برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. مزایای لیفت ابرو با ژل همراه با مراقبت های قبل و بعد از آن

مزایای لیفت ابرو با ژل همراه با مراقبت های قبل و بعد از آن

دکتر آرش نجف بیگی

لیفت ابرو با ژل

با افزایش سن، به دلیل کاهش میزان کلاژن‌سازی پوست و تحرک زیاد عضلات صورت، میزان چربی موجود در زیر پوست کم شده و این امر سبب می‌شود در بخش‌هایی از صورت، پوست افتاده شده و دچار چین و چروک شود.

در نواحی اطراف چشم نیز با گذشت زمان و افزایش سن، حجم طبیعی پوست در این قسمت‌ها کاهش پیدا کرده و سبب افتادگی پوست می‌گردد. این امر سبب تغییر در شکل ابرو و ایجاد افتادگی در ابروها شده و ظاهری اخمو و عصبی برای فرد ایجاد می‌کند یا به علت عدم تقارن ابروها از زیبایی و جذابیت فرد کاسته می‌شود. همچنین، این امر می‌تواند در میزان اعتماد به نفس فرد تاثیرگذار بوده و در آن اختلال ایجاد کند.

امروزه روش‌های زیادی برای لیفت ابرو  و  جلوگیری از آسیب جدی به پوست وجود دارد مانند لیفت اندوسکوپیک ابرو یا سایر روش هایی که هر کدام با توجه به وضعیت شخص و نظر پزشک انتخاب می گردد. لازم به ذکر است که لیفت ابرو با ژل یک روش دائمی نیست اما با انجام آن توسط فرد متخصص، با ازبین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم، رفع افتادگی ابرو و همچنین، ایجاد تقارن در ابروها، ظاهری زیبا و شاداب برای فرد ایجاد می‌شود؛

اما این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که بالا بردن ابرو با ژل توسط فرد غیرمتخصص و در محیط غیربهداشتی انجام شود، خطرات جبران‌ناپذیری را می‌تواند برای شما به وجود آورد. لیفت ابرو با بوتاکس نیز از روش های بدون جراحی لیفت ابرو می باشد که در کمترین زمان انجام می شود.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/9Wf4a/vt/frame

علت افتادگی و ایجاد چین و چروک در ناحیه ابرو چیست؟

کلاژن و الاستین دو پروتئین وابسته به هم هستند که در ظاهر جوان و پوست بدون چین و چروک نقش قابل توجهی دارند. کلاژن از فیبروبلاست‌ها تشکیل شده و وجود آن در پوست، سبب استحکام و سفت نگه داشتن پوست می‌شود.

وجود کلاژن به پوست کمک می‌کند تا به صورت مداوم سلول‌های خود را بازتولید کند و در نتیجه، با منبسط و منقبض شدن پوست سبب می‌شود استحکام پوست حفظ شود.

الاستین، نوعی پروتئین مفید در پوست است که وجود آن در بین لایه‌های کلاژن حالت ارتجاعی به پوست می‌بخشد. نتیجه‌ی فعالیت این دو پروتئین سبب ایجاد پوستی سالم، جوان و شاداب در فرد است.

با افزایش سن مقدار تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش یافته و به مرور زمان باعث افتادگی در پوست می‌شود و حالت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد.

علاوه بر این مورد، مواردی همچون مصرف الکل،استعمال دخانیات، نور خورشید و فعالیت عضلات ابرو و بالا و پایین بردن روزمره ابروها، سبب ایجاد خطوط بین ابروها و افتادگی پوست اطراف ناحیه‌ ابرو شده و انعطاف پوست به مرور زمان کم‌تر می‌شود.

در نتیجه، وجود چین و چروک و افتادگی ابروها، باعث پایین‌تر قرار گرفتن ابرو نسبت به محل مطلوب آن شده و ظاهری خشن و عبوس در فرد ایجاد می‌گردد.

با پیشرفت علم روش‌های مختلفی برای رفع چین و چروک و از بین بردن آثار پیری که بر اثر افزایش سن روی پوست ظاهر می‌شود، وجود دارد که با توجه به میزان عمق خطوط، میزان افتادگی و شکل ابرو می‌توان یکی از این روش‌ها را انتخاب کرد. برای بالا بردن ابرو روش های با جراحی و بدون جراحی قابل انجام است که لیفت ابرو با نخ از روش های بدون جراحی است.

بالا بردن ابرو با ژل، یکی از روش‌هایی است که اگر توسط متخصص انجام شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی برای فرد ایجاد کند.

برای آشنایی با دیگر روش های لیفت ابرو مطالعه مقاله درمان افتادگی ابرو را پیشنهاد میکنیم.

لایه مناسب پوست انسان جهت لیفت و تزریق ژل ابرو چگونگی لیفت ابرو با ژل

پوست انسان از سه لایه تشکیل شده است که این لایه‌ها عبارتند از: لایه اپیدرم که بیرونی‌ترین لایه پوست است و از بدن انسان در مقابل عوامل خارجی محافظت می‌کند.

دومین لایه، لایه‌ی درم است که سلول‌های تخصصی با عملکرد مختلف مانند فشار، لامسه، درد و حس‌های دیگر در آن وجود دارند. همچنین، در این لایه، بافت کلاژن، بافت الاستیک و فیبر مشبک وجود دارد.

لایه‌ی سوم، هیپودرم نام دارد که آخرین لایه‌ی پوست است. این لایه از بافت‌های پیوندی و چربی تشکیل شده و علاوه بر آن چربی و آب را در بدن ذخیره می‌کند.

با گذشت زمان و افزایش سن، چربی موجود در لایه‌ی هیپودرم (لایه سوم پوست) کاهش می‌یابد و این کاهش سبب ایجاد چین و چروک، افتادگی پوست و کاهش حجم پوست می‌شود.

با استفاده از روش لیفت ابرو با تزریق ژل می‌توان چربی‌های از دست رفته در این لایه را جایگزین کرد و اثرات ناشی از پیری پوست را به حداقل ‌رساند.

پوست ما در اثر افزایش سن، حرکات مکرر صورت و ابروها، حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و این امر سبب ایجاد افتادگی در ابروها، تغییر در حالت صورت به دلیل تغییر در شکل ابرو می‌شود.

هدف از لیفتینگ ابرو با ژل رفع افتادگی ابروها و ایجاد ظاهری جوان و شاداب برای فرد است.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/w8rO5/vt/frame

در لیفت ابرو با ژل از چه نوع ژل‌هایی استفاده می‌شود؟

بالابردن ابرو با ژل با مواد مختلفی انجام می‌شود که نوع مواد به میزان افتادگی ابرو و کاهش حجم پوست بستگی دارد. انجام  این کار، با پشتیبانی از قسمت‌هایی از پوست در نواحی اطراف چشم، پیشانی و ابرو که به علت از بین رفتن چربی زیر پوست، حجم خود را از دست داده‌اند، به پوست زیبایی می‌بخشد و با بالا بردن ابرو با تزریق ژل باعث ایجاد تعادل در این قسمت می‌شود.

از طریق تزریق ژل بین ابروها و نواحی پلک و پیشانی، فشاری که از طریق عضلات دیگر برای پایین نگه داشتن ابرو وارد می‌شود، آزاد شده و عضلات پیشانی بدون هیچ مقاومتی ابروها را به سمت بالا می‌کشند.

مدت ماندگاری لیفت ابرو با ژل به طور متوسط، بین شش ماه تا دو سال است که به عوامل مختلفی از جمله سرعت متابولیزه شدن در بدن و میزان تحرک عضله مورد نظر، بستگی دارد.

ژل‌هایی که برای بالا بردن ابرو از آن‌ها استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارند که با توجه به تشخیص پزشک متخصص، میزان شل شدن پوست و افتادگی ابروها و هزینه‌ای که فرد برای بالا بردن ابرو با ژل در نظر گرفته است، یکی از انواع آن انتخاب می‌شود.

چند نمونه از انواع ژلها عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid)

اسید هیالورونیک از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی لایه‌ی درم پوست (لایه دوم) است. این ماده در پوست و بافت‌های عصبی بدن یافت می‌شود و به علت وجود این ماده در تمام نقاط بدن انسان، تزریق آن هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا بافت‌های بدن این ماده را می‌شناسند و به عنوان ماده ناشناخته با آن مقابله نمی‌کنند.

در ژل اسید هیالورونیک ماده‌ای به نام گلیکوزآمینوگلیکان (Glycosaminoglycans) وجود دارد که وقتی با آب تماس پیدا می‌کند، آب را جذب کرده و حجم آن بیشتر می‌شود.

جذب آب توسط ژل هیالورونیک اسید پوست را حجیم‌تر می‌کند. بنابراین، با کم شدن مقدار هیالورونیک اسید در پوست، مقدار آب موجود در پوست کم شده و این کاهش حجم سبب افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود.

در لیفت ابرو با تزریق ژل ابرو، تزریق ژل هیالورونیک اسید با افزایش حجم پوست سبب از بین رفتن تورفتگی‌ها و افتادگی‌های پوست می‌شود و با بالا بردن ابرو با ژل و تقویت حالت ارتجاعی پوست، ظاهری جوان به فرد می‌بخشد.

  • پلی ال لاکتیک اسید (اسکالپترا)

از این ماده، برای پرحجم کردن بافت‌های نرم بدن استفاده می‌شود. تزریق اسکالپترا موجب رشد کلاژن طی چند ماه، به مرور زمان، در پوست شده و این امر سبب پرحجم شدن بافت‌های صورت می‌گردد.

ژل اسکالپترا یک ماده‌ی فریز شده است و باید قبل از استفاده در آب استریل حل شود و برای تزریق آماده گردد. باید از تزریق این ماده در ماهیچه‌هایی که میزان انقباض آن‌ها زیاد است، خودداری شود؛ زیرا ممکن است سبب ایجاد کلاژن به شکل ریز و قابل لمس در پوست گردد.

  • هیدروکسی آپاتیت (رادیس)

رادیس نوعی ژل مناسب برای تزریق در ماهیچه‌های بدن است. این ماده برای حجیم کردن مناطق مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از تزریق ژل رادیس، هیدروکسی آپاتیتی که در آن وجود دارد، سبب رشد کلاژن در بدن می‌شود. هیدروکسی آپاتیت یکی از مواد معدنی موجود در استخوان است و به همین دلیل، تزریق این ماده ایجاد حساسیت نمی‌کند.

ژل رادیس، به بدن در تولید کلاژن کمک می‌کند و با مرور زمان و تجزیه‌ی ژل، کلاژن طبیعی باقی می‌ماند.

  • کلاژن بوین یا کلاژن گاوی

کلاژن بوین (Bovin Collagen) به علت در دسترس بودن، سهولت در استفاده و مقرون به صرفه بودن، نسبت به سایر مواد شناخته‌شده‌تر است. البته ایجاد حساسیت احتمالی و ماندگاری کوتاه مدت، استفاده از این ماده را با محدودیت مواجه کرده است.

بالا بردن ابرو با تزریق ژل

لیفت ابرو با ژل چه مزایایی دارد؟

  • افزایش اعتمادبه‌نفس در فرد
  • افزایش جوانسازی پوست و بهبود شکل ظاهری فرد
  • شکل‌دهی فرم ابرو و ایجاد قوس مورد نظر
  • کاهش چین و چروک‌های ناحیه پیشانی و اطراف چشم
  • بهبود خط اخم و چین و چروک‌های عمودی بین دو ابرو
  • بالا بردن ابرو با تزریق ژل، سبب رفع افتادگی پوست زیر ابرو و ایجاد ظاهر جوان و شاداب در فرد می‌شود.
  • انجام لیفت ابرو با تزریق ژل ابرو  برای افرادی که نمی‌خواهند برای زیبایی ظاهری خود از روش‌های جراحی استفاده کنند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.
  • پس از انجام این عمل، فرد به استراحت نیاز ندارد و خطری او را تهدید نمی‌کند.
  • تزریق ژل به زمان زیادی نیاز ندارد و روند بهبودی و عوارض جانبی آن برای فرد بسیار کم است.
  • یکی از مزایای بالا بردن ابرو با تزریق ژل این است که نتایج بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده هستند و در صورت عدم رضایت از نتیجه، می‌توان آن را اصلاح کرد.

مقاله رفع چین و چروک پیشانی و جوانسازی اطراف چشم را ازدست ندهید.

قبل از انجام لیفت ابرو با ژل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • حتما قبل از تزریق ژل برای لیفت ابرو، در جلسه‌ی مشاوره سوالات خود را در این باره از پزشک متخصص بپرسید.
  • درباره‎ ی انتظارات خود از انجام این کار، با پزشک مشورت کنید.
  • برای انجام لیفتینگ ابرو با ژل حتما یک محیط کاملا بهداشتی را انتخاب کنید و این کار را زیر نظر یک فرد متخصص انجام دهید.
  • از مصرف داروهایی مانند آسپیرین، ناپروکسن و ایبوپروفن از پنج روز قبل از جراحی لیفت ابرو، خودداری کنید؛ زیرا مصرف این گونه داروها سبب رقیق شدن خون و افزایش خونریزی می‌شود.
  • از یک هفته قبل از انجام لیفتینگ ابرو با ژل ابرو، از مصرف مکمل‌هایی مثل روغن ماهی، ویتامیت E و جنسینگ خودداری کنید؛ زیرا سبب افزایش کبودی و خونریزی می‌شود.
  • اگر داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما پزشک خود را مطلع سازید تا اختلالی در انجام کار ایجاد نگردد.
  • حتما سوابق پزشکی خود را به اطلاع پزشک برسانید.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درباره ی تزریق ژل برای لیفت ابرو با کلینیک دکتر نجف بیگی تماس بگیرید.

.

پس از انجام لیفت ابرو با ژل، برای ماندگاری بهتر چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

  • بلافاصله پس از انجام لیفت ابرو، روی ناحیه‌ی مورد نظر کمپرس یخ بگذارید تا از ایجاد کبودی و تورم پیشگیری کند یا در صورت ایجاد تورم و کبودی، آن را کاهش دهد.
  • از تحرک زیاد ناحیه‌ی مورد نظر بپرهیزید و تا چهل و هشت ساعت بعد از بالا بردن ابرو با تزریق ژل، از انجام فعالیت سنگین خودداری نمایید.
  • بعد از انجام این جراحی، از قرار گرفتن در محیط‌های گرم مانند سونا و زیر دوش آب گرم خودداری کنید؛ زیرا منجر به خونریزی و تورم می‌شود.
  • از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید؛ زیرا نور خورشید، سبب از بین رفتن اثرات لیفتینگ ابرو با ژل می‌شود.
  • پس از عمل لیفت با ژل، مراقبت‌های پوستی لازم از جمله نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز و مرطوب کردن پوست، به افزایش دوام نتاج حاصل از انجام تزریق ژل کمک می‌کند.
  • عواملی مثل استرس باعث کاهش حجم پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌گردد. با مدیریت استرس، مدت زمان دوام نتایج حاصل از انجام این جراحی زیبایی افزایش می‌یابد.
  • یکی از روش‌هایی که انجام آن پس از بالا بردن ابرو با تزریق ژل، به حفظ نتایج حاصل از آن کمک می‌کند، تجدید درمان است؛ زیرا پس از گذشت زمان، ژل تزریق شده توسط بدن تجزیه می‌شود. تکرار درمان سبب تولید کلاژن شده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.
  • بعد از انجام لیفت ابرو،  از مصرف سیگار و الکل پرهیز کنید تا روند بهبودی به شکل مطلوب سپری شود.

لیفت اندوسکوپیک پیشانی چگونه انجام می شود؟ را در اینجا بخوانید.

هزینه‌ی لیفت ابرو با ژل چقدر است؟

برای انجام لیفتینگ ابرو با ژل نمی‌توان قیمت مشخصی را عنوان کرد؛ زیرا این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  • محل کلینیک و پزشک متخصصی که کار تزریق را انجام می‌دهد؛ زیرا هزینه انجام این کار با توجه به شهر یا منطقه‌ای که کار تزریق در آن انجام می‌شود و با توجه به مهارتی که پزشک مورد نظر دارد می‌تواند، متغیر باشد.
  • تعداد تزریقاتی که انجام می‌شود؛ با توجه به میزان افتادگی پوست، میزان ژل مورد نیاز برای بالا بردن ابرو با تزریق ژل، برای هر فرد متفاوت است. افرادی که به مقدار ژل بیشتری نیاز دارند، طبیعتا باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.
  • نوع ژل مورد استفاده برای تزریق؛ با توجه به نوع ژلی که برای بالا بردن ابرو توسط پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد، میزان هزینه‌ی پرداخت شده متفاوت است. برای انتخاب بهتر باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که برخی ممکن است قیمت کمتری برای انجام کار به شما پیشنهاد دهند؛ اما ممکن است در مقابل این کاهش قیمت، غلظت ژل مورد استفاده را کاهش دهند و از مواد رقیقتری برای شما استفاده کنند که نتیجه را خلاف انتظار شما پیش خواهد برد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest

16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید ایوبی
سعید ایوبی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید میخاستم بدونم قسمتی از تاج ابرو سمت راست من در اثر بخیه و پارگی عصب از سمت بالای ابرو دچار اسکار و پوست اضافه شده برای پایین کشیدن ابرو امکان درمانش وجود دارد .اگر هست که حضوری تشریف بیارم به مطب و برای درمانش ممنون

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سعید ایوبی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
در اغلب مواقع جای اسکار از طریق جراحی رفع خواهد شد
اما جهت تشخیص بهتر برای درمان شما میتوانید از مشاوره حضوری به صورت رایگان استفاده نمایید
جهت هماهنگی میتوانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

باسلام آیا لیفت شقیقه برای بالا بردن ابرو عوارض دارد؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
خیر هیچ گونه عوارضی رو در بر ندارد

بهار
بهار
2 سال قبل

سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم ک آیا لیفت ابرو با ژل عوارض داره من ۲۷سالمه و دوست دارم این کارو انجام بدم ابروهام بالاتر باشه در این سن بنظرتون خوبه .؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  بهار
2 سال قبل

سلام و احترام
لیفت ابرو بستگی به میزان افتادگی شقیقه ها و پلک دارد که شما میتوانید به صورت حضوری به پزشک مراجعه نمایید تا برای انجام عمل بهتر بتوان تصمیم گیری نمود
عمل لیفت اگر توسط فوق تخصص متبهر و با تجربه انجام شود هرگز عوارضی را در پی نخواهد داشت
شما برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با شماره های کلینک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740064- جردن 02186084326

صحرا
صحرا
3 سال قبل

سلام برای تز ریق ژل به ابرو و صورت میخام بدونم تا چجه مدت نیاز به رعایت و مراقبت هست؟ من شاغل هستم و سرکار نمیتونم مواظب ابروهام باشم؟؟
کدوم رو بالا بردن ابرو برای من مناسب تره
؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  صحرا
3 سال قبل

با سلام
تزریق ژل نیاز به مراقبت خاصی ندارد فقط تا 24 ساعت نباید صورت را بشوید.

سعیده
سعیده
3 سال قبل

سلام اقای دکتر نجف بیگی
یه سوال درباره افتادگی ابرو داشتم. ابروهای من یه مقدار افتادگی داره و فاصله ابرو با چشمم رو کم کرده میخام بدونم بین روش های بدون جراحی لیفت ابرو تزریق ژل بهتره؟ ممنون میشم راهنمایی گنید

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سعیده
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تا به صورت حضوری معاینه نشوید نمی توان دقیق اعلام کرد که آیا تزریق ژل کمکی به رفع افتادگی ابرو شما دارد یا خیر.
برای یک جلسه مشاوره رایگان با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

فاطمه فخرایی
فاطمه فخرایی
3 سال قبل

خسته نباشید ببخشید بعد از لیفت ابرو با ژل اگه ابروهام متقارن نشد میتونم دوباره با ژل ابروهامو اصلاح کنم؟ هزینه لیفت ابرو با ژل چقده؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  فاطمه فخرایی
3 سال قبل

با سلام
اگر تزریق توسط متخصص با تجربه انجام شود مشکل عدم تقارن پیش نمی آید و برای اطلاع از هزینه ها با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

خانم رضایی
خانم رضایی
3 سال قبل

سلام بالا بردن ابرو با ژل برای خانمی که بالای 50سال سنش هست گزینه خوبیه؟ پیشانیه من افتادگی دذاره و باعث شده ابروهام خیلی افتاده بشه بنظرتون لیفت ابرو با ژل برام مناسب است؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  خانم رضایی
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تا به صورت حضوری معاینه شوید نمی توان دقیق اعلام کرد چه درمانی برای شما مناسب است.

ثریا
ثریا
3 سال قبل

سلام میشه به جای لیفت ابرو برای افتادگی ابرو ها از لیفت پیشانی استفاده کرد؟ من ابروهام زیاد افتاده نیست اما به شدت نیاز به لیفت پیشانی دارم. میشه اینکارو کرد؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ثریا
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز ما باید به صورت حضوری معاینه شوید تا مشخص شود چه روشی برای شما بهترین نتیجه را می دهد.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر