برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. عوارض پروتز سینه و راه های پیشگیری از عوارض پروتز سینه چیست؟

عوارض پروتز سینه و راه های پیشگیری از عوارض پروتز سینه چیست؟

دکتر آرش نجف بیگی

عوارض پروتز سینه

جذابیت‌های اندام خانم‌ها، تاحد زیادی به برجستگی‌های آن وابسته است. همین موضوع موجب می‌شود تا خانم‌های زیادی علاقه‌مند به استفاده از پروتز ینه شوند. جذابیت و زیبایی پروتز سینه تاحدی است که عده زیادی را وسوسه می‌کند تا زیبایی آن را تجربه کنند.

در این میان، عوارض پروتز سینه یکی از عواملی است که افراد را دچار تردید می‌کند. عدم وجود اطلاعات دقیق و حقیقی در این زمینه موجب می‌شود تا بسیاری از خانم‌ها بدون اطلاع از عوارض پروتز سینه و میزان ریسک بروز آن، دست به انجام یا عدم انجام پروتز سینه بزنند. اطلاع از جزئیات و علل بروز عوارض پروتز سینه اصلی‌ترین موضوعی است که موجب تصمیم گیری آگاهانه می‌شود.

عوارض پروتز سینه چیست؟ در این ویدئو دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی درباره عوارضی که ممکن است بعد از پروتز سینه به وجود بیاید صحبت می کنند.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/J9Pts/vt/frame

در ادامه، همراه ما باشید تا تمامی عوارض پروتز سینه را بررسی کنیم و راه‌های پیشگیری از بروز عوارض پروتز سینه را برایتان بازگو کنیم.

پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به بررسی های انجام شده برای استفاده از پروتز سینه، معمولا پزشک متخصص باتوجه به ویژگی‌های اندام هر فرد، بهترین سایز پروتز را پیشنهاد می‌کند. انتخاب انواع پروتز سینه و برند آن ها باتوجه به مشاوره پزشک متخصص و باتجربه، توسط فرد متقاضی انجام می‌شود. بعد از این مرحله با تعیین روز انجام جراحی پروتز سینه، طی یک بی‌هوشی عمومی و در محیط استریل اتاق عمل، پزشک اقدام به ایجاد برش در ناحیه خاصی از زیر سینه می‌کند تا امکان ورود پروتز به زیر بافت سینه فراهم شود.

پزشک باتوجه به تکنیک موردنظر (قرار دادن پروتز زیر ماهیچه یا روی آن) پروتز را جای‌گذاری می‌کند. سپس، با انجام بخیه ظریف، جراحی را به اتمام می‌رساند. این خلاصه‌ترین توضیح از جراحی پروتز سینه است.

عوارض پروتز سینه

برای اطلاعات بیشتر درباره پروتز سینه مقاله دوران نقاهت بعد از پروتز سینه را از دست ندهید.

عوارض پروتز سینه چیست؟

معمولا در تمامی عمل‌های درمانی و زیبایی، عوارضی وجود دارد. پروتز سینه نیز یکی از انواع جراحی زیبایی سینه با هدف بزرگ کردن سینه می باشد. بروز عوارض به عوامل مختلفی بستگی دارد. بروز سرطان پس از پروتز سینه نیز از همین موارد است که باید بدانید که پروتز سینه و سرطان ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند و لزوما افرادی که پروتز سینه انجام می دهند دچار این بیماری نخواهند شد.

میزان تخصص پزشک در جراحی پروتز سینه به همراه نحوه مراقبت بعد از عمل پروتز سینه، تعیین کننده ریسک بروز برخی عوارض پروتز سینه است. در جراحی‌های درمانی نیز، ریسک رویدادهای این‌چنینی وجود دارد و عوارض عمل، تنها منحصر به جراحی‌های زیبایی نیست. در ادامه به بررسی دقیق‌تر عوارض پروتز سینه می‌پردازیم.

1- عفونت بعد از عمل پروتز سینه

یکی از شایع‌ترین مشکلات و عوارض پروتز سینه، عفونت است. عفونت بعد از پروتز سینه معمولا به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استریل نبودن تجهیزات در اتاق عمل و پانسمان بعد از عمل ایجاد می‌شود. به‌دلیل ریسک عفونت بعد از هر جراحی، پزشک متخصص اقدام به تجویز آنتی بیوتیک می‌کند.

بعد از این اقدام، کپسول‌های آنتی بیوتیک به‌عنوان داروهای درمانی بعد از عمل نیز تجویز می‌گردند. پزشک با این اقدام، در تلاش است تا ریسک عفونت را تا حد زیادی کاهش دهد. در این میان، بخش زیادی از این موضوع، وابسته به جدی گرفتن مراقبت‌های بعد از عمل توسط فرد متقاضی این جراحی است.

مصرف به‌موقع داروهای آنتی بیوتیک و همچنین، تعویض مرتب پانسمان با رعایت استریل بودن بانداژ و لوازم مورد استفاده، بخش مهم دیگری است که عفونت بعد از پروتز سینه را کنترل می‌کند تا فرد درگیر عوارض پروتز سینه نشود؛ زیرا در شرایطی خاص، با ایجاد عفونت بعد از پروتز سینه، پزشک ناچار به خارج کردن پروتز سینه می‌شود.

2- ایجاد درد مزمن سینه بعد از عمل پروتز سینه

درد مزمن سینه از عوارض پروتز سینه است که بسیاری از افراد با آن درگیر می‌شوند. هرچند بازه زمانی این درد معمولا محدود است و بسیاری از افراد اصلا چنین شرایطی را به مدت طولانی تجربه نمی‌کنند؛ اما در برخی موارد درد مزمن سینه طولانی می‌شود.‌

درد مزمن سینه معمولا به‌دلیل تورم و انقباض کپسولی ایجاد می‌شود. این شرایط باید خیلی زود به پزشک گزارش شود تا جهت بررسی علت این عارضه بررسی‌های دقیقی انجام شود.

عوارض پروتز سینه چیست؟

برای اطلاعات بیشتر درباره پروتز سینه مقاله انواع سوتین مناسب بعد از جراحی سینه و قیمت آنها را از دست ندهید.

3- انقباض کپسولی بعد از عمل پروتز سینه

انقباض کپسولی یکی از بخش‌های پروسه درمان بعد از جراحی پروتز سینه است. مکانیزم خاصی در واکنش به ورود پروتز به بدن، اقدام به تولید بافت فیبروز در اطراف کپسول می‌کند. این اقدام همیشه در زمان ورود جسم خارجی به بدن انجام می‌شود.

به مرور کپسول‌ فیبروز تشکیل شده در اطراف پروتز سینه کوچک می‌شود و انقباض کپسولی را ایجاد می‌کند. این حالت از عوارض پروتز سینه است که برای همه افراد ایجاد می‌شود. اما در برخی افراد انقباض کم تر است و در برخی دیگر انقباض بیشتر خواهد بود. پزشک متخصص در برخی شرایط به‌دلیل تورم، سفتی و درد زیاد، ناچار به انجام جراحی کوچکی برای برداشتن کپسول یا درمان انقباض آن می‌شود تا فرد متقاضی دچار مشکل نشود.

4- خون‌ریزی بعد از عمل پروتز سینه

خون‌ریزی بعد از عمل پروتز سینه یکی از عوارض پروتز سینه محسوب می‌شود. معمولا در جراحی‌هایی که دارای برش و جراحات هستند، بروز خونریزی طبیعی است.

در بسیاری از موارد به‌دلیل عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل جراحی، فشار زیاد، ورزش بعد از پروتز سینه، فعالیت سنگین و آسیب به بخیه‌ها، خونریزی اتفاق می‌افتد. کنترل خون‌ریزی موضوع حیاتی و دارای اهمیتی است که باید بلافاصله بعد از وقوع آن با پزشک متخصص مطرح کنید و به مرکز درمانی مراجعه کنید تا مراقبت‌های لازم جهت جلوگیری از خونریزی انجام شود.

5- اختلال در شیردهی بعد از عمل پروتز سینه

معمولا پس از جراحی‌های مربوط به ناحیه سینه مثل ماموپلاستی و پروتز سینه، اختلالاتی در شیردهی ایجاد می‌شود. اگر در زمان مراجعه به پزشک متخصص و انجام جراحی اعلام نکنید که قصد بارداری و شیردهی دارید، پزشک متخصص بدون توجه به ریزه‌کاری‌های چنین تصمیمی، اقدام به جراحی می‌کند.

در چنین شرایطی ریسک اختلال در شیردهی به شدت بالا است. پس حواستان به رابطه پروتز سینه و بارداری و شیردهی پس از آن باشد.

برای دریافت مشاوره و پرسیدن سوالات بیشتر، با کلینیک دکتر نجف بیگی تماس حاصل فرمایید.

.

6- پارگی و نشتی پروتز سینه

از رویدادهای ناخوش‌آیندی که گاهی بعد از جراحی پروتز سینه ایجاد می‌شود. آسیب به بافت پروتز سینه، پارگی پروتز سینه یا شکستن پروتز سینه است. طبق گزارشات افراد مختلف، پارگی و نشت پروتز سینه موجب بروز خطرات مختلفی می‌شود. این شرایط معمولا زمانی ایجاد می‌شود که پروتز در دمای بدن تبدیل به مایع می‌شود و یا به هر دلیلی بافت رویی آن ازدست می‌رود و مایع داخل پروتز به ناحیه سینه و غدد لنفاوی نفوذ می‌کند.

توجه به عوارض پروتز سینه و اطلاع از آن‌ها موجب می‌شود تا بلافاصله بعد از مشاهده چنین علائمی به پزشک و مرکز درمانی مراجعه کنید و از وقوع رویدادهای ناخوش آیند و خطرناک جلوگیری کنید. پارگی و نشتی پروتز سینه یکی از عوارض پروتز سینه محسوب می‌شود که در صورت عدم توجه و رسیدگی به‌موقع دردسرهای فراوانی ایجاد می‌کند.

7- چروک شدن و دفرمگی پروتز سینه

یکی از رایج‌ترین عوارض پروتز سینه که در پروتزهایی با کیفیت پایین دیده می‌شود، دفرمگی پروتز بعد از جای‌گذاری درون سینه است. دفرمگی از رایج‌ترین عوارض پروتزهای سالین یا آب نمکی است. در این مدل پروتز سینه معمولا حرکت کردن مایع داخل پروتز موجب دفرم شدن ظاهر سینه در خانم‌ها می‌شود.

این عارضه در پروتزهای سیلیکونی نیز وجود دارد. گاهی به‌دلیل مرغوب نبودن برندهای پروتز سینه، بعد از قرار دهی آن در بافت سینه تغییراتی در پروتز ایجاد می‌شود که مستقیما در ظاهر سینه خود را نمایان می‌کند. اگر تغییرات در ناحیه بالایی پروتز باشد، بیشتر از قسمت پایینی خود، بروز می‌کند.

در همین باره مطالعه مقاله افتادگی سینه بعد از پروتز را پیشنهاد می دهیم.

8- سروما بعد از عمل پروتز سینه

شاید در عوارض پروتز سینه و بسیاری از عمل‌های درمانی و زیبایی دیگر “سروما” را شنیده باشید. سروما پدیده‌ای است که از تجمع مایع در اطراف پروتز سینه ایجاد می‌شود. این شرایط تورم، برجستگی، دفرمگی و درد زیادی در سینه ایجاد می‌کند. قطعا عدم علاقه‌مندی افراد به چنین رویدادهایی موجب می‌شود تا به‌دلیل تغییرات پیش آمده و درد ناشی از سروما به پزشک مراجعه کنند.

پزشک در چنین شرایطی با استفاده از سرنگ‌های مخصوص اقدام به تخلیه مایع می‌کند، اگر حجم مایع بیشتر باشد، ازطریق ایجاد برش در سطح پوست اقدام به تخلیه آن می‌کند. در بسیاری از مواقع، پزشک جهت پیشگیری از وقوع عوارض پروتز سینه مثل سروما، اقدام به قراردادن درن در محل جراحی می‌کند تا این مایعات بعد از جراحی خیلی سریع‌تر از بدن خارج شوند و فرد دچار هیچ درد، تورم بعد از پروتز سینه نشود.

برای اطلاعات بیشتر درباره پروتز سینه مقاله تفاوت پروتز زیر عضله و روی عضله و   آیا لیفت و پروتز همزمان انجام می شود  را از دست ندهید.

مطالعه مقاله انواع مدل پروتز سینه و معرفی کامل جدیدترین آن‌ها در سال 1400 را از دست ندهید.

9- عدم تقارن سینه بعد از عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه همیشه با هدف زیباتر شدن شکل و فرم سینه انجام می‌شود. در برخی مواقع به‌دلیل بی‌تجربه بودن پزشک معالج یا به‌دلیل عدم تقارن اولیه پستان، بعد از انجام جراحی، فرد متوجه عدم تقارن فاحش سینه می‌شود. این شرایط معمولا زمانی ایجاد می‌شود که فرد در حجم اولیه سینه دچار عدم تقارن بوده باشد و یا به‌دلیل جابه‌جایی پروتز سینه، این عارضه پدید آمده باشد.

در هر حال، عدم رضایت از ظاهر سینه در چنین شرایطی، از عوارض پروتز سینه خواهد بود که معمولا به انجام جراحی زیبایی ترمیمی سینه منجر می‌شود. درصورتی‌که فرد متقاضی برای انجام چنین جراحی، پزشک باتجربه‌ای را انتخاب کرده باشد، پزشک درک عمیقی از زیبایی شناسی و ریزه‌کاری‌های احتمالی آن دارد و ریسک بروز چنین عارضه‌ای کاهش خواهد یافت.

10- اسکار پوستی بعد از عمل پروتز سینه

جراحی‌های تهاجمی معمولا دارای برش سطحی یا عمقی پوست هستند. در جراحی زیبایی پروتز سینه نیز، با ایجاد برش در ناحیه‌ای از سینه، می‌توان پروتز را وارد بافت سینه کرد. پس بدیهی است که در کنار زیبایی‌های ظاهری این عمل زیبایی، باید اسکار پوستی ناشی از برش‌های سطحی پوست را نیز درنظر گرفت.

اسکار پوستی یکی از عوارض پروتز سینه است که برای همه افراد ایجاد می‌شود. میزان اسکار پوستی بعد از این جراحی، بستگی به عوامل مختلفی دارد. بروز عفونت، کشیدگی پوست، فشار به سینه، سرما و چنین رویدادهایی موجب کشیدگی بخیه و افزایش اسکار پوستی می‌شود. در شرایطی که پزشک بخیه‌ها را به خوبی و ظرافت در سینه ایجاد کند و فرد بدون اعمال فشار در ناحیه سینه و با استفاده از گن‌های طبی مخصوص برای ساپورت سینه بعد از عمل، فشار را از روی سینه کاهش دهد، ریسک بروز اسکار پوستی بعد از عمل پروتز سینه کاهش پیدا می‌کند.

اسکار پوستی اندکی که بعد از بهبودی باقی می‌ماند نیز، به‌وسیله کرم‌های ترمیم کننده و درمان‌ با لیزر محو می‌شود.

انواع پروتز سینه برای کاشت پروتز

برای اطلاعات بیشتر درباره پروتز سینه مقاله تعویض پروتز سینه و عوامل اصلی برای انجام آن را از دست ندهید.

چگونه از بروز عوارض پروتز سینه پیشگیری کنید؟

قطعا مزایای عمل پروتز سینه بسیار زیاد است. در مقایسه با عوارض پروتز سینه که موجب نگرانی افراد کاندید این جراحی می‌شود، می‌توان گفت که کنترل و پیشگیری از بروز عوارض پروتز سینه بسیار عاقلانه‌تر از صرفه‌نظر کردن از انجام آن است. برای پیشگیری از وقوع این عوارض، کافی است تا به نکاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم، توجه کنید و درصد بالایی از ریسک بروز عوارض پروتز سینه را کاهش دهید.

1- پزشک باتجربه و متخصص انتخاب کنید!

یکی از مهم‌ترین مراحل تصمیم گیری جهت انجام جراحی پروتز سینه، انتخاب پزشک است. اگر برای انتخاب پزشک تحقیق کافی انجام دهید و بهترین دکتر جراح سینه را انتخاب کنید، ریسک بروز مشکلات ناشی از اشتباهات پزشکی را کاهش داده‌اید. یادتان باشد که هر جراحی چالشی پیش روی پزشک قرار می‌دهد که بهترین نتیجه از جراحی تنها زمانی حاصل می‌شود که پزشک توانایی زیادی در مدیریت این چالش‌ها داشته باشد.

2- مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید!

مراقبت‌های بعد از عمل بخش مهمی از پروسه هر جراحی را تشکیل می‌دهد. این پروسه معمولا آخرین مرحله برای دستیابی به نتیجه مطلوب از جراحی زیبایی پروتز سینه است. اگر پزشک فوق‌العاده‌ای برای جراحی پروتز سینه انتخاب کنید و بهترین پروتز را استفاده کنید، اما مراقبت‌های بعد از عمل را جدی نگیرید، قطعا درگیر عوارض پروتز سینه خواهید شد.

3-برای مصرف دارو برنامه‌ریزی کنید!

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، برنامه‌ریزی برای مصرف دارو است. پزشک متخصص جهت بهبود سریع‌تر محل زخم و کاهش ریسک بروز عفونت و عوارض پروتز سینه، داروهایی تجویز می‌کند که باید راس ساعت مصرف نمایید. عدم استفاده به‌موقع از داروها موجب بروز مشکلات متعددی می‌شود.

4- پانسمان را مرتب عوض کنید

تعویض به‌موقع پانسمان سینه بعد از جراحی زیبایی پروتز، نقش مهمی در تسریع بهبودی فرد دارد. اما توجه به تغییرات محل زخم نیز، بخش مهم دیگری است که در زمان عوض کردن پانسمان باید به آن توجه کنید. بی‌شک تعویض پانسمان پروتز سینه فرصت مناسبی برای مشاهده محل زخم و درک احتمال عفونت و تورم یا هر حالت غیرعادی دیگر است. برای تعویض پانسمان از پانداژ استریل استفاده کنید و تنها پمادهای تجویز شده توسط پزشک بر روی زخم بمالید.

5- گول هزینه پایین را نخورید

هزینه‌های هر جراحی درمانی و زیبایی، شامل متریال مورد استفاده، محل انجام جراحی، تخصص و تجربه جراح و همچنین خدماتی است که به فرد متقاضی ارائه می‌شود. پس بدیهی است که هرگونه هزینه نامعقول و اندک، نشان از کم و کاستی در این بخش‌ها است که در نهایت موجب ضرر و زیاد جسمانی و ریسک بروز مشکلات متعدد می‌شود.

عوارض نامتناسب بودن سایز پروتز

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از عمل بزرگ کردن سینه با پروتز باید به آن توجه کرد، اندازه ایمپلنت‌هایی است که باید استفاده شود. شما باید بهترین اندازه را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با تقارن بدن شما داشته باشد. در حالی که اکثر افراد برای داشتن سینه‌های بزرگتر تحت عمل جراحی بزرگ کردن سینه قرار می‌گیرند، برخی از خانم‌ها به دلیل عوارض جانبی این روش مانند ایجاد جای زخم پشیمان می‌شوند.

با این حال برخی از این عوامل قابل کنترل هستند و به مهارت جراح شما بستگی دارد.

معایب پروتزهای بزرگ

در حالی که بزرگ کردن سینه یک روش جراحی بی خطر است اما معایب خاص خود را دارد. مشاوره قبل از جراحی یک مرحله مهم است تا بیماران پروتزهای مناسب را انتخاب کنند و از همه خطرات و عوارض ناشی از آن برای تصمیم گیری مناسب و آگاهانه مطلع باشند.

1-بزرگتر همیشه بهتر نیست. ایمپلنت بزرگ سینه می‌تواند شما را ناراحت کرده و باعث درد جسمی شود. مطالعات نشان می‌دهد که بیماران دارای پروتز بزرگتر، بیشتر به درد کمر، گردن و شانه دچار می‌شوند. همه اینها ناشی از وزن اضافی ایمپلنت‌های بزرگ سینه است.

2-پروتز بزرگ سینه می‌تواند منجر به عدم تناسب شود. درک تفاوت بین داشتن سینه بزرگ و سینه خوش فرم و متناسب، بسیار مهم است. برخی از خانم‌ها بعد از عمل متوجه می‌شوند که سینه‌های بزرگ برای آنها مناسب نیست. نگاه غیر طبیعی؛ پروتزی که اندازه‌ای متناسب با تقارن بدن و دیگر اندام‌ها نداشته باشد، غیرطبیعی به نظر می‌رسد. در طول مشاوره، جراح به شما توصیه می‌کند و کمک می‌نماید تا اندازه ایده آل را انتخاب کنید. اندازه نهایی سینه‌ها باید با فرم بدن شما همخوانی داشته باشد. در حالت ایده آل، به افرادی که چارچوب بدنی کوچکتر دارند توصیه نمی‌شود که پروتزهای بزرگ داشته باشند.

3-افتادگی در طول زمان؛ کاشت پروتز برای داشتن سینه بزرگ می‌تواند منجر به افتادگی و آویزان شدن سینه‌ها شود. سینه‌ها ممکن است سفتی خود را از دست بدهند و همین امر باعث می‌شود پروتزها در صورت عدم ماندن در جای خود، آویزان شوند.

4-هر فرد منحصر به فرد و متفاوت است. خانم‌ها دارای انواع مختلف بدن هستند که برخی از آنها بزرگتر یا کوچکتر از سایرین است. اطمینان حاصل کنید که بدن خود را بشناسید تا از تصمیم‌گیری اشتباه هنگام انتخاب پروتز، خودداری کنید.

منابع معتبر مورد استفاده: ncbi.nlm.nih.gov

چگونه ریسک عفونت بعد از پروتز سینه را کاهش دهید؟

برای کاهش ریسک عفونت پس از پروتز سینه، باید حتما مصرف داروهای آنتی بیوتیک را راس ساعت مقرر و تا پایان دوره مشخص شده ادامه دهید. ریسک عفونت بعد از پروتز سینه معمولا با مراقبت‌های ویژه و توجه به پروتکل‌های لازم در تعویض پانسمان و موارد این‌چنینی تاحد زیادی کاهش پیدا می‌کند. بخشی از این ریسک وابسته به عملکرد پزشک و محیط اتاق عمل جراحی است که باید توسط کادر پزشکی رعایت شود.

آیا می‌توان عوارض عمل پروتز سینه را به صفر رساند؟

بهتر است بدانید که عمل پروتز سینه مانند هر عمل جراحی درمانی و زیبایی، دارای عوارض است. شما با کمک آگاهی و دقت در انتخاب پزشک می‌توانید این عوارض را تاحد زیادی کنترل کنید اما به صفر رساندن آن به طور قطعی امکان‌پذیر نیست.

چگونه می‌توان عوارض عمل پروتز سینه را کاهش داد؟

عده زیادی در تلاش هستند تا راز و رمز کاهش عوارض عمل پروتز سینه را بدانند. در پاسخ به این سوال باید گفت که عمل پروتز سینه در صورتی که توسط پزشک متخصص و باتجربه‌ای انجام شود، کم‌ترین عوارض را خواهد داشت. هرچند برخی از این عوارض‌ها وابسته به بدن شخص هستند و نمی‌توان عاملی کنترلی برای آن مشخص کرد. اما در بسیاری از مواقع می‌توان  عوارض عمل پروتز سینه را به‌وسیله تحقیق و جستجوی برای یافتن بهترین پزشک متخصص با تجربه بالا در این زمینه، کاهش داد. به یاد داشته باشید که عوارض عمل پروتز سینه در مواقعی که به دلیل اشتباهات پزشکی است، به شدت قابل کنترل است. از سوی دیگر، آگاهی در خصوص مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه نیز، می‌تواند تا حد زیادی این عوارض را کاهش دهد و ریسک وقوع آن را نیز کنترل کند.

آیا عدم تقاوت در عمل پروتز سینه طبیعی است؟

در بعضی از افراد، عدم تقارن در سینه‌ها وجود دارد. بدیهی است که اگر پزشک متخصص بدون درنظر گرفتن این نکته اقدام به عمل جراحی کند و پروتز سینه را با سایزی یکسان در محل موردنظر قرار دهد، نتیجه عمل پروتز سینه دچار عدم تقارن می‌شود. در چنین مواقعی معمولا عدم تقارن طبیعی نیست و به دلیل عدم توانایی پزشک در محاسبه و درنظر گرفتن عدم تقارن اولیه سینه‌ها اتفاق افتاده است. در موارد نادری نیز، تورم در ناحیه سینه موجب بروز چنین شرایطی می‌شود. عدم تقارن حاصل از این شرایط، معمولا به مرور زمان در پروسه بهبودی کاهش می‌یابد و به طور کامل برطرف می‌گردد.

آیا ازبین رفتن حس در ناحیه پستان بعد از عمل پروتز سینه طبیعی است؟

یکی از عوارض رایج بعد از عمل پروتز سینه، ازبین رفتن حس سینه‌ها است. معمولا افرادی که کاندید عمل پروتز سینه هستند، از این موضوع اطلاع دارند. پس جای هیچ نگرانی نیست و می‌توان گفت که عمل جراحی تهاجمی در هر قسمت از بدن که پوست را دچار جراحت کند، تا مدتی بی‌حسی در آن ناحیه خواهد داشت. در سینه‌ها نیز این موضوع بسیار طبیعی است و نباید برای آن نگران باشید. معمولا ازبین رفتن حس در ناحیه پستان بعد از گذشت 3 الی 6 ماه بهبود پیدا می‌کند، مگر در موارد نادری که پزشک متخصص بدون توجه به جزییات اقدام به عمل کند و به عصب‌های ناحیه سینه آسیبی وارد کند.

چه عواملی موجب بروز عوارض پروتز سینه می‌شود؟

برخی از عمل‌های جراحی دارای عوارض خاص خودشان هستند و برخی دیگر نیز، دارای عوارض رایجی هستند که ریسک ایجاد آن بستگی به عوامل مختلفی دارد. معمولا عوارض پروتز سینه تا حد زیادی می‌تواند کنترل شود. این عوارض وابسته به تخصص و تجربه پزشک متخصصی است که عمل پروتز سینه را انجام می‌دهد. از سوی دیگر، عوارض پروتز سینه به میزان جدی گرفتن مراقبت‌های بعد از پروتز سینه نیز وابسته است. اکثر اوقات، اگر پزشک متخصص را درست انتخاب کرده باشید و پروسه انجام جراحی پروتز سینه به بهترین شکل انجام شده باشد، ریسک بروز عوارض تاحد زیادی کم شده است. از سوی دیگر، اگر آگاهی کاملی از مراقبت‌های بعد از پروتز سینه داشته باشید، باز هم می‌توانید عوارض پروتز سینه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. این اقدامات به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن بروز عوارض را مدیریت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایه
سایه
2 سال قبل

سلام ببخشید من استان بوشهرم اگر تهران عمل کنم چقدر بعد از عمل میتونم برگردم بوشهر
و یه سوال دیگه اینکه اگر پروتز پاره بشه چجوری متوجه میشیم اتفاق بدی میوفته برای بدن.؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سایه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بسته به کینیکی که برای عمل انتخاب نمایید بستگی دارد
اما در کلینیک ما طوری برنامه ریزی خواهد شد که ظرف دو روزبه هرخود باز گردید
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کامل میتوانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید. سعادت اباد 02126740064- جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

سلام ببخشید من سینه های کوچیکی دارم و افتادگی سینه هم دارم اگه عمل لیفت سینه و پروتز رو با هم انجام بدم عوارضش بیشتره؟ چیکار کنم بهتره؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز اگر جراحی توسط متخصص با تجربه انجام شود مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.
ولی به لحاظ بیهوشی عمومی بهتر است در یک مرحله جراحی شما انجام شود.

خدامی مهر
خدامی مهر
3 سال قبل

سلام اقای دکتر عوارض پروتز سینه زیر عضله با روی عضله تفاوتی داره؟ بنظر شما بهتره پروتز روی عضله باشه یا زیر عضله؟ که عوارضش کمتر باشه مرسی

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  خدامی مهر
3 سال قبل

با سلام
برای هر شخص با توجه به فیزیک بدن آن فرد نحوه قرارگیری پروتز سینه متفاوت است.
و پس از معاینه حضوری توسط پزشک مشخص می شود.

یسنا حسنی
یسنا حسنی
3 سال قبل

سلام مرسی از مطلب خوبتون درد و تورم بعد از پروتز سینه اگه بعد مدتی خوب نش و حتی بدتر هم شد چیکار کنیم؟من چند ماهه پروتز کردم و هنوز درد دارم خیلی میترسم چیکار کنم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  یسنا حسنی
3 سال قبل

با سلام
معمولا به مرور بعد از جراحی درد شما باید کمتر شود. چنانچه درد بیشتر شود حتما باید به پزشک خود مراجه نمایید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

وقت بخیر عوارض پروتز سینه زیر عضله کمتره یا روی عضله؟ بعد اینکه توی کدوم حالت امکان پارگی پروتز بیشتره؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام
برای هر شخص با توجه به فیزیک بدن آن فرد نحوه قرارگیری پروتز سینه متفاوت است.
و پس از معاینه حضوری توسط پزشک مشخص می شود.

سمیه د
سمیه د
3 سال قبل

سلام اقای دکتر بعد از پروتز سینه میشه ب هواپیما سفر کرد؟ مشکلی پیش نمییاد؟ ممنون میشم جواب بدین

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سمیه د
3 سال قبل

با سلام
دو هفته بعد از جراحی پروتز سینه می توانید با هواپیما مسافرت داشته باشید.

عاطفه ماتوری
عاطفه ماتوری
3 سال قبل

سلام اینکه میگن سرطان پستان از عوارض پروتز سینه هست حقیقت داره؟ اگر درسته چپس چرا این همه افراد میخان پروتز سینه انجام بدن؟؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  عاطفه ماتوری
3 سال قبل

با سلام
خیر ، نقش پروتز سینه در ایجاد سرطان سینه اثبات نشده است.

حیدری
حیدری
3 سال قبل

سلام اگه پروتز سینه به هر دلیلی پاره بشه باید پروتز رو خارج کرد؟ لطفا راهنمایی کنید

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  حیدری
3 سال قبل

با سلام
بله بعد از پارگی پروتز سینه حتما باید پروتز خارج شود .

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر