1. خانه
  2. /
  3. جراحی زیبایی اندام
  4. /
  5. تزریق چربی به بدن
  6. /
  7. آشنایی کامل با ویژگی های بهترین دکتر تزریق چربی

آشنایی کامل با ویژگی های بهترین دکتر تزریق چربی

دکتر آرش نجف بیگی

بهترین دکتر تزریق چربی در تهران کیست؟ بهترین مرکز تزریق چربی در تهران را چگونه پیدا کنیم؟

ویژگی های بهترين دكتر تزريق چربي به سينه چیست؟ چه مواردی باید برای انتخاب دکتر خوب برای تزریق چربی صورت در نظر گرفته شود؟

در این مقاله به پاسخ این سوالات و همه نکاتی که باید درباره دکتر تزریق چربی بدانید، پرداخته‌ایم.

همچنین ویدئو های نمونه کار تزریق چربی مراجعه کننده های دکتر نجف بیگی را نیز در میان متن می بینید.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

همین طور می‌توانید از پرسش و پاسخ دیگر افراد در قسمت نظرات کاربران اطلاعات خوبی کسب کنید.

نحوه تزریق چربی به ساق پا چگونه است؟ در ویدئو زیر نمونه ای از تزریق چربی به ساق پا توسط دکتر نجف بیگی، جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی را مشاهده کنید. این ویدئو را از دست ندهید.

در ادامه این مقاله، همراه ما باشید، تا با نحوه انتخاب بهترین دکتر تزریق چربی و انجام این جراحی زیبایی بیشتر آشنا شوید.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

چرا انتخاب بهترین دکتر برای تزریق چربی اهمیت دارد؟

تزریق چربی یک روش درمانی زیبایی است که می‌تواند نتایجی زیبا، طبیعی، متفاوت و همیشگی برایتان به همراه داشته باشد. به همین دلیل این راهکار زیبایی نیاز به تجربه قابل توجه، تخصص زیاد و صبر و دقت بالا از طرف جراح و ابزارهای تخصصی بسیار خاص برای رسیدن به مطلوب‌ترین نتیجه را دارد.

حقیقت امر این است که هیچ پزشک یا جراحی و هیچ روش جراحی نمی‌تواند قطعا برای همه‌ی افراد مناسب باشد و همچنین نمی‌توان هیچ روش جراحی زیبایی را با دیگر روش‌ها مقایسه کرد.

حتی اگر از پزشک متخصص یکسان، روش یکسان و ناحیه تحت جراحی یکسانی با دوست خود نیز استفاده کنید، باز ممکن است متوجه شوید برخلاف دوستتان این نتایج جراحی برای شما مناسب نبوده است. لذا لازم است در انتخاب یک دکتر پوست و زیبایی برای خود هوشمندانه تصمیم بگیرید.

هیچ پزشک یا جراحی و هیچ روش جراحی نمی‌تواند قطعا برای همه‌ی افراد مناسب باشد و همچنین نمی‌توان هیچ روش جراحی زیبایی را با دیگر روش‌ها مقایسه کرد.

ویژگی های بهترین دکتر تزریق چربی در تهران

پزشکان جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی می‌تواند یک تجربه فوق العاده و مثبت برایتان رقم بزنند که زندگی شما را تغییر خواهد داد.

تنها کافیست پس از تحقیق و بررسی‌های درست و طبق مشورت دقیق با پزشکتان در رابطه با آناتومی بدنتان و خواسته‌تان از جراحی، یک جراح ماهر، با تجربه و مناسب برای خود بیابید.

یک پزشک خوب می‌تواند با استفاده از بهترین روش‌ها، بهترین مواد و ابزار‌های تخصصی نتایجی ماندگار، دائمی و با کمترین عارضه را برای بیمارانش در نظر بگیرد.

معیارهای متعددی وجود دارد که می‌توانید برای قضاوت در مورد این موضوع که آیا یک جراح خاص برای شما و عمل شما مناسب است یا خیر، استفاده کنید.

به طور خلاصه این معیار‌های شامل:

میزان تحصیلات پزشک
میزان تخصص پزشک
میزان مهارت پزشک
میزان تجربه پزشک
میزان رضایت‌مندی سایر بیماران از ایشان
میزان صبر و شکیبایی پزشک
میزان برخورد مناسب با بیمار ازطرف پرسنل و پزشک
میزان اهمیت به خواسته بیمار از طرف پزشک
میزان کیفیت کلینیک تخصصی و تکنولوژی ابزار‌های مورد استفاده ایشان

مـراحـل تزریــق چربی به بــدن

عوارضی که در صورت تصمیم گیری نادرست انتخاب یک پزشک جراح متخصص، ممکن است بیمار را تهدید کند شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • باقی ماندن همیشگی جای زخم و اسکار
  • عفونت در هر دو منطقه به دلیل استفاده از ابزار آلوده
  • ایجاد حساسیت دارویی به ماده بی‌هوشی به دلیل انتخاب نادرست داروی مناسب بیمار
  • ادامه‌دار شدن خونریزی
  • تغییر رنگ پوست در هر دو ناحیه
  • مردن تمامی سلول‌های چربی منتقل شده و ایجاد عفونت در ناحیه دریافت کننده.
  • انتخاب اشتباه در دریافت سلول بنیادی چربی، مراحل برداشت نادرست سلول‌های چربی و ازبین رفتن آنها در حین جابجایی که در نتیجه موجب عدم ماندگاری شده و نیاز به عمل ترمیمی مجدد خواهد بود. که نه تنها شرایط را برای بیمار سخت‌تر خواهند کرد بلکه هزینه‌ای چند برابر نیز برای بیمار ایجاد می‌شود.
  • بی‌حسی بدن در دو منطقه اهداکننده و دریافت کننده.
  • تورم و کبودی طولانی مدت
تزریق چربی و مراحل آن

ویژگی های بهترین دکتر تزریق چربی

همانطور که گفته شد، برای حجیم کردن قسمت‌های مختلف بدن، روش‌های مختلفی وجود دارد. مانند تزریق بوتاکس، استفاده از پروتز و … . در مقایسه با این روش‌ها، تزریق چربی به عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌ها در نظر گرفته می‌شود.

اما ایمنی این روش به تخصص و مهارت پزشک انتخابی شما بستگی دارد؛ چرا که اگر چربی به درستی از بدن شما خارج نشده، تصفیه نگردد و یا به میزان اشتباهی در ناحیه‌ای نادرست تزریق شود، احتمال ایجاد عوارض جدی وجود دارد.

پزشکی را انتخاب کنید که گواهی انجام این کار را از مراکز معتبر دریافت کرده باشد.

بنابراین، اگر شما قصد انجام این عمل زیبایی را دارید، باید به دنبال بهترین دکتر برای تزریق چربی باشید. در ادامه، به معرفی چند معیار می‌پردازیم که شما با در نظر گرفتن آنها می‌توانید دکتر خوب برای تزریق چربی را انتخاب کنید:

  • پزشکی را انتخاب کنید که گواهی انجام این کار را از مراکز معتبر دریافت کرده باشد. متأسفانه بسیاری از افراد در حال حاضر ادعای انجام این کار را داشته و از هر وسیله و روشی برای انجام این کار استفاده می‌کنند که در برخی موارد جان فرد را به خطر می‌اندازند.
  • حتما می‌دانید که داشتن تجربه بالا یکی از اولین معیارها جهت انتخاب بهترین دکتر برای تزریق چربی است؛ چرا که با توجه به ظرافت و دقتی که برای انجام این جراحی نیاز است، هیچ چیز به اندازه تجربه نمی‌تواند در نتیجه تاثیرگذار باشد. پس، به دنبال دکتری باشید که تجربه تزریق چربی به نقاط حساس بدن را دارد.
  • پزشکی که شما برای انجام این جراحی انتخاب می‌کنید باید توانایی تشخیص داشته باشد؛ چرا که وی باید تعیین کند این روش برای خواسته شما مناسب هست یا نه. به عنوان مثال، برخی از افراد که بیش از حد لاغر هستند، به اندازه کافی چربی برای خارج کردن و تزریق به قسمت دیگری از بدنشان ندارند. بنابراین، تزریق چربی برای این دسته از افراد مناسب نیست. پس پزشک شما باید با توجه به شرایطی که شما دارید، یک روش مناسب پیشنهاد دهد.
  • یکی دیگر از مواردی که برای انتخاب دکتر خوب برای تزریق چربی باید به آن توجه کنید، کلینک یا مرکزی است که تزریق در آن انجام می‌شود؛ چرا که کیفیت تجهیزاتی که برای انجام این عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز در نتیجه بی‌تاثیر نیست. به عنوان مثال، روش‌های مختلفی برای برداشت چربی از بدن وجود دارد که برخی از آنها سلول‌های چربی را با مایع مخلوط کرده و غیر قابل استفاده می‌کنند. در حالی که برخی دیگر، سلولها را به صورت کاملا زنده و در برخی موارد آماده برای تزریق بدون نیاز به تصفیه هستند.
  • بنابراین، پزشک شما باید به خوبی با روش‌های روز دنیا آشنایی داشته باشد تا بتواند بهترین روش خارج کردن چربی با کمترین عوارض و بهترین نتیجه را انتخاب کند که این کار تنها توسط بهترین پزشک برای تزریق چربی انجام می‌شود.
  • با وجود اینکه این عمل زیبایی به عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ اما مانند هر جراحی دیگری عوارض خاص خود را به دنبال دارد. بنابراین، یک پزشک متعهد، حتما باید شما را از این عوارض احتمالی آگاه کند تا به شما در تصمیم‌گیری نهایی کمک کند.

مطالعه مقاله بهترین دکتر جراح سينه در تهران را توصیه می کنیم.

نمونه عکس قبل و بعد از تزریق چربی به خط لبخند
  • مشخص کردن هدف نهایی، کاری است که باید به صورت تعاملی بین شما و پزشکتان انجام گردد. برخی از افراد انتظار بیش از حد از این جراحی دارند که باعث نارضایتی آنها از نتیجه نهایی می‌شود. به همین دلیل، یک پزشک ماهر باید به خوبی تفاوت آنچه که در ذهن شما و واقعیت وجود دارد را برای شما مشخص کند.
  • در نهایت، بهترین دکتر برای تزریق چربی واهمه‌ای ندارد تا چند نمونه واقعی جراحی‌هایی که تا کنون انجام داده است را به شما نشان دهد. با مشاهده نتایج واقعی از این جراحی زیبایی، به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا انجام این کار برای شما مناسب هست یا نه.

آیا تا به‌حال تزریق چربی به صورت را به صورت ویدئویی دیده‌اید؟ در این ویدئو نمونه کار تزریق چربی به صورت دکتر نجف بیگی را مشاهده می کنید:

مهمترین مواردی که در مشاوره پزشکی عمل تزریق چربی باید به آنها پرداخته شود

  • بررسی سلامت کلی جسمانی (آزمایش خون، تست سلامتی قلب و … )
  • بررسی جراحی‌هایی که قبلا انجام داده‌اید.
  • بررسی داروهایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید (به عنوان مثال، در صورتی که قرص آسپیرین مصرف می‌کنید، حتما باید به پزشک اعلام کنید).
  • اعلام مصرف دخانیات و مشروبات الکلی
  • تشخیص نوع بیهوشی که باید بسته به شرایط سلامت جسمانی شما استفاده شود.
  • بررسی خاصیت ارتجاعی پوست (پوست بدن شما باید به اندازه کافی سالم باشد؛ چرا که در ناحیه‌ای که چربی از آن برداشته می‌شود، پوست دچار افتادگی شده و در ناحیه‌ای که تزریق می‌شود، باید کش پیدا کند.)
  • آگاهی کامل از مراقبت‌های بعد از انجام جراحی (به عنوان مثال، زمانی که تزریق چربی به باسن انجام می‌شود، فرد حدود 2 هفته به هیچ وجه نباید روی باسن خود نشسته و یا بخوابد.)

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یا انتقال چربی به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن چربی اضافه از ناحیه‌ای برداشته شده و به بخشی از بدن که با کمبود چربی مواجه است، انتقال داده می‌شود. یکی از مزایای اصلی این روش، امکان استفاده از آن برای بخش‌های مختلف است. برای مثال تزریق چربی به سینه ، باسن، صورت.

انتقال چربی به عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌های جراحی در نظر گرفته می‌شود؛ البته اگر توسط بهترین دکتر برای تزریق چربی انجام شود.

تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

  • مراحل انجام این جراحی را می‌توان به 3 بخش تقسیم کرد. در مرحله اول، چربی باید از بدن فرد به میزان مورد نیاز خارج شود.
  • در مرحله دوم، این چربی خارج‌شده با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مانند سانتریفیوژ، تصفیه شده و برای تزریق آماده می‌شود.
  • در مرحله سوم، باید چربی تصفیه‌شده با استفاده از یک سرنگ نازک به ناحیه مورد نظر با عمق مشخص تزریق شود.

آیا درباره تزریق چربی به سینه اطلاعاتی دارید؟ در این ویدئو نمونه تزریق چربی به سینه دکتر نجف بیگی را مشاهده کنید:

هزینه تزریق چربی به چه عوملی وابسته است

حجم دهی به اعضای مختلف بدن می‌تواند سبب زیبایی دوچندان و خوش فرم شدن بدن شود. اگر روشی ماندگار و با آثاری طولانی مدت انتخاب کنید هزینه‌ای که پرداخت خواهید کرد ارزش آن را خواهد داشت.

حجم‌دهندگی از طریق تزریق چربی کاملا طبیعی و ماندگار است و جراحی پیچیده‌تری را نیز شامل می‌شود که عموما هزینه بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت. از آنجا که پیوند چربی یک جراحی زیبایی انتخابی است، لذا شرکت‌های بیمه این هزینه را پوشش نمی‌دهد.

هزینه عمل پیوند چربی به عوامل مختلف و شرایط خاصی بستگی خواهد داشت:

هزینه انتقال چربی به تعدادی متغیر بستگی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم، اما بیشترین و تاثیرگذار‌ترین عامل این است که چربی به کدام ناحیه از بدن منتقل خواهد شد. قطعا اگر بیش از یک منطقه را برای اعمال تغییرات انتخاب کنید، هزینه انتقال چربی افزایش خواهد یافت. این مناطق ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خطوط پیشانی
  • لب های نازک
  • اسکار
  • فرورفتگی‌های صورت
  • خطوط دهان
  • گونه و چانه
  • پشت پلک
  • سینه
  • باسن
  • و غیره…

به خاطر بسپارید اگر به دنبال نتایج دلچسب و زیبا هستید، جراح خود را بر اساس کیفیت، آموزش و تجربه ایشان انتخاب کنید نه هزینه.

عامل مهم تاثیر گذار دیگر که در قیمت یک درمان با پیوند چربی بستگی خواهد داشت، آناتومی بدن بیمار، میزان و وسعت چربی برداشته شده و میزان و وسعت چربی انتقال داده شده است.

تخصص مورد نیاز، محبوبیت و سوابق درخشان پزشک جراح شما تاثیر بسیاری در هزینه انتخابی ایشان خواهد داشت.

منطقه جغرافیایی محل درمان پزشک و محل زندگی شما تاثیر مستقیمی بر هزینه‌ها خواهد داشت. تکنیک انتخابی در عمل جراحی و ابزار‌های مورد استفاده تاثیر به سزایی در افزایش و یا کاهش هزینه خواهد داشت.

انتخاب محل درمان، بیمارستان و یا کلینیک، نوع داروی بی‌حسی، بانداژ، ارائه امکانات، آزمایشات، لباس جراحی و سایز هزینه‌های متفرقه نیز تاثیر خود را در اعمال هزینه خواهند داشت.

به خاطر بسپارید اگر به دنبال نتایج دلچسب و زیبا هستید، جراح خود را بر اساس کیفیت، آموزش و تجربه ایشان انتخاب کنید نه هزینه.

تزریق چربی به پشت دست

برای آشنایی بیشتر با تزریق چربی به ساق پا این مقاله را مطالعه نمایید.

نتایج نهایی عمل تزریق چربی چه زمانی معلوم می‌شود؟

نتیجه اولیه بعد از انجام جراحی به وضوح قابل مشاهده است. اما نتیجه نهایی معمولا بعد از چند هفته مشخص می‌شود؛ چرا که در این مدت برخی از سلول‌ها جذب شده و مابقی ماندگار شده‌اند.

زخم بعد از تزریق چربی چگونه است؟

در صورتی که جراحی توسط بهترین دکتر برای تزریق چربی انجام شود، زخم‌ها جهت برداشت چربی و تزریق چربی به سایر نواحی، به گونه‌ای انجام می‌شوند که بعد از جراحی مشخص نبوده و محو شوند. به طور کلی، میزان و جای زخم بعد از انجام جراحی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • تکنیکی که برای خارج کردن چربی از بدنتان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ژنتیک بدن برخی از افراد به گونه‌ای است که نسبت به خوب شدن جای زخم مقاوم است. بنابراین، احتمالا در این دسته از افراد زخم در مدت زمان طولانی‌تری بهبود پیدا می‌کند. معمولا افرادی که پوست تیره‌تری دارند، دیرتر بهبود پیدا می‌کنند.

ریکاوری بعد از تزریق چربی

دوره ریکاوری شما بسته به میزان چربی منتقل‌شده و مناطق تحت درمان، متفاوت است. پس، به خاطر داشته باشید که این سوال را به طور شخصی از پزشکتان در جلسه مشاوره بپرسید؛ اما به طور کلی، کمی تورم در نواحی درمان‌شده در هفته اول و دوم طبیعی است.

در صورتی که احساس سفتی و کبودی نیز دارید، بهتر است که میزان فعالیت‌های خود را به حداقل برسانید و از فشار به این نواحی خودداری کنید؛ چرا که در غیر این صورت احتمال خونریزی این نواحی وجود دارد.

کاندیدای مناسب برای عمل تزریق چربی

حتی اگر شما یک دکتر خوب برای تزریق چربی انتخاب کنید، اما کاندیدای مناسبی برای انجام این کار نباشید، نتیجه نهایی چندان مطلوب نخواهد بود. در عمل زیبایی تزریق چربی، دو جراحی به صورت همزمان انجام می‌شود. چرا که بخشی از بدن شما لاغرتر و بخشی دیگر حجیم‌تر می‌شود. بنابراین، در صورتی که چربی به اندازه کافی در بدن شما وجود داشته باشد، این عمل به خوبی نتیجه می‌شود.

سوالات رایج در مورد تزریق چربی

زمانی که در جلسه مشاوره با بهترین دکتر تزریق چربی شرکت می‌کنید، سوالاتی که در این بخش مطرح می‌کنیم را حتما از وی بپرسید؛ چرا که پاسخ برخی از این سوالات از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. بنابراین، به دنبال جواب‌هایی باشید که منحصرا با شرایط جسمانی شما سازگار هستند.

ماندگاری عمل تزریق چربی چقدر است؟

این عمل معمولا ماندگاری بالایی دارد، خصوصا اگر توسط یک دکتر خوب برای تزریق چربی انجام شود. البته، از دست رفتن مقداری از چربی درست بعد از انجام عمل، پدیده غیر انتظاری نیست. به همین خاطر است که یک پزشک ماهر در ابتدا با در نظر گرفتن این نکته، مقدار بیشتری چربی تزریق می‌کند تا نتیجه مطلوب نهایی حاصل شود.

آیا تغییر وزن در نتیجه تزریق چربی تاثیرگذار است؟

زمانی که شما دچار افزایش و یا کاهش وزن می‌شوید، سایز سلول‌های چربی بدنتان نیز تغییر می‌کند. بنابراین، برای کسب نتیجه مطلوب، بهتر است که سعی کنید وزن خود را ثابت نگهدارید.

از بهترین منابع لاتین برای مطالعه بیشتر این مقاله از سایت  plasticsurgery را پیشنهاد می دهیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین دکتر تزریق چربی با ما در کلینیک  دکتر نجف بیگی تماس بگیرید:

.

[bs-heading title=”اطلاعات تماس کلینیک دکتر نجف بیگی” show_title=”1″ icon=”fa-comments” title_link=”” heading_color=”” heading_style=”default” heading_tag=”h3″ bs-show-desktop=”1″ bs-show-tablet=”1″ bs-show-phone=”1″ bs-text-color-scheme=”” css=”” custom-css-class=”” custom-id=””]

کلینیک سعادت‌آباد

کلینیک جردن

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر