برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. خطرات جراحی بینی برای افراد دیابتی و روند جراحی بینی برای افراد دیابتی

خطرات جراحی بینی برای افراد دیابتی و روند جراحی بینی برای افراد دیابتی

دکتر آرش نجف بیگی

جراحی بینی برای فرد مبتلا به دیابت

دیابت و عمل بینی ممکن است؟ جراحی بینی برای دیابتی ها ممکن است با محدودیت‌ها و عوارضی همراه باشد. دیابت یک بیماری نسبتأ شایع است که می‌تواند افراد را در هر گروه سنی درگیر کند. انجام جراحی توسط بهترین متخصص جراحی بینی می تواند خیال شما را نسبت به عوارض راحت کند.

با توجه به اینکه جراحی بینی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در زیبایی صورت بگذارد و اعتماد به نفس افراد را بالا ببرد، متقاضیان زیادی دارد که افراد دیابتی نیز بخشی از این متقاضیان هستند. اگر شما نیز خواستار ایجاد بهبود در ظاهر خود هستید و با بیماری دیابت نیز درگیرید، مخاطب این نوشتار هستید

پیش از مطالعه مقاله ویدئو زیر که نمونه جراحی بینی  دکتر ارش نجف بیگی بدون بی هوشی و با بی حسی موضعی را مشاهده کنید:

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/JohZ9/vt/frame

آیا افرادی که مبتلا به دیابت هستند می‌توانند عمل جراحی بینی انجام دهند؟ آیا عمل جراحی در افراد دیابتی با خطراتی همراه است؟ با ما همراه باشید تا به جوابتان برسید.

دیابت و عمل جراحی بینی ممکن است

آیا جراحی بینی برای دیابتی ها با محدودیت‌هایی همراه است؟

در حالی که هر نوع عمل جراحی در افراد دیابتی خطر ابتلا به عوارض بیشتری را به همراه دارد، این به معنای نبود امکان جراحی بینی برای دیابتی ها نیست. فرد مبتلا به دیابت می‌تواند با همراهی و مشورت پزشک این عمل را انجام دهد.

برای دیدن نمونه فیلم جراحی های بینی دکتر آرش نجف بیگی مقاله جراحی بینی و جراحی بینی استخوانی را از دست ندهید.

آیا بیهوشی بر روی کنترل میزان قندخون در افراد دیابتی تاثیر می گذارد؟ 

به طور کلی، یکی از بزرگترین خطرات برای افراد مبتلا به دیابت که عمل جراحی در پیش رو دارند، این است که سطح قند خون بالای این افراد در توانایی بدن در بهبودی، اختلال ایجاد می‌کند. مطالعه‌ای که در اکتبر سال 2013 در مجله “جراحی پلاستیک و بازسازی” (Plastic and Reconstructive Surgery) با مطالعه بر بیش از 200 نفر منتشر شد، نشان داد که بیماران با قند خون بسیار زیاد، بعد از عمل جراحی، احتمالاً در روند بهبودی زخم‌های جراحی خود با عوارضی مواجه می‌شوند. امکان دارد که داروی بیهوشی با قند خون بالا تداخل پیدا کند و تأثیرات نامطلوب و خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

تأثیر جراحی بر روی سطح قند خون

وارد کردن استرس به بدن می‌تواند بر میزان قند خون تأثیر بگذارد. در دوره‌هایی که بدن استرس زیادی را تجربه می‌کند، گلوکز بیشتری تولید می‌شود. جراحی بینی برای دیابتی ها یا هر جراحی دیگر، باعث ایجاد فشار روحی و جسمی در بدن می شود که بر قند خون تأثیر می‌گذارد. در حالت عادی زمانی که منبع استرس از بین می‌رود، هورمون‌ها به حالت عادی برمی‌گردند و سطح قند خون به سطح طبیعی قبل از استرس بازمی‌گردد. هنگامی که بیمار مبتلا به دیابت است و در معرض منبع استرس قرار دارد -مانند یک عمل جراحی- شرایط آنطور که باید به حالت قبل از عمل باز نمی‌گردد. قند اضافی تولید شده جذب بدن نشده و در نتیجه سطح قند خون بالا می‌رود.

مقاله انتخاب نوع بیهوشی برای جراحی بینی را برای مطالعه بیشتر پیشنهاد میکنیم.

کنترل قند خون حین عمل بینی

اقدامات لازم در روند جراحی بینی برای دیابتی ها

در حالی که کنترل میزان قند خون قبل از عمل جراحی در افراد دیابتی مهم است، لازم است که بیمار با رعایت دستورات پزشک معالج و جراح برای کنترل میزان قند خون در حین عمل تلاش کند. در حین عمل بینی، جراح، قند خون بیمار را چک می‌کند و پزشک متخصص بیهوشی از موادی استفاده می‌کند که در میزان قند خون اختلالی به وجود نیاورد.

فرآیندی که به عنوان کنترل سخت شناخته می‌شود، می‌تواند به کاهش احتمال افزایش قند خون در روند عمل کمک کند. کنترل دقیق یا سخت معمولاً روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 انجام می شود و اغلب شامل استفاده از انسولین برای مدیریت میزان قند خون است.

اگر می‌خواهید از بهترین و مناسب‌ترین روش جراحی برای بینی خود آگاه شوید با مشاوران ما در کلینیک دکتر آرش نجف‌بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

.

هدف بکارگیری فرآیند کنترل دقیق دیابت در جراحی بینی برای دیابتی ها، تحت کنترل گرفتن شرایط قبل از جراحی است که باعث می‌شود پاسخ بدن به استرس کاهش یابد، در نتیجه احتمال نوسان سطح قند خون به طور زیاد از بین می‌رود.

برای کاهش عوارض احتمالی در صورت نظر پزشک معالج امکان دارد فرد مدتی قبل از عمل با رژیم خاص غذایی تحت درمان قرار گیرد.

نمونه قبل و بعد جراحی قوز بینی در فرد مبتلا به دیابت

هدف بکارگیری فرآیند کنترل دقیق دیابت در جراحی بینی برای دیابتی ها، تحت کنترل گرفتن شرایط قبل از جراحی است که باعث می‌شود پاسخ بدن به استرس کاهش یابد، در نتیجه احتمال نوسان سطح قند خون به طور زیاد از بین می‌رود.

برای کاهش عوارض احتمالی در صورت نظر پزشک معالج امکان دارد فرد مدتی قبل از عمل با رژیم خاص غذایی تحت درمان قرار گیرد.

برای مطالعه دقیق تر این مقاله معتبر لاتین که به تاثیر جراحی پلاستیک و زیبایی بر دیابت پرداخته را بخوانید.

آیا سرعت بهبودی بینی بعد از عمل در افراد دیابتی کم‌تر است؟

یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد می‌شود، کاهش سرعت بهبودی در زخم‌ها است. این مشکل در افراد مبتلا به دیابت کنترل شده، کم تر از دیابت کنترل نشده است. معمولا بهبودی بعد از رینوپلاستی در افراد مبتلا به دیابت کمتر اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، اگر پزشک متخصص، جراحی بینی برای افراد دیابتی را با توجه به شرایط قبول می‌کند و معمولا جراحی بیماران دیابتی حاد انجام نمی‌شود.

آیا قند پیش از جراحی، تعیین کننده بیماری قند در افراد است؟

معمولا پیش از انجام جراحی زیبایی بینی، قند افراد در اتاق عمل یا پیش از آن بررسی می‌شود. در چنین شرایطی، اگر میزان قند بدون داشتن سابقه دیابت بالا باشد، پزشک متخصص انجام عمل را به زمان دیگری موکول می‌کند تا شرایط فرد بهبود پیدا کند و سطح پارامترهای مورد بررسی به حد نرمال برسد.

معمولا اگر فردی بدون دارا بودن سابقه بیماری قند، قبل از عمل میزان قند بالایی در سنجش قند نشان دهد، احتمالا دچار قند عصبی شده است و با کاهش استرس این شرایط بهبود پیدا می‌کند.

ملاحظات لازم در افراد مبتلا به دیابت و متقاضی جراحی بینی چیست؟

کنترل قند و بررسی مکرر آن به صورت روزانه مهم‌ترین کاری است که توصیه می‌شود. معمولا فرد باید داروهای توصیه شده را در زمان درست مصرف کند و با دارا بودن رژیم غذایی مناسب، میزان قند دریافتی را کنترل کند. معمولا پزشک متخصص پیش از جراحی زیبایی بینی، توصیه می‌کند تا تاییدیه نهایی برای انجام عمل را از پزشکی که برای دیابت تحت نظر او هستید، دریافت کنید. بعد از این اقدام، یک رژیم غذایی با پرهیز بالای قندی توصیه می‌شود تا برای جراحی بینی دچار مشکل نشوید.

آیا تنها خطر برای دیابتی‌ها کند بودن سرعت بهبودی زخم‌ها است؟

عده زیادی تصور می‌کنند که تنها خطر برای انجام جراحی زیبایی بینی که دیابتی‌ها را محدود می‌کند، بروز مشکل در بهبودی زخم‌ها است. اما بهتر است بدانید که تداخلات دارویی با شرایط بدنی آن‌ها نیز، عامل دیگری برای محدود کردن افراد مبتلا به دیابت است. بسیاری از این افراد، با مصرف داروی بی‌هوشی یا داروهای خاص در زمان عمل، دچار واکنش و افزایش قند خون می‌شوند که همین موضوع نیز، از نظر پزشکی محدودیت مهمی به حساب می‌آید. پس سعی کنید در صورتی که سابقه دیابت دارید، در خصوص انجام عمل بینی ابتدا با پزشک متخصص در زمینه دیابت مشورت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصوم فتح الهی
معصوم فتح الهی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر من دیابت دارم انسولین استفاده میکنم میتونم عمل ببینی انجام بدم لطفا آقای دکتر راهنمای بفرماید

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  معصوم فتح الهی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
پیش از انجام عمل میبایست آزمایشات مورد نیاز را انجام داده و با تایید پزشک غدد و فوق تخصص زیبایی برای عمل نتیجه گیری نمود
شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴- جردن ۰۲۱۸۶۰۸۴۳۲۶

اسپو
اسپو
3 سال قبل

سلام ببخشید امن چند سال پیش توی تصادف دماغم شکسته و دیابت هم دارم برای عمل بینی شکسته باید از دکتر غدد نامه بیارم؟ راستی من داروهامو مرتب مصرف میکنم هیچ مشکلی ندارم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  اسپو
3 سال قبل

با سلام
بله. حتما باید تاییدیه بگیرید که جراحی و بیهوشی سلامتی شما را به خطر نمی اندازد.

شکوفه حاتمی
شکوفه حاتمی
3 سال قبل

ساسلام اقای دکتر نجف بیگی پسر من قوز بینی داره .و 19سالشه الان مشکل دیابت نداره اما خانواده شوهرم ژنتیکی مبتلا به دیابت هستن و سن های بالاتر نشون میده الان برای عمل بینی پسرم باید ببرمش دکتر تا نامه بیارم؟ لطفا راهنمایی کنید رمرسی

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شکوفه حاتمی
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز اگر در حال حاضر مشکلی ندارند همان آزمایشات روتین قبل جراحی کافی می باشد.

اسدی از کرج
اسدی از کرج
3 سال قبل

سلام اقای دکتر برای عمل پلیپ بینی که عمل زیبایی نیست هم کسی که دیابت دداره مشکلی پیش میاد؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  اسدی از کرج
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز جراحی و بیهوشی ممکن است برای سلامتی شما مشکل ایجاد کند نه صرفا جراحی زیبایی.

حسینی
حسینی
3 سال قبل

سلام روز خوش
من بعد از زایمان دومم دیابت گرفتم که به دلیل استرس شدیدم بود الان که 7سال میگذره هیچ مشکلی ندارم برای عمل بینی بباید از دکتری جایی نامه بیارم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  حسینی
3 سال قبل

با سلام
بله باید از متخصص غدد تایید بگیرید که جراحی بینی برای سلامتی شما مشکلی ایجاد نمی کند.

شهپری
شهپری
3 سال قبل

سلام خدمتتون من 38سالمه و قند عصبی دارم الان میخام قوز بینی مو عمل کنم باید چیکار کنم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شهپری
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز برای انجام جراحی حتما باید تاییدیه از متخصص غدد دریافت نمایید.

عاطفه
عاطفه
3 سال قبل

ایا حتما در حین عمل باید انسلین تزریق شود
و بعد از عمل ممکنه سخمم خوب نشه؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  عاطفه
3 سال قبل

با سلام
اگر متخصص غدد تایید کنند که جراحی برای سلامتی شما ضرر ندارد می توانید انجام دهید.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر