برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. جوانسازی اطراف چشم

جوانسازی اطراف چشم

دکتر آرش نجف بیگی

جوانسازی اطراف چشم از اهمیت ویژه‌ای در زمینه زیباشناختی چهره برخوردار است. چشم‌ها پنجره روح ما هستند. آنها می‌توانند مجموعه‌ای از احساسات را نشان دهند حتی اگر سعی در پنهان کردن آن داشته باشید. این نقطه کانونی صورت، اولین جایی است که خستگی روح و جسم را نشان می‌دهد.

همانقدر که می‌توان خستگی و علائم پیری زودرس را از چشمانی کسی خواند، به همان اندازه می‌توان حس جوانی و شادابی را نیز از چشم‌ها حس کرد. خطوط، چین و چروک و لکه‌های سیاه هرچقدر هم که جزئی باشند نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. علاوه بر این ها افتادگی پلک نیز دلیل مهمی برای جراحی پلک می باشد. در نتیجه اگر به دنبال راهی برای جوانسازی اطراف چشم خود می‌گردید باید گفت که راه‌های مقابله با این علائم موضعی وجود دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

جوانسازی اطراف چشم نخستین گامی است که برای زیبایی و جوانی صورت باید به دنبال آن باشید. میل به زیبایی، حس زیبایی شناسی و رسیدن به چهره‌ای جذاب حسی است که همه ما همواره در طول زندگی به دنبال آن خواهیم بود. فرقی ندارد کودک باشیم یا پا به سن گذاشته باشیم. تمایل به کمال درهر زمینه‌ای از خصلت‌های هر انسانی است.

چشم نخستین عضو از بدن است که با گذر زمان دستخوش تغییر ‌می‌شود. هربار که صورت خود را حرکت می‌دهید، می‌خندید و یا گریه می‌کنید، پوست اطراف ناحیه چشم شما نیز از خود واکنش نشان می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن (غنی‌ترین پروتئین موجود در پوست) و الاستین‌های پوست علائم پیری به سراغ پوست نازک چشم شما آید.

وجود کلاژن موجب استحکام و سفت شدن ساختار پوست می‌شود و داشتن الاستین سبب ایجاد قابلیت ارتجاعی در پوست شده است. نازک شدن پوست و کاهش این پروتئین‌های حیاتی در طول سال‌ها و به مرور موجب تشکیل چین و چروک و خطوط ریزو درشت در  اطراف چشم می‌شود.

اگر به دنبال راه حلی طولانی مدت برای جوان‌ سازی چشم خود هستید. راهکاری که بتواند ظاهر طبیعی و بشاش شما را بازگرداند. می‌توانید راه حل‌های جراحی و غیر‌جراحی که توسط پزشکان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود را امتحان کنید. تزریق چربی پشت پلک، تزریق بوتاکس یا ژل از پرطرفدارترین روش های جوانسازی دور چشم بدون جراحی هستند.

اگر فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

خلاصه مقاله

دلایل بروز چین و چروک و شل شدگی پوست:

  • نازک شدن بیش از اندازه پوست دور چشم
  • نداشتن خواب کافی و لازم
  • مشکلات وراثتی و ژنتیکی
  • استفاده مداوم از لوازم آرایشی نامناسب
  • از دست دادن چربی پوست و خشکی آن
  • قرار گرفتن مداوم در معرض تابش شدید آفتاب
  • خستگی مداوم
  • نداشتن آرامش اعصاب

زیباسازی پوست اطراف چشم و راه های آن

جوانسازی اطراف چشم همچون اپی کانتال چشم یا عمل درشت کردن چشم به صورت سلیقه ای انجام می شود. در واقع زیباسازی پوست دور چشم شامل متد‌های نوین در زمینه زیبایی است. پوست‌های دور چشم حساس‌ترین نقاط از بدن هستند. در این نقاط غدد چربی کمی جهت آب رسانی و کنترل رطوبت وجود دارد. به همین دلیل پوست‌های دور پلک با گذر زمان، مشکلات ژنتیکی، بیماری‌های پوستی و نازک شدن، دچار پوسته پوسته شدن و چین و چروک و تیرگی می‌شود.

اگرچه ممکن است این خطوط عمیق و سیاهی نتیجه افزایش سن نباشد و در هر فرد جوانی نیز رخ دهد اما از آنجایی که احساس خستگی، بیحالی و کم انرژی بودن را القا می‌کند در نگاه اول شما را پیرتر از سنتان نشان خواهد داد. مسئله ای که در تمام روش های زیباسازی پوست اطراف چشم وجود دارد مراقبت از چشم ها بعد از عمل زیبایی پلک می باشد که در تمام روش های جراحی و بدون جراحی باید مورد ملاحظه است

آیا آقایان نیز مجاز به انجام جوانسازی اطراف چشم هستند؟

هیچ روند درمانی زیبایی جنسیتی ندارد. هر زمان هر فردی در هر سنی احساس کرد  که نیاز است با اصلاح پوست خود گرد پیری را از صورت و بدن خود بتکاند مجاز به انجام این فرآیند زیبایی خواهد بود.

چه روش‌هایی برای درمان و زیباسازی پوست اطراف چشم  وجود دارد:

روش‌های جراحی و روش‌های غیرجراحی

1. روش‌های جراحی:

روش‌های جراحی که به منظور رفع چین و چروک چشم انجام می‌شود به طور کلی شامل دو روش می‌شوند. لیفت پلک  و بلفاروپلاستی.

در روش لیفت پلک پوست اطراف چشم کشیده شده تا چین و چروک و خطوط اضافی پوسته پلک از بین برود. سپس با کمک بخیه‌های ظریفی پوست را به دو طرف سر بخیه می‌زنند. عموما این روش با بی‌هوشی عمومی همراه است و دوران نقاهت طولانی‌تری خواهد داشت.

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین روشی  ایمن است که از آن برای از بین بردن پوست و چربی اضافی پلک‌ها و سفت کردن مجدد پوست و بافت نرم دور چشم می‌پردازند.

هدف از انجام این راهکار درمانی از بین بردن چربی‌های اضافی است که بر اثر بیماری یا کهولت سن ایجاد می‌شود. این راهکار درمانی کاملا سرپایی بوده  و با برداشتن چربی اضافی ناهنجاری به وجود آمده در پوست پلک را هموار و سفت می‌کنند. این روش با ریسک بسیار کم در کلینیک پزشک معتبر شما قابل اجرا است. بسته به میزان آسیب وارد شده به چشم از بی‌هوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

جوانسازی اطراف چشم

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چیست و چگونه انجام می‌شود؟

وقتی پوست پلک دچار شل‌شدگی می‌شود به مرور زمان پوست بر اثر چربی‌های موجود در زیر پوست سنگین شده و به سمت پایین کشیده می‌شود. در پلک بالا این افتادگی ممکن است موجب کاهش دید شود و پلک تا جایی پایین بیاید که تا روی چشم کشیده شود.‌ در پلک پایین نیز چربی به مرور پلک را سنگین کرده، آن را به سمت پایین می‌کشد، موجب گشاد شدن چشم و در نتیجه ایجاد کیسه زیر پلک می‌گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بالا کشیدن گوشه چشم بدون جراحی را مطالعه کنید.

آیا می‌توان هردو جراحی را به طور همزمان و در یک روز انجام داد؟

مانعی برای انجام دادن همزمان بلفاروپلاستی فوقانی و تحتانی وجود ندارد. غالبا جراحان، پس از اعمال بی‌حسی، ابتدا جراحی پلک فوقانی را اولویت قرار داده و جراحی آن را آغاز می‌کنند و سپس مشغول به درمان پلک تحتانی شده و چربی‌های اضافی را خارج می‌کنند.

مزایای استفاده از این روش:

  • افزایش حس اعتماد به نفس
  • دید بهتر
  • درشت شدن چشم
  • جلوگیری از عفونت کشیدگی پلک

عوارض احتمالی در بلفاروپلاستی:

  • خونریزی و قرمزی
  • کبودی و تورم
  • دوبینی موقت چشم
  • عفونت ناشی از رعایت نکردن و استریل نگه داشتن محل جراحی

2. درمان‌های بدون نیاز به جراحی:

رفع چین و چروک چشم با روش‌های غیر جراحی از آنجایی که کمترین ریسک و خطر را خواهند داشت محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. روش‌های غیرجراحی شامل طیف گسترده‌ای از روش‌های نوین پزشکی است که تمامی آنها با هدف بهبود هرچی بیشتر ناحیه زیر و پشت پلک می‌شود.

خلاصی از دست تیرگی، سیاهی و رفع چین و چروک از مزایای استفاده از این روش‌ها است. این راهکار‌ها شامل تزریق انواع پرکننده‌های پوستی و فرکانس رادیویی می‌باشد.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی داشته باشید.

.

آیا با کمک لیزر و لایه برداری می‌توان به جوانسازی پوست دور چشم پرداخت؟

روش‌های لیزری و لایه برداری شیمیایی هم گاهی برای درمان و بهبود ظاهر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این دو روش به دلیل پر خطر بودن، داشتن اشعه خطرناک، خراش و پوسته شدن پوست و آسیب احتمالی به چشم نمی‌توانند نزدیک به چشم‌ها استفاده شوند.

تزریق بوتاکس برای جوانی و رفع چین و چروک

بوتاکس یکی از انواع پر کننده‌های پوستی استکه شامل یک پروتئین طبیعی با نام (بوتونیوم) است که به زیر پوست تزریق می‌شود. این روش راهی سنتی‌تر و قدیمی‌تر در انواع پرکننده‌ها به حساب می‌آید که سال‌ها بوده و نتایج موثری به همراه داشته است.

از تزریق بوتاکس برای جوانی و رفع چین و چروک و رفع عیوب ناشی از کهولت سن در اطراف چشم استفاده می‌شود. وقتی این پروتئین به عضلات شل شده و دارای خطوط ریز و درشت وارد می‌شود، عضلات محکم و سفت شده و پستی بلندی‌های آن پر می‌شود. در نتیجه این عملیات پوست کشید‌تر شده و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

ماندگاری در روش تزریق بوتاکس چقدر است؟

نتایج استفاده از تزریق بوتاکس برای جوانی و رفع چین و چروک کوتاه مدت بوده و پس از یک هفته با کاهش تورم و کبودی نمایان می‌شود. حدودا ماندگاری آن 4 ماه است.

برای گرفتن نتیجه بلند مدت لازم است این راهکار درمان غیر جراحی را حدودا هر 3 الی 4 ماه یکبار به تمدید کنید.

مزایای انتخاب تزریق بوتاکس برای جوانسازی چشم چیست؟
  • از بین رفتن خطوط اخم و لبخند
  • رفع چین و چروک اطراف چشم
  • پر شدن پستی و بلندی‌های ناشی از عوارض لوازم آرایشی و جوش‌ها
  • بازگشت جوانی و درخشندگی به چهره

مقاله تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو  را نیز از دست ندهید.

انتقال چربی به پلک برای جوان سازی مجدد و  تزریق ژل برای بهبود پوست چشم

هم چربی و هم ژل از انواع پرکننده‌های بسیار پرکاربرد هستند که به نسبت دیگر روش‌ها ماندگار‌تر، بی‌خطرتر و کم هزینه‌تر هستند. در این دو روش مواد فیلرها پس از تزریق به پوست، ضخامت پوست شما را تغییر خواهند داد. همین حجم گرفتگی موجب بهبود هرچه بیشتر چین و چروک و جبران حجم از دست رفته پوست می‌شود.

انتقال چربی به پلک برای جوان سازی مجدد

تزریق چربی به گودی زیر چشم چشم را می‌توان بهترین تصمیم که تاکنون برای جوانسازی اطراف چشم وجود داشته نامید. چربی‌ها کاملا طبیعی بوده و در بدن وجود خواهد داشت. این چربی‌ها از نواحی حجیم مانند شکم و باسن مکیده و از طریق لوله کانول به اطراف چشم و برای زیباسازی آن استفاه می‌شود.

این روش کاملا سرپایی بوده، دوران نقاهتی ندارد و بلافاصله پس از تزریق آثار آن قابل مشاهده خواهد بود. پس از تزریق داروی بی‌حسی موضعی به راحتی در مطب پزشک قابل اجرا است.

مزایای استفاده از تزریق چربی برای زیباسازی اطراف چشم:
  • رفع احساس خستگی
  • احساس جوانی و درخشندگی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • روشی کاملا طبیعی
  • بدون نیاز به جراحی
  • رفع چیین و چروک صورت
  • از بین بردن آثار اخم و لبخند

مقاله بررسی جراحی چشم گربه‌ای را نیز برای مطالعه بیشتر پیشنهاد میکنیم.

تزریق ژل برای بهبود پوست چشم

این روش غیر جراحی نیز از آنجا که نیازی به برداشت و بخیه در نواحی پر حجم بدن را ندارد به نسبت چربی ترس کمتری در انتخابش وجود خواهد داشت. اما ژل‌ها عموما شیمیایی بوده و ممکن است با بدن بیمار واکنش نشان دهند.

البته با انتخاب یک پزشک مجرب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین و نوین‌ترین مواد موجود را پس از بررسی‌های لازم برایتان استفاده خواهند کرد. ژل‌ها نیز از طریق سوزن‌های بسیار ظریف به اطراف چشم تزریق خواهند شد.

مزایای انتخاب ژل برای زیباسازی اطراف چشم:
  • کاهش چین و چروک
  • روشی ایمن
  • کمک به لیفت شقیقه
  • پرکننده خطوط اخم و لبخند
  • حجم دهنده به پلک
  • افزایش حس جوانی
معایب انتخاب ژل و چربی

هیچ گزارشی مبنی بر آسیب جدی ناشی از استفاده از این دو روش تاکنون گزارش نشده است. با این وجود تمامی عمل‌های زیبایی با عوارضی مانند:

  • کبودی
  • تورم
  • قرمزی
  • احساس سوزش و خارش
  • زخم شدن
  • عفونت و غیره…

همراه خواهند بود.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی داشته باشید.

.

درمان‌های خانگی جوانی چشم:

از جمله روش‌های که می‌توان در خانه از آن استفاده کرد استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند انواع کرم‌ها و ماسک‌ها است. این کرم‌ها نیز مانند دیگر روش‌ها باید طبق نظر و توصیه پزشک متخصص پوست و زیبایی برایتان تجویز شوند.

اثر بخشی و گرفتن نتیجه ازین درمان‌های خانگی جوانی چشم بسیار طولانی مدت بوده و نیاز است مادام العمر از آنها استفاده کنید.

کرم‌ها و ماسک‌هایی که جاوی ویتامین آ هستند. همچنین کرمهایی که حاوی ویتامین سی بوده تاثیر به سزایی در بهبود ظاهر شما خواهند داشت. ویتامین c برای بیمارانی که ویتامینA  با پوست آنها سازگار نیست روشی جایگزین و اثر بخش است. با مواد فعالی که در ترکیبات این کرم‌ها وجود دارد خطوط و چین و چروک و سیاهی چشم به مرور کم رنگ شده اما از بین نخواهد رفت.

آیا روش‌های خانگی نیز برای بهبود ظاهر مناسب هستند؟

روشهای خانگی بسیاری وجود دارند که ممکن است در دراز مدت و استفاده مداوم بر پوست پلک اثر بگذارند. اما دائمی نخواهند بود و قطع مصرف آن‌ها مجددا پوست را به حالت قبل باز می‌گرداند. در بسیاری مواقع نیز اصلا تاثیری نخواهند داشت.

مصرف چه غذا‌هایی روند پیری  پوست را کاهش می‌دهد؟

مصرف غذاها یی که سرشار از ویتامین A و c و E هستند تاثیر بسیار به سزایی در تولید کلاژن پوست و در نتیجه جوانسازی پوست خواهند داشت.

  • مانند اسفناج
  • کلم بروکلی
  • آووکادو
  • آناناس
  • مرکبات
  • هویج

موز و غیره…

آیا این عمل زیبایی در مراکز خدمات آرایشی نیز قابل اجرا است؟

همانطور که چندین بار بر اهمیت حساس بودن چشم و پوست اطراف آن اشاره شد، باید گفت که قطعا برای درمان باید به یک پزشک فوق تخصص پلاستیک، پوست و زیبایی مراجعه کنید نه سالن‌های آرایشی و زیبایی.

این روند درمان کاملا پزشکی بوده و نیازمند معاینات و تشخیص دقیق پزشک جراح خواهد داشت. قبل از تصمیم به انجام هریک از روش‌های درمانی باید با پزشک خود جلسه مشاوره کاملی را بگذرانید. ایشان تمامی سوابق و پرونده پزشکی شما را برای گرفتن یک تصمیم معقولانه بررسی خواهند کرد.

به طور خلاصه باید گفت:

خوشبختانه در سال‌های اخیر پزشکان روش‌ها و اطلاعات بسیار زیادی برای جوانسازی اطراف چشم و پوست کشف کرده‌اند. این روش‌ها منجر به احساس جوانی، شادابی و افزایش احساس اعتماد به نفشس در بیماران می‌شود. به گزارش مجله healthline تمریناتی برای تقویت افتادگی عضلات پلک وجود دارد که ماندگاری بالایی ندارند اما می توان به صورت موقتی از آن ها کمک گرفت.

وقتی صحبت از جوان‌سازی چشم است، دانش و تجربه کافی به همراه یک مشاوره دقیق به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید. تکنیکی که در نهایت برای شما انتخاب خواهد شد کاملا به اهداف و ساختار صورت و چشم شما بستگی خواهد داشت.

آیا جراحی بلفاروپلاستی تأثیری در سطح بینایی چشم دارد؟

بلفاروپلاستی جراحی جوان‌سازی دور چشم است که با تکنیک حذف چربی‌های مازاد در اطراف چشم و بازیابی قابلیت ارتجاعی پوست در نواحی اطراف چشم انجام می‌شود. اگر چه این جراحی همراه با شکافتن پوست در نواحی اطراف چشم است؛ اما هیچ تاثیر منفی بر قدرت بینایی چشم نمی‌گذارد. حتی در مواردی با کشیدن پوست در پلک بالای چشم باعث بهبود دید نیز می‌شود. البته ممکن است در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در دوران نقاهت، عفونت ناشی از جراحی، سلامت چشم بیماران را تهدید نماید. اما در کل این عارضه ناشی از سهل‌انگاری بیماران تداوم پیدا می‌کند. وقوع برخی عوارض مانند دوبینی رایج است که موقتی بوده و پس‌ از چند روز به ‌طور کامل مرتفع می‌شود.

آیا جوان‌سازی دور چشم روشی دائمی است؟

دائمی بودن جوان‌سازی پوست در نواحی اطراف چشم بسته به نوع جراحی و همچنین، سبک زندگی بیمار دارد. پوست افراد با گذر عمر قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. این ‌موضوع بدیهی است. اما می‌توانیم سرعت وقوع آن را کندتر کنیم. برخی روش‌ها مانند بوتاکس ایده‌های ساده و سریع و ارزان‌قیمت برای جوان‌سازی دور چشم هستند. اما ماندگاری آنها کم است. در عین ‌حال، روش‌های جراحی مانند بلفاروپلاستی می‌توانند برای مدت‌ها سطح پوست اطراف چشم را جوان و سرحال نگه دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام من 30 سالمه و پوست زیر چشمم نازک و حالت شل شدگی و چروک های ریز گرفته
آیا با جراحی رفع میشه ؟؟ چون شهرستانم و هزینه ش حدود چقدر؟ ممنونم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطفا برای کسب اطلاعات کامل با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

رها
رها
2 سال قبل

سلام دکتر من شهرستان هستم جهت مشاوره چجوری میتونم با شما تماس داشته باشم که فقط برای روزی که میخوام درمان انجام بدم بیام تهران

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  رها
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
دوست عزیز شما میتوانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید
همکاران ما شما رو در این زمینه به طور کامل راهنمایی خواهند کرد
سعادت آباد 02126740064- جردن 02186084326

عظیم
عظیم
2 سال قبل

سلام من بر اثر ضربه ای که به زیر چشم من وارد شده تو یه درگیر پوست زیر چشمم دچار افتادگی شده و حالت پف و کیس داره. واسه بلفاروپلاستی رفتم گفتند نمیشه تو پوستت کش اومده افتادگی پیدا کرده زیرش چربی جمع نشده که بخوای این کار رو بکنی. راه درمانی هست این پوست زیر چشم یک مقدار بالا کشیده بشه و از این حالت بد در بیاد. یا مثلا با پروتز و گذاشتن سیلیکون میشه این پوست رو یک مقدار بالا کشید. یا هر روش دیگری که میشه تاثیری روی این افتادگی پوست زیر چشم داشته باشه

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  عظیم
2 سال قبل

سلام و احترام
اینگونه موارد حتما میبایست به صورت حضوری مشاهده شوند تا بهتر بتوان در این خصوص تصمیم گیری نمود . شما برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های کینیک تماس حاصل فرمایید
سعادت آباد ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴- جردن ۰۲۱۸۶۰۸۴۳۲۶

سارا امامی
سارا امامی
3 سال قبل

سلام من 19سالمه و پوست دور چشمم بهدلیل ارثی شل هستش. برای کشیدن پوست اطراف چشم میشه تو این سن بوتاکس انجام داد؟ ممنون

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سارا امامی
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تزریق بوتاکس تاثیری بر روی کشیده شدن پوست پلک ندارد.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر