1. خانه
  2. /
  3. لیفت صورت
  4. /
  5. لیفت آندوتاین
  6. /
  7. لیفت صورت با اندوتاین و نکات مهمی که در مورد آن باید بدانید

لیفت صورت با اندوتاین و نکات مهمی که در مورد آن باید بدانید

دکتر آرش نجف بیگی

لیفت صورت با اندوتاین یکی از روش‌های نوین جوان‌سازی است. با گذر سن، پوست صورت مقاومت و سفتی خود را از دست می‌دهد. از سوی دیگر چربی‌های زیر پوست کاهش می‌یابد و بافت‌های زیر پوست نیز شل می‌شود.

با اضافه شدن تاثیر جاذبه، مشکل افتادگی پوست رخ می‌دهد: پوست صورت و گونه حالت چین خورده و آویزان پیدا می‌کند. حال برای رفع افتادگی پوست صورت که چهره را پیر و خسته نشان می‌دهد، چه راه حلی مناسب‌تر است؟

آیا لیفت صورت با اندوتاین برای بدن ضرر و عوارضی دارد؟ آیا بالاکشیدن صورت با اندوتاین، عمل دردناک و سختی است؟ چقدر زمان می‌برد تا نتیجه عمل مشخص شود؟ پاسخ همه این سوال‌ها را در ادامه خواهید یافت.
همچنین در پاسخ به برخی سوالات درون مقاله نیز ویدئویی از دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی آورده شده است که می‎‌توانید با مشاهده آن به جواب سوال خود برسید.

ویدئو های نمونه کار قبل و بعد لیفت صورت با اندوتاین مراجعه کننده های دکتر نجف بیگی را نیز در میان متن می بینید.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

همین طور می‌توانید از پرسش و پاسخ دیگر افراد در قسمت نظرات کاربران اطلاعات خوبی کسب کنید.

لیفت اندوتاین چیست و با چه ابزاری انجام می‌شود؟ در ویدئو زیر دکتر آرش نجف بیگی در این باره صحبت می‌کنند.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

لیفت صورت با اندوتاین

لیفت صورت با اندوتاین یا بالا کشیدن پوست صورت، چه در بخش گونه و میانی و چه پایین صورت، به جوان‌تر شدن چهره شما کمک می‌کند. بالا رفتن سن و از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست، چین و چروک و افتادگی صورت را به دنبال دارد. این وضعیت، حالت خسته و ناراحت به چهره شما می‌دهد. با بالا کشیدن این پوست افتاده و گونه‌های آویزان می‌توان چهره‌ای جوان و شاداب به‌دست آورد. به شکل زیر دقت کنید.

لیفت صورت با اندوتاین چطور انجام می‌شود؟

اما لیفت صورت با اندوتاین چطور انجام می‌شود؟ به بیان ساده با استفاده از موادی زیست‌سازگار که هیچ عارضه و خطری برای بدن ندارد. دندانه‌ها و خارهای ریزی که روی اندوتاین کار گذاشته شده است در بافت‌های زیر پوست فرو می‌رود و کمک می‌کند تا بتوان این بافت‌ها را مدیریت کرد. با کشیدن و ترمیم بافت‌های شل و وارفته زیرپوست به وسیله اندوتاین، انحنای طبیعی صورت دوباره شکل می‌گیرد و چهره به حالت قبل باز می‌گردد.

اندوتاین چیست؟

اندوتاین یک فناوری پیشرفته‌ است که در لیفت صورت، گونه، پیشانی، ابرو و حتی لیفت گردن و چانه نیز به‌کار می‌رود. استفاده از اندوتاین، جای برش و بخیه‌های سنتی را گرفته است. اندوتاین، پروتزی نواری شکل و باریک است که زیر پوست صورت کار گذاشته می‌شود. معمولا چند دندانه یا شاخک ریز روی اندوتاین قرار دارد. با فشار دقیقی که متخصص جراحی پلاستیک وارد می‌کند، این خارها درون بافت و چربی زیر پوست فرو می‌رود.

آیا لیفت صورت با اندوتاین خطرناک است؟

پس از قرارگیری خارها درون بافت، می‌توان اندوتاین را به اندازه نیاز کشید تا پوست و بافت‌های زیر آن، سر جای خود برگردند. از آنجایی که خارهای روی اندوتاین به‌صورت همگن و با فاصله قرار دارند، کشش و فشاری که به پوست وارد می‌شود، در همه طرف به‌صورت مساوی پخش می‌گردد. به همین دلیل در لیفت صورت با اندوتاین، پوست صورت، تقارن و فرم طبیعی خود را حفظ می‌کند.

جالب است بدانید که اندوتاین دقیقا از جنس همان مواد بی‌خطر و قابل جذبی ساخته شده است که در نخ‌های بخیه جذبی استفاده می‌شود. شش ماه پس از جراحی لیفت صورت، اثری از اندوتاین در بدن شما باقی نمی‌ماند. تمام آن جذب بافت‌های زیر پوست می‌شود اما اثر خود را برای سال‌ها باقی می‌گذارد.

لیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

تنها یک متخصص جراحی پلاستیک، با معاینه و بررسی همه جوانب می‌تواند با قطعیت نظر بدهد که آیا لیفت صورت با اندوتاین برای شما مناسب و بلامانع است یا خیر. اما به‌طور کلی افرادی با شرایط زیر می‌توانند گزینه مناسبی برای این جراحی باشند:

  • کسانی که صورت‌هایی افتاده و همچنین پوست و گونه‌ای آویزان دارند
  • کسانی که پوست‌های ضخیم، سنگین و فرو افتاده دارند
  • کسانی که روش‌های دیگر درمانی را برای لیفت صورت امتحان کرده‌اند اما نتیجه نگرفتند
  • کسانی که به دلیل مشغله و کار، به دنبال روشی سریع، آسان و با دوره بهبودی کوتاه برای لیفت صورت خود هستند

در ویدئو زیر نمونه ای واقعی از نتیجه کار لیفت صورت با اندوتاین از دکتر آرش نجف بیگی را مشاهده می‌کنید.

رفع افتادگی صورت با اندوتاین چگونه انجام می‌شود؟

جراحی لیفت صورت با اندوتاین نزدیک به 2 ساعت زمان می‌برد. به‌طور کلی بالا کشیدن صورت با اندوتاین، یک فرایند ساده و مشخص دارد. نخست یک شکاف به طول 1,5 تا 2 سانتیمتر روی پوست سر ایجاد می‌شود. این شکاف در میان موها و در منطقه شقیقه یا کمی نزدیک‌تر به گوش، خواهد بود.

سپس پوست صورت و بافت زیر آن از استخوان صورت جدا شده و بلند می‌شود تا نوار اندوتاین به زیر پوست سر فروبرده شود. با فشار دقیقی که داستان متبحر یک متخصص جراحی پلاستیک وارد می‌کند، شاخک‌های اندوتاین به آرامی درون بافت زیر پوست فرو می‌رود.

در همین حال، انتهای رشته‌ی اندوتاین هنوز از شکاف روی شقیقه بیرون مانده است. جراح به آرامی اندوتاین را می‌کشد و به این شکل، پوست صورت و بافت زیر آن بالا کشیده می‌شود.

شل شدن و افتادن چربی و بافت‌های زیر پوست صورت در پی بالا رفتن سن

مراقبت های بعد از لیفت صورت چیست را در این مقاله بخوانید.

بسته به این که کدام بخش از صورت شما نیاز به بالا کشیدن داشته باشد، روش لیفت و نوع اندوتاین مورد استفاده، متفاوت خواهد بود.

برای کسانی که در بخش میانی صورت و گونه‌های خود نیاز به بالا کشیدن پوست دارند، از اندوتاین‌هایی با 5 خار یا شاخک، استفاده می‌شود.

برای لیفت چشم یا شقیقه و بالا کشیدن پوست محل برش نیز در منطقه شقیقه خواهد بود. کسانی که بخواهند بخش‌های پایینی صورت خود را بالا بکشند، از اندوتاین‌های نواری با تعداد خارهای بیشتر کمک گرفته می‌شود. برش نیز کمی بالاتر از گوش ایجاد می‌شود.

پس از کار گذاشتن اندوتاین، انتهای آن به استخوان متصل می‌شود تا نیروی کافی برای کشیدن و نگه‌داشتن پوست سر فراهم شود.

دندانه‌های اندوتاین به صورت موثر و پایداری، بافت‌های افتاده صورت را سر جای خودش ثابت نگه می‌دارد. طی شش ماه اندوتاین جذب بدن می‌شود اما تا آن زمان، پوست دوباره به استخوان صورت جوش می‌خورد و حالت طبیعی خود را باز می‌یابد.

شیوه قرارگیری اندوتاین زیر پوست برای لیفت صورت

برای اگاهی از ویژگیهای بهترین دکتر لیفت صورت در تهران این مقاله را بخوانید.

پیش از لیفت صورت با اندوتاین به چه نکاتی باید توجه کرد؟

عمل جراحی لیفت صورت با اندوتاین می‌تواند با بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش انجام شود. البته امکان جراحی با بی‌هوشی نیز وجود دارد. رعایت نکات زیر بسیار ضروری است:

  • 6 تا 8 ساعت پیش از عمل نباید هیچ خوراکی یا نوشیدنی بخورید.
  • مصرف دخانیات و قرص‌های ضد انعقاد خون مانند آسپرین را از چند روز قبل قطع کنید.
  • به توصیه‌ها پزشک متخصص که به‌طور ویژه برای شخص شما تجویز شده است، به دقت عمل کنید و وضعیت خود را با دیگران مقایسه نکنید.
شکل اندوتاین و خارهای روی آن

مراقبت‌های پس از جراحی لیفت صورت با اندوتاین

پیش از عمل جراحی درمان افتادگی صورت با اندوتاین، پزشک متخصص جراحی پلاستیک، شیوه عمل و اتفاقاتی که پس از آن رخ می‌دهد را برای شما شرح خواهد داد. از عوارض موقتی که برای شما رخ می‌دهد، دلهره نداشته باشید.

با آرامش بگذارید که روند بهبودی طی شود. فراموش نکنید که پاسخ بیولوژیکی هر فرد به عمل جراحی با شخص دیگر متفاوت است. ممکن است برخی از موارد زیر در مورد شما بیشتر و یا کمتر، صدق کند:

  • وجود درد، التهاب، سردرد، سرگیجه، کبودی و تورم در سر و صورت کاملا طبیعی است.
  • کبودی با کمک کمپرس آب سرد، طی 10 روز تا دو هفته رفع خواهد شد.
  • مصرف آنتی‌بیوتیک و مسکن به تجویز پزشک ممکن است از همان روز جراحی شروع شود.
  • برای کم شدن تورم نیز باید همیشه سرتان رو به بالا باشد. هنگام خواب نیز به پشت و با چند بالش زیر سر، دراز بکشید.
  • پانسمان 2 روز بعد از عمل برداشته می‌شود.
  • دوره نقاهت لیفت صورت با اندوتاین 3 تا 5 روز است. البته بعد از 2 هفته بهبودی کامل به‌دست می‌آید.
  • بعد از 7 تا 10 روز، بخیه‌ها کشیده می‌شود.
  • محل بخیه‌ها و جای زخم آن، لای موهای شما است؛ پس با خیال راحت به سر کار و فعالیت‌های اجتماعی خود برگردید.
  • تا دو هفته از فعالیت‌های سنگین و حرکت‌های سریع مانند بلند شدن ناگهانی، خودداری کنید.
  • تا یک ماه بعد از عمل نباید جای بخیه‌ها سابیده شود. همچنین به جای بخیه و محل رد شدن اندوتاین فشار وارد نکنید.
  • برای کم شدن عوارض عمل، مانند ریزش یا نازک شدن مو در محل بخیه، از پوست سر خود به خوبی مراقبت کنید.
نتیجه لیفت صورت با اندوتاین

پس از لیفت صورت با اندوتاین، چه تغییری حاصل می‌شود؟

اگر لیفت صورت با اندوتاین را نزد یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، دارای تجربه و مهارت بالا انجام دهید، معجزه آن را خواهید دید. معمولا نتیجه نهایی این جوان‌سازی، بعد از 3 ماه به خوبی خود را در چهره شما نشان خواهد داد. گونه‌های افتاده شما، بلند می‌شود و به سر جای خود برمی‌گردد؛ همچنین گونه‌ها پرتر و برجسته‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر افتادگی در پوست صورت، بسته به میزانی که برای چهره شما مناسب بوده است، تبدیل به انحناهای طبیعی خواهد شد. پس از لیفت صورت با اندوتاین، در آینه چهره خودتان را گویی در 10 یا 15 سال قبل، خواهید دید.

آیا برای رفع افتادگی صورت، اندوتاین انتخاب مناسبی است؟

لیفت صورت با اندوتاین از بسیاری روش‌های درمانی دیگر، موثرتر و ماندگارتر است. با بهره‌گیری از مواد درجه یک و مراجعه به جراح متخصص، بالا کشیدن پوست صورت با اندوتاین بیش از 7 تا 12 سال ماندگار خواهد بود.

شاید تنها چند نکته منفی قابل ذکر وجود داشته باشد که البته در همه افراد دیده نمی‌شود. یکی اینکه روش کشیدن پوست گاهی نتایج ماندگارتری دارد هرچند عمل سنگین‌تری نسبت به لیفت با اندوتاین است. دیگر اینکه کمی حساسیت و ریزش مو در محل بخیه گزارش شده است که با مراقبت‌های بعد از عمل، قابل کنترل خواهد بود. به طور کلی در مقایسه با روش‌های مشابه، لیفت صورت با اندوتاین مزایای بسیاری دارد:

  • ساده‌تر است و دوران نقاهت کمتری دارد
  • جای بخیه درون موی سر است و دیده نمی‌شود
  • مشکلات و حساسیت‌های بعد از عمل کمتر است
  • هیچ خطری متوجه اعصاب و رگ‌های خونی صورت نمی‌شود
  • همراه با دیگر خدمات جراحی زیبایی قابل انجام است؛ برای مثال همراه با جراحی پلک پایین، تاثیر بسیار بیشتری بر جوان شدن شما خواهد داشت
  • دیگر نیاز به تزریق ژل و بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت و یا پر کردن گونه‌ها نخواهد بود
  • و از همه مهمتر اینکه در یک جلسه جراحی غیرتهاجمی، سال‌ها جوان‌تر خواهید شد و خواهید ماند

برای مطالعه بیشتر این مقاله لاتین را بخوانید.

حال که درباره لیفت صورت با اندوتاین و نکاتی که باید قبل از اقدام به عمل بدانید، اطلاعات درستی کسب کرده اید می توانید از مقالاتی که در پایین هستند اطلاعات تکمیل تری دریافت کنید یا برای خواندن تجربیات دیگران در این زمینه، نظرات کاربران را در انتهای مقاله بخوانید.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر