1. خانه
  2. /
  3. جراحی زیبایی سینه
  4. /
  5. معرفی کامل انواع روش‌های ليفت سينه بدون جراحی + مزایا و معایب

معرفی کامل انواع روش‌های ليفت سينه بدون جراحی + مزایا و معایب

دکتر آرش نجف بیگی

به لطف فناوری مدرن، لیفت سینه دیگر نیازی به جراحی و به دنبال آن بهبودی طولانی مدت و خطر ایجاد اسکار دائمی ندارد. در سال ‌های اخیر، روش ‌های ليفت سينه بدون جراحی محبوبیت پیدا کرده‌اند، زیرا ماهیت غیرتهاجمی، عدم وجود زمان ازطولانی دوران نقاهت و نتایج ظاهری طبیعی، آن ‌ها را به گزینه ‌ای جذاب برای زنانی تبدیل کرده است که به دنبال بازگرداندن جوانی و زیبایی به سینه ‌های خود هستند.

تکنیک های غیر جراحی لیفت سینه به منظور لیفت کردن و سفت کردن سینه های افتاده بدون نیاز به بیهوشی، با کمترین زمان از کار افتادگی و بدون اسکار است که نیروی محرکه محبوبیت لیفت سینه غیر جراحی است. در حال حاضر روش ‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ‌ها می ‌توان به لیفت سینه غیر جراحی دست یافت، از درمان‌ های لیزری و لیفت با نخ گرفته تا پرکننده‌ های پوستی و حتی PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) که به لیفت سینه خون‌آشام معروف است. به همان اندازه که بسیاری از این درمان ها ممکن است مزایای خود را داشته باشند، ممکن است معایبی هم داشته باشند. بنابراین لازم دیدیم تا در این مطلب در مورد این تکنیک ها، مزایا و معایب هرکدام صحبت کنیم. پس اگر شما هم حاضر نیستید برای لیفت سینه خود زیر تیغ جراحی بروید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ليفت سينه بدون جراحی و روش های آن

فکر رفتن زیر چاقوی جراحی برای یک عمل زیبایی می ‌تواند برای بسیاری از افراد وحشتناک باشد، اما به لطف فناوری، گزینه ‌های بیشتری وجود دارد که نیازی به تکنیک‌ های تهاجمی ندارند و همچنین نتایج طبیعی ‌تری ارائه می ‌دهند.

با گذشت زمان، اندازه و شکل سینه‌ های زنان تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله بارداری و شیردهی، کاهش وزن قابل توجه و افزایش سن می ‌تواند به طور قابل توجهی تغییر کند. این عوامل شایع ترین علل افتادگی سینه هستند. خوشبختانه جراحی لیفت سینه که به عنوان ماستوپکسی نیز شناخته می شود، یک درمان بسیار موثر برای بازگرداندن سینه های سفت تر و خوش حالت است. اما از آنجایی که اکثر خانم ها به دنبال جایگزین های کمتر تهاجمی برای لیفت سینه هستند، افراد بیشتری در حال بررسی گزینه های ليفت سينه بدون جراحی هستند. روش ‌هایی که شامل هیچ برش، اسکار یا بی‌ هوشی نمی ‌شوند، عموماً برای بسیاری از بیماران بسیار جذاب به نظر می ‌رسند، زیرا شامل بهبودی یا دوران نقاهت طولانی مدت نمی‌ شوند. این بدان معناست که زنان می‌ توانند خیلی سریعتر از انجام عمل لیفت سینه به فعالیت‌ های روزمره خود بازگردند. مهم است که در نظر داشته باشید که علیرغم وجود بسیاری از روش ‌های مختلف لیفت سینه غیر جراحی، هیچ یک از آنها نمی‌ توانند نتایجی به‌ اندازه یک روش جراحی ماستوپکسی طولانی‌مدت یا مؤثر داشته باشند، با این وجود نمی توان منکر مزایای بی حد و حصر این تکنیک های غیر جراحی برای بالا بردن سینه شد.  در ادامه با این تکنیک ها بیشتر آشنا می شویم.

مراقبت های بعد از لیفت سینه چگونه است؟ را در این مقاله بخوانید.

انواع روش های ليفت سينه بدون جراحی

آیا می دانستید گزینه های زیادی برای لیفت سینه بدون جراحی وجود دارد؟ شاید جراحی لیفت سینه نتایج ماندگارتر و کامل تری را به خانم ها ارائه دهد، اما لیفت سینه غیر جراحی می تواند انتخابی عالی باشد زیرا خطر بیهوشی، خونریزی، عفونت یا جای زخم ندارد. بنابراین اگر می خواهید سینه‌ های خود را بدون انجام عمل های سنگین جراحی و استراحت طولانی مدت کمی تقویت کنید، گزینه‌ های غیرجراحی هنوز ارزش فکر کردن را دارند. در ادامه چندین روش غیرجراحی لیفت سینه را معرفی می کنیم که باید در نظر بگیرید:

لیفت سینه با بادی تایت

این روش کانتورینگ غیر جراحی برای بسیاری از قسمت‌ های بدن از جمله سینه‌ ها مناسب است. دستگاه BodyTite انرژی فرکانس رادیویی را در عمق پوست منتشر می کند که باعث تحریک تولید کلاژن می شود. هنگامی که پوست سینه کلاژن بیشتری تولید کند، پوست را سفت می کند و سینه ها را به حالت طبیعی تر فرم می دهد.

در این نوع لیفت سینه جراح شما لیفت سینه بدون جای زخم را با ابزار بادی تایت انجام می دهد، یک الکترود را روی ناحیه تحت درمان قرار داده و یک کانول زیر پوست قرار می گیرد. الکترود و کانول برای ارسال انرژی RF به بافت سینه کار می کنند و بدین ترتیب باعث انقباض پوست و ساخت کلاژن می شود که به مرور زمان باعث می شود سینه های شما کمی لیفت شوند.

چطور عدم تقارن سينه را رفع کنیم؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

درمان های لیزری لیفت سینه

لیزر درمانی از پرتو های انرژی شدید برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده می کند و در عین حال تولید کلاژن در پوست را نیز افزایش می دهد. درمان های زیبایی با لیزر اغلب برای کاهش چین و چروک، لکه های پیری و جای زخم استفاده می شود.

اگر بدن شما تشویق به تولید کلاژن بیشتر شود، می تواند خاصیت ارتجاعی پوست در ناحیه سینه را افزایش دهد. با این حال نتایج حاصل از لیفت سینه با این تکنیک جزئی و موقتی خواهد بود؛ بنابراین برای به دست آوردن نتایج ایده آل باید چندین روش درمانی در نظر داشته باشید.

لیفت سینه سی ای سی آی

درمان سینه سی ای سی آی (Caci Bust) ابتدا یک نوع درمان آسیب عضلانی بود، با به کار بردن این تکنیک برای لیفت سینه بدون جراحی بافت عضلانی زیر سینه شما هدف قرار داده می شود. جراح با یک ابزار مخصوص، پالس های الکتریکی قوی را روی عضلات زیر سینه متمرکز می کند. پس از چندین جلسه درمانی، باید تون بهتری در عضلات سینه خود مشاهده کنید که می تواند سینه ها را لیفت و چین و چروک روی آن را صاف کند. مانند هر نوع دیگر تمرین عضلانی دیگری، نتایج به تعداد دفعات انجام این روش بستگی دارد. جراح شما ممکن است چند هفته از این درمان ها را برای بهترین نتیجه توصیه کند.

مطالعه مقاله تزریق چربی به سینه در مجله پزشکی دکتر نجف بیگی را ازدست ندهید.

لیفت سینه با ترماژ

این روش غیر جراحی دیگری برای لیفت است که در زیر پوست کلاژن تولید می کند و از امواج رادیویی برای سفت کردن فیبرهای پروتئینی در پوست شما استفاده می کند. در طول این فرآیند غیر تهاجمی، جراح شما از یک دستگاه TheramCool استفاده می کند که امواج رادیویی را به عمق پوست ارسال می کند. پس از این درمان، باید بلافاصله پوست سفت‌ تری را در سینه ‌های خود مشاهده کنید.

فیبر های کلاژن سفت تر در سینه شما ممکن است شکل طبیعی آن ها را تقویت کند. اما شما باید درمان را به طور منظم تکرار کنید زیرا اثرات آن تنها چند ماه باقی می ماند.

لیفت سینه با جی پلاسما

این دستگاه جدید است و باعث سفت شدن پوست برای بسیاری از قسمت های بدن می شود و نسبت به سایر روش ها کمتر تهاجمی است. روش کار این تکنیک لیفت سینه به این صورت است که انرژی سرد پلاسمایی پوست را منقبض کرده و به همین دلیل پوست تشویق می شود تا کلاژن جدید تولید کند.

این دستگاه در دست جراح شما، انرژی لیفت و سفت کننده را به سینه ها می رساند و خطوط طبیعی شما را با گاز هلیوم که با انرژی RF یونیزه می شود، بهبود می بخشد. مانند درمان ترماژ، این گزینه به جراح اجازه می دهد تا یک پروب زیر پوست شما قرار دهد تا ناحیه سینه را به انقباض و سفت شدن تشویق کند. یکی از مزیت های این درمان این است که برای نتایج طولانی مدت فقط یک بار به آن نیاز دارید.

لیفت سینه PRP یا خون آشام

این یک روش جدید تر لیفتینگ ضد پیری است که از پلاسما برای لیفت کردن سینه استفاده می کند، چیزی شبیه به نحوه عملکرد سوتین. این روش راه‌حل مناسبی برای افتادگی شدید سینه‌ ها نخواهد بود، اما می ‌تواند سینه را اندکی لیفت کند و همچنین چین و چروک و جای زخم کمتری در این ناحیه خواهید داشت.

نتایج حاصل از لیفت سینه با این تکنیک  چند ماه طول می کشد تا ظاهر شوند و اگر شیر می دهید یا باردار هستید توصیه نمی شود.

لیفت سینه با تزریق بوتاکس

بوتاکس با شل کردن عضلات زیر پوست عمل می کند تا سطح پوستی صاف و دارای چین و چروک کمتری ایجاد کند. این درمان ده ها سال پیش برای درمان خطوط ریز و چین و چروک صورت معرفی شد اما از آن زمان، FDA حتی آن را برای درمان میگرن نیز تایید کرده است. برخی از جراحان پلاستیک از تزریق بوتاکس در ناحیه سینه برای تقویت سینه بیماران و لیفت آن استفاده کرده اند.

برای دریافت مشاوره و پرسیدن سوالات بیشتر، با کلینیک دکتر نجف بیگی تماس حاصل فرمایید.

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

لیفت سینه با تزریق فیلر

سایر تزریق ‌هایی که معمولاً برای صورت استفاده می ‌شوند نیز برای ناحیه سینه در نظر گرفته می ‌شوند. این تزریقات شامل پرکننده های پوستی (فیلر) بر پایه اسید هیالورونیک (HA) مانند Juvéderm و Restylane می شود. نتایج حاصل از این تزریق چندین ماه طول می کشد و بدن را برای تولید کلاژن جدید در ناحیه تحت درمان تحریک می کند. لازم به ذکر است که معمولاً برای مشاهده نتایج لیفت سینه با فیلر به چندین جلسه درمان نیاز است.

لیفت سینه با نخ

روش لیفت سینه با نخ برای حرکت فیزیکی پوست در اطراف سینه ها در یک حرکت رو به بالا طراحی شده است. این روش درمانی از نخ های کوچک و خاردار برای بالا کسیدن سینه استفاده می کند. یک جراح زیبایی نخ ها را از طریق یک سوزن زیر پوستی زیر پوست شما وارد می کند، سپس نخ ها به هم محکم می شوند و به سمت بالا و به سمت استخوان ترقوه کشیده می شوند.

با وجود استفاده از نخ های کاشته شده، این تکنیک هنوز یک لیفت سینه غیرتهاجمی است و نتایج آن تا 2 سال باقی می ماند. بهتر از همه این است که مانند برش های سنتی جای زخم ایجاد نمی کند و نخ ها در عرض 1 تا 2 سال در پوست جذب می شوند.

مزایای لیفت سینه بدون جراحی

برخی از مزایای تکنیک های غیر جراحی برای لیفت سینه را پیشتر توضیح دادیم، حال موارد بیشتری از مزیت های لیفت سینه بدون جراحی را می توانید مطالعه کنید:

  1. لیفت سینه می تواند به زنان در کاهش کمردرد و وضعیت نامناسب کمک کند و در عین حال سلامت کلی ستون فقرات را بهبود بخشد.
  2. افتادگی سینه ها را با برداشتن بافت اضافی و بلند کردن بافت داخلی سینه اصلاح می کند.
  3. شکل، برآمدگی و تقارن سینه را بهبود می بخشد.
  4. افزایش سفتی در سینه و ایجاد سینه های پرتر.
  5. این روش مقرون به صرفه تر از روش جراحی لیفت سینه است.
  6. اعتماد به نفس را بهبود می بخشد.
  7. لیفت سینه بدون جراحی نتایج بسیار طبیعی دارد.

برای مطالعه بیشتر مقاله سوتین مناسب بعد از جراحی سینه  و را پیشنهاد میکنیم.

معایب لیفت سینه بدون جراحی

مثل هر روش درمانی دیگری، این روش های غیر جراحی برای لیفت سینه نیز عاری از عیب نیستند. برخی از مهم ترین معایب لیفت سینه با تکنیک های بدون جراحی به شرح زیر است:

  1. لیفت سینه بدون جراحی حجم اضافی به سینه ها نمی دهد.
  2. عفونت، تورم، عدم تقارن سینه، و بهبود ضعیف عوارض جانبی است که ممکن است بعد از روش های لیفت سینه بدون جراحی رخ دهد.
  3. شرکت های بیمه سلامت معمولاً هزینه لیفت سینه را پوشش نمی دهند زیرا این یک روش زیبایی است.
  4. نتایج لیفت سینه دائمی نیست.
  5. این روش می تواند منجر به مشکلاتی مانند از دست دادن حساسیت سینه و کاهش حس نوک پستان به طور موقت یا دائم شود.

در آخر

لیفت سینه بدون جراحی روشی برای بالا بردن سینه ها و سفت کردن آنها است. با استفاده از انواع تکنیک های غیر جراحی لیفت سینه، می توان برای افرادی که دارای افتادگی بسیار خفیف در ناحیه سینه هستند، خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند، هنوز خیلی جوان هستند و بدنشان راحت تر کلاژن تولید می کند؛ نتایج خارق العاده ای رقم زد. این کنیک ها نتایج بسیار طبیعی ارائه می دهند و نیازی به گذراندن دوران نقاهت و بهبودی زیادی ندارند. در این مطلب انواع این تکنیک های غیر جراحی برای بالا بردن سینه و مزایا و معایبشان را توضیح دادیم؛ اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر