1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. درمان گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

درمان گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

دکتر آرش نجف بیگی

یکی از وقایعی که پس از عمل جراحی بینی ایجاد می‌شود، تورم بینی است. این شرایط موجب گرفتگی و انسداد بینی می‌شود و گاهی تنفس را دچار مشکل می‌کند. معمولا درمان گرفتگی بینی بعد از عمل یکی از مورد توجه‌ترین کارهایی است که باید انجام شود. درمان گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی موجب می‌شود تا استرس و نگرانی فرد از اختلال تنفسی کاهش پیدا کند.

نشانه های گرفتگی بینی بعد از عمل

مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی

یکی از شکایت‌های جدی افراد پس از عمل جراحی بینی، شکایت از مشکلات تنفسی است. بسیاری از افراد به دلیل نوع جراحی، عوارض جراحی یا اشتباهات پزشک متخصص دچار مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی می‌شوند. در چنین شرایطی باید علت مشکلات تنفسی را کشف کنید. این مرحله باید با بررسی‌ و معاینه پزشک متخصص و بهترین جراح بینی انجام شود.

معمولا اگر مشکل تنفسی به دلیل انحراف تیغه بینی، عدم جراحی مناسب پولیپ بینی و موارد اینچنینی باشد، رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی باید بعد از مدتی با انجام عمل جراحی ترمیمی دنبال شود.

اما درصورتی‌که مشکلات تنفسی به دلیل خونریزی و تورم پس از جراحی باشد، باید به کمک راه‌های مختلف رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی این مشکل را رفع کنید.

نشانه‌های مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی

افرادی که دارای مشکلات تنفسی ناشی از عمل جراحی بینی هستند، معمولا نشانه‌هایی دارند. خر و پف یکی از نشانه‌های بارز اختلال تنفس بعد از جراحی رینوپلاستی است. آپنه خواب نیز می‌تواند نشانه‌ای از بروز اختلال تنفسی شدید بعد از عمل رینوپلاستی باشد.

کیپ شدن بینی و کاهش حجم هوای دریافتی از مجاری تنفسی نیز، نشانه ای از مشکل تنفسی پس از جراحی بینی است. شما باید آگاه باشید تا این نشانه‌ها را کشف کنید. معمولا عدم خروج ترشحات سینوسی و سردردهای سینوسی نیز، می‌تواند نشانه‌ای از بروز مشکلات تنفسی بعد از عمل جراحی بینی باشد.

علل ایجاد مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی

علل ایجاد مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی

اطلاع از علل ایجاد مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن این مشکل را برطرف کنید. اگر دچار مشکل تنفسی هستید، باید علت ایجاد آن را بدانید. معمولا مشکلات تنفسی پس از جراحی، زمانی ایجاد می‌شود که جراحی به نحو خوبی انجام نشده باشد.

اگر انحراف بینی یا پولیپ بینی به خوبی درمان نشده باشد، فرد دچار مشکل تنفسی خواهد شد. این مشکل معمولا در زمان‌های خواب و استراحت به شدت بروز می‌کند. از سوی دیگر، خونریزی و خشک شدن خون درون مجاری تنفسی بینی می‌تواند یکی دیگر از علت‌های مشکل تنفسی پس از جراحی باشد. معمولا برای رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی، باید معاینه و تشخیص توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود.

روش انجام عمل زیبایی بینی استخوانی چگونه است را در این مقاله بخوانید.

درمان مشکلات تنفسی با جراحی بینی ثانویه

اگر پزشک متخصصی را برای انجام جراحی بینی انتخاب نکنید، ریسک بروز مشکلات تنفسی بعد از عمل جراحی افزایش پیدا می‌کند. مشکلات تنفسی، دفرم بودن بینی و ظاهر نامناسب از علل رایجی است که جراحی بینی ثانویه را در اولویت قرار می‌دهد.

برای درمان مشکلات تنفسی، گاهی نیاز به انجام جراحی بینی ثانویه است. در این جراحی، پزشک متخصص و باتجربه جراحی بینی ترمیمی به انجام جراحی درمانی بینی اقدام می‌کند. با این اقدام، معمولا بینی به بهترین شکل ممکن درمان می‌شود و مشکلات تنفسی بهبود پیدا می‌کند. معمولا درمان گرفتگی بینی بعد از عمل جراحی بینی ثانویه، به شکل مطلوبی انجام می‌شود.

روش های درمان گرفتگی بینی بعد از عمل

دلایل گرفتگی بینی بعد از جراحی بینی چیست؟

پس از عمل رینوپلاستی، یکی از مشکلات رایجی که ایجاد می‌شود، گرفتگی بینی است. این شرایط در حالت عادی نیز، زمانی بروز می‌کند که فرد دچار آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا شده باشد. گرفتگی بینی موجب می‌شود تا فرد در تنفس دچار اختلال شود.

گرفتگی بینی بعد از عمل زمانی ایجاد می‌گردد که داخل بینی، یک پانسمان، جهت کاهش خونریزی قرار می‌گیرد. وجود پانسمان‌ها در داخل بینی تنفس را دچار مشکل می‌کند. بعد از خارج کردن پانسمان‌ها معمولا گرفتگی بینی بهبود پیدا می‌کند. در ادامه به اختصار علل گرفتگی بینی را بررسی می‌کنیم.

  • انحراف تیغه بینی
  • آلرژی و حساسیت
  • مشکلات سینوس
  • پولیپ بینی
  • بزرگ شدن شاخک بینی (توربینیت)

همه آنچه درباره عمل بینی گوشتی باید بدانید را در این مقاله مطالعه کنید.

روش های درمان گرفتگی بینی بعد از جراحی

پیدا کردن راه‌های آسان برای رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی مهم‌ترین کاری است که باید پیش از جراحی در خصوص آن اطلاعات کسب کنید. رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی معمولا بر اساس علت ایجاد آن متفاوت است. به همین دلیل، شما باید کلیه راه‌های درمان گرفتگی بینی بعد از عمل را بدانید. در ادامه به بررسی روش‌های رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی می‌پردازیم.

  1. جدی گرفتن مراقبت‌های بعد از عمل جراحی زیبایی بینی
  2. توجه به زاویه خوابیدن بعد از عمل رینوپلاستی (خواب باید در سطحی شیب دار و زاویه 45 درجه باشد)
  3. استفاده از داروهای تجویز شده برای کاهش احتقان و تورم بعد از جراحی بینی
  4. دوری از آلرژن‌ها جهت کاهش ریسک بروز تورم در بینی و سینوس
  5. استحمام پس از جراحی زیبایی بینی باید کوتاه باشد
  6. استحمام باید حتما با استفاده از دوش کم فشار و دمای ولرم رو به سرد باشد
  7. بعد از کشیدن تامپون بینی، طبق توصیه پزشک متخصص شست و شوی بینی با سدیم کلراید را شروع کنید
  8. استفاده از الکل و سیگار را قطع کنید
  9. از خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید
  10. حتما از داروهای ضد احتقان استفاده کنید

عمل بینی طبیعی چگونه انجام میشود را در این مقاله مطالعه کنید.

اهمیت رفع خشکی بینی بعد از رینوپلاستی

چرا بینی بعد از عمل رینوپلاستی دچار خشکی می‌شود؟

برخی عارضه‌ها بعد از عمل بینی اتفاق می‌افتد که باید در خصوص آن اطلاعات لازم را کسب کنید. معمولا پس از جراحی رینوپلاستی، احساس خشکی در بینی طبیعی است.

این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که توربینت بینی تاحد زیادی کاهش پیدا می‌کند. توربینت بینی بخش مهمی از بینی است که دمای هوا را گرم می‌کند، حسگرهای محیطی را ارزیابی می‌کند و هوای مناسب را به داخل ریه هدایت می‌کند، اگر توربینت بینی دچار مشکل شود، دمای هوا و رطوبت آن تنظیم نخواهد شد. در چنین شرایطی، فرد خشکی بعد از عمل بینی را احساس می‌کند.

درمان خشکی بینی بعد از رینوپلاستی چیست؟

معمولا برای درمان خشکی بینی بعد از رینوپلاستی، باید حتما از داروهایی استفاده کنید که توسط پزشک متخصص توصیه می‌شود. استفاده از اسپری سالین یا سدیم کلراید موجب افزایش رطوبت در ناحیه بینی می‌شود. از سوی دیگر، استفاده از پماد ویتامین آ نیز می‌تواند خشکی بینی را کاهش دهد.

استفاده از وازلین برای افزایش چربی سوراخ‌های بینی نیز، موجب می‌شود تا خشکی تا حد زیادی کنترل شود. اگر خشکی بینی را درمان نکنید، دچار احساس ناخوش آیند در تنفس خواهید شد. از سوی دیگر، خشکی بینی موجب می‌شود تا خونریزی در رگ‌های داخلی بینی ایجاد گردد و فرد دچار خون دماغ شود.

هزینه عمل رینوپلاستی چقدر است را در این مقاله از سایت دکتر نجف بیگی بخوانید.

بهترین روش رفع گرفتگی بینی بعد از عمـل زیبایـی

بهترین راه کاهش گرفتگی بینی بعد از عمل بینی چیست؟

معمولا پس از عمل جراحی بینی، جراحات وارده به داخل بینی موجب خونریزی می‌شود. خشک شدن خون‌ها در این ناحیه موجب کاهش احتقان بینی می‌گردد.

پس بهترین روش رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی، شست و شوی بینی و سینوس است. با این اقدام می‌توانید خون‌های خشک شده داخل بینی را ازبین ببرید و راه تنفسی‌تان را باز خواهید کرد.

راه های پیشگیری از مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی

اگر بخواهید مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی را کنترل کنید یا درگیر اقدامات موردنیاز برای درمان گرفتگی بینی بعد از عمل نشوید؛ باید حتما راه‌های پیشگیری از مشکلات تنفسی پس از جراحی را بدانید.

انتخاب پزشک متخصص و باتجربه، تاثیر مستقیمی بر کاهش ریسک اختلالات تنفسی بعد از جراحی دارد. شما باید حتما در انتخاب پزشک متخصص دقت کنید. با این اقدام می‌توانید تا حد زیادی به نتیجه مطلوب جراحی بینی اطمینان داشته باشید. استفاده به موقع از داروهایی که توسط پزشک متخصص تجویز می‌گردد نیز، می‌تواند گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی را تاحد زیادی کنترل کند.

یادتان باشد که پیشگیری، تاحد زیادی آسان‌تر از رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه عمل جراحی بینی با ما در کلینیک دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید.

.

خلاصه مطلب

جراحی زیبایی بینی با وجود دارا بودن مزایای فوق‌العاده زیاد، معایبی نیز دارد که با عدم توجه به آن‌ها احتمال دارد که درگیر مشکلات و عوارض بسیاری شوید. اختلال تنفسی یکی از بارزترین و رایج‌ترین مشکلاتی است که بعد از رینوپلاستی احساس می‌شود.

اگر بخواهید برای رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی اقدام کنید، لازم است تا نشانه‌های مشکلات تنفسی را بدانید. با اطلاع از نشانه‌های این اختلال، می‌توانید به بهترین شکل ممکن برای رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی اقدام کنید. اطلاع از راه‌کارهای ساده رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی می‌تواند این مشکل را، به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

برای مطالعه بیشتر: eppleyplasticsurgery

تا اینجا درباره روش های درمان گرفتگی بینی اطلاعات مهم و درستی کسب کرده اید، می توانید از مقالاتی که در پایین هستند اطلاعات تکمیل تری دریافت کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Azy
Azy
2 سال قبل

سلام میخواستم بپرسم هزینه عمل ترمیمی بینی حدودا چه قیمته؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  Azy
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بزرگوار برای اطلاع کامل از هزینه ها میتوانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید .
سعادت آباد 02126740064- جردن 02186084326

Darya_kalhor
Darya_kalhor
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشین خواستم سؤال در مورد پیکر تراشی داشته باشم بنده مایل هستم عمل چربی زدایی بازوها را انجام دهم و چربی پشتم را هم بردارم سؤال داشتم که این چربی‌ها را میتونم به باسن تزریق کنم ممنون

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  Darya_kalhor
2 سال قبل

سلام و احترام
این گونه موارد ب میزان چربی موجود در آن ناحیه بستگی دارد
برای مشاوره رایگان و بررسی میزان چربی شما میتوانید به صورت حضوری به کلینیک مراجعه نمایید
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک در ارتباط باشید سعادت آباد ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴- جردن ۰۲۱۸۶۰۸۴۳۲۶

ناهید
ناهید
2 سال قبل

سلام من ۷ ماه بینیم عمل کردم تیغه بینیم کجه از همون اول تامپونا کشیدم کج بود الان دکترم قبول نمیکنه برا ترمیم میگه یه سال صبر کن آیا شما ترمیم هم انجام میدین

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ناهید
2 سال قبل

سلام و احترام
بزرگوار میبایست به صورت حضوری مشاوره انجام دهید تا دقیق تر بتوان تصمیم گیری نمود . اما جراحی ترمیمی انجام میشود . جهت مشاوره کامل میتوانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید سعادت اباد02126740064- جردن 02186084326

سارینا اکبری
سارینا اکبری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من یک سالو سه ماه هستش که جراحی کردم در سی تی اسکن انحراف بینیم مشخص شد وقتی ب سمتی که بینیم کج هست میخوابم بینیم کیپ میشه و پزشک بنده قبول نمیکنه و میگه کاریش نمیشه کرد بهترازاین نمیشه و بخاطر الرژی هستش شما ترمیم هم انجام میدین؟ و اینکه واقعا قابل حل شدن نیست تنفسم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سارینا اکبری
2 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
بله عمل ترمیمی انجام میشه و شما میبایست برای مشاوره به صورت حضوری تشریف بیاورید تا بتوان در این زمینه راهنمایی های لازم صورت گیرد. برای دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرید. سعادت اباد 02126740064- جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من 3روز بینیموعمل کردم امروز تامپون کشیدم شستشوهم انجام دادم وبینیم کیپ شده نمیتونم نفس بکشم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام و احترام میبایست با پزشک خود در این زمینه مشورت بگیرید

تمناسلیمی
تمناسلیمی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من نزدیک یکماهه جراحی بینی کردم ولی متاسفانه هنوز خوب از راه بینی تنفس ندارم احساس کیپ بودن بینی دارم
خیلی اعصابم خرابه

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  تمناسلیمی
2 سال قبل

سلام به پزشک متخصص خود در این مورد مراجعه نمایید

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر