1. خانه
  2. /
  3. لیفت صورت
  4. /
  5. روش‌های بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی

روش‌های بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی

دکتر آرش نجف بیگی

بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی شامل چند روش متنوع است. از تزریق بوتاکس تا پلکسر و پلاسما جت که در چند جلسه می‌تواند شما را تا سال‌ها جوان و زیبا کند.

اگر از جراحی ‌می‌ترسید و یا به هر دلیل دیگر می‌خواهید از آن اجتناب کنید می‌توانید از درمان‌های لیفت گوشه چشم بدون جراحی استفاده کنید. باید بدانید چند روش برای لیفت گوشه چشم بدون جراحی وجود دارد که شما با مراجعه به بهترین متخصص جراحی پلک می‌توانید از بهترین نوع آن بهره‌مند شوید.

لیفـت گوشـه چشـم بدون جراحی

برای آشنا شدن با انواع روش‌های بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی و اطلاع از مزایا و معایب آن این مقاله را مطالعه کنید. پس از مطالعه کامل مقاله می‌توانید با آگاهی کامل از تمام روش‌ها و مشورت با پزشک خود بهترین و مناسب‌ترین شیوه را برای خود انتخاب کنید.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی به چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟

با افزایش سن شاهد افتادگی پلک و ظهور چین و چروک در اطراف چشم خود هستید و احساس می‌کنید روند سریع‌تری نسبت به سایر نواحی دارد، این امر طبیعی است.

پوست اطراف چشم نسبت به سایر نواحی صورت نازک و ضعیف‌تر می‌باشد و از نواحی دیگر سریع‌تر دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. اما نگران نباشید راه‌های بسیاری برای از بین بردن این چین و چروک و افتادگی هست.

می‌توانید از روش کانتوپلاستی یا همان جراحی گوشه چشم برای داشتن چشم‌ گربه‌ای استفاده کنید. در صورتی که نمی‌خواهید تن به تیغ جراحان بدهید از شیوه‌های دیگر برای بالا کشیدن گوشه چشم استفاده کنید.

شیوه‌هایی مانند: بوتاکس، تزریق ژل، نخ و بلفاروپلاستی با پلاسماجت یا دستگاه پلکسر. لیفت شقیقه هم از روش های بالا کشیدن چشم با جراحی می باشد.

بهترین سن برای بالا کشیدن گوشه چشم

بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی به درمان افتادگی پلک و همچنین از بین بردن چین و چروک‌های خفیف و متوسط اطراف چشم کمک می‌کند. با انجام این روش چهره‌ای جوان‌تر و شادتر خواهید داشت.

دلایل و انواع افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک همیشه با افزایش سن همراه نیست. افتادگی پلک می‌تواند بخاطر عارضه‌های مختلف رخ دهد. در ادامه با دلایل متفاوت و مختلف افتادگی پلک آشنا می‌شویم.

افتادگی پلک مادرزادی

در صورتی که کودک شما با افتادگی پلک به دنیا آمد باید بدانید که در دوران جنینی عضله لواتور به خوبی رشد نکرده است. عارضه افتادگی پلک مادرزادی بسیار بر روی دید افراد تاثیرگذار است.

اگر به‌موقع افتادگی پلک مادرزادی را درمان نکنید کودک دچار تنبلی چشم (آمبلیوپی) و اختلال در بینایی می‌شود. این کودکان دارای دید میدانی رو به بالا هستند یعنی برای اینکه بهتر ببینند مجبور به بالا و عقب بردن سر خود هستند.

افتادگی پلک اکتسابی

با بالا رفتن سن و با توجه به سبک زندگی هر فرد احتمال افتادگی پلک بالا خواهد رفت. در صورت استفاده از لنزهای تماسی به صورت مداوم و ماساژ دائم چشم باعث بروز عارضه افتادگی پلک می‌شوید.

  • پتوز آپونوروتیک: با بالا رفتن سن پوست خاصیت الاستیک خود را از دست می‌دهد. با توجه به نازک بودن پوست اطراف چشم این افتادگی و چین و چروک سریع‌تر رخ می‌دهد. افتادگی پلک می‌تواند در اطراف هر دو چشم رخ دهد و یا تنها در اطراف یک چشم.
  • پتوز عصبی: بروز اختلال در مسیر اعصاب کنترل کننده عضلات پلک، پتوز عصبی است. اگر این اعصاب دچار آسیب شوند پلک ضعیف شده و یا فلج می‌شود این عارضه در اثر سکته مغزی، آنوریسم مغزی، تومور مغزی و دیابت ممکن است به وجود بیاید.
  • پتوز میوژنیک: اختلال در ضعف سیستماتیک که موجب ضعیف شدن عضله بالا برنده چشم و ضعف عضلات می‌شود
  • پتوز مکانیک: به دلیل دارا بودن پوست اضافه و یا وجود یک توده در پلک بالا که دچار افتادگی می‌شود
  • پتوز تروماتیک: در صورتیکه عضله لواتور با عملکرد ضعیفی به دلیل آسیب دیدن پلک بر اثر تصادف و یا هر نوع حادثه دیگری مواجه شود.
  • بیماری عضلانی: دیستروفی عضلانی عارضه‌ی است که باعث می‌شود به مرور زمان عضلات اطراف چشم و حلق دچار ضعف شوند. اغلب افراد در بازه سنی 40 تا 60 سالگی دچار این بیمار می‌شوند.
  • افتالموپلاژی: این بیماری در ابتدا بزرگسالی فرد را درگیر می‌کند و باعث کاسته شدن از عملکرد عضلات پلک و چشم می‌شود. در نهایت فرد دچار افتادگی پلک و همینطور فلج شدن چشم می‌شود.

مطالعه مقاله روش های لیفت ابرو را توصیه می کنیم.

چه کسانی واجد استفاده از بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی هستند؟

همیشه توصیه می‌شود در رابطه با عمل‌های زیبایی قبل از هر اقدامی با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.  حتی ممکن است نیاز به عمل پف چشم باشد و با این روش دغدغه شما رفع نشود.

نتیجه مشورت با پزشک آشنایی با انواع روش‌ها، افزایش آمادگی و همینطور ایجاد انتظارات واقع بینانه در شما خواهد بود.

اگر شرایط زیر برای شما محیاست، شما برای لیفت گوشه چشم مناسب هستید:

  • از سلامت عمومی جسمانی خود مطمئن شوید
  • بهترین سن برای بالا کشیدن گوشه چشم بعد از 22 یا 23 سالگی می‌باشد زیرا پیش از این سن بدن هنوز در حال رشد است. البته می‌توانید با مشورت پزشک و صلاحدید او این کار را زودتر انجام دهید.
  • افتادگی پلک بالا
  • افتادگی‌های مادرزادی پلک
  • تمایل برای بالا کشیدن و حالت دادن به چشم‌ها و ابروها
  • ‌آسیب‌دیگی پلک بر اثر حادثه و یا تصادف
  • وجود چین و چروک‌های خفیف و متوسط در اطراف چشم
  • وجود چربی‌های اضافی در اطراف چشم
  • برطرف نمودن پوست آویزان از اطراف پلک

در ویدیو زیر دکتر نجف بیگی درباره جراحی پلک افتاده به صورت چشم بادامی ها توضیح میدهند :

برای کسب اطلاعات جامع و کامل درباره جراحی پلک سوم + مزایا و معایب آن مطالعه این مقاله را ازدست ندهید.

روش‌های بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی؟

اگر که نمی‌خواهید جراحی کنید و می‌خواهید زمان ریکاوری شما سریع‌تر و آسان‌تر باشد، می‌توانید از روش‌های بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی بهره‌مند شوید.

برای لیفت گوشه چشم بدون جراحی و داشتن چشم‌های گربه‌ای می‌توانید از شیوه‌هایی مانند نخ و بلفاروپلاستی استفاده کنید.

انواع نخ‌های مورد استفاده برای بالا کشیدن گوشه چشم

  • نخ لیفت PDO: پزشک برای افرادی با پوست ظریف و حساس استفاده از نخ PDO که نوعی ماده پروتئینی است و در طب سنتی برای بخیه زدن کارایی دارد، توصیه می‌کند. این نخ‌ها قابل جذب بوده و با توجه به هدف استفاده از لیفت طول سوزن‌ها و نخ‌ها متغییر است. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک طب سنتی که پر از نخ‌های PDO است در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.
  • نخ لیفت مونو: نوع دیگر از نخ PDO هستند که بعد از 4 تا 5 ماه جذب بدن می‌شود. این نخ برای از بین بردن چین و چروک‌های نقاطی از بدن استفاده می‌شود که شامل بالا کشیدن اطراف و زیر چشم، گوشه لب‌ها، چروک‌های پیشانی، بالای گردن و لب استفاده می‌شود.
بالا کشیدن گوشه چشم با نخ

استفاده از نخ برای بالا کشیدن گوشه چشم

استفاده از نخ یکی از روش‌های مناسب برای از بین بردن پف زیر چشم و افتادگی پلک می‌باشد. معمولا مراجعان در فرآیند لیفت گوشه چشم با نخ دردی را حس نکرده و یا کمترین حالت آن را تجربه خواهند کرد.

با توجه به اینکه در روش استفاده از نخ هیچ برشی بر ناحیه اطراف چشم ایجاد نمی‌شود در نتیجه شاهد جای زخمی نخواهید بود. استفاده از نخ برای بالا بردن گوشه چشم کمترین عوارض را برای افراد خواهد داشت.

عوارض محدودی مانند قرمزی، تورم و کبودی در ناحیه استفاده شده از نخ که پس از گذشت چند روز از بین خواهد رفت. لازم به ذکر است که شدت و میزان این عوارض به سن و جنس پوست افراد متفاوت خواهد بود.

فرایند لیفت گوشه چشم با روش نخ به چه صورت است؟

فرایند لیفت گوشه چشم با روش نخ در مدت زمانی کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. پس از گذشت مدتی برای تثبیت نتایج باید برای ترمیم دوباره به کلینیک مراجعه کنید.

لیفت چشم با استفاده از نخ در دو مرحله صورت می‌گیرد. در ابتدا پزشک بی‌حسی کامل در ناحیه مورد نظر را به بیمار می‌دهد. مرحله بعدی با استفاده از سوزن‌های نازک در گوشه چشم نخ‌ها را وارد کرده و به میزان لازم به سمت بالا می‌کشد.

با استفاده از این روش همزمان با بالا بردن گوشه چشم شاهد رفع چین وچروک‌های اطراف چشم نیز خواهیم بود.

لیفت چشم با نخ

برای آشنایی با روش جراحی پلک مقاله جراحی پلک و هر آنچه لازم است بدانید را از دست ندهید.

قبل از استفاده از نخ برای بالا کشیدن گوشه چشم چه باید کرد؟

  • انتخاب پزشک متخصص و کلینیک معتبر
  • 2 تا 4 هفته قبل از استفاده نخ برای بالا کشیدن گوشه چشم از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کنید
  • یک هفته قبل از قبل از استفاده نخ برای بالا کشیدن گوشه چشم از مصرف اکسردین، آلیو، آدویل، جنسینگ، آسپرین، روغن ماهی، سیر و ویتامین E به دلیل جلوگیری از رقیق شدن خون پرهیز کنید
  • شب قبل از انجام لیفت با نخ بهداشت را رعایت کنید و حمام نمائید .
  • آقایان قبل از بر طرف کردن افتادگی پلک با استفاده از نخ ریش و سیبیل خود را بتراشند.
  • در صورتیکه قبلا از تزریق بوتاکس و یا ژل بهره‌مند شده‌اید این موضوع را حتما با پزشک خود در میان بگذارید

بعد از استفاده از نخ برای بالا کشیدن گوشه چشم چه باید کرد؟

  • جهت کاهش تورم و کبودی در ناحیه استفاده شده از نخ به مدت 48 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید
  • 24 ساعت بعد از لیفت چشم با نخ از استحمام کردن بپرهیزید
  • تا یک هفته بعد از لیفت گوشه چشم با نخ از قرار گرفتن زیر فشار آب پرهیز کنید
  • خانم‌ها: 24 ساعت بعد از لیفت افتادگی پلک با نخ از آرایش کردن پرهیز کنید
  • آقایان: به مدت یک هفته از اصلاح ریش و سیبیل خود پرهیز کنید
  • به مدت 2 ماه از ماساژ ناحیه لیفت گوشه چشم با نخ پرهیز کنید
  • داروهای تجویزی پزشک را به موقع مصرف کنید

رفع افتادگی پلک با استفاده از نخ چقدر دوام دارد؟

پس از گذشت 1 ماه می‌توانید شاهد جذب نخ‌های جذبی و نیمه جذبی در گوشه‌های چشم خود باشید. پوست این رشته‌های نازک را به رشته‌های کلاژن تبدیل می‌کند.

می‌توانید نتایج استفاده از نخ‌های جذبی را به مدت یک سال تا نهایتا دو سال مشاهده کنید و از آن برای رفع افتادگی پلک و داشتن چشم‌های گربه‌ای بهره ببرید. پس از این دوره درمان نیاز به تجدید دارد.

هزینه رفع افتادگی پلک با استفاده از نخ چقدر است؟

هزینه لیفت چشم با نخ به عوامل زیادی مانند موارد زیر بستگی دارد

  • مهارت‌های پزشک متخصص
  • کلینیک معتبر
  • تجهیزات و خدمات ارائه شده در کلینیک
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک
  • جنس و نوع نخ مورد استفاده

لازم به ذکر است که هر چه کیفیت موارد یاد شده بیشتر باشد تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت نیز خواهد داشت. البته هزینه لیفت چشم با نخ از جراحی زیبایی افتادگی پلک به مراتب کمتر است. زیرا در جراحی زیبایی لیفت پلک هزینه‌هایی مانند اتاق عمل، بیهوشی عمومی، کادر گروه جراحی و شرایط بستری قابل پیش‌بینی است.

هزینه لیفت نخ مانند تمام عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه‌‌ها قرار نمی‌گیرد.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی داشته باشید.

 استفاده از بلفاروپلاستی برای بالا کشیدن گوشه چشم

بلفاروپلاستی به رفع تمامی نواقص پلک مانند افتادگی پلک و پف پلک و غیره کمک می‌کند. بلفاروپلاستی را می‌توان به دو گروه جراحی و بدون جراحی تقسیم بندی کرد و تمامی درمان‌ها را در این دو گروه گنجاند.

بلفاروپلاستی پلک و گوشه‌های چشم از طریق جراحی: بلفاروپلاستی از طریق جراحی از روش‌های قدیمی در برطرف نمودن مشکلات پلک می‌باشد. در این روش مراجع مانند تمامی جراحی‌ها به اتاق عمل می‌رود و از دارو بیهوشی کامل استفاده می‌کند. در نهایت با عوارض بعد از عمل جراحی مانند عفونت، دوران نقاهت طولانی مدت و باز نکردن پلک ها تا چند روز مواجه خواهد شد.

بلفاروپلاستی پلک و گوشه‌های چشم بدون جراحی: امروز می‌توانید با توجه به پیشرفت‌های علم پزشکی و بهره بردن از روش‌های غیر جراحی تمام مشکلات پلک خود را بدون نیاز به بیهوشی و دوران نقاهت طولانی بر طرف نمایید.

پلاسماتراپی برای بالا کشیدن گوشه چشم

بلفاروپلاستی عمل پلک بدون جراحی، از طریق پلاسماتراپی با دستگاه پلکسر (پلاسماجت)

در روش پلاسماتراپی اپیدرم یا همان لایه‌ی سطحی در پوست از جامد به گاز تبدیل شده و باعث جمع شدن لایه های زیرین پوست می‌شود. در واقع پلاسما در علم فیزیک حالت چهارم ماده بعد از جامد، مایع و گاز است که از طریق گرم کردن گاز پلاسما به وجود می‌آید.

با توجه به اینکه پلاسماتراپی یک عمل بدون جراحی است در نتیجه هیچ لایه‌ای از پوست برش داده نمی‌شود و پوست و چربی پلک برداشته نمی‌شود. تنها از طریق تبدیل مستقیم ماده جامد به گاز که در علم فیزیک به آن تصعید گفته می‌شود پوست شل و لایه‌های اضافه زیرین پوست از بین می‌رود و همچنین این لایه‌های اضافه در این فرآیند جمع می‌شوند. با توجه به اینکه حرارت در سطح پوست بالا می‌رود سلول سازی و تولید کلاژن پوست در سطوح پایین‌تر پوست نیز اتفاق می‌افتد.

از این شیوه با نام بلفاروپلاستی داینامیک هم یاد می‌شود زیرا بیمار در روند درمان می‌تواند با بستن چشم خود به پزشک نظر خود را بگوید. پزشک نیز ممکن است در حین عمل از بیمار می‌خواهد چشمان خود را باز بسته کند تا بتواند تمامی چین و چروک‌ها را پیدا کرده و بهترین نتیجه را رقم بزند.

بلفاروپلاستی بدون جراحی

چه افرادی نباید از بلفاروپلاستی از طریق پلاسماتراپی استفاده کنند؟

در جلسه مشاوره حتما این موارد را با پزشک خود بررسی کنید زیرا در صورت دارا بودن یک یا چند مورد از آن‌ها پزشک متخصص شما را از انجام پلاسماتراپی منع می‌کند

  • در صورتیکه به بیماری صرع مبتلا هستید
  • اگر در دوران حاملگی هستید
  • داشتن مفاصل فلزی
  • اگر پیس میکر یا همان باتری قلبی دارید
  • عارضه‌ها، زخم‌ها و التهاب‌های پوستی
  • التهاب‌های دائمی
  • اگر به واریس مبتلا هستید
  • اگر از انواع سرطان رنج می‌برید
  • ناراحتی‌های استخوانی

در جلسه بلفاروپلاستی از طریق پلاسماتراپی با دستگاه پلکسر(پلاسماجت) چه می‌گذرد؟

پلاسماتراپی یک درمان آسان بوده، قبل از شروع پلاسماتراپی با استفاده از پلکسر(پلاسماجت) در ناحیه اطراف چشم برای بیمار به مدت20تا30دقیقه از پمادهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. شما تنها حرارتی که حاصل از جرقه برای تولید پلاسما است را تجربه خواهید کرد.

این جرقه باعث می‌شود پوست واکنش نشان داده و شروع به تولید کلاژن کند. طول زمان انجام پلاسماتراپی به طور میانگین بین 30 تا  40دقیقه است و بیمار بلافاصله بعد از انجام می‌تواند نتیجه کار را ببیند. اما برای مشاهده نتیجه بهتر باید 2 تا 3 جلسه به درمان خود ادامه دهید.

گرچه بسیاری از بیماران در همان جلسه اول شاهد تاثیر محسوس آن خواهند بود. اطراف چشم پس از دریافت پلاسماتراپی با استفاده از پلکسر(پلاسماجت) شروع به تولید کلاژن و افزایش الاستین پوست واکنش نشان می‌دهد.

قبل از استفاده از بلفاروپلاستی از طریق پلاسماتراپی چه باید کرد؟

  • انتخاب پزشک متخصص و کلینیک معتبر
  • از استعمال دخانیات و مصرف الکل به مدت 2 تا 4 هفته قبل از پلاسماتراپی با استفاده از پلکسر(پلاسماجت) پرهیز کنید
  • از مصرف اکسردین، آلیو، آدویل و جنسینگ، آسپرین، روغن ماهی، سیر، ویتامین E به دلیل جلوگیری از رقیق شدن خون به مدت یک هفته قبل از پلاسماتراپی با استفاده از پلکسر(پلاسماجت) پرهیز کنید
  • می‌توانید در صورت تمایل 5 روز قبل از بلفاروپلاستی گوشه چشم بدون جراحی از قطره آرنیکا برای بهبود سریع‌تر استفاده کنید
  • آقایان قبل از بلفاروپلاستی گوشه چشم بدون جراحی (پلاسماتراپی) صورت خود را اصلاح کنند.
  • در صورتیکه قبلا از تزریق بوتاکس و یا ژل بهره‌مند شده‌اید این موضوع را حتما با پزشک خود در میان بگذارید

بعد از استفاده از بلفاروپلاستی از طریق پلاسماتراپی چه باید کرد؟

  • به مدت 48 ساعت بعد از بلفاروپلاستی با پلاسماجت از خیس کردن ناحیه لیفت شده بپرهیزید
  • یک هفته بعد از بلفاروپلاستی با پلاسماجت در معرض نور خورشید قرار نگیرید و پس از مدت شش هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مستقیم بپرهیزد و از عینک آفتابی برای محافظت از ناحیه مورد نظر استفاده کنید
  • از کندن و دستکاری سر جوش‌ها اجتناب کنید
  • تا رفع کامل سر جوش‌ها از آرایش کردن اجتناب کنید
  • از قرار دادن مستقیم یخ بر روی محل مورد نظر خودداری کنید و جهت کاهش تورم و کبودی به مدت 48 از کمپرس سرد استفاده کنید
  • معمولا بین 3 تا 4 روز بعد از بلفاروپلاستی با پلاسماجت می‌توانید حمام کنید
  • می‌توانید 3 بار در طول روز از کرم آنتی‌هیستامین در نواحی مورد نظر استفاده کنید
  • داروهای تجویزی پزشک را به موقع مصرف کنید

رفع افتادگی پلک با استفاده از بلفاروپلاستی از طریق پلکسر(پلاسماجت) چقدر دوام دارد؟

ماندگاری پلاسماجت به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند افزایش سن، سبک زندگی، تعداد جلسات درمانی، روش مورد استفاده در ماندگاری این روش موثر است.

رفع افتادگی پلک و بهره‌مندی از چشم‌های گربه‌ای با استفاده از بلفاروپلاستی از طریق پلکسر(پلاسماجت) در مواردی شاهد تاثیر دائمی این روش بوده‌ایم. اما با افزایش سن و روند پیری پوست، نتایج این عمل بین 1 تا 3 سال ماندگار می‌باشد و پس از آن نیاز به تمدید درمان است.

 هزینه رفع افتادگی پلک با استفاده از بلفاروپلاستی از طریق پلکسر(پلاسماجت) چقدر است؟

هزینه بلفاروپلاستی با دستگاه پلکسر و پلاسماجت بمراتب از هزینه‌های جراحی پایین‌تر است. اگر این روش را برای زیبایی انتخاب کرده‌اید باید بدانید که نمی‌توانید از خدمات بیمه استفاده کنید.

البته هزینه‌های بلفاروپلاستی با دستگاه پلکسر و پلاسماجت به عوامل دیگری مانند موارد زیر بستگی دارد

  • تبحر و آشنایی پزشک متخصص در زمینه استفاده از پلاسماجت(پلکسر)
  • انتخاب کلینیک معتبر و مجهز
  • کیفیت دستگاه و ابزار استفاده شده

درمان افتادگی پلک با مواد طبیعی

اگر نمی‌خواهید به کمک جراحی مشکلات افتادگی پلک را برطرف کنید، می‌توانید از روش‌های زیبایی پلک بدون جراحی استفاده کنید. این می‌تواند شامل بعضی روش‌های درمانی یا استفاده از مواد طبیعی باشد. بعضی از مواد طبیعی که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید شامل موارد زیر است:

    • خیار: خیار غنی از اسیدهای کافئیک و اسیدهای اسکوربیک است. برش‌های خیار برای رفع چین و چروک به خوبی شناخته شده‌اند. استفاده از برش خیار روی پوست التهاب را کاهش می‌دهد و در عین حال پوست را سفت می‌کند. بهترین کار این است که آن‌ها را قبل از قرار دادن روی چشمان خود به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا اثر بیشتری داشته باشند.
    • کیسه‌های دمنوش: به طور کلی استفاده از چای کیسه‌ای بابونه به دلیل خاصیت آرام بخشی آن توصیه می‌شود. این کمپرس‌های خانگی که ترجیحا قبل از استفاده در جای خنک قرار می‌گیرند، علاوه بر رفع افتادگی برای درمان خارش چشم نیز ایده‌آل هستند. برای استفاده به مدت 15 تا 20 دقیقه روی هر پلک قرار دهید.
  • تکه‌های یخ برای تقویت گردش خون: سرما باعث سفت شدن پوست، سفت شدن منافذ و افزایش گردش خون می‌شود. کمپرس یخ برای پلک‌هایی که اندکی افتادگی دارند و فاقد استحکام هستند، یا زیر چشم تورم و کبودی ایجاد شده است بسیار مفید است.

علاوه بر این موارد می‌توان از روش‌های درمانی زیر که نیازی به جراحی ندارند نیز استفاده کرد.

درمان افتادگی پلک با لیزر

با این فرآیند فوق العاده‌ای که تکنولوژی در اختیار ما قرار می‌دهد، می‌توان این قسمت اضافی پلک را با لیزر در مدت زمان بسیار کوتاهی اصلاح کرد. می‌توان افتادگی مشاهده شده در پلک بالا یا پایین؛ چین و چروک، افتادگی و خطوط دور چشم، چین و چروک‌های ریز و عمیق و علائم پیری زیر چشم، کیسه‌ها و کبودی‌ها را با این روش درمان کنیم.

از آنجایی که این روشی است که با جوانسازی کل بافت ناحیه چشم با لیزر بدون برش، بخیه و اسکار انجام می‌شود. زیبایی پلک بدون جراحی در سال‌های اخیر به یک روش بسیار محبوب تبدیل شده است.

زیبایی پلک با لیزر غیر جراحی؛ عملی است که با بی حسی دور چشم و به صورت موضعی انجام می‌شود. عمل زیبایی پلک با لیزر کاربردی است که هم بیمار و هم پزشک را بسیار راضی و خوشحال می‌کند و نتایج بسیار موفقی ارائه کرده است.

رفع افتادگی پلک با تزریق چربی

در این روش سلول‌های چربی از ناحیه‌ای که بیمار به آن نیاز ندارد گرفته می‌شود و به ناحیه‌ای که بیمار نیاز دارد تزریق می‌شود. تزریق چربی پلک یک روش کم تهاجمی با برش‌های بسیار کم است. کبودی و تورم در عرض 7 تا 10 روز برطرف می‌شود. نکته مهم این است که همه سلول‌های چربی منتقل شده زنده نمی‌مانند. معمولا حدود 6۰ تا ۷۰ درصد باقی می‌مانند. با تزریق چربی به ناحیه حساس چشم برای بهبود پلک می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به نتایج عالی برسید.

رفع افتادگی پلک با بوتاکس

یکی از روش‌هایی که برای رفع مشکلات زیبایی پلک و چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد تزریق بوتاکس است. بوتاکس نوعی ماده مصنوعی است که می‌تواند به جای چربی به پوست تزریق شود و مشکلاتی مانند چین و چروک و شل شدن پوست را برطرف کند. نکته مهم در استفاده از بوتاکس این است که تجربه خدمات دهنده بسیار مهم است. اگر تزریق بوتاکس به صورت حرفه‌ای انجام نشود حتی می‌تواند باعث افزایش افتادگی پلک گردد.

کدام روش برای بالا کشیدن گوشه‌های چشم بدون جراحی مناسب‌تر است؟

در حالیکه استقبال از روش های بدون جراحی بالا کشیدن گوشه چشم رو به افزایش است، باید بدانید هر دو روش استفاده از نخ و پلاسماتراپی با پلکسر (پلاسماجت) نسبت به جراحی‌های زیبایی کم تهاجم‌تر بوده و هزینه و عوارض بعد از عمل‌های جراحی را ندارد.

عوارضی مانند عفونت‌های احتمالی بعد از جراحی، یا دوران نقاهت طولانی، باز نکردن چشم‌ها به مدت چند روز و غیره که شما را برای مدتی از کارهای شخصی خود باز می‌دارد. پس اگر هزینه‌ها، عوارض و دوران نقاهت جراحی‌ها شما را دچار نگرانی ‌می‌کند می‌توانید از روش‌های بالا کشیدن گوشه‌های چشم بدون جراحی بهره ببرید.

انتظارات شما از نتیجه و روند استفاده از هر روش انتخاب و تصمیم‌گیری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر مایلید نتایج به صورت طولانی مدت در اطراف چشم‌های شما باقی بماند و می‌پذیرید برای استفاده از این روش هزینه بیشتری را بپردازید به شما بلفاروپلاستی با پلکسر (پلاسماجت) را توصیه می‌کنیم.

اگر از پرداخت هزینه بیشتر و یا بخاطر موانعی که باعث می‌شود از بلفاروپلاستی با پلکسر (پلاسماجت) استفاده نکنید به شما لیفت گوشه چشم با نخ را پیشنهاد می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هم می‌توانید این مقاله لاتین را مطالعه کنید.

جمع بندی

معمولا افراد در اثر افزایش سن و با از دست دادن کلاژن پوست، دچار چین و چروک‌هایی در ناحیه صورت و به ویژه در اطراف چشم‌های خود می‌شوند. این وضعیت می‌تواند شما را غمگین، خسته یا اخم‌آلود نشان دهد. در بعضی افراد ممکن است افتادگی پلک به صورت مادرزادی نیز وجود داشته باشد. به کمک روش‌های زیبایی می‌توان این مشکلات را تا حدود زیادی برطرف کرد. خوشبختانه برای رفع این عارضه‌ها نیازی به جراحی نیست و با کمک روش‌های زیبایی چشم بدون جراحی می‌توان گوشه چشم را بالاتر کشید و به جوانسازی آن‌ها کمک کرد.

یکی از روش‌های رایج برای بالا کشیدن گوشه چشم، لیفت نخ است که با کشیدن پوست اطراف چشم شما به صاف شدن چین و چروک‌ها کمک می‌کند. مفیدترین روش رفع نواقص پلک بلفاروپلاستی است که می‌تواند به دو صورت جراحی و بدون جراحی انجام شود. بلفاروپلاستی با پلکسر که روش غیر جراحی است بدون نیاز به بیهوشی و برش لایه زیرین پوست را تحریک کند.

علاوه بر این موارد شما می‌توانید از روش‌های زیبایی پلک بدون جراحی مانند لیزر، تزریق چربی و تزریق بوتاکس استفاده کنید. در این مقاله به طور مفصل در مورد روش‌های غیر جراحی بالا کشیدن گوشه چشم و پلک‌ها صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر