برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126744972 شماره تماس شعبه الهیه: 02126355298
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. نحوه شست و شو سر بعد از کاشت مو چگونه است؟

نحوه شست و شو سر بعد از کاشت مو چگونه است؟

دکتر آرش نجف بیگی

شست و شو سر بعد از کاشت مو

اگر تجربه کاشت مو را داشته باشید، قطعا مطلع هستید که بهبودی تا چه اندازه اهمیت دارد. رعایت مراقبت‌های پس از کاشت مو می‌تواند بخش مهمی از پروسه بهبودی بعد از کاشت باشد. شما باید بدانید چگونه شست و شو سر بعد از کاشت مو را انجام دهید تا کوچک‌ترین آسیبی به موهای کاشته شده وارد نشود. خارش و کلافگی بعد از کاشت مو، موجب می‌شود تا مشکلاتی برای‌تان ایجاد شود. شست و شو سر بعد از کاشت مو می‌تواند این خارش را تا حد زیادی کنترل کرده و حال بهتری برای‌تان ایجاد کند. به همین دلیل، لازم است تا اطلاعاتی دقیق و واقعی در خصوص شست و شو سر بعد از کاشت مو کسب کنید.

پس اگر شما نیز تمایل دارید اطلاعاتی در خصوص شست و شو سر بعد از کاشت مو کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

چرا شست و شو سر بعد از کاشت مو اهمیت دارد؟

ابتدا بهتر است بدانید پروسه کاشت مو چگونه است! پزشک متخصص به همراه دستیاران از بخش بانک مو، فولیکول‌های مو را برداشت می‌کند. پروسه آماده سازی فولیکول‌های مو یکی از بخش‌های مهم این پروسه است. بعد از این مرحله، باید محل کاشت آماده سازی شود و کاشت فولیکول‌ها در محل جدید انجام شود.

این مراحل نشان دهنده اهمیت و ضرورت به سلامت رساندن فولیکول‌ها در محل جدید است.  در این میان، شست و شوی مو بعد از کاشت، می‌تواند نقش مهمی در سلامت موهای کاشته شده و موفقیت رشد و ماندگاری‌شان داشته باشد.

اگر شست و شوی موها بد انجام شود، قطعا ریشه‌های سست موهای کاشته شده دچار آسیب و ریزش می‌شوند. با چنین رویدادی، تمام زحمات و هزینه‌های صرف شده به باد می‌رود. پس سعی کنید با اطلاع از ضرورت شست و شو سر بعد از کاشت مو، نکاتی را رعایت کنید تا هیچ آسیبی به موهای کاشته شده وارد نشود.

بهترین زمان برای شست و شو سر بعد از کاشت مو

همان طور که نحوه شست و شو موها بعد از کاشت اهمیت دارد، باید بدانید بهترین زمان برای شست و شوی موها چیست؟ چه زمانی می‌توانید بعد از کاشت مو شست و شو و استحمام را آغاز کنید؟ پزشک متخصص بعد از کاشت مو، باتوجه به شناخت شرایط‌تان می‌تواند بهترین زمان برای شست و شوی مو را مشخص کند. اما جالب است بدانید که این زمان کاملا متفاوت است؛ چرا که شرایط بدنی و وضعیت بانک مو و پوست سر هر فرد، متفاوت است. اما در همه کیس‌های کاشت مو، پزشک بعد از حداقل 24 ساعت پیشنهاد می‌کند تا شست و شو سر بعد از کاشت مو را آغاز کنید. هرچند این پروسه باید با ملاحظات جدی همراه باشد و هیچ فشاری بر روی موها وارد نگردد.

برای آشنایی با بهترین زمان رنگ کردن موها پس از کاشت مو این مقاله را از دست ندهید.

اولین شست و شو سر بعد از کاشت مو

یکی از چالش برانگیزترین رویدادها بعد از کاشت مو، اولین شست و شوی سر است. شما باید بدانید که نکات مهم در این شست و شو چیست و چه کارهایی می‌تواند ریسک آسیب به فولیکول مو را افزایش دهد. معمولا خارش بعد از کاشت مو زیاد است، همین موضوع میل به شست و شو را افزایش می‌دهد. اما باید بدانید مناسب‌ترین زمان شست و شو، از سوی پزشک مشخص می‌شود.

معمولا توصیه می‌شود تا اولین شست و شوی موها پس از کاشت، به وسیله سرم شست و شو باشد و آب به ناحیه سر برخورد نکند؛ چرا که فشار آب دوش چندان قابل تنظیم نیست و ریسک فشار به نواحی کاشت مو وجود دارد.

استفاده از شامپو بچه یا شامپو مخصوصی که توسط پزشک معرفی می‌شود، بهترین گزینه برای پیشگیری از آسیب به موهای کاشته شده است. تحت هیچ شرایطی نیازی به لمس کردن موها در شست و شوهای ابتدایی را ندارید.

یادتان باشد که شست و شوی سر با آب داغ نیز، اصلا پیشنهاد نمی‌شود. درنظر داشته باشید، خشک کردن موها با سشوار نیز ممنوع است و باد داغ سشوار می‌تواند کاشت مو را با شکست مواجه کند.

رعایت کلیه این نکات، به شما کمک می‌کند تا کاشت موی موفقی را تجربه کنید و هیچ آسیبی به موها وارد نکنید.

یادتان باشد یک ماه ابتدایی بعد از کاشت مو، تعیین کننده سرنوشت کاشت مو شما است و باید حتما نسبت به رعایت این نکات با دقت عمل نمایید.

شامپوی مناسب بعد از کاشت مو چه نوع شامپویی است؟

بسیاری از افراد که عمل کاشت مو انجام می‌دهند، نمی‌دانند که مناسب‌ترین شامپو برای شست و شوی موها پس از پروسه کاشت چیست. استفاده از برخی شامپوها، می‌تواند به موهای کاشته شده آسیب جدی وارد کند.

بروز حساسیت و تحریک پوست سر نیز، موجب اختلال در پروسه کاشت مو است. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا حتما از شامپوهایی با PH مناسب استفاده کنید. شامپوهایی که پوست سر را خشک می‌کند یا مواد شیمیایی نامناسبی در آن به کار رفته است، تحت هیچ شرایطی انتخاب خوبی نیست.

استفاده از شامپو بچه به جهت دارا بودن کم‌ترین میزان مواد شیمیایی و آسیب زا، یکی از گزینه‌های عالی بعد از کاشت مو محسوب می‌شود.

آیا میدانید ورزش بعد از کاشت مو مجاز است؟

شامپوی مناسب بعد از کاشت مو

اقدامات لازم برای شست و شوی سر پس از کاشت مو چیست؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید، استفاده از پمادهای ترمیمی و آنتی بیوتیکی است که توسط بهترین پزشک متخصص کاشت مو تجویز شده است. پیش از شست و شو سر بعد از کاشت مو، حتما یک لایه نازک از پماد مخصوص را بر روی ناحیه برداشت مو یا بانک مو قرار دهید. سپس، آب ولرم را آماده کنید. حتما میزان فشار دوش آب را کاهش دهید تا کم‌ترین فشار بر روی موها اعمال شود. اکثر پزشکان توصیه می‌کنند تا ظرف آب را همراه خودتان به حمام ببرید و آب را درون آن ریخته و سپس، بر روی سرتان بریزید. این کار فشار ناشی از پاشیده شدن آب از دوش را به حداقل می‌رساند.

سعی کنید از شامپوهای فاقد پارابن استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی تلاشی برای ماساژ موهای سرتان نکنید. می‌توانید برای سهولت استفاده از شامپو، آن را درون ظرف دیگری ریخته، با آب مخلوط کنید و محلول حاوی کف را بر روی کف سر و موها بریزید تا بدون لمس سرتان بتوانید استحمام کنید.

این مراقبت‌ها به مرور با گذشت زمان کم‌تر می‌شود و بعد از کسب اجازه پزشک، می‌توانید به حالت اولیه بازگردید.

برای ارتباط با مشاوران کلینیک دکتر نجف بیگی ویک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

زمان مناسب برای شستن موها پس از کاشت مو

اطلاع از بهترین زمان برای شروع شست و شو سر بعد از کاشت مو، اهمیت زیادی دارد. پزشکان توصیه می‌کنند تا 2 روز بعد از کاشت، از شست و شوی موها صرف نظر کنید؛ چرا که این 2 روز زمان لازم برای ایجاد استحکام و ماندگاری موها در محل جدید است.

پیشنهاد می‌شود تا 2 الی 4 روز بعد از کاشت مو، صبر کرده و سپس، استحمام‌ با رعایت کلیه نکات ذکر شده را انجام دهید.

مقاله بانک مو چیست و در کجای سر قرار دارد؟ را از دست ندهید.

مراحل شست و شوی موی سر بعد از کاشت مو

  1. شست و شو با سرم مخصوص در روز دوم تا دهم می‌تواند به حد قابل توجهی، خارش سر را کاهش دهد، از درد آن بکاهد و ریسک بروز عفونت و مشکلات این‌چنینی را به کم‌ترین حد خود برساند.
  2. شست و شوی موها از روز 4 الی دهم باید به وسیله یک لیوان و غیرمستقیم انجام شود. در این مرحله، هیچ لمسی نباید صورت گیرد و مراقبت در بالاترین حد ممکن است.
  3. روز دهم الی سی‌ام می‌توانید با ملاحظاتی مثل آب ولرم، عدم ماساژ پوست سر و لمس موها، استحمام و شست و شوی موها را انجام دهید.

یادتان باشد که شستن موها به همراه فشار آب کم و شامپوی مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد.

نکاتی در مورد نحوه شستن موها بعد از کاشت مو

  • شست و شوی منظم موها حداقل دو بار در روز تا 5 روز ابتدایی اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که دلمه‌های زخم بر روی پوست سر ازبین می‌رود و می‌توانید با خیالی آسوده شست و شوی محتاطانه را انجام دهید.
  • حداقل مدت زمان 10 دقیقه برای شست و شوی سر کافی است. سعی کنید برای ازبین رفتن دلمه‌ها بر روی سر را صبر کنید (تحت هیچ شرایطی نواحی بانک مو و نواحی کاشته شده را لمس نکنید).
  • شامپو ملایم بدون پارابن یا شامپو بچه از بهترین گزینه‌ها برای شست و شوی موها است.
  • تحت هیچ شرایطی پوسته‌های ایجادشده در سرتان را جدا نکنید. با استفاده از آب و شامپو کاملا غیرمستقیم و به مرور پوسته‌ها جدا می‌شود.

دمای مناسب برای شست و شوی مو بعد از کاشت چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید، موهای کاشته شده بسیار حساس هستند. در واقع، شما باید خودتان با علم به این موضوع، مراقبت‌های بعد از کاشت مو را انجام دهید. دمای مناسب برای شست و شو سر بعد از کاشت مو، باید ولرم رو به خنک باشد. استفاده از آب گرم اصلا توصیه نمی‌شود. جهت بررسی دمای آب، ناحیه زیرین مچ دست‌تان را زیر آب بگیرید و دمای آب را بسنجید. دمای آب باید کم‌تر از حالتی باشد که احساس گرما می‌کنید. یادتان باشد دمایی که دست‌تان را می‌سوزاند، آسیبی جدی به کاشت موهایتان وارد می‌کند.

مطالعه مقاله آیا ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است؟ + نحوه درمان آن پیشنهاد میکنیم.

نحوه خشک کردن موها بعد از کاشت مو چگونه است؟

یکی از چالش‌هایی که پس از شست و شو سر بعد از کاشت مو احساس می‌کنید، نحوه خشک کردن موها است. به دلیل مراقبت‌های جدی بعد از کاشت مو، این موضوع تبدیل به چالشی می‌شود که ندانستن نحوه عملکرد، می‌تواند کلافه کننده باشد.

برای خشک کردن موها باید حتما از دستمال حوله‌ای کاغذی استفاده کنید که آب کشی بدون اعمال فشار در آن وجود داشته باشد. چند برگه حوله کاغذی را بردارید و آرام بر روی سرتان قرار دهید و منتظر بمانید تا کاملا آب سرتان را بگیرد. اگر همچنان رطوبت احساس کردید، این کار را به‌وسیله دستمال حوله‌ای کاغذی جدیدی امتحان کنید.

چند ساعت بعد از کاشت مو می‌توان استحمام کرد؟

طبق توصیه پزشکان می‌توانید 2 الی 4 روز بعد از کاشت مو، شست و شوی سرتان را انجام دهید. پس از این مدت نیز شست و شویی با احتیاط به همراه سرم شست و شو توصیه می‌شود. یادتان باشد که نظر پزشک‌تان نسبت به این توصیه‌ها ارجحیت دارد و حتما در این خصوص نیاز به مشورت با پزشک‌تان خواهید داشت.

خلاصه مطلب

شست و شو سر بعد از کاشت مو یکی از چالش‌های مهم و پیچیده برای افرادی است که کاشت مو انجام داده‌اند. ضرورت اطلاع از چگونگی شست و شوی سر و همچنین، مراقبت‌های پس از کاشت، می‌تواند سرنوشت نهایی کاشت مو را تعیین کند.

هرچه دقت و توجه به شست و شوی سر بعد از کاشت مو بیشتر باشد، ریسک آسیب به فولیکول‌های کاشته شده مو کم‌تر می‌شود. به همین دلیل، باید حتما پس از کاشت مو، از پزشک متخصص‌تان در خصوص چگونگی این کار سوال کنید. پزشک بهترین فردی است که باتوجه به شرایط شخص شما، توصیه‌هایی می‌کند که ملزم به انجام آن هستید.

آیا بعد از کاشت مو می‌توان به استخر رفت؟

اگر عاشق استخر و تفریحات آبی باشید، قطعا پس از کاشت مو برای‌تان این سوال ایجاد می‌شود که بهترین زمان برای استخر رفتن بعد از کاشت چه زمانی است؟ پزشکان در این خصوص اختلاف نظرهایی دارند، به همین دلیل باید حتما با پزشک متخصص خودتان مشورت کنید. اما توصیه می‌شود تا حتما حداقل 1 ماه بعد از کاشت مو یا بهبودی کامل زخم‌های ناحیه سر، استخر رفتن را عقب اندازید.

آیا می‌توان در زمان استحمام زخم‌های سر را کند؟

خیر! هر گونه دستکاری زخم‌ها و دلمه‌های بسته شده بر روی سر می‌تواند ریسک بروز عفونت و آسیب به موهای کاشته شده را افزایش دهد. یادتان باشد این کار یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها را ایجاد می‌کند.

آیا می‌توان موهای کاشته شده را شانه زد؟

بله، شما به راحتی می‌توانید اگر کاشت مو طبیعی انجام داده‌اید، پس از بهبودی کامل زخم‌ها و کسب اجازه از پزشک متخصص‌تان، موهای کاشته شده را مثل موهای طبیعی خودتان شانه کنید. توجه داشته باشید که مراقبت و کسب اجازه از پزشک نکته بسیار مهمی در این خصوص است.

استفاده از چه شامپوهایی بعد از کاشت مو ممنوع است؟

بهترین شامپو برای شست و شو سر بعد از کاشت مو، شامپو بچه است. اما بدترین نوع شامپو می‌تواند شامپوهای درمانی مثل شامپو ضد شوره یا ضد قارچ باشد. استفاده از شامپوهایی که مواد شیمیایی قوی برای هدف خاصی در آن‌ها بکار رفته، ممنوع است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر