برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. آیا بستن گن بعد از لیپوماتیک لازم و ضروری است؟

آیا بستن گن بعد از لیپوماتیک لازم و ضروری است؟

دکتر آرش نجف بیگی

چربی‌های زائد می‌تواند برای همه افراد موضوعی آزاردهنده باشد. طبعا شما نیز مثل همه مردم دوست دارید که اندامی متناسب و جذاب داشته باشید. شاید شما نیز تمرینات ورزشی را امتحان کرده باشید و بعد از مدتی سرخورده از نتیجه مطلوب آن را رها کرده باشید. یا اینکه رژیم‌های غذایی سختی انتخاب کرده باشید و بعد از مدتی با ناامیدی آن را کنار گذاشته باشید. اگر احساس می‌کنید چنین روش‌هایی برای شما دشوار است می‌توانید با انجام جراحی لیپوماتیک خیلی ساده این مشکل را رفع کنید. لیپوماتیک یک جراحی ساده و بدون نیاز به بیهوشی است که دوره بهبودی کوتاهی نیز دارد. بعد از عمل لازم است که مراقبت‌هایی برای بهبود سریع‌تر داشته باشید که یکی از آن‌ها پوشیدن گن است. استفاده از گن طبی بعد از لیپوماتیک باعث می‌شود که سریع‌تر سلامتی خود را به دست آورید و بدنی طبیعی‌تر داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی گن‌های طبی و بررسی مزایای استفاده از آن بعد از عمل لیپوماتیک بپردازیم. در صورتی که قصد انجام عمل لیپوماتیک دارید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک ضروری است؟

پس از حذف چربی‌های زائد به وسیله عمل لیپوماتیک، مایعات لنفاوی زیر پوست شما جمع می‌شود و تورم ایجاد می‌کند. این اتفاق کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. با این حال این تورم می‌تواند باعث ناراحتی شما شود. برای بهبود سریع‌تر و ایجاد شکل طبیعی بدن بعد از لیپوماتیک پزشک پوشیدن گن‌های خاصی را به شما توصیه می‌کند. گن طبی بعد از لیپوماتیک به بدن شما فشار وارد می‌کند و با خارج کردن مایعات لنفاوی از زیر پوست به کاهش سریع‌تر تورم کمک می‌کند.

به همین ترتیب، کبودی‌ها نیز کمتر گسترش پیدا می‌کنند و بدن شما سریع‌تر به حالت نرمال خود برمی‌گردد. فشرده کردن ناحیه تحت عمل همچنین باعث کنترل و کاهش درد خواهد شد.

به طور خلاصه، جراحان زیبایی معتقد هستند که گن طبی با کاهش درد و تورم دوره نقاهت را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند و باعث می‌شود نتایج عمل طبیعی‌تر شود. البته بیش از هر چیز مهارت جراح و تجربه او است که موفقیت لیپوماتیک را تضمین می‌کند.

مطالعه مقاله بررسی قدم به قدم لیپوماتیک آقایان را از دست ندهید.

تا چه مدت باید گن طبی را بپوشیم؟

به طور معمول باید به مدت سه هفته یا پنج هفته بعد از لیپوماتیک گن را بپوشید. پس از چند روز می‌توانید آن را به مدت یک ساعت در روز بردارید. پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک را باید تا حد امکان جدی بگیرید و در این مدت در صورت امکان شب‌ها نیز گن را از بدن خود خارج نکنید. بعد از گذشت ده روز به صورت تدریجی می‌توانید ساعات پوشیدن گن را کاهش دهید.

چگونه گن طبی مناسبی انتخاب کنیم؟

فشاری که گن به بدن شما وارد می‌کند بدون شک مهمترین فاید گن است. بنابراین انتخاب گنی که اندازه و فشار مناسبی داشته باشد ضروری است. طبیعی است که هنگام پوشیدن آن احساس فشرده شدن داشته باشید؛ در واقع هدف از پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک نیز همین است. با این حال، از آنجایی که شما دائما آن را می‌پوشید، لازم است حداکثر راحتی را نیز داشته باشید و برای این منظور گن مدل از جنس پارچه الاستین یا شبیه به آن انتخاب کنید. الاستین به دلیل خاصیت ارتجاعی و سبکی که ارائه می‌دهد، انتخاب مناسبی است.

همچنین مطمئن شوید که تسمه‌های آن قابل تنظیم هستند تا بتوانید فشار را کم یا زیاد کنید. در صورتی که لیپوماتیک را در ناحیه ران یا زانو انجام داده‌اید، گن نباید در سطح زانو تنگی ایجاد کند؛ زیرا فشار زیاد می‌تواند باعث توقف جریان خون شود. هنگام انتخاب گن طبی باید چند معیار را در نظر بگیرید که مهمترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

اندازه گن طبی

توصیه می‌شود اندازه گن را قدری کوچک‌تر از اندازه لباس زیر معمولی خود را انتخاب کنید. نتایج لیپوماتیک بلافاصله قابل مشاهده نیست، بنابراین خطر شناور شدن پوست شکم در لباس فشرده وجود ندارد و اجازه شکل شکل گرفتن به بدن شما داده خواهد شد. لازم است از گرفتن سایز خیلی کوچک یا خیلی بزرگ خودداری شود. توصیه می‌شود قبل از جراحی اندازه‌گیری‌های خود را انجام دهید تا تهیه آن بعد از عمل برای شما راحت‌تر باشد.

مزایای پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک

با دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک بیشتر آشنا شوید.

جنس پارچه گن

از آنجایی که گن طبی باید در روز و شب پوشیده شود، لازم است از پارچه‌ای راحت استفاده کنید. همانطور که گفته شد پارچه‌های از جنس الاستین یا لیکرا در عین سبک بودن خاصیت ارتجاعی خوبی دارند.

تسمه‌های سفت کننده گن

شما باید بتوانید تسمه‌ها را تنظیم کنید تا گن فشرده‌سازی به بهترین شکل با اندام شما سازگار شود.

شکل گن

باز و بسته شدن گن طبی باید آسان و ترجیحا از سمت بغل آن باشد. علاوه بر این، گن طبی بعد از لیپوماتیک نباید باعث ایجاد تنگی در زانوها شود.

گن طبی چیست؟

گن طبی یک لباس فشرده الاستیک است که پس از جراحی‌هایی مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی استفاده می‌شود. بسته به شدت عمل و ناحیه تحت درمان، گن تجویز شده به شما می‌تواند شبیه یک پیراهن، سوتین، کمربند شکمی یا شورت باشد.

گن طبی باعث وارد شدن فشار به ناحیه تحت عمل می‌شود. این فشار باعث کاهش عوارض و بهبود سریع‌تر شما می‌شود.

مزایای استفاده از گن طبی بعد از لیپوماتیک

پوشیدن گن طبی چندین مزیت برای شما خواهد داشت. فشاری که گن به بدن شما وارد می‌کند باعث مزایای زیر می‌شود:

  • کاهش تورم بعد از عمل
  • محدود کردن کبودی و بهبود سریع‌تر آن
  • اطمینان از ظاهر طبیعی بدن
  • افزایش راحتی بیمار در انجام حرکات
  • کاهش خطر بی‌نظمی سطح پوست
  • حفاظت از منطقه تحت درمان

اگرچه لیپوماتیک نیازی به برش‌های جراحی بزرگ ندارد، اما با این حال پوشیدن گن فشاری باعث می‌شود که پوست بهتر بچسبد و زخم راحت‌تر بهبود یابد. با اعمال فشار بر روی قسمتی از بدن که تحت درمان است حرکات بافت‌ها محدود می‌شود. به همین دلیل خطر بروز ناهنجاری‌های سطحی که ممکن است پس از این نوع جراحی رخ دهد نیز کاهش می‌یابد.

پوشیدن گن طبی در چه مواردی توصیه می‌شود؟

گن‌های طبی معمولا بعد از همه جراحی‌های حذف چربی توصیه می‌شوند. پوشیدن گن عمل لیپوماتیک شکم، باسن، ران، پهلو و بازو یا حتی ابدومینوپلاستی توصیه می‌شود. همچنین می‌تواند پس از لیپوماتیک زانو یا ساق پا نیز کاربرد داشته باشد.

مقاله آنچه را که درباره عوارض لیپوماتیک باید بدانید! را از دست ندهید.

جمع‌بندی

در صورتی که به دلیل اضافه وزن، بارداری یا سایر مسائل دچار چربی‌های اضافی در ناحیه شکم، ران، باسن، بازو و سایر قسمت‌های بدن خود شده‌اید به کم روش لیپوماتیک می‌توانید این چربی‌ها را حذف کنید. لیپوماتیک یک روش ساده و کم تهاجم است که چربی‌های موضعی بدن را در مدت کوتاهی حذف می‌کند. اما برای دریافت بهترین نتیجه لازم است که بعد از عمل مراقبت‌هایی را انجام دهید. یکی از مهمترین این مراقبت‌ها پوشیدن گن طبی است.

گن طبی نوعی لباس الاستیک است که با حالت ارتجاعی خود به بافت‌های بدن شما فشار وارد می‌کند. این باعث می‌شود که مایعات ایجاد شده زیر پوست سریع‌تر خارج شوند و ورم کاهش یابد. همچنین جلوی رشد کبودی‌ها را می‌گیرد و بهبود زخم‌ها را سرعت می‌بخشد. علاوه بر این جلوی مواج شدن پوست شما را می‌گیرد و به ایحاد نتایج طبیعی‌تر عمل کمک می‌کند.

در این مقاله به طور جامع به بررسی ضرورت پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک پرداختیم و ویژگی‌ها و مزایای آن را بیان کردیم. در صورتی که علاقه‌مندید که در مورد عمل لیپوماتیک و سایر عمل‌های جراحی اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید به سایر مقالات سایت ما مراجعه کنید.

عوارض نپوشیدن گن بعد از لیپوماتیک چیست؟

افزایش احتمال تجمع مایع زیر پوست و بروز عفونت، شل شدن و افتادگی پوست، طولانی شدن التهاب و تورم و … از عوارض عدم استفاده از گن بعد از لیپوماتیک هستند.

آیا بعد از لیپوماتیک می‌توانم از گن معمولی به جای گن طبی استفاده کنم؟

خیر. جنس و طراحی خاص گن‌های طبی باعث پخش شدن یکنواخت فشار در نواحی تحت درمان می‌شود. در حالیکه چنین طراحی دقیقی در گن‌های معمولی وجود ندارد.

آیا در محل کار نیز باید گن طبی بپوشم؟

بله. شما تا مدت تعیین شده توسط پزشک باید به طور منظم از گن طبی استفاده کنید. گن‌های طبی کاملا به بدن شما می‌چسبند و کسی متوجه پوشیدن آنها در زیر لباس‌تان نخواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر