برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126744972 شماره تماس شعبه الهیه: 02126355298
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. کاشت مو به روش SUT + مراحل انجام ، مزایا و معایب

کاشت مو به روش SUT + مراحل انجام ، مزایا و معایب

دکتر آرش نجف بیگی

علاقه به زیبایی و جذابیت در هر فرد، به شکلی شگفت انگیز وجود دارد. معمولا زمانی که موهای سر، صورت و حتی ابرو، شروع به ریزش می‌کنند، حس ناخوشایندی تجربه می‌شود. به همین دلیل، این روزها کاشت مو تبدیل به یکی از موثرترین تغییرات و اقدامات زیبایی محسوب می‌شود. کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از جدیدترین تکنیک‌ها، کاشت مو به روش SUT است. در این روش می‌توانید به صورت حرفه‌ای کاشت مو را انجام دهید و نتیجه موفقیت آمیزی مشاهده کنید. اس یو تی روشی مدرن است که به‌وسیله دستگاه‌ها و تجهیزات جدید انجام می‌شود.

اگر علاقمند به کاشت مو هستید و کاندید این جراحی زیبایی محسوب می‌شوید، تا پایان همراه ما باشید تا اطلاعاتی به‌روز در خصوص کاشت مو به روش  SUTکسب کنید.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

خلاصه مقاله

کاشت مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا بهتر است با روش پیوند مو یا کاشت مو آشنا شوید. معمولا پیوند مو زمانی انجام می‌شود که ناحیه‌ای خاص از سر، ریش و ابروها دچار ریزش شده باشد. گاهی کم پشتی موها یا ریزش آن‌ها به صورت ژنتیکی است، در برخی مواقع نیز حوادث و آسیب‌هایی که برای فرد ایجاد می‌شود، موجب ریزش موها در ناحیه‌ای خاص می‌گردد. همین موضوع موجب شده است تا علاقه‌مندی به کاشت مو و ترمیم چنین نقاطی بیشتر شود.

در پروسه کاشت مو، پزشک متخصص باید شرایط فرد را بررسی کند. اگر ریزش موها به دلیل بیماری خاصی باشد، درمان و تقویت موها آغاز می‌شود. این کار به منظور تقویت بانک مو انجام می‌شود. زمانی که بانک مو برای کاشت آماده شود، وقت مشخصی برای برداشت فولیکول‌های مو، آماده سازی و کاشت آن تعیین می‌گردد. در این زمان پروسه کاشت مو به روش SUT، FUE یا FUT انجام می‌شود.

مزوتراپی مو چیست و با کاربرد های آن بیشتر آشنا شویذ

کاشت مو به روش SUT چیست؟

فولیکول مو در روش SUT توسط پانچ مخصوص برداشته می‌شود. استفاده از تجهیزات به‌روز و مدرن، موجب می‌شود تا فولیکول‌ها به طور خالص و بدون آسیب برداشته شوند. کاشت مو به روش  SUTبدون بی‌هوشی و با بی‌حسی موضعی است.

برداشت فولیکول مو در روش اس یو تی، توسط دستگاه‌های به‌روز تحت نظارت پزشک متخصص انجام می‌شود. یادتان باشد که مراحل آماده سازی و کاشت در اس یو تی، به همین ترتیب انجام می‌شود. پس برای پیوند مو، این روش را پیشنهاد می‌کنیم که آخرین تکنولوژی برای کاشت یا پیوند مو محسوب می‌شود.

سوراخ‌های ایجاد شده در ناحیه سر، بسیار محدود است و می‌توانید بلافاصله بعد از کاشت، به زندگی روزمره برسید. هرچند مراقبت‌های بعد از کاشت اس یو تی، بسیار مهم و جدی است.

سوراخ‌های ایجاد شده در ناحیه سر

برای ارتباط با مشاوران کلینیک دکتر نجف بیگی ویک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

مزایای کاشت مو به روش SUT چیست؟

اطلاع از مزایای هر روش کاشت مو، موجب می‌شود تا انگیزه بیشتری برای استفاده از آن روش پیدا کنید. جالب است بدانید که کاشت به روش اس یو تی می‌تواند حدود 3500 الی 10000 فولیکول مو را منتقل کند. این عدد بیشترین میزان تراکم کاشت مو است. به همین دلیل، باید با توجه به همین نکات، مناسب‌ترین روش برای خودتان را طبق مشاوره با پزشک متخصص انتخاب کنید.

در این روش، دست، به هیچ عنوان دخالتی ندارد و همه چیز توسط جدیدترین و مدرن‌ترین دستگاه‌ها انجام می‌شود. میزان آسیب به پوست سر در نواحی برداشت از بانک مو، به حداقل می‌رسد. همین موضوع می‌تواند دوران نقاهت را کاهش دهد و مشکلات ناشی از آن را کم کند. خوشبختانه، کم‌ترین ریسک بروز عفونت در این روش وجود دارد؛ چرا که دخالت انسان به کم ترین میزان می‌رسد.

میزان موفقیت کاشت مو در روش اس یو تی بسیار مطلوب است، درصد موفقیت به حدود 99.9% می‌رسد. پس می‌توان مدعی شد که کاشت مو به روش SUT یکی از مناسب‌ترین روش‌های کاشت محسوب می‌شود که حتی برای افراد دارای بانک مو ضعیف نیز، مطلوب است.

جالب است بدانید که در این روش، خون‌ریزی و آسیب به لایه درم پوست به حداقل می‌رسد، همین موضوع موجب کوتاه شدن دوران نقاهت و کاهش درد احتمالی پس از کاشت است.

مدت زمان کاشت مو با این روش بسیار کوتاه است، همین موضوع موجب محبوبیت بیش از پیش روش اس یو تی شده است. به دلیل مکانیزه انجام شدن مراحل برداشت از بانک مو و کاشت آن، هیچ مشکلی برای فولیکول‌های مو ایجاد نمی‌شود و بالاترین درصد موفقیت در انتقال فولیکول‌های سلامت را شاهد خواهید بود. به علت برداشت مطلوب فولیکول ها در این روش، هیچ نیازی به جلسات متعدد کاشت ندارید و همه مراحل کاشت، در یک روز انجام می‌شود.

برای آشنایی با بهترین زمان رنگ کردن موها پس از کاشت مو این مقاله را از دست ندهید.

بهترین افراد کاندید کاشت مو به روش اس یو تی چه افرادی هستند؟

اگر علاقمند به کاشت مو به روش اس یو تی هستید، باید لیست افراد کاندید کاشت فولیکول مو را بدانید. به این ترتیب می‌توانید خیلی راحت شرایط‌تان را بررسی کنید و برای بودن در لیست افراد کاندید، خودتان را ارزیابی نمایید.

  • افراد دارای اسکار پوستی در نواحی رویش مو مثل سر، ابرو و ریش
  • افراد بهبود یافته از عوارض داروهای شیمیایی مثل شیمی درمانی
  • افراد بهبود یافته از ریزش موی حاصل از بیماری‌های پوستی و التهابات پوستی
  • افراد دچار آسیب پوستی ناشی از سوختگی و حوادث

بهتر است بدانید که کاشت مو، برای عده‌ای مناسب نیست. مثلا اگر فردی دچار اعتیاد به مواد مخدر و الکل باشد یا سنی کم‌تر از 25 سال داشته باشد، انجام پیوند مو اصلا پیشنهاد نمی‌شود. یادتان باشد که این کار زمانی انجام می‌شود که بانک مو تقویت شده باشد و علل ریزش مو برطرف شده باشد. در غیر این‌صورت، شاهد کاشت ناموفقی خواهید بود.

با بهترین کلینیک و پزشک متخصص کاشت مو بیشتر آشنا شوید

پروسه کاشت مو به روش SUT چیست؟

اطلاع از پروسه کاشت مو به روش‌های مختلف موجب می‌شود تا استرس و نگرانی کم‌تری در این خصوص داشته باشید. به همین دلیل باید حتما کاشت مو به روش SUT را بشناسید و درک مطلوبی داشته باشید. در ادامه به همین روند اشاره می‌کنیم.

1- انتخاب بهترین مرکز کاشت مو

یکی از مراحل مهم بعد از تصمیم به کاشت مو، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مرکز کاشت مو است. این انتخاب می‌تواند به شکلی جدی بر روی نتیجه کاشت مو اثرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا بهترین پزشک یا مرکز کاشت مو را انتخاب کنید. برای این کار باید تحقیقات زیادی انجام دهید. جستجو و بررسی فعالیت کلینیک‌ها و پزشکان، به همراه شرکت در جلسه مشاوره پیش از کاشت مو، به شما کمک می‌کند تا دید بهتری در این زمینه کسب کنید و انتخاب مطلوب‌تری داشته باشید. در این جلسه پزشک معاینه را انجام می‌دهد و نسبت به ارزیابی بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شود، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

2- درمان ریزش مو

شاید برای‌تان جالب باشد اما یکی از مراحل پیش از کاشت مو، تشخیص علل ریزش مو و درمان آن است. شما باید به شکلی هوشمندانه تصمیم بگیرید تا درمان ریزش مو را پیگیرانه دنبال کنید. استفاده از روش‌های مزوتراپی و تقویت مو به همراه درمان مشکلات جانبی، می‌تواند فرصت خوبی برای بهبود تراکم مو و تقویت بانک مو باشد.

بانک مو قوی تر و موفقیت کاشت مو

3- جلسه کاشت مو

بعد از انجام آزمایشات لازم و درمان ریزش مو به همراه تقویت بانک مو، روز موعود فرا می‌رسد. در این روش پزشک متخصص به همراه دستیاران حرفه‌ای کار خود را شروع می‌کند. اگر از بی‌هوشی ترس و نگرانی دارید، خیالتان را آسوده کنیم؛ در این روش خبری از بی‌هوشی نیست. پزشک متخصص با استفاده از مارکر مخصوص و مشاوره با خودتان، خط رویش مو را مشخص می‌کند. تعیین خط رویش نشان می‌دهد که فولیکول‌های مو در کدام قسمت‌ها کاشته شوند. این خط باتوجه به خط رویش قبلی و تمایل فرد به میزان بلندی پیشانی تعیین می‌شود.

4- برداشت فولیکول مو

اگر بخواهید یکی از مراحل مهم کاشت مو به روش SUT را بشناسید، برداشت فولیکول مو از مهم‌ترین‌ها است. در این مرحله، پزشک متخصص با کمک دستگاه‌های مخصوص کاشت مو اس یو تی، برداشت مو را آغاز می‌کند. این مرحله حساس می‌تواند سرنوشت کاشت مو شما را بسازد. به همین دلیل باید پزشک متخصص و باتجربه‌ای برای مرحله برداشت فولیکول مو حضور داشته باشد تا همه چیز تحت نظارت انجام شود. گرافت‌های مو گره‌های چندتایی از فولیکول‌ها مو هستند که برای پیوند مو باید از یکدیگر جدا شوند. روش اس یو تی، بدون برداشت بخش زیادی از بافت سر، مرحله برداشت را تکمیل می‌کند.

5- آماده سازی فولیکول مو

در مرحله آماده سازی فولیکول‌های مو، همه چیز با دقت زیاد جداسازی می‌شود و بافت اضافی که همراه با فولیکول مو از ناحیه بانک مو خارج شده است، برداشته می‌شود. بعد از این مرحله، فولیکول‌ موهای آسیب دیده از چرخه کاشت جدا می‌شوند و همه چیز برای پزشک متخصص جهت کاشت و ورود به مرحله بعدی آماده می‌گردد.

6- کاشت و پیوند مو

در این مرحله، تمام تلاشی که از ابتدا کرده‌اید به ثمر می‌نشیند. پزشک متخصص فولیکول‌های آماده سازی شده برای کاشت را توسط هولدرهای مخصوص کاشت مو به روش SUT در محل ایجاد برش جهت کاشت، منتقل می‌کند. قراردادن موها و جهت آن‌ها تعیین کننده شکل و ظاهر مو بعد از رشد مجدد است. به همین دلیل پزشک متخصص باید باتوجه به شکل و فرم موها، حالات و خط رویش، فرم قرارگیری موها را تعیین می‌کند. خوشبختانه در روش کاشت فولیکول مو با اس یو تی، دستگاه‌های مدرن و جدید برای کاشت استفاده می‌شوند و لایه درم پوست سر، هیچ آسیب جدی نمی‌بیند.

مقاله کاشت مو به روش DHI را از دست ندهید

معایب کاشت مو به روش SUT  چیست؟

قطعا هر روش و تکنیکی، همان‌طور که مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد! به همین دلیل شما به عنوان کاندید کاشت مو به روش SUT باید در خصوص این معایب اطلاعات و آگاهی داشته باشید. همین جزییات می‌تواند به بهترین شکل ذهن‌تان را، برای تصمیم گیری آماده کند.

  • در اولین رشد فولیکول مو کاشته شده، شاهد رشد ناهماهنگ و ناموزون هستید که این مشکل پس از یک دوره ریزش و رویش مجدد رفع می‌شود.
  • برای برداشت از بانک مو، نیاز به تراشیدن موها جهت دسترسی بهتر دستگاه‌های اس یو تی خواهید داشت.
  • به دلیل حجم بالای کاشت فولیکول‌های مو، مدت زمان انتظار در زمان برداشت و کاشت نسبتا زیاد است.
  • به دلیل استفاده از دستگاه‌های مدرن و جدید، هزینه کاشت با روش اس یو تی کمی بیشتر از سایر روش‌ها است.

مراقبت های بعد از کاشت اس یو تی

یکی از مهم‌ترین مراحل اقدامات زیبایی، مراقبت‌های بعد از آن است. هرچه برای پیدا کردن بهترین پزشک متخصص زمان اختصاص دهید و عملکرد پزشک در کاشت مو، بالاترین حد خود باشد، نتیجه نامشخص است. چرا که بخش زیادی از نتیجه کاشت مو، وابسته به مراقبت‌های خودتان است. اگر در این زمینه اشتباهی مرتکب شوید، قطعا به نتیجه کاشت مو آسیب می‌زنید. به همین دلیل تصویه می‌شود تا مراقبت‌های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید و برای آن، برنامه ریزی کنید.

  • حتما در 24 ساعت ابتدایی پس از کاشت مو، از پانسمان مطابق با توصیه‌های پزشک استفاده کنید.
  • شست و شو نواحی کاشت و برداشت از بانک مو را، مطابق با توصیه پزشک انجام دهید.
  • تا حداقل 1 هفته بعد از کاشت مو، بدون بالشت بخوابید و سرتان با قلب همسطح باشد.
  • استفاده از کمپرس سرد می‌تواند خارش و سوزش روزهای اول را کاهش دهد، پس طبق توصیه پزشک از آن استفاده کنید.
  • هرگونه خاراندن و لمس موها و لمس محل کاشت، ممنوع است.
  • تحت هیچ شرایط از آب داغ و سرد برای استحمام استفاده نکنید، دمای ولرم بهترین دمایی است که می‌توانید استفاده کنید.
  • تا حداقل دو هفته بعد از پیوند مو، از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را، راس ساعات مقرر مصرف کنید.
  • در خصوص شست و شوی سر و استحمام از پزشک‌تان مشورت بگیرید، چرا که بر حسب شرایط هر فرد، توصیه‌ها متفاوت است.
  • تحت هیچ شرایطی تا حداقل 1 الی 2 ماه بعد از پیوند مو، به استخر مراجعه نکنید.
حضور در محیط‌هایی آفتاب به طور کامل به سر بتابد

برای آشنایی بیشتر با کاشت مو به روش Safer پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه نمایید.

سایر روش‌های متداول پیوند مو را بشناسیم!

آشنایی با روش‌های مختلف پیوند مو، به شما اجازه می‌دهد تا هوشمندانه در خصوص آن تصمیم گیری کنید. کاشت مو با تکنیک‌های جدید و به‌روز، می‌تواند زمینه ساز رسیدن به نتیجه دل‌خواه باشد. بر همین اساس انواع روش‌های کاشت مو را باهم بررسی می‌کنیم.

کاشت مو به روش FUT

یکی از روش‌های رایج پیوند مو، کاشت به روش FUT است. این روش زمانی انجام می‌شود که بانک مو بسیار قوی باشد؛ چرا که برداشت از بانک مو به صورت نواری انجام می‌شود. در این روش، پزشک متخصص با انجام بی‌حسی موضعی، برشی نواری در بانک مو ایجاد می‌کند تا گروهی از فولیکول‌های مو را برداشت کند.

بعد از این مرحله نوبت به آماده سازی فولیکول‌های برداشت شده می‌رسد. متاسفانه، در این روش، تعدادی فولیکول‌ مو در زمان جداسازی و آماده سازی آسیب می‌بینند. به همین دلیل، ریسک موفقیت بعد از کاشت، کمی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل، باید کاشت مو به روش FUT توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود.

به یاد داشته باشید که روش FUT اسکار پوستی در ناحیه بانک مو ایجاد می‌کند، هرچند این اسکار پوستی بعد از رشد موها محو می‌شود، اما درنظر داشتن آن برای فرد کاندید کاشت اهمیت زیادی دارد.

کاشت مو به روش FUE یا FIT

این روش به نام FUE یا FIT شناخته می‌شود. این روش از پیوند مو، معمولا برای افرادی استفاده می‌شود که بانک مو ضعیفی دارند، چرا که امکان برداشت از کلیه نقاط بانک مو وجود دارد. اگر بخواهید از روش FIT برای کاشت مو استفاده کنید، باید حتما این موضوع را درنظر داشته باشید که هیچ برش و اسکار پوستی در ناحیه سرتان ایجاد نخواهد شد؛ همین موضوع به عنوان مزایای روش کاشت FUE شناخته می‌شود. در روش FUE متخصصین از پانچ برای برداشت فولیکول مو استفاده می‌کنند. در این برداشت یک الی چند فولیکول برداشته می‌شود. پس از برداشت مرحله آماده سازی است که در این مرحله نیز، فولیکول‌های آسیب دیده جدا می‌شوند. بهتر است بدانید که در مرحله برداشت فولیکول مو، کمی سطح پوست نیز برداشته می‌شود. همین موضوع کمی اختلال در روند پیوند ایجاد می‌کند. کاشت این فولیکول‌ها نیز، توسط پزشک متخصص با توجه به خط رویش و ویژگی‌های مو انجام می‌شود. به همین دلیل باید برای کاشت مو، پزشک متخصص و حرفه‌ای انتخاب کنید.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با کاشت مو به روش FUE پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه نمایید

آیا افراد دارای بیماری دیابت می‌توانند از کاشت فولیکول مو به روش اس یو تی استفاده کنند؟

خیر! بیماران دیابتی، به دلیل تاخیر در بهبودی زخم و مشکلات احتمالی این‌چنینی امکان استفاده از پیوند مو را ندارند، مگر در شرایطی که بیماری کنترل و بهبود یافته باشد.

هزینه کاشت مو اس یو تی چقدر است؟

هزینه کاشت مو در هر کلینیک و هر فرد متفاوت است. تعیین هزینه کاشت مو، به تجهیزات، تخصص پزشک و تجربه او، شرایط فرد مراجعه کننده و میزان فولیکول‌های مورد نیاز جهت پیوند دارد. به همین دلیل نمی‌توان هزینه مشخصی برای کاشت مو به روش‌های مختلف بیان کرد. جهت اطلاع  از قیمت کاشت مو، می‌توانید با شماره تلفن‌های ذکرشده تماس بگیرید.

نتیجه کاشت مو چه زمانی دیده می‌شود؟

نتایج کاشت معمولا تا یک ماه بعد از کاشت قابل مشاهده است، چرا که رشد موها انجام می‌شود؛ اما شاهد یک دوره ریزش خواهید بود. رشد مجدد و رسیدن به سطح قابل قبول حدود 6 الی 8 ماه زمان نیاز دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر