برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126744972 شماره تماس شعبه الهیه: 02126355298
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. کاشت مو به روش FUE، بهترین روش کاشت درجای بخیه و زخم

کاشت مو به روش FUE، بهترین روش کاشت درجای بخیه و زخم

دکتر آرش نجف بیگی

کاشت مو عملی است که در آن جراح پلاستیک یا پوست، موها را به ناحیه طاس سر منتقل می‌کند. جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر حرکت می‌دهد. کاشت مو معمولاً در مطب با بی حسی موضعی انجام می‌شود. امروزه، کاشت مو به روش FUE و FUT دو نوع روش نوین کاشت مو به حساب می‌آیند که هر دو نوع روش کاشت مو نیز دائمی در نظر گرفته می‌شوند. اما آنچه در این مقاله مورد بحث قرار گرفته ، همه آن چیزی است که باید از عمل کاشت مو به روش FUE بدانید. پس اگر به دنبال بهترین روش کاشت مو هستید، خواندن ادامه مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

کاشت مو به روش FUE چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کاشت مو با استخراج واحد فولیکولی (کاشت مو به روش FUE) با خارج کردن فولیکول‌ مو از پوست و کاشت آن‌ها در جای دیگری از بدن انجام می‌شود. این باعث می‌شود موهای ناحیه جدید ضخیم‌تر به نظر برسند. کاشت مو به روش FUE قرار بود جایگزین روش کلاسیک پیوند واحد فولیکولی (FUT) شود.

این روش با برداشتن یک تکه کامل از پوست یا پوست سر همراه با فولیکول‌ها و پیوند پوست در ناحیه مورد نظر انجام می‌شود. امروزه، کاشت مو به روش FUE، یک روش نوین کاشت مو به حساب آمده و محبوب‌تر از FUT شده است؛ زیرا احتمال کم‌تری وجود دارد که منجر به ایجاد شاخه مو شود، یعنی زمانی که بخش‌هایی از پوست یا مو با نواحی اطراف مطابقت ندارد.

همچنین، مانند FUT جای زخم بزرگی باقی نمی‌گذارد. کاشت مو به روش FUE بیشتر بر روی پوست سر انجام می شود؛ اما این روش نوین کاشت مو را می‌توان روی بازوها، پاها و حتی ناحیه تناسلی انجام داد. کاشت مو به روش اف یو ای، یک روش سرپایی است، بنابراین، معمولاً می‌توانید بعد از عمل به خانه بروید.

کاشت مو به روش FUE، یک روش نوین کاشت مو به حساب آمده و محبوب‌تر از FUT شده است؛ زیرا احتمال کم‌تری وجود دارد که منجر به ایجاد شاخه مو شود،

کاشت مو به روش FUE

آیا میدانید بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

ایمنی کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE با عوارض جانبی جزئی، مانند اسکارهای کوچک سفید که در آن فولیکول‌ها استخراج شده‌اند، ایمن در نظر گرفته می‌شود. در موارد بسیار نادر، ممکن است عفونت یا مرگ بافتی در جایی که جراحی انجام شده است، وجود داشته باشد.

استخراج واحد فولیکولی (FUE) پیشرفته‌ترین روش نوین کاشت مو است که دارای میزان موفقیت 92 تا 98 درصد است. افرادی که به کاشت مو به روش FUE فکر می‌کنند، اغلب نگران عوارض جانبی و ایمنی این روش هستند. روش FUE به طور کلی، ایمن‌تر و موفق‌تر از سایر روش‌ها و تکنیک‌های برداشت نواری یا خطی است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کاشت مو به روش FUE در هر حال یک عمل جراحی است و به همین ترتیب، ممکن است خطرات کمی به همراه داشته باشد؛ اما نگران نباشید! مواردی وجود دارد که بیماران می‌توانند برای کاهش خطرات مرتبط با کاشت مو به روش FUE انجام دهند.

شما با رعایت معیارهای زیر می‌توانید خطرات احتمالی عمل خود را کاهش دهید:

  • شما باید کاندیدای مناسبی برای کاشت مو باشید!

همه افراد برای کاشت مو به روش FUE مناسب نیستند. اگر کاندیدای خوبی نباشید، این روش، آن‌طور که باید کار نخواهد کرد. معمولاً، یک کاندیدای خوب، مردی با طاسی با الگوی مردانه یا موهای نازک است که محل اهداکننده سالمی دارد. تفاوت‌های ظریفی وجود دارد که تعیین می‌کند چه کسی کاندیدای خوبی خواهد بود و چه کسی نه، بنابراین، بهتر است قبل از انجام عمل با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید که یک پزشک ماهر و با تجربه، این مرحله را نادیده نخواهد گرفت و اکثر پزشکان قبل از انجام عمل، جلسات مشاوره برگزار می‌کنند.

  • شما به یک پزشک مجرب نیاز دارید!

هنگامی که برای کاشت موی خود پزشکی را انتخاب می‌کنید، پزشکی را برگزینید که تجربه کافی و سابقه موفقیت آمیز داشته باشد. یک پزشک بی‌تجربه ممکن است نتواند تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو به روش FUE هستید یا خیر.

  • پس از عمل باید به درستی از پوست سر خود مراقبت کنید!

پس از کاشت مو به روش FUE، حتماً دستورات پزشک خود را به دقت دنبال کنید تا خطر ناراحتی و عوارض جانبی مانند عفونت را کاهش دهید. برای چند روز باید پوست سر خود را با بانداژ بپوشانید. همچنین، ممکن است طبق تجویز پزشک نیاز به مصرف داروهای ضد التهاب، آنتی بیوتیک یا مسکن داشته باشید.

ایمنی کاشت مو به روش FUE

برای آگاهی از ویژگیهای بهترین کلینیک و پزشک کاشت مو این مقاله را بخوانید.

محاسبه هزینه کاشت مو به روش FUE

هزینه کاشت مو به روش FUE بر اساس فاکتورهای متعددی، متغیر است. هزینه نهایی این روش نوین کاشت مو به موارد زیر بستگی دارد:

  • چه مقدار مو استخراج و کاشته شده است.
  • چه تعداد جراح در منطقه شما برای انجام این روش در دسترس هستند.
  • جراح شما تا چه حد بر عمل کاشت مو به روش FUE مسلط است.
  • جراح شما چقدر با تجربه یا پرتقاضا است.

احتمالاً باید از جیب خود هزینه کاشت موی اف یو ای را بپردازید؛ زیرا اکثر طرح‌های بیمه درمانی این گونه عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهند. همچنین، باید هزینه مربوط به داروهای تجویزی را برای درد یا سایر عوارض جانبی احتمالی که ممکن است در نتیجه این روش ایجاد شود را نیز در نظر بگیرید. هنگام محاسبه هزینه، باید زمان مرخصی برای بهبودی را هم در نظر بگیرید. این می تواند به معنای 3 تا 4 روز ماندن در خانه باشد. اکثر شرکت‌ها، کاشت مو را تحت سیاست‌های مرخصی پزشکی پوشش نمی‌دهند.

بهترین محل کاشت روی سر در روش FUE

در این عمل، جراح موهای شما را گرفته و به ناحیه‌ای که مو ندارید، منتقل می‌کند. این معمولاً از پشت سر شما گرفته می‌شود، اما می‌تواند از سایر قسمت‌های بدن شما نیز گرفته شود. اما آیا می‌توان در هر جایی مو کاشت؟ پس از برداشتن از پشت و کنار پوست سر، می‌توان آن‌ها را در نواحی پراکنده پوست سر کاشت تا تراکم را در جایی که لازم است، بازیابی کند.

هزینه کاشت مو به روش FUE

برای ارتباط با مشاوران کلینیک دکتر نجف بیگی ویک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

آیا قبل از کاشت، نیاز به آزمایش هست و به چه آزمایشاتی نیاز می‌باشد؟

پزشک بنابر صلاحدید خود ممکن است از شما بخواهد تا آزمایش‌های متعددی انجام دهید. برای مثال، ممکن است لازم باشد تا قبل از جراحی، نسبت به انجام یک نوار قلب (ECG) و آزمایش خون اقدام کنید.

در این‌جا موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است لازم باشد قبل از کاشت مو به روش FUE انجام دهید:

  • حداقل یک روز قبل از جراحی سیگار نکشید.
  • حداقل 3 روز قبل از جراحی الکل مصرف نکنید.
  • حدود 2 هفته قبل از جراحی از آسپرین یا داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • به مدت 2 هفته قبل از عمل از هیچ گونه ویتامین یا مکمل غذایی استفاده نکنید.
  • سعی کنید حدود 2 هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای ضد افسردگی خودداری کنید.
  • قبل از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید.
  • به مدت چند هفته هر روز 10 تا 30 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید تا جریان خون در پوست سر شما افزایش یابد.
  • هر دارویی مانند ماینوکسیدیل (روگین) را در صورتی که جراح از شما می‌خواهد، مصرف کنید.

آیا میدانید بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو چیست؟

دوران نقاهت کاشت مو به روش FUE چقدر است؟

پس از عمل کاشت مو به روش FUE، ممکن است حدود 3 روز کمی تورم یا ناراحتی داشته باشید. برخی از موها ممکن است در طول فرآیند بهبودی ریزش کنند که کاملا طبیعی است. احتمالاً بعد از 3 تا 4 ماه متوجه تفاوت خواهید شد.

بسته به سلامت موهای کاشته شده، ممکن است موهای شما به اندازه مورد انتظار رشد نکند. دوران نقاهت هر یک از روش های FUE یا FUT ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. این تا حدی به میزان کار انجام شده توسط جراح بستگی دارد. شما در همان روز عمل به خانه خواهید رفت.

پس از انجام جراحی، جراح شما با دقت تمام بانداژها را برمی‌دارد. این امکان وجود دارد که این ناحیه متورم شده باشد؛ بنابراین، جراح ممکن است تریامسینولون را به آن ناحیه تزریق کند تا تورم را کاهش دهد. احتمالاً در محل پیوند و همچنین، در ناحیه‌ای که مو از آن برداشته شده است، برای مدتی احساس درد یا سوزش خواهید داشت.

دوران نقاهت کاشت مو به روش FUE

برای آشنایی با بهترین زمان رنگ کردن موها پس از کاشت مو این مقاله را از دست ندهید.

عوارض و خطرات احتمالی در کاشت مو به روش FUE

شما هیچ جای زخمی از کاشت مو به روش FUE به جز نقاط سفید کوچکی که فولیکول‌ها از آن خارج شده‌اند را تجربه نخواهید کرد. این‌ها ممکن است به مرور زمان محو شوند. جراحان از میکرو پانچ برای استخراج تک فولیکول‌ها و حرکت دادن آن‌ها استفاده کرده و تقریباً هیچ نشانه‌ای از استخراج باقی نمی‌گذارند.

ممکن است عوارض جانبی موقتی را تجربه کنید که چند روز پس از درمان از بین می‌روند. عوارض جانبی ممکن است شامل تورم، کبودی و حساسیت باشد.

در صورت مشاهده هر یک از عوارض جانبی نادر زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • علائم عفونت
  • ترشحات عفونی پوسته‌ای که در آن جراحی انجام شده است
  • درد یا تورم در اطراف محل جراحی
  • تورم فولیکول مو (فولیکولیت)
  • خونریزی از محل جراحی
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن در نزدیکی محل جراحی
  • رشد موهای کاشته شده‌ای که شبیه موهای اطراف آن نیستند
  • ادامه یافتن طاسی یا نازک شدن حتی پس از پیوند

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو

در این‌جا برخی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از عمل وجود دارد که ممکن است پزشک به شما توصیه کند:

  • حداقل به مدت 3 روز موهای خود را نشویید یا دوش نگیرید.
  • برای چند هفته از شامپوهای ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
  • برای کمک به تسریع بهبودی، چند روز از کار مرخصی بگیرید.
  • موهای جدید خود را حداقل به مدت 3 هفته شانه نکرده یا برس نزنید.
  • حداقل یک هفته فعالیت بدنی شدید و ورزش سنگین بعد عمل کاشت مو انجام ندهید.

پیشنهاد می شود مقاله آیا کاشت مو از ریش به سر امکان پذیر است؟ را مطالعه نمایید.

تفاوت کاشت مو به روش FUE با SUT و FUT

دو نوع روش نوین کاشت مو وجود دارد که در حال حاضر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش پیوند واحد فولیکولی (FUT)، نواری از فولیکول‌های موی شما را که از پوست پشت سرتان گرفته شده است، به مناطقی از موهای شما که نازک یا طاس هستند، پیوند می‌دهد.

دکتر جراح، از استخراج واحد فولیکولی (FUE) از سوراخ‌های کوچک برای پیوند فولیکول‌ها از سرتاسر سر به مناطقی که موهای شما نازک یا طاس است، استفاده می‌کند. هر دو نوع روش کاشت مو دائمی در نظر گرفته می‌شوند. در عمل کاشت مو به روش SUT از پانچ خودکار برای برداشتن گرافت‌ها از پشت سر استفاده می‌شود که نسبت به سایر روش‌های کاشت موی طبیعی، آسیب کم‌تری به فولیکول مو وارد می‌کند و مراحل بعدی کاشت مانند کاشت مو به روش FIT انجام می‌شود.

چه کسانی نیازمند کاشت مو FUE هستند؟

بهترین کاندید برای کاشت مو به روش FUE، فردی با موهای نازک است که هنوز موی نسبتاً کافی روی سر خود دارد تا برای کاشت از آن استفاده شود. اگر موهای سالم یا ضخیم کافی برای پیوند به ناحیه نازک یا طاسی ندارید، ممکن است واجد شرایط کاشت موی اف یو ای نباشید.

با افزایش سن، چرخه سه فازی رشد و رویش مجدد مو کوتاه می‌شود تا زمانی که فولیکول‌ها دیگر موجب رشد مو‌ها نمی‌شوند. این روند برای هر کسی متفاوت است. برخی از افراد در دهه 20 خود شروع به کچل شدن می‌کنند، در حالی که برخی دیگر خیلی دیرتر در زندگی طاس می‌شوند.

کاشت مو به روش FUE با جایگزینی این فولیکول‌های قدیمی با فولیکول‌های جدید که هنوز هم قادر به تحریک مو برای رشد هستند، مو را بازسازی می‌کند. پس از پیوند، فولیکول‌ها توسط رگ‌های خونی تغذیه می‌شوند و شروع به رشد مو در ناحیه‌ای می‌کنند که قبلاً موهای نازک یا طاسی داشته است.

کاشت مو به روش FUE اغلب در چند جلسه 2 تا 4 ساعته در طول چند روز انجام می‌شود.

تفاوت کاشت مو به روش FUE با SUT و FUT

مراحل عمل کاشت مو اف یو ای چگونه است؟

کاشت مو به روش FUE اغلب در چند جلسه 2 تا 4 ساعته در طول چند روز انجام می‌شود. در موارد نادر، یک جلسه ممکن است 10 تا 12 ساعت طول بکشد.

مراحل عمل کاشت مو به روش FUE به شرح ذیل است:

  1. جراح، موهای ناحیه‌ای که فولیکول‌ها از آن برداشته می‌شوند و همچنین، اطراف ناحیه پیوند را اصلاح می‌کند.
  2. با استفاده از ابزار میکروپانچ، فولیکول‌ها را از پوست شما پاک می‌کنند.
  3. سپس، جراح شما یک سری برش‌های کوچک با یک سوزن یا یک ابزار تیز، در ناحیه‌ای که فولیکول‌های استخراج‌شده باید در آن وارد شوند، ایجاد می‌کند.
  4. جراح، فولیکول‌ها را در برش‌ها وارد می‌کند.
  5. جراح شما ناحیه را برای بهبودی تمیز کرده و بانداژ می‌کند.

مطالعه مقاله کاشت مو به روش دی اچ آی از دست ندهید.

مزایا و معایب کاشت مو به روش اف یو ای

همیشه برای هر انتخابی که انجام می‌دهید، موافقان و مخالفانی وجود دارد. البته به نظر می‌رسد که اکثر مردم در هنگام تصمیم‌گیری، احتیاط می‌کنند. زمانی که بیماران تصمیم می‌گیرند چه درمانی را دنبال کنند نیز به همین صورت است. پزشکان، خطرات و مزایای درمان‌ها را بررسی می‌کنند، اما در نهایت این تصمیم بیمار است که چه کاری انجام خواهد داد. روش ترمیم موی اف یو ای، اگرچه دارای مزایای زیادی است، اما دارای معایبی نیز هست. در این‌جا یک لیست ساده از آنچه می‌توانید از کاشت مو به روش FUE انتظار داشته باشید، آمده است تا به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

مزایا عبارتند از:

  • کم تهاجمی بودن
  • عدم استفاده از اسکالپل به معنی عدم بریدگی در پوست سر
  • عدم نیازی به بخیه
  • بدون خط زخم
  • تقریباً بدون درد، ناراحتی کم‌تر در طول و بعد از عمل
  • زمان ریکاوری کوتاه‌تر

معایب عبارتند از:

  • ناحیه مو اهداکننده کم‌تر متراکم می‌شود، اما معمولاً قابل توجه نیست
  • مساحت اهداکننده اساساً بزرگ‌تر از FUT است
  • میدان پیوند واحد فولیکولی کم‌تر از FUT است
  • کل ناحیه اهداکننده باید در موارد بزرگ‌تر تراشیده شود
  • حجم تک جلسه محدود است

هر روشی متفاوت است؛ زیرا هر فردی دارای خصوصیات مختلفی است که می‌تواند بر نتیجه روش تأثیر بگذارد.

در روش FUE تا چه حد می‌شود انتظار طبیعی بودن مو در این نوع عمل را داشت؟

کشف این که کاشت مو شما را با خط موی غیرطبیعی مواجه کرده است، می‌تواند ویران‌گر باشد. خوشبختانه، تکنیک‌های درمانی و مهارت و تخصص جراحان، احتمال این که خط مویی طبیعی به نظر برسد و با بقیه موهایتان ترکیب شود را به حداکثر می‌رساند.

کاشت مو به روش FUE ظاهری جذاب ایجاد می‌کند. در بیشتر موارد، این به معنای پیروی از خط موی اصلی و طبیعی و همچنین اطمینان از این است که هر گونه تغییر، طبیعی به نظر خواهد رسید.

نحوه محاسبه هزینه کاشت مو

هزینه عمل کاشت مو بر اساس تعداد گرافت‌هایی که قرار است کاشته شوند، تعیین می‌شود. گرافت، گروهی از فولیکول مو است و شامل 1 تا 4 تار مو می‌باشد. تقریباً 1 پیوند برابر با 2.5 تار مو است.

آیا کاشت به روش FUT در جای شکستگی ممکن است و هزینه این حالت چقدر با قسمت‌های سالم سر متفاوت است؟

در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان مو را در بافت اسکار به روش FUT کاشت، می‌توان گفت کاشت مو به روش FUT در بافت اسکار و در جای شکستگی امکان‌پذیر است و فولیکول‌های پیوند شده از محل اهدا کننده به مرور زمان رشد خواهند کرد.

با این حال، کاهش میزان خون‌رسانی در بافت اسکار نسبت به نواحی طبیعی پوست سر بسیار رایج است. با توجه به این که کاشت موی سر در جای شکستگی نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد، هزینه عمل ممکن است در مقایسه با کاشت مو در جاهای سالم کمی بالاتر باشد.

آیا کاشت مو دائمی است؟

بعد از این که فولیکول مو به مناطقی که موهای شما در حال نازک شدن است، پیوند زده شد، مدتی طول می‌کشد تا پوست شما بهبود یابد. در واقع، ریزش برخی از موهای شما در سه ماه اول پس از عمل طبیعی است. بهبودی ممکن است بین 6 تا 12 ماه طول بکشد. اما هنگامی که فرآیند بهبودی کامل شد، فولیکول‌های پیوند شده شروع به رشد مو می‌کنند که بخش‌های طاس روی پوست سر شما را پر می‌کند. اینها موهایی است که با افزایش سن به رشد طبیعی خود ادامه خواهند داد. حرکت فولیکول‌های مو دائمی است. هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها به موقعیت قبلی وجود ندارد؛ اما مانند بقیه فولیکول‌های مو، فولیکول‌های پیوند شده، از طول عمر مشخصی برخوردارند.

آیا ممکن است به جراحی دیگری نیاز داشته باشید؟

این امکان وجود دارد که اولین عمل کاشت مو، آخرین مورد شما نباشد. برخی از کاندیداها هستند که به چندین جلسه جراحی پیوند نیاز دارند. سایر کاندیدها در صورتی که پس از بهبود اولین کاشت مو از نتایج راضی باشند، ممکن است به جراحی دیگری نیاز پیدا نکنند.

بهترین سن برای کاشت مو چه سنی است؟

اگرچه کاشت مو برای افراد بالای 18 سال قابل انجام است، اما توصیه می‌شود که تا سن 25 سالگی پیوند مو انجام نشود. مردان جوان ممکن است بهترین کاندید نباشند؛ زیرا الگوی ریزش موی آن‌ها هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر