگار باشد.

لیفت همزمان چشم ها 

در برخی موارد، استفاده از لیفت شقیقه با تزریق ژل می ‌تواند به لیفت گوشه چشم‌ها نیز کمک کند. حجم اضافی ژل می‌ تواند باعث سفت شدن و حجم دادن به پوست شود و ظاهر چین و چروک‌هایی که اغلب به نام «پا کلاغی» در اطراف چشم‌ ها تجمع می ‌یابند را کاهش دهد.

ماندگاری بالا اما موقتی

برخلاف جراحی پلاستیک، لیفت شقیقه با ژل موقتی است و از 6 ماه تا چندین سال قبل از نیاز به انجام مجدد دوام دارند. این موضوع می تواند برای برخی یک نقطه ضعف باشد، اما اگر از ظاهر خود راضی نباشید یا از عوارض جانبی آن ناراضی باشید، ممکن است خوب باشد.

می ‌توانید مقدار ژل یا موقعیت دقیق پرکننده را تا زمانی که از نتایج کاملاً راضی باشید، تغییر دهید.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه با ژل

پس از تزریق ژل برای لیفت شقیقه باید دستورالعمل ها  و مراقبت های بعد از تزریق را به خوبی انجام دهید تا هم نتایج بهتری بگیرید و هم ماندگاری ژل را بیشتر کنید. برخی از مراقبت هایی که بعد از لیفت شقیقه از طریق ژل باید انجام دهید به شرح زیر است:

  • تا چند روز پس از تزریق روی شقیقه‌ ها نخوابید و به آنها فشار وارد نکنید. سعی کنید بیشتر به پشت بخوابید و صورتتان بالا باشد.
  • تا حدود 48 ساعت بعد از عمل هیچ ورزش شدیدی انجام ندهید.
  • سعی کنید تا زمانی که درد، تورم یا ناراحتی از بین نرفته، شقیقه های خود را لمس نکنید.
  • شقیقه های خود را به آرامی تمیز کرده و به طور منظم (حداقل یک بار در روز) بشویید تا خطر عفونت کاهش یابد.

ریسک و عوارض جانبی لیفت شقیقه با ژل

هر نوع فیلر تزریقی عوارض جانبی احتمالی دارد. برخی از آنها شایع و جدی نیستند، زیرا معمولاً در عرض یک هفته یا بیشتر از بین می روند اما برخی از عوارض جانبی نادرتر جدی تر هستند و در صورت عدم درمان مناسب می توانند منجر به عوارض طولانی مدت شوند. اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از ژل یا فیلر معتبر و مورد تایید FDA استفاده می کند. در ادامه برخی از عوارض جانبی رایج که خفیف هستند و معمولاً در عرض 1 تا 2 هفته از بین می روند را برایتان گلچین کرده ایم:

  • ورم
  • سرخی
  • درد
  • کبودی
  • کهیر
  • خارش

برخی از عوارض جانبی هم هستند که طبیعی نیستند و بسیار حادتر و جدی تر هستند و به هیچ عنوان هم به طور طبیعی و خود به خود از بین نمی روند. در اینجا برخی از عوارض جانبی نادرتر اما جدی آورده شده است:

  • عفونت
  • نشت ژل از محل تزریق
  • گره هایی که در نزدیکی محل تزریق ظاهر می شوند
  • رشد التهابی به نام گرانولوم
  • حرکت ژل از ناحیه تزریق خارج به سمت سایر نواحی نزدیک صورت
  • آسیب عروق خونی
  • از دست دادن بینایی ناشی از تزریق فیلر به شریان هایی که خون را به چشم شما می رسانند
  • مرگ بافت صورت در اثر انسداد جریان خون

میزان ماندگاری لیفت شقیقه با ژل

اثرات Juvederm و Restylane به طور متوسط بین شش تا دوازده ماه طول می کشد. HA یک ماده طبیعی در بدن است که باعث متابولیزه شدن آن در طول زمان می شود و در نتیجه، اثرات پرکننده های شما به تدریج در طول دوره شش ماهه کاهش می یابد. از سوی دیگر PMMA یک ماده مصنوعی است و نمی تواند توسط بدن متابولیزه شود، بنابراین نتایج آن دائمی تر است و می تواند تا پنج سال باقی بماند.

در آخر

از دست دادن حجم در شقیقه ها می تواند منجر به ظاهری پژمرده و لاغر شود. با توجه به درمان های بسیار زیادی که برای این معضل وجود دارد، به نظر می رسد که لیفت شقیقه با ژل روشی کم هزینه تر و با مزایای بیشتری باشد. از فیلر و ژل می توان در این ناحیه برای بازگرداندن حجم از دست رفته، حجیم شدن پوست و ایجاد ظاهری گردتر و جوان تر استفاده کرد. اگر شما هم تجربه ای در زمینه لیفت شقیقه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: healthline

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر