برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126744972 شماره تماس شعبه الهیه: 02126355298
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. علت بی حسی سر بعد از کاشت مو + درمان آن

علت بی حسی سر بعد از کاشت مو + درمان آن

دکتر آرش نجف بیگی

زمانی که ریزش موها کلافه کننده می‌شود، تصمیم به کاشت مو و درمان مو از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود. شما باید حتما علل ریزش مو را کشف کنید، سپس مراحل کاشت مو را دنبال کنید. چالش‌های کاشت مو و مراقبت‌های پس از آن کم نیست. همه چیز به مراقبت و کیفیت کاشت یا عملکرد پزشک وابسته است. بی حسی سر بعد از کاشت مو، یکی از موضوعاتی است که ریسک وقوع آن وجود دارد. هرچند موضوع چندان مهمی به نظر نمی‌رسد، اما جهت بهبود نگرانی‌های افراد کاندید کاشت مو یا افرادی که کاشت مو را انجام داده‌اند، در این مقاله به بررسی علل بی حسی سر بعد از کاشت مو و روش درمان آن اشاره می‌کنیم.

اگر شما نیز مایل هستید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید و اطلاعاتی به‌روز در خصوص بی حسی سر بعد از کاشت مو به دست آورید، تا پایان همراه ما باشید.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

بی حسی سر بعد از کاشت مو چیست؟

یکی از مشکلاتی که برخی افراد کاندید کاشت مو، پس از کاشت تجربه می‌کنند، بی حسی سر بعد از کاشت مو است. این مشکل نسبتا عادی و سطحی زمانی ایجاد می‌شود که عمل کاشت مو را انجام می‌دهید. این کار با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. پزشک متخصص از ناحیه بانک مو، فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند و در محل جدید با استفاده از پانچ مخصوص می‌کارد. اگر کاشت مو به خوبی انجام شود و هیچ آسیبی به عصب وارد نشود، بی حسی سر بعد از کاشت مو تا چند هفته بعد باقی می‌ماند و سپس به مرور رفع می‌گردد. اما مشکلات زمانی آغاز می‌شود که بی حسی سر بعد از کاشت مو طولانی می‌شود و فرد هیچ بهبودی از آن مشاهده نمی‌کند. در چنین شرایطی لازم است تا پیگیری‌های جدی‌تری انجام شود و علت بی حسی سر پس از کاشت مو کشف گردد.

اعصاب پوست سر

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید، آناتومی بدن است. پوست سر ما دارای حس است. به همین دلیل، می‌توان اثبات کرد که پوست سر دارای اعصاب محیطی است. شبکه‌ای از اعصاب در ناحیه پوست سر وجود دارد که نمی‌توان به طور دقیق بخش‌های اصلی آن را مشخص کرد. همین موضوع موجب می‌شود تا هر گونه جراحت در سطح پوست، موجب آسیب به اعصاب محیطی آن شود. بعد از آسیب محیطی پوست سر بی حس می‌شود، در چنین شرایطی حس گرما، سرما و درد اصلا مشخص نیست. همین موضوع موجب می‌شود تا ریسک بروز آسیب بعد از کاشت مو افزایش پیدا کند؛ چرا که باد گرم سشوار یا حتی سرمای زیاد هوا حس نمی‌شود و همین موارد موجب می‌شود تا کاشت مو با شکست مواجه گردد.

مطالعه مقاله کاشت مو به روش دی اچ آی از دست ندهید.

علل بی حسی سر بعد از کاشت مو

ایجاد بی حسی در سر پس از پروسه کاشت مو، بسیار طبیعی است. اما طولانی شدن آن خبر از غیرعادی بودن شرایط می‌دهد. به همین دلیل، شما به عنوان فرد کاندید کاشت مو یا فردی که علاقمند به این کار است، باید با علل چنین رویدادی آشنا باشید. در ادامه به بررسی این علل می‌پردازیم.

1- بی حسی به دلیل جراحات در ناحیه سر

اگر تجربه جراحی تهاجمی داشته باشید، ناحیه‌ای که در سطح پوست برش خورده است، تا مدت‌ها بعد از جراحی هیچ حسی ندارد. بی حسی پوست بعد از جراحی، معمولا یک الی چند سال ادامه پیدا می‌کند. در کاشت مو، به دلیل محدود بودن جراحات در حد برداشت فولیکول‌های مو، این موضوع بسیار کمرنگ است.

در واقع، افراد کم‌تری دچار بی حسی سر بعد از کاشت مو می‌شوند. اما چنین شرایطی در برخی افراد ایجاد می‌گردد. در صورتی‌که بی حسی در ناحیه برداشت فولیکول‌های مو شدید باشد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دلیل بی حسی سر پس از کاشت مو، جراحات ناحیه سر است و پس از ترمیم و بهبودی این شرایط به مرور برطرف می‌شود.

2- بی حسی سر به دلیل داروی بی حسی

عمل زیبایی کاشت مو، هیچ درد خاصی ندارد؛ زیرا پزشک متخصص کاشت مو، از داروهای مخصوص بی‌حسی برای کاهش درد استفاده می‌کند. معمولا اگر به مرکز تخصصی کاشت مو مراجعه کنید و پزشک متخصص در این زمینه شما را همراهی کند، متوجه می‌شوید که تزریق بی حسی و استفاده از بی حسی موضعی، در ناحیه سر کاملا طبیعی است. بعد از استفاده از این داروها، سر شما حس ندارد و هیچ دردی را متوجه نخواهید شد. این موضوع مزیت بزرگی برای افراد کاندید کاشت مو است؛ چرا که بدون هیچ حس درد و ناراحتی، می‌توانند ظاهر زیبا خود را بازیابی کنند.

بی حسی سر بعد از کاشت مو در این شرایط معمولا بعد از گذشت یک روز از جراحی، به مرور کاهش پیدا می‌کند. اما در برخی افراد، این بی حسی تا چند هفته نیز ادامه می‌یابد.

3- بی حسی به دلیل آسیب به عصب

هرچند این روزها کاشت مو تبدیل به یکی از مجهزترین عمل‌های جراحی شده است و اگر توسط پزشکان متخصص انجام شود و تجهیزات به‌روزی برای آن استفاده شود، هیچ ریسک خاصی نخواهد داشت؛ اما احتمال آسیب به رشته‌های عصبی در زمان کاشت مو، در موارد نادر وجود دارد. اگر پزشک تخصص چندانی نداشته باشد و به خوبی از عهده عمل کاشت مو برنیامده باشد، ریسک ایجاد آسیب در رشته‌های عصبی ناحیه سر افزایش پیدا می‌کند. بدیهی است این شرایط موجب می‌شود تا فرد مراجعه کننده دچار بی حسی سر پس از کاشت مو شود. این تمام رویدادی است که اتفاق می‌افتد.

علل بی حسی سر بعد از کاشت مو

درنظر داشته باشید که ریسک چنین اتفاقی در شرایطی که پزشک مطمئنی برای کاشت مو انتخاب کرده باشید و تجهیزات به‌روزی توسط پزشک استفاده شود، نزدیک به صفر است.

شدت بی حسی کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، شدت بی حسی سر بعد از کاشت مو در هر فرد با شرایط مختلف، متفاوت است. در واقع، عواملی در این میان وجود دارند که موجب می‌شود تا بی حسی سر بعد از کاشت مو زیاد یا کم باشد. در ادامه، قصد داریم این عوامل را بررسی کنیم.

  • استفاده از تجهیزات مختلف در زمان کاشت می‌تواند در شدت بی حسی سر بعد از کاشت مو اثرگذار باشد.
  • سن به عنوان یک پارامتر مهم در افراد کاندید کاشت مو و میزان شدت بی حسی پس از کاشت بیان می‌شود.
  • بیماری‌های زمینه‌ای در افراد کاندید کاشت مو، به عنوان یک پارامتر تعیین کننده میزان بی حسی بعد از کاشت عنوان می‌شود.
  • سوابق دارویی افراد و واکنش آن‌ها به دارو می‌تواند عامل مهمی در تعیین شدت بی حسی سر بعد از کاشت مو باشد.
  • تخصص و تجربه پزشک و دستیاران در زمان کاشت مو می‌تواند عامل مهمی در تعیین شدت بی حسی بعد از کاشت باشد.
  • تکنیک بکار رفته در کاشت مو نیز، می‌تواند عاملی در تعیین میزان شدت بی حسی پس از کاشت باشد.
شدت بی حسی کاشت مو

آیا بی حسی سر بعد از کاشت مو درمان می‌شود؟

در اکثر موارد، بی حسی سر ناشی از کاشت مو به مرور درمان می‌شود. در واقع، نیازی به نگرانی در این زمینه وجود ندارد. تنها کافی است تا مراقبت‌های پس از کاشت مو را به خوبی انجام دهید تا ریسک این مشکل را کاهش دهید. رعایت برخی نکات پس از کاشت مو می‌تواند به بهترین شکل مانع از طولانی شدن بی حسی سر بعد از کاشت شود.

برای ارتباط با مشاوران کلینیک دکتر نجف بیگی ویک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

درمان بی حسی بعد از کاشت مو

برای درمان بی حسی سر بعد از کاشت مو، باید بدانید که علت بی حسی پس از کاشت چیست! اگر بی حسی به دلیل عوارض داروی بی حسی باشد، باید از کمپرس سرد کمک بگیرید و مصرف مایعات را افزایش دهید تا این اثر دارو کم‌رنگ‌تر شود. اگر علت بی حسی سر، فشار پانچ و جراحت آن باشد، باید کمی صبر کنید تا بخش‌های آسیب دیده به مرور ترمیم شود. این نوع بی حسی معمولا با گذشت مدت زمانی از کاشت، بهبود پیدا می‌کند. در صورتی‌که بی حسی پس از کاشت مو، به دلیل برداشت فولیکول‌های سر باشد، باید حتما کمی صبر کنید تا پوست سر ترمیم شود و اعصاب محیطی به مرور باز گردد.

اگر بی حسی سر به دلیل عفونت نواحی برداشت فولیکول و کاشت آن باشد، باید جهت معاینه و درمان به پزشک متخصص‌تان مراجعه کنید و فورا با مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویزی توسط پزشک و شست و شو مطابق با توصیه پزشک، اقدام به درمان کنید.

یادتان باشد اگر دلیل بی حسی سر پس از کاشت مو، تداخل دارویی باشد، باید حتما نسبت به بررسی داروها و درمان اقدام کنید. آخرین دلیل بی حسی سر، می‌تواند مربوط به برداشت خطی فولیکول مو در بانک مو باشد.

اگر این ناحیه دچار بی حسی شده باشد، قطعا به دلیل آسیب به اعصاب محیطی است که باز هم نیاز به درمان‌هایی دارد که یکی از آن‌ها طب سوزنی است.

درمان بی حسی بعد از کاشت مو

مقاله آیا کاشت مو از ریش به سر امکان پذیر است؟ را از دست ندهید.

عوارض بی حسی بعد از کاشت مو چیست؟

یکی از پراسترس‌ترین رویدادها بعد از کاشت مو، مشاهده بی حسی، حساسیت پوست و تورم آن است. در این شرایط معمولا پزشک با بررسی دقیق متوجه می‌شود که مشکل چندان جدی نیست و مصرف داروی ضد استرس برای بهبودی شرایط روحی فرد مراجعه کننده کافی است.

داروی بی حسی معمولا پس از گذشت زمان، اثر خود را از دست می‌دهد؛ به همین دلیل، عوارض چندانی نخواهد داشت. عوارض بی حسی تنها زمانی ممکن است جدی باشد که علت آن عفونت بانک مو یا ناحیه کاشت باشد.

واکنش‌های آلرژیک می‌تواند از عوارض بی حسی بعد از کاشت به دلیل داروها باشد. در این شرایط باز هم جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که پزشک متخصص به راحتی می‌تواند همه چیز را درمان و کنترل کند. یادتان باشد فرد تنها زمانی دچار عوارض جدی بعد از کاشت مو می‌شود که پزشک متخصصی را برای کاشت انتخاب نکرده باشد و برداشت از بانک مو یا کاشت آن، با خطا انجام شده باشد.

عوارض بی حسی بعد از کاشت مو

نکته: توجه داشته باشید که بی حسی بعد از کاشت می‌تواند مراقبت‌های بعد از کاشت مو را مختل کند! چرا که بدون توجه به میزان فشار و آسیب احتمالی آن، با احساس خارش مواجه می‌شوید و ضمن خاراندن نواحی غیرمجاز، ریسک ریزش مو و شکست پروسه کاشت مو را افزایش می‌دهید.

مقاله بهترین سن برای کاشت مو چه سنی است؟ را از دست ندهید.

بی حسی سر بعد از کاشت مو چه آسیبی به مراقبت‌های بعد از کاشت می‌زند؟

بی حسی سر ناشی از کاشت مو جدی‌ترین آسیب را برای موهای کاشته شده ایجاد می‌کند. شاید تعجب کنید که علت این موضوع چیست و بی حسی سر چه ارتباطی با آسیب به رویش موها دارد. زمانی که پوست سر بی حس می‌شود، شما درکی از سرما و گرما ندارید. حتی به دلیل بی حسی، میزان فشار ناخن در ناحیه سر را احساس نمی‌کنید و ریسک خارش نواحی کاشت بیشتر می‌شود. اگر بی توجه به این بی حسی، مراقبت‌های مورد نیاز بعد از کاشت مو را انجام ندهید، قطعا دچار آسیب خواهید شد. این شرایط موجب می‌شود کاشت مو با شکست مواجه شود.

خلاصه مطلب

اگر کاندید کاشت مو هستید یا این اقدام زیبایی را انجام داده‌اید، قطعا نیاز دارید تا اطلاعاتی واقعی در خصوص علل بی حسی سر بعد از کاشت مو و راه درمان آن بدانید. با مطالعه دقیق مطالبی که در بالا به آن اشاره شد، می‌توانید علل این موضوع را کشف کنید و برای مراقبت جدی‌تر عمل کنید. سعی کنید برای پیشگیری از بی حسی سر پس از کاشت مو، به نکاتی که در بالا اشاره شد، توجه کنید و انتخاب پزشک را با دقت و تحقیق انجام دهید.

بی حسی سر پس از کاشت مو چه مدت ادامه دارد؟

تصور کنید که می‌خواهید در مورد آستانه تحمل درد افراد صحبت کنید! قطعا نمی‌توانید عدد مشخصی را بیان کنید. مدت زمان باقی ماندن بی حسی در سر نیز متفاوت است. در واقع، هر فرد بر اساس شرایط بدنی، شرایط کاشت مو و همچنین، ویژگی‌های سبک زندگی، مدت زمان بی حسی متفاوتی را تجربه می‌کند. اما به طور معمول چنین اختلالی بعد از چند هفته بهبود پیدا می‌کند، مگر این که علت بی حسی، آسیب به اعصاب محیطی پوست سر باشد. در چنین شرایطی حداقل باید 6 ماه منتظر بمانید تا حس پوست سر بازگردد.

کدام روش ریسک بی حسی سر بعد از کاشت مو را افزایش می‌دهد؟

روش FUT به عنوان پرریسک‌ترین روش جهت ایجاد بی حسی در ناحیه سر شناخته می‌شود.

منشأ بی حسی بعد از کاشت مو چیست؟

آسیب به اعصاب محیطی بافت ناحیه سر و همچنین، عوارض مصرف داروهای بی حسی از جمله اساسی‌ترین علل بی حسی پس از کاشت مو است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر