1. خانه
  2. /
  3. جراحی بینی (رینوپلاستی)
  4. /
  5. هزینه ی رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) و عوامل و فاکتور های تاثیر گذار برآن

هزینه ی رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) و عوامل و فاکتور های تاثیر گذار برآن

دکتر آرش نجف بیگی

هزینه عمل رینوپلاستی چقدر است؟ چه فاکتورهایی بر قیمت رینوپلاستی بینی تاثیر می گذارد؟ هزینه ی ‌رینوپلاستی شامل چه مواردی می‌ شود؟

آیا بیمه هزینه عمل بینی را می پردازد؟ و همه سوالاتی که دارید را در این مقاله پاسخ داده ایم.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

همین طور می‌توانید از پرسش و پاسخ دیگر افراد در قسمت نظرات کاربران اطلاعات خوبی کسب کنید.

آیا تا به‌حال نمونه کار قبل  و بعد از عمل بینی را به صورت ویدئویی دیده اید؟ پیش از مطالعه مقاله می توانید نمونه ای از عمل بینی دکتر نجف بیگی را مشاهده کنید سپس ادامه مقاله را بخوانید:

باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که هر چه تجربه، مهارت و تخصص یک جراح بینی بالاتر باشد به همان نسبت هزینه جراحی هم بالاتر می‌رود.

هزینه ی رینوپلاستی چقدر است؟

عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) فرایندی کاملاً شخصی و ویژه‌ی همان بیمار تعریف می‌ شود.افراد مختلف، جراحی بینی (رینوپلاستی یا راینوپلاستی) را با اهداف متفاوتی انجام می‌دهند. ممکن است فردی در تنفس مشکل داشته باشد و اقدام به جراحی کند.

دیگری ممکن است بینی نازیبا و نامتناسبی داشته باشد و بخواهد با عمل بینی به زیبایی چهره خود کمک کند و مدل بینی فانتزی داشته باشد تا اعتماد به‌ نفس بیشتری پیدا کند. برخی هم هستند که با اینکه بینی بی‌عیب و نقصی دارند اما بازهم راضی نیستند و می‌خواهند عمل کنند.

بنابراین هزینه ی رینوپلاستی بسته به روش و شمار عوامل دیگر می ‌تواند بیشتر یا کمتر از هر مقدار برآورد شده‌ ای باشد.

با صحبت کردن با پزشک در مورد هزینه ی رینوپلاستی استخوانی و بررسی بودجه‌ای که در اختیار دارید، این آرامش خاطر را برای خود به ارمغان آورید که پس از رینوپلاستی  دغدغه ‌ی مسائل مادی را نخواهید داشت و از تجربه‌ ی یک عمل زیبایی خرسند خواهید بود.

هزینه رینوپلاستی، یکی از مهم ترین مسایل مربوط به تصمیم گیری برای انجام چنین عملی می باشد. اگر در فکر عمل بینی خود هستید، مسلماً یکی از گزینه هایی که به آن فکر می کنید هزینه عمل رینوپلاستی بینی است که به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.

با جستجو و برنامه‌ ریزی مناسب می‌توانید بینی خود را با صرف هزینه ‌ای کمتر از آن ‌چه می ‌پنداشتید و البته با همان کیفیت و توسط پزشک متخصص عمل بینی عمل کنید.

برای اینکه از نتیجه عمل خود راضی باشید گاهی ممکن است نیاز باشد زمان زیادی را برای یافتن یک جراح خوب صرف کنید و سوابق پزشکی وی را ببینید و با بیمارانی که عمل کرده صحبت کنید و میزان رضایت آنان را از عمل جویا شوید.

از دیدگاه جراح بینی، چون نیازها و خواسته ‌های هر فرد متفاوت از دیگری است، تعیین دقیق هزینه‌ ی رینوپلاستی غیرممکن است.به همین دلیل است که در وب سایت، بروشورها یا آگهی‌های تبلیغی پزشک خود کوچک‌ ترین اشاره ‌ای به هزینه ‌های واقعی نمی ‌شود.

از طرفی برآورد هزینه ی رینوپلاستی یا در اختیار قرار دادن دامنه ‌ای برای مبلغی که جهت تغییر شکل بینی ‌تان پرداخت خواهید کرد نیز می‌ تواند برای جراح درد سرآفرین باشد.

اگر می ‌خواهید از هزینه جراحی بینی در یکی از شهرهای ایران آگاهی یابید، بهترین گزینه مشورت با جراح متخصص این زمینه است. همچنین مشاوره با چند جراح نیز پیش از تصمیم ‌گیری نهایی می ‌تواند راه گشا باشد.

مقاله بهترین متخصص جراح بینی در تهران را ازدست ندهید.

چه فاکتورهایی بر قیمت رینوپلاستی بینی تاثیر می گذارد؟

برای برخی افراد رینوپلاستی قیمت بسیار بالا و چشمگیر است و می خواهند با کمترین مبالغ رینوپلاستی انجام دهند. اما از آنجایی که بینی در ظاهر فرد بسیار موثر است توصیه می شود نهایت دقت در انجام این عمل و انتخاب جراح صورت گیرد.

عوامل مختلفی بر این رینوپلاستی هزینه  تاثیر می گذارد که به شرح زیر است:

تجربه جراح:

با توجه به تجربه و مهارت جراح و سابقه کاری او هزینه ها متفاوت است زیرا جراحی که چندین سال عمل بینی انجام داده است با چالش های هنگام عمل آشنایی کامل دارد و قطعا هزینه ی بیشتری دریافت می کند.

نوع بینی:

بینی افراد سهم به سزایی در تعیین رینوپلاستی قیمت دارد. افرادی که بینی گوشتی یا غضروفی دارند معمولا هزینه بیشتری برای جراحی بینی گوشتی پرداخت می کنند.

اما قیمت  حراحی بینی استخوانی معمولا کمی کمتر است. همچنین جراحی ترمیمی بینی یا جراحی بینی ثانویه اگر توسط جراح دیگری(به غیر از جراح اول) انجام شود معمولا هزینه بیشتری از عمل اول دارد.

بینی افراد سهم به سزایی در تعیین رینوپلاستی قیمت دارد. افرادی که بینی گوشتی یا غضروفی دارند معمولا هزینه بیشتری برای جراحی بینی گوشتی پرداخت می کنند.

هزینه عمل رینوپلاستی و نمونه قبل و بعد عمل بینی قوز دار

منطقه جغرافیایی:

موقعیت جغرافیایی جراحی نیز بر هزینه جراحی تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل هزینه بینی در مناطق مختلف و شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. هزینه جراحی بینی که افراد باید در شهرهای بزرگ پرداخت کنند بسیار بیشتر از هزینه جراحی بینی است که افراد در شهرهای کوچک پرداخت می‌کنند. به طور مثال هزینه عمل بینی در تهران با شهرستان های کوچک قابل مقایسه نیست.البته این نکته حائز اهمیت است که جراحان بینی خوب به علت امکانات شهرهای بزرگ در این شهرها اسکان دارند.

حتی هزینه جراحی بینی ممکن است از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر و از یک کلینیک به کلینیک دیگر متفاوت باشد.

قیمت رینوپلاستی بینی استخوانی:

با توجه به نوع بینی،  پوست بینی، داشتن و یا نداشتن پولیپ بینی و دیگر مشکلات تنفسی به طور دقیق نمی توان بیان کرد هزینه جراحی بینی استخوانی ( پوست نازک ولی غضروف ها محکم ) چقدر است.

قطعا یک بینی که فقط قوز و برآمدگی جزئی دارد، نسبت به یک بینی استخوانی با غضروف های محکم و نوک گوشتی هزینه کمتری دارد.

قیمت رینوپلاستی بینی گوشتی:

در بینی های گوشتی با پوست ضخیم فرآیند جراحی کمی پیچیده تر و حساس تر می شود.

مشخص شدن تغییرات بینی در بینی های گوشتی بسیار مشکل است زیرا خطوط تیز و زاویه ها در زیر یک پوشش ضخیم به خوبی نمایان نمی شود.

لذا به دلیل سختی این نوع عمل بینی معمولا هزینه آن از جراحی بینی استخوانی بالاتر است.

عمل ترمیمی انواع مختلفی دارد که می تواند از یک جراحی ساده برای حذف استخوان اضافه تا تغییرات اساسی در ظاهر بینی فرد باشد.

قیمت رینوپلاستی بینی ترمیمی:

برخی از افراد بعد از اولین عمل رینوپلاستی از مشکلات تنفسی و یا ظاهر بینی خود راضی نیستند و تصمیم به جراحی مجدد بینی یا عمل ترمیمی می گیرند.

فرد کاندید جراحی بینی باید در سلامت کامل روانی باشد زیرا برخی افراد به دلیل وسواس های فکری تصمیم به جراحی مجدد می گیرند. روند این جراحی از جراحی اولیه سخت تر است و به همین دلیل هزینه ی بالاتری نیز دارد.

عمل ترمیمی انواع مختلفی دارد که می تواند از یک جراحی ساده برای حذف استخوان اضافه تا تغییرات اساسی در ظاهر بینی فرد باشد.

در بینی هایی که فوق العاده کوچک شده اند و یا دفورمیتی شدید دارند نیاز به پیوند غضروف گوش یا دنده وجود دارد که قطعا هزینه های بالاتری نسبت به دیگر جراحی ها دارد.

هزینه مشاوره برای جراحی بینی

هزینه ی ‌رینوپلاستی  شامل چه مواردی می‌ شود؟

  • دستمزد جراح
  • حق ‌الزحمه متخصص بیهوشی
  • هزینه‌های بیمارستان
  • احتساب مالیات کالا و خدمات (GST)و افزودن به هزینه ‌های اعلام شده

دلیل تفاوت قابل ملاحظه که در هزینه ی  انجام جراحی زیبایی بینی از سوی پزشکان مختلف اعلام شده است به نوسان داشتن یک یا چند مورد از موارد فوق برمی‌ گردد.

اکنون هر یک از موارد فوق را به تفصیل بررسی می ‌کنیم.

این پیچیدگی و مراقبت بالای عمل بینی از آن رو است که این عمل تلفیقی از دانش و هنر است، و کوچکترین حرکت پیامدهای چشمگیری را به بار می‌آورد که می ‌تواند مثبت یا منفی باشد.

دستمزد جراح:

دستمزد متخصص جراحی زیبایی بینی یا جراح پلاستیک صورت شامل مراقبت پیش از عمل و پس از عمل و هزینه ی رینوپلاستی می باشد ، بنابراین لازم نیست برای تعداد معین بازدید های پس از عمل جراح باز هم مبلغی بپردازید.

در مورد دستمزد جراح برای انجام عمل زیبایی بینی به جراح انتخابی شما بستگی دارد. دامنه بسیار گسترده ‌ی حق‌ العمل ‌ها بازتابی از تبحر جراح در عمل تغییر شکل بینی، مهارت‌های حرفه‌ ای، تجربه، تشخیص تخصصی و شهرت جراحان در هزینه ی رینوپلاستی می باشد.حتماً اطمینان حاصل کنید که جراح انتخابی شما آموزش لازم را برای انجام این عمل خاص دیده باشد.

اکثر جراحان بر این باوراند که رینوپلاستی بینی و کوچک کردن بینی  یکی از مشکل ‌ترین عمل ‌های جراحی است، و از این گذشته یکی از معدود عمل‌های جراحی زیبایی است که پس از عمل، نیاز به ویزیت مکرر بیمار دارد.

این پیچیدگی و مراقبت بالای عمل بینی از آن رو است که این عمل تلفیقی از دانش و هنر است، و کوچکترین حرکت پیامدهای چشمگیری را به بار می‌آورد که می ‌تواند مثبت یا منفی باشد.

در سطحی دیگر، دستمزد‎های جراحان بر مبنای موقعیت مطب و بیمارستان محل جراحی تغییر می‌ کند.جراح باید در نخستین جلسه مشاوره ریز ارقام هزینه‌ ی رینوپلاستی بینی را در اختیار شما بگذارد.

دستمزد جراح می ‌تواند سر به چندین میلیون تومان بزند که البته در میان متخصصین گوناگون، تفاوت‌های قابل ملاحظه ‌ای وجود دارد.

ضمناً دستمزدهای مطالبه شده از سوی جراحان به نوع عمل جراحی زیبایی بینی نیز بستگی دارد، که البته کاملاً عادلانه است، چون عمل‌های پیچیده‌ تر به مهارت، تبحر و صرف زمان بیشتر در اتاق عمل نیاز دارد.

هزینه‌ ی مشاوره‌ ی اولیه:

وقتی اولین بار برای عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)  به جراح مراجعه می‌ کنید، هزینه مشاوره را نیز باید متقبل شوید. باز هم مقدار این هزینه بستگی به جراح دارد.

حق ‌الزحمه متخصص بیهوشی:

حق ‌الزحمه متخصصین بیهوشی بسته به مهارت‌ هایشان تغییر می‌کند. متخصصین بیهوشی نیز، مانند اکثر متخصصین پزشکی حرفه ‌ای دیگر، مقیاس استانداردی برای دریافت حق‌الزحمه ندارند.

با این وجود، بر طبق گزارش جامعه متخصصین بیهوشی استرالیا حق‌ الزحمه مطالبه شده از سوی این دسته از متخصصین با توجه به نمره‌ی”برنامه مزایای پزشکی” (MBS)یا “راهنمای ارزش نسبی” (RVG)تعیین می ‌شود.

در اتاق عمل، قبل از جراحی بیمار را بی‌هوش می‌کنند تا او درد ناشی از جراحی را حس نکند. همچنین بیهوشی به جراح پلاستیک کمک می‌کند تا کارهایی را که می‌خواهد روی بینی بیمار اعمال کند را به‌ راحتی انجام دهد. در مدت‌زمانی که بیمار در بیهوشی به سر می‌برد، پرستار بیهوشی و متخصص بیهوشی، بیهوشی بیمار را تحت کنترل می گیرند.

متخصص بیهوشی درزمینهٔ بیهوشی بیماران دوره‌ها و آموزش‌های لازم را گذرانده است و در کارش مهارت دارد تا بتواند بیهوشی بیمار را در طول جراحی کنترل نماید. انتخاب متخصص بیهوشی و پرستار بیهوشی به انتخاب جراح صورت می‌گیرد. برخی از جراحان فقط از متخصص بیهوشی کمک می‌گیرند.

مسلماً اگر لازم باشد شب در بیمارستان بمانید، هزینه بیشتری هم باید بپردازید.

هزینه ‌های بیمارستان:

هزینه بیمارستان‌ های مختلف با یکدیگر متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که در بیمارستانی معتبر با کارکنان آموزش دیده و استاندارد های بالا عمل می ‌شوید.

اکثر جراحان سرشناس تنها در چنین مکان‌ هایی دست به جراحی می ‌زنند. بخش اصلی مخارج بیمارستان به هزینه اتاق عمل مربوط می‌ شود.

معمولاً در برآورد هزینه بیمارستان برای جراحی زیبایی بینی، مبلغی برای بستری شدن در نظر گرفته نمی ‌شود. اکثر اوقات مبلغ اعلام شده هزینه‌ی عملی سرپایی است که یک تا سه ساعت در اتاق عمل طول می‌ کشد و زمانی نیز برای برطرف شدن اثر داروی بیهوشی و بازگشت بیمار به حال طبیعی لحاظ می‌ شود.مسلماً اگر لازم باشد شب در بیمارستان بمانید، هزینه بیشتری هم باید بپردازید.

وسعت درمان:

وسعت و پیچیدگی درمان نیز می‌ تواند هزینه ی رینوپلاستی را افزایش دهد. به طور خلاصه، یک عمل پیچیده زمان بیشتری طول می‌ کشد و به همین خاطر هزینه بیشتری نسبت به عمل ‌های ساده ‌تر خواهد داشت.

همچنین گاهی نیاز است که جراح چندین عمل را به‌صورت هم‌زمان روی بینی بیمار انجام دهد که همین مسئله زیادتر شدن هزینه جراحی را در پی دارد. از عوامل دیگری که بر هزینه جراحی بینی تأثیر می‌گذارد این است که گاهی در حین عمل ممکن است نیاز باشد برای تقویت بافت‌های ضعیف غضروف، هزینه جراحی بینی افزایش یابد. همچنین اگر پوست بینی خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشد و یا بینی گرفتگی و انحراف داشته باشد نیز هزینه جراحی بالاتر می‌رود.

به طور کلی عواملی که می ‌توانند باعث پیچیده‌ تر شدن جراحی شوند عبارتند از:

  • داشتن تجربه چندین مصدومیت بینی
  • داشتن پوست خیلی نازک یا خیلی ضخیم
  • انسداد بینی
  • انحراف بینی بسیار شدید

بیمار باید از هزینه اولیه مشاوره‌ها، جلسات آماده‌سازی و نیز معاینه‌های پس از جراحی  مطلع باشد  تا بتواند هزینه ی جراحی بینی خود را  به‌درستی برآورد کند و سپس برای جراحی بینی اقدام کند.

هزینه‌های قبل و بعد از جراحی بینی

هزینه‌های جراحی بینی فقط مربوط به زمان عمل نمی‌شود بلکه برای اینکه نتیجه جراحی بینی گوشتی، استخوانی و هر نوع عمل بینی  رضایت‌بخش باشد، بیمار باید قبل و بعد از عمل به‌دفعات توسط جراح خود ویزیت شود که برای این ویزیت هم باید هزینه جداگانه غیر از هزینه جراحی بینی بپردازد؛ بنابراین قبل از جراحی بینی استخوانی و … باید بیمار تمام این هزینه‌ها را در نظر بگیرد.

بیمار باید از هزینه اولیه مشاوره‌ها، جلسات آماده‌سازی و نیز معاینه‌های پس از جراحی  مطلع باشد  تا بتواند هزینه ی جراحی بینی خود را  به‌درستی برآورد کند و سپس برای جراحی بینی اقدام کند. هزینه‌های قبل و بعد جراحی، معمولاً در محاسبه هزینه جراحی بینی مطرح نمی‌شود. در مورد برخی بیماران بعد از عمل باید از بسته‌های بعد از عمل که شامل آرنیکا و سایر روغن‌ها، گاز و نوار استریل، یک بسته یخ و یک اسپری باز کردن بینی است استفاده کرد.

هزینه های بعد از جراحی بینی شامل چه مواردی است؟

بیمار باید پس از عمل بینی خود با فواصل زمانی که پزشک تعیین می‌کند ویزیت شود. برخی از پزشکان برای ویزیت بعد عمل هزینه‌ای نمی‌ گیرند اما برخی دیگر این هزینه را دریافت می‌کنند. ترتیب زمانی ویزیت‌های پس از جراحی بینی تقریباً به ترتیب زیر هست:

ویزیت ماه اول، هر هفته

ویزیت سال اول، هر سه ماه

ویزیت سال دوم، هر ۶ ماه

سایر هزینه‌های جراحی بینی (رینوپلاستی)

گاهی در برخی از بیماران ۳-۴ ماه اول بعد جراحی بینی جوش‌هایی روی صورتشان ایجاد می‌شود که برای از بین بردن آن‌ها پزشک به بیمار توصیه می‌کند محصولات مراقبت از پوست با کیفیت استفاده کند که معمولاً هم دارای قیمت بالایی هستند. برای اینکه از ایجاد این جوش‌ها در صورت بیمار جلوگیری شود پزشک به شما ماده‌ای توصیه می‌کند که توسط آن پوست صورت خود را شستشو دهید و مرطوب نگه‌ دارید.

قیمت رینوپلاستی بینی با لیزر

لیزر در زمینه های مختلف پزشکی استفاده های زیادی دارد اما در جراحی زیبایی بینی استفاده از لیزر معنی ندارد. استفاده از لیزر در برداشتن قوز بینی و یا انحراف بینی و حتی افتادگی نوک بینی هیچ جایگاهی ندارد و جنبه تیلیغاتی دارد. پس حتی نمی توان هزینه ای نیز برای این نوع عمل در نظر گرفت.

پرداخت هزینه رینوپلاستی توسط بیمه

شرکت های بیمه به ندرت قیمت رینوپلاستی بینی را پرداخت می کنند. انجام جراحی بینی صرفا به دلیل زیبایی، به هیچ وجه تحت پوشش بیمه های طرف قرارداد نیست.

پس اگر قصد انجام عمل زیبایی برای زیباتر شدن و بالا بردن هارمونی چهره خود دارید باید صفر تا صد هزینه را خودتان پرداخت کنید.

برخی از شرکت های بیمه بخشی از هزینه های عمل بینی به دلیل انحراف یا شکستگی و مشکلات تنفسی را پرداخت می کنند، اما ثابت کردن این عوامل به شرکت های بیمه سخت و گاهی غیر ممکن است.

در عمل بینی که به‌منظور بهبود عملکرد بینی انجام می‌شود، قسمتی از هزینه جراحی بینی یا تمام هزینه جراحی بینی، به عهده بیمه است؛ اما زمانی که عمل بینی باهدف زیبایی انجام شود، بیمه هزینه جراحی بینی را پرداخت نمی‌کند و باید تمام هزینه جراحی بینی توسط خود شخص بیمار پرداخت شود.

از آنجا که هزینه جراحی بینی بالاست همه افراد نمی‌توانند از پس هزینه جراحی بینی بربیایند. هزینه جراحی بینی نوعی سرمایه‌گذاری در زندگی و آینده فرد محسوب می‌شود و به همین دلیل برای بیماران مهم است که با تمام عواملی که بر هزینه جراحی بینی تأثیر می‌گذارند، آشنا شوند و برای انجام عمل بینی از یک جراح عالی و باتجربه (هرچند با هزینه جراحی بینی بالا) کمک بگیرند تا نتیجه عمل رضایت بخشی داشته باشند و مجبور نباشند اقدام به جراحی بینی ترمیمی کنند.

برای کسب اطلاعات دقیقتر درباره هزینه عمل بینی دکتر آرش نجف بیگی و مشاوره رایگان پیش از جراحی با ما در کلینیک دکر نجف بیگی تماس بگیرید.

.

آیا عمل بینی ارزان ارزشش را دارد؟

عمل بینی ارزان می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. رزیدنت هایی که به تازگی شروع به جراحی بینی کرده اند به منظور کسب تجربه، عمل بینی را با هزینه های بسیار کم در بیمارستان ها انجام می دهند.

اما نکته قابل توجه اینکه قطعا چنین افرادی تجربه مواجه با چالش های حین عمل را ندارند و بینی های مشابه بینی فرد را جراحی نکرده اند لذا انجام عمل توسط چنین افراد می تواند ریسک بالایی داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل رینوپلاستی ارزان، انجام عمل های متعدد جراح در یک روز است. برخی از جراحان زیبایی عمل های بینی زیادی در یک روز انجام می دهند که این منجر به کاهش نرخ این جراحان می باشد که قطعا دقت و تمرکز در جراحی با این کار کاهش می یابد.

منبع معتبر: finance

حال که درباره هزینه رینوپلاستی و عوامل موثر بر آن اطلاعات درستی کسب کرده اید می توانید از مقالاتی که در پایین هستند اطلاعات تکمیل تری دریافت کنید یا برای خواندن تجربیات دیگران در این زمینه، نظرات کاربران را در انتهای مقاله بخوانید.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر