برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. انواع سوتین مناسب بعد از جراحی سینه و قیمت آنها

انواع سوتین مناسب بعد از جراحی سینه و قیمت آنها

دکتر آرش نجف بیگی

سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا سوتین ماموپلاستی یا عمل کوچک کردن سینه یکی از مسائل مهم بعد از زیباسازی و فرم دهی سینه است که پزشکان آنها را با توجه به نوع جراحی و نوع سینه به بیماران خود توصیه می­کنند.

همچنین، قیمت سوتین مخصوص پروتز بعد از انجام عمل پروتز سینه نیز با هم متفاوت هستند و با برندهای مختلفی تولید می­شوند که در اینجا به چند مدل از این سوتین ها که برای التیام و بهبود فرم دهی و درد بعد از عمل پروتز بکار می­روند، اشاره خواهیم کرد؛ همچنین، با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که کدام سوتین بعد از عمل پروتز سینه یا عمل ماموپلاستی مناسب شماست.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/orBcO/vt/frame

انواع سوتین مناسب بعد از جراحی سینه

سوتین فشرده سازی جراحی

سوتین فشرده سازی شده بعد از عمل پروتز یا ماموپلاستی توسط اکثر پزشکان توصیه می­شود. این سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا ماموپلاستی است و کمک می­کنند تا درد و تورم در سینه به حداقل برسد.

سوتین با تسمه های قابل تنظیم

از آنجا که در طول روند بهبود، تورم و التیام کاهش می­یابد، ممکن است لازم باشد بندهای سوتین خود را تنظیم کنید. این بندها باید به اندازه کافی محکم باشند و از سینه ها محافظت کنند؛ در نتیجه این مدل یکی از مدل های سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا ماموپلاستی می­باشد.

سوتین با قفل جلو

سوتین با قفل جلو همراه با زیپ برای بسته شدن دو طرف سوتین است و لازم نیست هنگام باز کردن آن بازوی خود را بلند کنید. این سوتین های کلاسیک علاوه بر اینکه سوتین مناسب بعد از جراحی سینه هستند، غالباً بعد از عمل جراحی تقویت سینه زیر بغل (زیر بغل) توصیه می­شوند و اگر پروتز کرده باشید، این مدل می­تواند بهترین سوتین بعد از عمل پروتز باشد.

جلیقه های فشرده سازی

 جلیقه جراحی شبیه به سوتین فشرده سازی پزشکی سنتی است و فرق آن این است که کمی طولانی تر است و  بیشتر به دور سینه پیچیده خواهد شد. مزیت این مدل این است که محافظت بیشتری از برش های عمل ماموپلاستی دارد و باعث می‌شود که بیمارانی که تحت عمل جراحی از طریق لایه های عضلانی قرار گرفته‌اند، سریعتر بهبود یابند.

باندهای سینه

باندهای سینه در بالای سینه ها قرار می­گیرند تا از حرکت ایمپلنت به سمت بالا جلوگیری شود.

برای کسب آگاهی بیشتر از عمل پروتز سینه مطالعه مقاله عوارض پروتز سینه را توصیه می کنیم.

انواع جراحی های سینه

·         تقویت سینه

تقویت سینه به منظور تقویت ظاهر، اندازه و کانتور سینه های یک زن انجام می­شود. زنان به دلایل مختلف، جراحی سینه با هدف تقویت سینه را روی بدن خود انجام می­دهند. برخی از خانم‌ها احساس می­کنند که سینه‌های آنها نسبت به بدنشان بسیار کوچک است و برخی از آنها بعد از کوچک کردن اندازه سینه در ارتباط با بارداری و شیردهی، این عمل را انجام می­دهند و برخی دیگر برای رفع عدم تقارن در اندازه پستان این عملها را انجام می­دهند.

تقویت پستان با ایمپلنت هایی که می­توانند روی عضله قفسه سینه قرار بگیرند، انجام می­شود. برش ماموپلاستی را می‌توان در زیر بغل یاس آرئولا (Areola) قرار داد و با آندوسکوپ می­توان به تقویت پستان کمک کرد. هنگامی که ایمپلنت ها در زیر عضله قفسه سینه قرار می­گیرند، کمتر مداخله ای با ماموگرافی و غربالگری در سینه انجام می­دهند. با این حال، زنان باید آگاه باشند که کاشت پستان ممکن است در تشخیص سرطان اختلال ایجاد کند و فشرده سازی پستان در طول ماموگرافی ممکن است باعث پارگی ایمپلنت شود اما اینکه پروتز سینه و سرطان ارتباطی با یکدیگر داشته باشند تا حال حاضر رد شده است.

کاشت سینه یک پوسته سیلیکونی است که با آب شور (یک محلول نمکی آب) یا ژل سیلیکون پر شده است. افراد می­توانند با قرار دادن ایمپلنت های آزمایشی، اندازه مورد نظر خود را تعیین کنند. در حال حاضر، ایمپلنت های پرنمک بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

·         کاهش پستان

سینه های بزرگ، سنگین و آویز می­توانند برای افراد ناراحت‌کننده باشند و وزن اضافی سینه می­تواند باعث گردن درد، کمردرد، سوزش پوست یا ضعف جسمی بدن شود. کاهش پستان با عنوان عمل ماموپلاستی شناخته شده و این عمل شامل از بین بردن پوست، چربی و بافت غده اضافی در سینه می­باشد.

این نوع جراحی جای زخم زیادی در بدن ایجاد می­کند و احساس طبیعی در نوک پستان-آرئولا و تولید شیر در بدن از بین نمی­رود و حفظ می­شود. عوارض جانبی احتمالی آن شامل درد و برآمدگی ناشی از بافت اسکار و عدم توانایی در شیردهی می­باشد. این مدل از جراحی باعث کاهش ظاهر، حجم و کانتور پستان می­شود و در عین حال حساسیت و عملکرد پستان را نیز حفظ می­کند. اکثر افرادی که این عمل را انجام دادند، از آن راضی بودند و نتیجه خوبی از این عمل گرفتند.

·         بازسازی سینه

بازسازی سینه به معنای بازآفرینی پستان با ظاهر، کانتور و حجم دلخواه است؛ همچنین، در این عمل قسمت نوک پستان-آرئولا نیز بازسازی می­شود. هنگامی که عصب حسی یا غدد و مجاری شیردهی سینه آسیب قابل توجهی دیده باشد، احساس طبیعی پستان و توانایی شیردهی از بین می­رود که در این صورت ظاهر، کانتور و حجم پستان را می­توان با کاشت ایمپلنت یا با بافت خود زن بازسازی کرد.

اگر در بازسازی سینه از کاشت ایمپلنت استفاده شود، ایمپلنت را با توجه به پستان تنظیم می­کنند. همچنین، با استفاده از بافت بدن خود زن نیز می­توان پستان را بازسازی کرد. در بعضی مواقع می­توان از قسمتی از دیواره تحتانی شکم استفاده کرد. همچنین، از قسمت های عضله و پوست پشت یا بخشی از باسن نیز می­توان برای بازسازی سینه استفاده نمود.

مقاله انواع روش های بازسازی سینه بعد از سرطان را ازدست ندهید.

  • جراحی سینه برای بازسازی پستان پس از درمان سرطان

دکتر مارک موریو در قالب یک مقاله پزشکی در سال 2018 در مورد جراحی‌های سینه برای بازسازی پستان، توضیح داده است که:

درمان سرطان پستان و بازسازی بعد از آن ماهیتاً پیچیده و چند رشته‌ای است. این درمان دارای پروتکل‌هایی است که به طور مداوم به روز می‌شوند. در جلسات تیم‌های چند رشته‌ای، قبل از عمل به طور منظم بین اعضای تیم در مورد زمان مناسب و نوع بازسازی پستان بحث می‌شود.

به دلیل حساسیت‌های پیرامون بیماری سرطان، یک دستورالعمل چند رشته‌ای از جمله برای جراحی پلاستیک و زیبایی سینه‌ها، مبتنی بر شواهد برای بازسازی پستان در زنانی که تحت درمان ماستکتومی هستند و یا به دنبال ماستکتومی پیشگیری می‌باشند، تهیه شده است. به همین دلیل خانم‌هایی که برای بازسازی و زیبایی سینه‌های خود بعد از درمان سرطان اقدام می‌کنند، باید کاملا نسبت به چند تخصصی بودن و زمان‌بر بودن این کار آگاه باشند.

تیم پزشکی دکتر ال مارتین از کشور انگلستان روی تکنیک‌های جدید جراحی سینه پس از درمان سرطان کار می‌کند و نتایج تحقیقات خود را در ژورنال اروپایی سرجیکال آنکولوژی چاپ کرده است. دکتر ال مارتین در این زمینه بیان کرده است که:

استفاده از ماتریس پوستی سلولی (ADM) برای تکمیل عضله بزرگ سینه و بافت‌های پیرامون آن از جهت تحتانی و جانبی پستان، به‌طور گسترده‌ای در انگلستان پذیرفته شده است. این روش گسترش بافت با قرار دادن پروتز، رایج‌ترین شکل بازسازی فوری پستان است که در انگلستان انجام می‌شود.

برای بازسازی سینه‌ها، دستورالعمل‌هایی به طور مشترک توسط انجمن جراحی پستان و انجمن جراحان پلاستیک، ترمیمی و زیبایی انگلیس تهیه شده است و کمک می‌کند تا در کنار حفظ جنبه‌های درمانی، زیبایی از دست رفته خانم‌ها نیز به خوبی ترمیم شود.

مقاله پروتز و لیفت سینه همزمان را ازدست ندهید.

برد جراحی زیبایی امریکا، در مورد جراحی لیفت سینه عنوان کرده است که:

برای ایجاد سینه‌های زیبا، تنها افزایش اندازه و بزرگ کردن آن‌ها کافی نیست. یک جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی ماهر می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر زن، شکل پستان متناسب‌تر و زیباتری را برای او ایجاد کند که با دیگر اندام‌های بدن او نیز تناسب داشته باشد.

لیفت سینه، با ایجاد یک فرم سفت، محکم و دلپذیر، زیبایی را به پستان‌های افتاده و شل، باز می‌گرداند. این نه تنها می‌تواند با بازیابی فاکتورهای جوانی و زیبایی‌های زنانه در بیمار، ظاهر او را بهبود بخشد؛ بلکه به تناسب سینه‌ها در هنگام پوشیدن سوتین، لباس‌های مجلسی و حتی لباس شنا نیز کمک می‌کند. به این ترتیب فرد در لباس‌های مختلف نیز راحت‌تر و جذاب‌تر دیده می‌شود.

در جراحی سینه برای لیفت و بالا بردن سینه، با از بین بردن پوست اضافی و کشیده، تغییر شکل بافت پستان و همچنین بالا بردن نوک سینه و هاله دور آن، سینه‌ها به حالت جلو آمده‌تر خواهند رسید. جراح پلاستیک و زیبایی می‌تواند یک کانتور جوان‌تر و طبیعی‌تر برای پستان‌ها ایجاد کند. هاله‌های کشیده و بزرگ، در حین جراحی لیفت سینه، کوچک خواهد شد و زیبایی ظاهری سینه بازیابی می‌شود.

بورد تخصصی جراحی زیبایی امریکا در مورد کسانی که به لیفت سینه نیاز دارند، توصیه می‌کند تا پیش از تصمیم به این عمل، چند آیتم را بررسی کنند. البته داشتن یک جلسه مشاوره با جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی حتما راهگشا خواهد بود. اما در خانه نیز می‌توان چند نکته را بررسی کرد. یکی از این موارد، افتادگی در نوک سینه‌ها است.

در خانه و جلوی آینه، یک برگ کاغذ را زیر سینه‌های خود قرار دهید. آیا نوک سینه‌ها از لبه بالایی کاغذ، بالاتر قرار می‌گیرد یا از لبه آن پایین تر است؟ اگر نوک سینه‌ها پایین تر بود، یعنی احتمالا شما به جراحی لیفت سینه نیاز دارید. هرچند نظر قطعی را در این زمینه، جراح بعد از معاینه دقیق خواهد داد.

برای آگاهی از مراقبت های بعد از ماموپلاستی مطالعه مقاله مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه را از دست ندهید.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه چیست؟

بسیاری از خانم ها در فکر پیدا کردن سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا پس از جراحی بزرگ کردن سینه یا عمل ماموپلاستی هستند. خوشبختانه بعد از بزرگ شدن سینه هزاران مدل سوتین وجود دارد که انتخاب کردن نوع آنها مساله مهمی است و باید یکی از آنها را انتخاب کنید که با مرحله بهبودی بعد از عمل مطابقت داشته باشد.

زمان بهبودی در بیماران متفاوت است و جدول زمانی استانداردی برای آن وجود ندارد که بیماران چه زمانی می­توانند برای ورزش کردن یا سایر فعالیت‌ها، از سوتین های طبی استفاده کنند جراحان پلاستیک، قبل از اینکه اجازه استفاده از این سوتین ها را بدهند، مطمئن خواهند شد که کاشت پستان یا ماموپلاستی در جایگاه نهایی خود قرار گرفته و برش های سینه کاملا بهبود یافته است. بلافاصله پس از عمل، سینه های شما متورم خواهد شد؛ بنابراین، شما نیاز به پوشیدن سوتین فشرده‌سازی‌شده پزشکی که به آن سوتین جراحی ماموپلاستی نیز گفته می­شود، دارید.

در زمینه مراقبت های بعد از عمل پروتز باید این را در نظر داشته باشید که سینه های جدید شما بیشتر از قبل وزن دارند، بنابراین، سوتینی را پیدا کنید که سینه شما، روی سطح آن قرار گیرد تا دچار مسائلی که ممکن است بعد از پروتز رخ دهد مانند پارگی پروتز سینه نشوند. پزشکان به شما کمک می­کنند تا بهترین سوتین را پیدا کنید که هم باعث زیبایی شده و هم از ریزش کاشت سینه جلوگیری به عمل آورد. مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه یا عمل ماموپلاستی می­تواند به دوام و زیبایی سینه شما کمک کند.

سوتین های طبی بهترین سوتین بعد از عمل پروتز است و قیمت سوتین مخصوص پروتز متفاوت می‌باشد. سوتین مناسب بعد از جراحی سینه می­تواند پانسمان زخم را در جای خود نگه دارند، حرکت کاشت را محدود کنند، از بافت سینه محافظت کرده، به کاهش تورم کمک می‌کنند و به طور کلی، بهبودی را ایجاد می‌نماید. بیشترین بیماران یک یا دو هفته شبانه‌روز لباس فشرده سازی پزشکی را استفاده می­کنند و پس از این مدت می­توانند از سوتین های ورزشی استفاده نمایند.

مطالعه مقاله ورم سینه بعد از پروتز و راه های مقابله با آن را از دست ندهید.

نظر پزشکان در مورد مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه چیست؟

میلیون ها زن دارای ایمپلنت، کیسه های سیلیکونی پر از آب نمک یا ژل سیلیکون هستند که به دلایل زیبایی یا بزرگ سازی سینه ها یا برای بازسازی آنها بعد از عمل استفاده می­شوند. تاکنون گزارشاتی در مورد مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه گفته شده که شامل درد شدید عضلات و مفاصل، ضعف، مشکلات شناختی و خستگی می‌باشد که برخی از متخصصان دلیل  آن را “بیماری کاشت پستان” می­نامند.

اکثر مطالعات مربوط به کاشت سینه توسط تولیدکنندگان یا انجمن های جراحی پلاستیک انجام شده است و نتایج طولانی مدت را ردیابی نمی­کند. ایمپلنت یک عمر دوام نمی­آورد و احتمال بروز عوارض طولانی‌تر از کاشت ایمپلنت ها افزایش می­یابد و ممکن است نیاز به یک عمل دیگر برای برطرف شدن داشته باشد.

همچنین، باید اشاره کرد که ایمپلنت ها به لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) مرتبط هستند و بیماران علائمی را گزارش کرده‌اند که هنگام برداشتن ایمپلنت ها از بین می‌روند. با این حال، انجام چنین عمل‌هایی روزانه روبه‌افزایش است و با پیشرفت علم نیز از عوارض منفی آنها کاسته خواهد شد.

مطالعه مقاله ورزش و فعالیت بعد از لیفت سینه را از دست ندهید.

اهمیت معاینه، آزمایش و مشاوره قبل و بعد از جراحی سینه

جراحی سینه یکی از عمل‌های پرطرفدار زیبایی بدن است که به دلایل مختلف و با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. برخی از این جراحی‌ها برای کاهش سایز سینه و یا لیفت سینه‌های افتاده انجام می‌شود و برخی دیگر برای افزایش سایز سینه، انجام پروتز و یا بازسازی بافت از دست رفته سینه. این بازسازی بافت سینه نیز ممکن است به دلیل انجام برخی درمان‌ها مانند عمل جراحی سینه در بیماران مبتلا به سرطان پستان انجام شود. در برخی افراد نیز به دلایل ژنتیکی و بدنی، ممکن است حجم سینه‌ها از حد معمول کمتر باشد.

همانطور که در تمامی این موارد می‌بینید، شرایط و هدف افراد مختلف ممکن است برای انجام جراحی سینه، کاملا با هم متفاوت باشد. اینجا است که نقش معاینه و مشاوره دقیق یک جراح فوق تخصص پلاستیک، ترمیمی و زیبایی مهم خواهد شد. انجام معاینات و آزمایش‌های مختلف قبل و بعد از انجام سینه، مانند ماموگرافی، نقش مهمی در حفظ نتایج عمل و کاهش عوارض آن خواهد داشت. برای مثال:

بر اساس دستور العمل و استاندارد انجمن جراحان پلاستیک امریکا، انجام ماموگرافی برای انجام هرگونه عمل جراحی سینه الزامی است و جراحان پلاستیک و زیبایی باید با انجام این آزمایش، ریسک عوارض ناخواسته عمل‌ها را کاهش دهند.

این معاینات باید به صورت دوره‌ای هر 5 یا 10 سال یک بار تکرار شود تا از سلامت سینه‌ها اطمینان حاصل گردد. همچنین بررسی‌های بالینی و معاینات دوره‌ای تا زمان بهبود شخص باید ادامه داشته باشید. انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی کشور فرانسه در سال 2020 گزارش پزشکی را منتشر کرده است که به جراحان پیشنهاد می‌کند از شیوه‌نامه مشخصی برای مصرف آنتی بیوتیک در مراقبت‌های بعد از عمل پیروی کنند.

به همین دلیل معاینات پس از جراحی سینه توسط جراح پلاستیک الزامی است. در نتیجه حتما دقت داشته باشید که تا زمان بهبودی، تحت نظر جراح خود بمانید و از تجویزهای پزشکی او به طور کامل پیروی نمایید.

یک تیم گسترده از تیم‌های مختلف جراحی در کشور انگلستان، طی یک تحقیق دو ساله روی 2108 بیمار در 81 مرکز جراحی و درمانی، نتایج قرار دادن پروتز در سینه‌ها را بررسی کردند. نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که نقش مراقبت‌های بعد از عمل و جلوگیری از عفونت بعد از پروتز سینه، که در 25% از بیماران دیده شده، بسیار حیاتی است. به همین دلیل معاینات پیوسته و پیروی از توصیه‌های جراحان را بعد از جراحی سینه کاملا باید جدی گرفت.

کاربرد عمل های جراحی سینه

قیمت سوتین مناسب بعد از جراحی سینه چقدر است؟

شاید بعد از خواندن این مقاله با این سوال روبرو شوید که قیمت سوتین های مخصوص پروتز و یا ماموپلاستی چقدر است؟ قیمت سوتین های مخصوص پروتز سینه با توجه به برند و نوع آنها متفاوت است. برای مثال سوتین بعد از عمل پروتز اکسترنال، جهت مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه طراحی شده و هر دو طرف چپ و راست این سوتین دارای جایگاه مخصوص سینه بوده و فاقد هر گونه پروتز جداگانه است.

قیمت سوتین بعد از عمل پروتز که از جنس ایزاولا است و تمامی الیاف آن آنتی باکتریال و ضد تعریق و دارای کیفیت بالایی است، بسته به پیشنهاد پزشک و نرخ روز می‌تواند متغیر باشد؛ کیفیت بالای الیاف آن سبب می‌گردد که در حین شستشو، ظاهر خود را از دست ندهد.

خانمی درحال مشورت با پزشک برای انتخاب سوتین مناسب بعد از جراحی سینه

در نهایت بعد از جراحی سینه چه سوتینی استفاده کنیم؟

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد و همچنین، با توجه به نوع عملی که برای جراحی سینه انجام داده‌اید، می­توانید سوتین مناسب بعد از جراحی سینه را با مشورت بهترین دکتر جراح سینه تهیه نمایید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله معتبر سایت breastcancernow پیشنهاد می شود.

آیا استفاده از سوتین بعد از جراحی سینه ضروری است؟

معمولا بعد از عمل‌های زیبایی که در اندام انجام می‌شود، استفاده از گن یا ساپورت‌های مخصوص امری ضروری است؛ چرا که شکل و فرم بدن بعد از عمل نیاز به یک ساپورت مناسب دارم تا بهبودی کامل انجام شود و تغییر فرمی در این پروسه ایجاد نشود. عمل زیبایی سینه نیز، دارای چنین چارچوبی است و باید حتما پس از عمل از سوتین مناسب استفاده کنید تا شکل و فرم سینه به طور کامل حفظ شود و هیچ تغییری در ساختار نهایی آن ایجاد نگردد.

بهترین سوتین برای فعالیت‌های ورزشی بعد از جراحی سینه چیست؟

استفاده از سوتین‌های ورزشی و کشی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید پس از عمل جراحی سینه از آن‌ها استفاده کنید. سوتین کشی با حفظ وزن سینه و همچنین ایجاد اتصال مناسب به بدن، وزن سینه را بر روی بدن تقسیم می‌کند و هیچ فشاری به سینه‌ها تحمیل نمی‌کند؛ به همین دلیل شما می‌توانید با فعالیت بالا و تحرک زیاد، هیچ نگرانی از اعمال فشار و تغییر فرم سینه نداشته باشید.

کاربرد سوتین‌های دارای تسمه تنظیم کشش چیست؟

سوتین‌ها انواع مختلفی دارند و بر حسب موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. سوتین‌های دارای تسمه تنظیم شونده کشش، موجب می‌شوند تا میزان کشش سوتین در بدن فرد تنظیم شود. به این معنی که در شرایط بروز تورم، جهت اعمال فشار مناسب جهت ساپورت سینه، تسمه‌ها تنظیم می‌شوند. با تنظیم کشش این مدل سوتین‌ها می‌توان تورم و فشار در ناحیه سینه را تنظیم کرد و خیلی سریع‌تر به نتیجه دل‌خواه رسید. معمولا کاهش درد ناشی از تورم نیز، به کمک این مدل سوتین بهبود پیدا می‌کند.

بهترین سوتین برای سینه‌های دارای بخیه در ناحیه بازو چیست؟

پزشک متخصص در زمان انجام جراحی سینه، بر حسب شرایط و شکل و فرم بدن فرد تصمیم می‌گیرد که چگونه برش‌های لازم در سطح پوست را انجام دهد. اگر این برش‌ها در نزدیکی بازو ایجاد شود، فرد دارای محدودیت حرکتی بعد از عمل خواهد بود. به این معنی که تا زمان بهبودی کامل، باید حرکت دست‌ها را به شکلی محدود انجام دهد و هیچ کششی به نواحی دارای بخیه تحمیل نکند. برای این مدل عمل جراحی، باید از سوتین‌هایی استفاده کرد که بستن آن، هیچ کشش خاصی را در نواحی دست‌ها ایجاد نکند. استفاده از سوتین‌هایی که قفل آن در جلو سینه قرار دارد و فرد نیازمند اعمال هیچ فشاری به دست‌ها برای پوشیدن سوتین ندارد، بهترین گزینه‌ای است که در اختیار دارید.

ویژگی مهم سوتین مناسب بعد از جراحی سینه چیست؟

شما باید براساس نوع عمل سینه و نیازهایی که دارید، مدل سوتین را طبق توصیه پزشک متخصص‌تان تهیه کنید. اما ویژگی مهمی که باید در این سوتین‌ها در نظر داشته باشید، ضرورت استفاده مداوم از آن‌ها برای مدت زمان حداقل 3 الی 6 ماه است. پس بدیهی است که قابلیت شست و شوی مداوم در این مدل سوتین‌ها باید وجود داشته باشد. استفاده از الیاف ضد حساسیت نیز، ویژگی مهم دیگری است که باید حتما در این زمینه مدنظر قرار دهید. اطلاع از این نکات موجب می‌شود تا شما به راحتی مدت زمان لازم برای پوشیدن سوتین را طی کنید و هیچ مشکلی در این زمینه از بابت بروز حساسیت یا عرق سوز شدن در قسمت‌های مختلف اطراف سینه نداشته باشید.

آیا سوتین بعد از جراحی سینه موجب فرم دهی سینه می‌شود؟

عده زیادی تصور می‌کنند که سوتین‌ها قابلیت فرم دهی بعد از عمل سینه را دارا هستند. اما بهتر است بدانید که فرم دهی سینه تنها در پروسه جراحی سینه و توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. هیچ تغییر فرمی بعد از جراحی اتفاق نخواهد افتاد، مگر در شرایطی که به‌دلیل عدم توجه به مراقبت های بعد از عمل، موجب تحمیل فشار به سینه‌ها شوید. استفاده از سوتین موجب می‌شود تا سینه‌ها دارای یک لباس مناسب و پشتیبان باشند تا هیچ تغییر فرمی در آن‌ها ایجاد نگردد. عدم استفاده از سوتین مناسب می‌تواند موجب آسیب به نتیجه عمل جراحی شود و تغییر فرم سینه را به شکلی پیش بینی نشده و نامطلوب ایجاد کند. پس حتما از سوتین مناسب استفاده کنید تا فرم ایجاد شده در عمل جراحی سینه را حفظ کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م.ا.
م.ا.
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم برای جراحی کوچک کردن سینه های خیلی بزرگ (آویزان)یک مرحله جراحی کافیه ؟واگه امکانش هست تقریبا هزینه اش را بفرمایید ،باتشکر.

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  م.ا.
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
بله جراحی در یک جلسه انجام میشود
لطفا برای اطلاع از هزینه ها با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

زهرا کریمی
زهرا کریمی
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید
من ۱ ماه قبل عمل ماستکتومی انجام دادم که کل سینه چپم برداشته شده واین خیلی اذیتم میکنه من چند ماه بعد میتونم عمل بازسازی انجام بدم ایا میتونم پروتز انجام بدم یا شما پیشنهاد دیگری دارید ممنون

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  زهرا کریمی
2 سال قبل

سلام و احترام. حداقل یک سال بعد با تایید پزشکتان میتوانبد برای انجام پروتز اقدام نمایید . جهت مشاوره و کسب اطلاعات میتوانبد با شماره های کلینیک تماس بگیرید. سعادت اباد 02126740064- جردن 02186084326

Somy
Somy
3 سال قبل

سلام وقتتون بخير خسته نباشيد ببخشيد من يه ماه پیش عمل مامو پلاستی انجام دادم میخوام بدونم تا چه مدت باید از سوتین پزشکی استفاده کنم ؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  Somy
3 سال قبل

با سلام
معمولا تا 3 ماه بعد از جراحی باید از سوتین طبی استفاده کنید ولی باز هم باید با پزشک خود مشورت کنید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام بعداز عمل جراحی بزرگ کردن سینه آیا لازم هس تا همیشه سوتین طبی استفاده کرد؟؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام
خیر فقط 2 تا 3 ماه اول بعد از جراحی باید از سوتین های مخصوص استفاده کرد.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

بعد از تزریق چربی به سینه چه سوتینی مناسب است؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز بعد از اینکه جراحی شما حتمی شد همکاران در مورد خرید سوتین طبی برای بعد عمل راهنماییتون می کنند.

شکوه
شکوه
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

باسلام من میخوام جراحی ماموپلاستی انجام بدم وسوتین از کسی که دکتر معرفی کرده تهیه کردم البته سوتین خودشون سفارش و پیشنهاد دادن آیا بازباید درمورد سوتین با دکتر مشورت کنم چون سوتین نرم وازجلو قفل داره پایین کش پهن اصلا حالت سفت نداره

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شکوه
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز اگر جراح شما سوتین را تایید کرده باید همان را استفاده کنید.

علی نژاد
علی نژاد
4 سال قبل

سلام ببخشید سایز سینه من 80 میخواستم ببینم با لیپو ساکشن بهتره کوچیک کن یا مامو پلاستی

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  علی نژاد
4 سال قبل

با سلام
روش ساکشن برای کوچک کردن سینه خانم ها قابل انجام نیست.

لیلا
لیلا
4 سال قبل

سلام خسته نباشید سینه های خیلی بزرگ وافتاده ای دارم میخواهم ماموپلاست انجام بدهم بخاطر اینکه بعدا سینه هام زیبا وایستاده باش لزومی داره ازپروتز استفاده بشه یانه

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  لیلا
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز برای تشخیص این موضوع حتما باید به صورت حضوری معاینه شوید.

زینب
زینب
4 سال قبل

میتوان بعدازجراحی شکم ازهرگنی استفاده کرد

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  زینب
4 سال قبل

با سلام
خیر حتما باید گن های مخصوص که جراحبرای شما تجویز می کند پوشیده شود.

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  زینب
4 سال قبل

با سلام
خیر حتما باید گن های مخصوص که جراح برای شما تجویز می کند پوشیده شود.

غزل
غزل
4 سال قبل

سلام درعمل کوچک کردن اگه سالم باشی خطرمرگ وجودداره

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  غزل
4 سال قبل

با سلام
اگر جراحی توسط متخصص با تجربه انجام شود مشکلی برایتان پیش نمی آید.

پوران
پوران
4 سال قبل

سلام من سینه بزرگی دارم که ارثی ازسمت مادری است میخواهم کوچیکش کنم استارتش وچگونه بزنم درمهرشهرکرج ساکن هستم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  پوران
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

پریناز
پریناز
4 سال قبل

سلام اقای دکتر ،من میخوام عمل پروتز انجام ،ولی سایز پروتز ها رونمیدونم چه سایزی از سینه میشه ،مثلا من میخوام سایز ۸۵ باشه چه سایز ویا پروتز چند سی سی رو باید تهیه کنم ممنون اگه راهنمایی کنید .

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  پریناز
4 سال قبل

با سلام
سایز پروتز با توجه به سایز فعلی سینه شما انتخاب می شود. برای مشخص شدن آن حتما باید به صورت حضوری معاینه شوید.

حلیمه
حلیمه
4 سال قبل

سلام من ۲۰ روزه که عمل جراحی سینه کردم و از سوتین های معمولی استفاده کردم مشکلی نداره که از سوتین معمولی استفاده کردم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  حلیمه
4 سال قبل

با سلام
هر پزشکی روش خودش را برای جراحی و مراقبت های بعد عمل دارد، اگر جراح شما اجازه دادن مشکلی ندارد.

صفرپور
صفرپور
4 سال قبل

اقاي دكتر من حدودا ٤ ماه قبل عمل پروتز كردم و از سوتين اسفنجي دارم استفاده ميكنم درسته كه سو تين اسفنجي باعث كوچيك شدن سينه ميشه با تاثيري نداره

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  صفرپور
4 سال قبل

با سلام
جنس سوتین تغییری در سایز سینه ایجاد نمی کند.

الهه
الهه
4 سال قبل

سلام من حدود 6ماه پیش عمل مامو پلاست انجام دادم ولی حدود 4ماه هست یکی از سینه هام سفت ودرد ناک شده چکار کنم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  الهه
4 سال قبل

با سلام
اگر مدت طولانی است که سینه های شما سفت شده و بهبودی حاصل نشده حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و با انجام ماموگرافی علت مشخص شود.

معصومه
معصومه
4 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من عمل سینه انجام دادم وکلن سینه ام را خالی کردن میخوام زیبایی سینه انجام بدم خواستم بدونم قیمتش چنده واز کجا میتونم تهیه کنم ممنونم از راهنمایی شما

شیلا
شیلا
4 سال قبل

سلام اقای دکتر عزیز به مدت یک هفته قبل جراحی سینه کردم تومورم گرید دو بود .می خوام بپرسم برای برگشتم به سر کار باید از سوتین استفاده کنم چه نوع سوتین رو باید استفاده کرد .فقط توده وکمی از بافت برداشته شده وفرم سینه زیاد تغییر نکرده ممنون وسپاسگزارم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شیلا
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز لطفا برای نوع استفاده از سوتین حتما با پزشک جراح خود مشورت کنید.

مینا کریمی
مینا کریمی
4 سال قبل

سلام حدود یک سال پیش سینه سمت چپم جراحی شده و کامل برداشتم….این موضوع اذیتم میکنه میخوام پرتز کنم ولی همه میگن خطرناکه…از طرفی هم از این سینه سیلیکونی استفاده میکنم که اذیت میکنه ممکنه شما من راهنمایی کنید چکار کنم بخدا خسته شدم نمیدونم چکار کنم ممنون

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  مینا کریمی
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز شما باید به صورت حضوری معاینه شوید تا مشخص شود چه روشی برای شما بهترین نتیجه را می دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۵۴- جردن ۰۲۱۸۶۰۸۴۳۲۶

بهار
بهار
4 سال قبل

سلام بعد از عمل مامو پلاستی تا چه اندازه پوشیدن گن ضرورت دارد ؟؟ میشه همین سوتین معمولی گرفت ؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  بهار
4 سال قبل

با سلام
مراقبت های بعد عمل جراحی های زیبایی در نتیجه عمل بسیار تاثیر گزار می باشد. و حتما باید از سوتین های مخصوص بعد جراحی ماموپلاستی استفاده کرد.

نازنین
نازنین
4 سال قبل

سلام خسته نباشید من نوبت پروتز سینه دارم و بهم گفتن یه گن تهیه کنم که قیمتش برام زیاده میخاستم بدونم از کجا میتونم قیمت مناسب تر تهیه کنم و اینکه حتما لازم هستش از سوتین های اسفنجی نمیشه استفاده کرد و لطف میکنید جای با قیمت مناسب بهم معرفی کنید

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  نازنین
4 سال قبل

با سلام
خیر از سوتین اسفنجی نمی توان استفاده کرد.

هستی
هستی
4 سال قبل

سلام الان چهارماه هست عمل مامو پلاست کردم ولی یکی از سینه هام که دست میزنم بعضی جاهاش سفت شده ودر میکنه سونو انجام دادم نشان داد داخل سینم کیست هست ولی دکتر میگه طبیعی است چرا این اتفاق افتاده وچه کنم سفتیش که در بعضی نقاط است خوب شود ودرد نکند

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  هستی
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز برای تشخیص علت مشکل شما حتما باید به صورت حضوری معاینه شوید. بهتر از با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

مهناز
مهناز
پاسخ به  هستی
3 سال قبل

عزیزم نگران نباش من خودم تزریق چربی داشتم و بعد مدتی درد سینه داشتم و احساس کردم کیست درست شده چون وسط سینه هام برآمده شده بود. رفتم دکتر گفتن کیستی وجود نداره

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر