برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. جای بخیه بعد از عمل ماموپلاستی به همراه روش های پیشگیری و درمان آن

جای بخیه بعد از عمل ماموپلاستی به همراه روش های پیشگیری و درمان آن

دکتر آرش نجف بیگی

جای بخیه عمل ماموپلاستی موضوعی است که باعث نگرانی در افرادی می‌شود که قصد انجام عمل جراحی زیبایی سینه را دارند. جراحی زیبایی سینه به دلایل مختلف و با روش‌های متفاوتی صورت می‌گیرند. به عنوان مثال افرادی هستند که به دنبال کوچک کردن سینه‌های خود با استفاده از روش‌های پیکرتراشی یا عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی می‌باشند. برخی دیگر نیز به شیوه کاشت پروتز، هدف بزرگ کردن سینه‌های خود را دنبال می‌کنند. البته جراحی زیبایی سینه نیز شگردها و متدهای خاص خود را دنبال می‌کند. جراحی زیبایی سینه یا عمل ماموپلاستی، به منظور کاهش یا افزایش سایز سینه‌ها انجام می‌شوند. امروزه عمل ماموپلاستی جزء جراحی‌های محبوب در بین خانم‌ها می‌باشد.

انواع جراحی زیبایی سینه چیست؟ و هرآنچه لازم است درباره پروتز سینه بدانید را ازدست ندهید.

همواره موارد نگران‌کننده‌ای در مورد مراقبت های بعد از ماموپلاستی وجود داشته است. دوره نقاهت عمل ماموپلاستی موضوعی است که تا حد زیادی تعیین‌کننده نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی سینه خواهد بود. مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه از چنان اهمیتی برخوردار هستند که تصمیم می‌گیریم در ابتدا، به معرفی یا مرور برخی از موارد مهم در این زمینه بپردازیم. بیشتر مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه به منظور کاهش عوارض ناشی از عمل خواهند بود. به عنوان مثال، رفع کردن جای بخیه عمل ماموپلاستی مهم‌ترین نکته‌ای است که در تعیین نتیجه مطلوب از جراحی زیبایی سینه در بر خواهد داشت. در کل، مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه به قرار زیر هستند که تا پس از دوره نقاهت عمل ماموپلاستی لازم است مورد توجه واقع شوند.

در ویدیو زیر دکتر آرش نجف بیگی درباره سوتین طبی که یکی از مراقبت های بعد از عمل سینه میباشد توضیح میدهند:

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/orBcO/vt/frame

مطالعه مقاله انواع مدل پروتز سینه و معرفی کامل جدیدترین آن‌ها در سال 1403 را از دست ندهید.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه

  • لازم است بیمار به صورت طاقباز خوابیده و نیز از دراز کشیدن به مدت طولانی پرهیز نماید.
  • به مدت دو هفته از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری شود.
  • داروهای تجویزی از طرف پزشک به طور مرتب و منظم استفاده شود.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های سخت خودداری گردد.
  • با نوشیدن مایعات فراوان، حجم آب از دست رفته از بدن تامین گردد.
  • مصرف سدیم را در رژیم غذایی به حداقل برساند.
  • تا طی شدن کامل دوره نقاهت عمل ماموپلاستی، مسائل پیش آمده را با پزشک خود مطرح نمائید.
  • در صورت احساس خشکی در پوست سینه لازم است از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده شود.
  • از سوتین طبی که توسط پزشک تجویز شده است به طور منظم استفاده شود.
  • از دستکاری کردن زخم‌ها و جای برش‌ها اکیداً خودداری گردد.
  • باید جای بخیه عمل ماموپلاستی خشک نگه داشته شود.

دو مورد آخر، از جمله‌ مهم‌ترین نکاتی هستند که برای کاهش عوارض بریدگی‌ها و از بین بردن جای بخیه عمل ماموپلاستی نیازمند توجه فراوان هستند. باقی ماندن جای بخیه عمل ماموپلاستی چیزی است که می‌تواند تمام هزینه‌های ناشی از عمل جراحی را هدر دهد! بنابراین، برای کاهش این علائم و کمرنگ کردن جای بخیه عمل ماموپلاستی لازم است نکاتی را رعایت کنیم. موارد گفته شده در بالا به عنوان مهم‌ترین مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه  از جمله بزرگ کردن سینه یا لیفت سینه یا ماستوپکسی هستند که در کاهش جای بخیه عمل  نقش زیادی دارند. اما به هر حال این اطلاعات برای تسلط داشتن کامل روی موضوع کافی نیستند.

مقاله سوتین مناسب بعد از جراحی سینه  و روش های درمان نوک سینه فرورفته را از دست ندهید.

آیا جای  زخم بعد از عمل ماموپلاستی باقی می‌ماند؟

گفتیم که با رعایت کردن موارد بهداشتی و مراقبتی لازم در دوره نقاهت عمل ماموپلاستی، عوارض ناشی از عمل تا حد زیادی کاهش خواهند یافت. مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه می‌توانند نقش به سزایی در ترمیم جای زخم‌های به جا مانده از عمل داشته باشند. اما سوالی که در انتها باقی می‌ماند این است که آیا جای زخم بعد از عمل ماموپلاستی از بین می‌رود؟ این سوالی است که جواب دادن به آن مستلزم بررسی موارد مختلفی است. یک جواب ساده و مشخص برای این سوال وجود دارد:

«خیر! جای بخیه‌های ناشی از عمل به هیچ وجه مثل سابق نخواهد شد. تنها میزان جراحت وارده و جای باقیمانده از عمل می‌تواند متفاوت و متغیر باشد.»

این جواب محکم و قاطع نشان از این دارد که پوست جراحت دیده و برش خورده، حالتی به خود می‌گیرد که تا ترمیم شدن کامل آن زمان زیادی لازم است طی شود. همانطور که یک زخم کوچک روی انگشت ممکن است تا سالیان سال اثر خود را روی پوست باقی بگذاردT جراحی زیبایی سینه نیز به دلیل تهاجمی بودن و ایجاد برش‌های عظیم باعث باقی گذاشتن آثاری از جراحی در پوست می‌شوند. در کل، اسکارها و زخم‌های ناشی از عمل‌ها تا بهبودی کامل، مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبد. به طور کلی، اسکارها و جای زخم‌های مختلف در پوست بدن، طبق طبقه‌بندی زیر مرتب می‌شوند:

·         اسکار هیپرتروفیک

اسکارهای هیپرتروفیک به اسکارهایی گفته می‌شود که برآمده و قرمز رنگ هستند. این اسکارها معمولاً با احساس درد و خارش در فرد همراه هستند. عموماً جای زخم‌هایی که تازه هستند به این شکل در می‌آید. در روزهای ابتدایی دوره نقاهت عمل ماموپلاستی نیز احتمال زیاد با این نوع از اسکارها روبرو خواهید بود.

·         اسکار کلوئید (Keloid)

اسکارهای کلوئید تشابه زیادی به اسکار هیپرتروفیک دارند. این اسکارها همچون اسکارهای هیپرتروفیک قرمز رنگ و برآمده بوده اما گرایش به گسترش و رشد در خارج از مرزهای زخم‌های اولیه دارند. این نوع از اسکارها با گذشت زمان، ضخیم‌تر و محکم‌تر شده و همانند اسکارهای هیپرتروفیک، دردناک می‌شوند.

·         اسکار انقباضی

اسکارهای انقباضی اغلب در اثر سوختگی یا آسیب‌های شدید در بخش بزرگی از پوست ایجاد می‌شوند. این اسکارها در مواقعی ایجاد می‌شوند که ساختار پوست از بین برود و ارتباط قابل توجهی در ایجاد محدودیت‌های حرکتی و انعطاف‌پذیری پوست خواهند داشت.

·         اسکار صورت

اسکارهای صورت شامل طیف عظیمی و گستره هستند. جای جوش و زخم‌های باقیمانده از ضربه‌های واردشده به صورت می‌توانند به عنوان اسکار صورت شناخته شوند. این نوع از اسکارها تاثیر نامطلوب بر اعتمادبه‌نفس و ظاهر فرد خواهند داشت.

جای بخیه عمل ماموپلاستی جراحی سینه

مطالعه مقاله لیفت و پروتز سینه همزمان را از دست ندهید.

درمان اسکار و جای بخیه عمل ماموپلاستی

امروزه روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای بخیه پس از عمل‌های جراحی ابداع شده‌اند. درمان جای بخیه عمل ماموپلاستی نیز به مشابه زخم‌های ایجادشده در سایر نقاط بدن صورت می‌پذیرند. برای دستیابی به بهترین نتایج، به تشخیص پزشک جراح پلاستیک، ممکن است از روش‌های جراحی، غیرجراحی یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها انجام شود. بنابراین، لازم است پس از طی شدن کامل دوره نقاهت، محافظت از زخم‌ها و ترمیم طبیعی کامل ‌آن‌ها، به یک پزشک مجرب در این زمینه مراجعه نمائید. در کل، روش‌های درمانی جراحی و غیرجراحی زیر برای درمان جای بخیه عمل ماموپلاستی توصیه شده‌اند.

روش‌های درمان غیرجراحی

در صورتی که جای بخیه ناشی از عمل، شدت کمی داشته و قادر به محو کردن آن با استفاده از روش‌های غیرجراحی باشیم، بهتر است به استفاده از این روش مبادرت ورزیم. روش‌های درمانی غیرجراحی شامل موارد مختلفی هستند که بنا به میزان جراحت وارد شده به بدن، ممکن است از یک یا چند مورد از این‌ها استفاده شود.

  • تزریق استروئید یا استفاده از کرم آن
  • استفاده از پوشش‌های ژل سیلیکون
  • سرمادرمانی با بهره‌گیری از منجمد کردن سطح اسکار با گاز نیتروژن
  • لایه برداری شیمایی از پوست
  • تزریق کردن ژل به بافت نرم پوست
  • رادیودرمانی
  • درم آبریژن (Dermabrasion) و سایش پوست
  • تجدید پوست با لیزر

استفاده از روش‌های درمانی بدون عمل جراحی به دلیل مزایایی که دارند، بیشتر مورد پسند واقع می‌شوند. از آنجا که در این روش‌ها، درد کمتری احساس شده و نیاز به رفتن زیر تیغ جراحی ندارند، افراد زیادی سعی در بهره‌مند شدن از این شیوه‌ها دارند. همچنین، اینکه تقریباً همه افراد می‌توانند از این روش‌ها برای درمان جای بخیه استفاده نمایند.

درمان جای بخیه با جراحی

درمان جای بخیه با جراحی معمولاً در مواردی انجام می‌شوند که جای زخم‌ها همراه با درد یا ایجاد محدودیت در حرکت و انعطاف‌پذیری پوست بدن همراه شده باشند. این روش‌ها نیز عموماً مختص افرادی است که از نظر سلامتی در وضعیت خوبی بوده و قادر به طی کردن یک فرآیند جراحی دیگر نیز باشند. درمان جای بخیه با عمل جراحی به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • بریدن جای زخم: با بریدن جای زخم‌ و اسکارهای ضخیم و استفاده از چند لایه بخیه روی آن، اینکار صورت می‌گیرد. هدف از این روش، ایجاد لایه‌ای نازک‌تر از جای زخم و اسکارهاست که کمتر به چشم می‌آید.
  • زد پلاستی یا دبلیو پلاستی: این روش درمانی برای اصلاح کردن و تنظیم نمودن مجدد بافت زخم به کار گرفته می‌شود. از روش زد پلاستی برای درمان جای زخم‌هایی استفاده می‌شود که مثل شرایط سوختگی در بدن باعث ایجاد محدودیت‌های حرکتی در پوست شده باشند.
  • پیوند پوست: روش پیوند پوست یا جراحی گرافت در مقایسه با سایر روش‌های جراحی، شامل مراحلی پیچیده‌تری می‌باشد. این نوع از جراحی‌ها معمولاً برای جای بخیه‌هایی استفاده می‌شوند که بخش‌های بزرگی از پوست را تحت تاثیر خود قرار داده باشد. در این روش از یک تکه پوست سالم از بخش دیگری از بدن، به عنوان بافت پیوندی در محل زخم استفاده می‌شود. در این شرایط لازم است انتقال پوست با بافت چربی، رگ‌های خونی و حتی گاهی اوقات عضلات متصل به پوست همراه باشد.
  • گسترش بافت: از این روش درمان جراحی معمولاً برای پوست‌های آسیب‌دیده به دلیل مشکلات ژنتیکی و مادرزادی استفاده می‌شود. در روش گسترش بافت، یک بالون سیلیکونی زیر پوست بدن وارد می‌شود که به تدریج با محلول آب و نمک پر می‌گردد. این شرایط باعث می‌شود تا پوست فرد کشیده شده و پوست اضافی موجود در بدن بر اثر کشیده شدن، کمتر به چشم بیاید.

نکته قابل توجه این است که درمان جای بخیه با جراحی، مستلزم طی کردن دوره نقاهت مختص به خود خواهد بود.

چه زمانی بخیه‌ها بعد از کوچک کردن سینه بیرون می‌آیند؟

بخیه‌ها معمولا در عرض 5 تا 10 روز یا احداکثر دو هفته، برداشته می‌شوند. سینه‌های جدید شما ممکن است سفت‌تر و گردتر به نظر برسند. با این حال وقتی بخیه‌ها خارج می‌شوند که جراح مطمئن باشد محل برش در اطراف و زیر سینه‌ها کاملا پیوند خورده و محکم شده است. همچنین نبود خطر عفونت و روند طبیعی بهبود جای بخیه نیز بررسی خواهد شد.

بعد از عمل ماموپلاستی چقدر طول می‌کشد تا بخیه‌های داخلی حل شود؟

اگر از نخ‌های بخیه‌ جذبی در زیر پوست شما استفاده شده باشد، این طبیعی است که بخیه‌های داخلی را احساس کنید. در حالی که بیشتر بخیه‌های قابل جذب در عرض حدودا شش ماه حل می‌شوند، ممکن است بخیه‌های شما گاهی سریعتر نیز از بین بروند یا ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا کاملا حل شوند. این طبیعی است و نباید دلیلی برای نگرانی شما باشد.

چقدر جای بخیه‌ها بعد از عمل ماموپلاستی باقی می‌ماند؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. این موضوع کاملا به تکنیک جراحی، محل برش، نوع بخیه‌ها و البته ویژگی‌های بدنی و فرایند بهبود پوست یا حتی رنگ پوست شما بستگی دارد. در برخی افراد یک رد بسیار کم رنگ باقی می‌ماند که به سختی دیده می‌شود. در برخی دیگر ممکن است جای بخیه‌ها کمی مشخص باشد که معمولا در زیر سینه‌ها یا محلی قرار دارد که راحت دیده نمی‌شود. پس جای نگرانی ندارد و زیباجویان نیز معمولا شکایتی در این زمینه ندارند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest

44 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازنين
نازنين
2 سال قبل

سلام من عمل ليفت و پروتز سينه انجام دادم بخيه زير سينم پايينش باز شده و عفونت كرده دكترم رفتم بهم ي پماد داده استفاده كردم بهتر نشده بايد چكار كنم خيليم درد داره

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  نازنين
2 سال قبل

سلام در اسرع وقت به پزشک متخصص متبهر مراجعه نمایید.جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های کلینیک تماس فرمایید.
سعادت آباد۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴_ جردن ۰۲۱۸۶۰۸۴۳۲۶

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من عمل ليفت و پروتز سينه انجام دادم بخيه زير سينم پايينش باز شده و عفونت كرده دكترم رفتم بهم ي پماد داده استفاده كردم بهتر نشده بايد چكار كنم خيليم درد داره

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام در مورد عفونت بعد از عمل هر چه سریعتر میبایست به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید

ناشناس
ناشناس
3 سال قبل

س اقای دکتر بخوایم خودتون این عملو انجام بدین کی نوبت میدین ؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ناشناس
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

دکتر که همه سوالهار و بی جواب گذاشت میگه هرچی دکتر خودتون میگه خوب طرف اومده از شمام نظر خواسته دیگه

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز سوالاتی که پرسیده شده نیاز به معاینه حضوری دارند، و بدون معاینه نمی توان دقیق راهنمایی کرد. پس بهتر است به جراح خودشان مراجعه نمایند.

مریم جعفری بهشتی
مریم جعفری بهشتی
3 سال قبل

من سینه سایز ۷۵ هست دوست دارم ۸۵ بشه نمیخام جای بخیه بمونه چیکار کنم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  مریم جعفری بهشتی
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تا به صورت حضوری معاینه نشوید نمی توان دقیق اعلام کرد چه روشی برای شما مناسبترین گزینه است.

زینب
زینب
4 سال قبل

سلام خسته نباشید
من چهار روز که عمل مامو انجام دادم و دکترم گفتند که نمیخواد از سوتین طبی استفاده کنی همی معمولی های کش پهن خوبه ، بنظرتون از سوتین طبی استفاده کنم؟ متشکرم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  زینب
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز بهتر است به توصیه های پزشک خودتان گوش کنید.

پریناز قبادی
پریناز قبادی
4 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۴۵ روز پیش عمل لیفت سینه انجام دادم ولی بعد از عمل به من نگفتن که سوتین طبی تهیه کنم ولی الان به من گفتن که از سوتین طبی استفاده کنم میخواستم بپرسم الان تاثیر داره بستن سوتین طبی؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  پریناز قبادی
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز هر پزشکی روش و تکنیک خود را برای جراحی و همچنین مراقبت بعد از عمل دارد. بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کنید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
4 سال قبل

سلام خسته نباشید من بیست روز پیش عمل ماموپلاستی انجام دادم سمت چپ سینه ام بخیه هاش باز شده البته از طرف پایین این زخم هرروز بزرگتر میشه و الان یه حاله هم باز شده خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز شما باید به جراح خود مراجعه نمایید احتمال اینکه مجدد نیاز به بخیه داشته باشد وجود دارد.

مونا
مونا
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

سلام منم همینطوری شده چه خاکی به سرم کنم دکترم میگه بخیه نمی خواد ولی قشنگ بافت گوشتی معلومه ،، چقدرم مراقبت و گاز استریل و جنتامایسین و سرم شستشو می زنم من

ساره
ساره
4 سال قبل

سلام خسته نباشید .من نزدیک به ۲۵ روز است که عمل ماموپلاستی و ماستوپکسی انجام دادم.ولی زیر سینه ی سمت چپم بعد از کشیدن بخیه ها یه مقدار زخم شده و هر چه پماد استفاده میکنم زیاد تاثیر نداره و در حال حاضر به دکترم دسترسی ندارم.

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ساره
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز به توصیه های پزشکتون عمل کنید مطمعنا مشکل شما حل خواهد شد.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
پاسخ به  ساره
3 سال قبل

سلام یه روش سنتی بهت میگم عالیه پنج قاشق روغن زیتون بکر و یک قاشق عسل کوهی درمان زخم سماست من ابدونینو پلاستی انجام دادم زخمم عفونت کرد با همین روش درمان کردم شما میتونید نیز عسل خالی هم بمالید

ملیکادشتی
ملیکادشتی
4 سال قبل

باسلام وخسته نباشید،دوسال عمل ماموپلاست انجام دادم ولی جای بخیه هام بصورت گوشت اضاف شده چکار بایدبکنم باید لیزر انجام بدم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ملیکادشتی
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز باید به صورت حضوری معاینه شوید تا تشخیص داده شود چه درمانی برای شما مناسب است.

لیلا خضروی
لیلا خضروی
4 سال قبل

با سلام
آیا عمل ماموپلاسی در این وضعیت کرونایی انجام میشود؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  لیلا خضروی
4 سال قبل

با سلام
با رعایت کامل مسائل بهداشتی انجام می شود.

ناهید
ناهید
4 سال قبل

سلام من خیلی دوست دارم عمل ماموپلاسی انجام بدم اماازجای بخیه اش که میمونه خوشم نمیاد چون پوستم خیلی اسا سه هرزخمی روبدنم مدتهامیمونه بهمین دلیل میترسم من سایزسینه هام دوست دارم امااز وقتی بچه دار شدم کلاسایزسینهام فرق کردن و شل افتاده شدن وا سی سیفت کردن بالابردن بدون نیازبه جراحی چکاربایدبکنم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ناهید
4 سال قبل

با سلام
به دلیل اینکه بیشتر بافت سینه خانم ها از چربی تشکیل شده است فقط جراحی میتواند حالت شل و افتاده سینه را برطرف کند. بعد از جراحی پماد های مخصوصی برای ترمیم جای بخیه داده می شود.

ندا
ندا
4 سال قبل

سلام من ۲۸ سالم میخواستم جراحی ماموپلاستی انجام بدم و اینکه مجردم قیمت این عمل چقدر و عوارض ماموپلاستی چیه؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ندا
4 سال قبل

با سلام
جراحی ماموپلاستی مشکلی از لحاظ شیردهی در آینده پیش نمی آورد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۵۴- جردن ۰۲۱۸۶۰۸۴۳۲۶

لیلابندانی
لیلابندانی
4 سال قبل

سلام 40روزه ماموپلاستي انجام دادم جای بخیه زیرسینه ام خیلی چروک وزشت شده میبینم عصبی میشم ازامشب رژودرم استفاده میکنم بعلت کرونامطب تعطیل شده نمیدونم چکارکنم خیلی ناراحتم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  لیلابندانی
4 سال قبل

با سلام
با توجه به اینکه روش های درمان هر پزشک نسبت به پزشک دیگر متفاوت است، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.
اکثر پزشکان در این شرایط به صورت غیرحضوری و تلفنی بیماران خود را ویزیت می کنند.

فلاحی
فلاحی
4 سال قبل

سلام یه ماهه که عمل مامو پلاستی انجام دادم جای زخمم نسبتا خوب شده لطفاً یه کرم یا ژل برای اینکه جای بخیه هام از بین بره یا کم رنگ شودمعر فی نمایید..با توجه به بیماری کرونا به پزشک دست رسی ندارم ممنونم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  فلاحی
4 سال قبل

با سلام
کرم هایی که هر پزشک بعد از عمل برای جای بخیه تجویز می کند متفاوت است. حتما باید با پزشک خود تماس بگیرید. معمولا در این شرایط پزشکان به صورت غیر حضوری نیز برای بیماران خودشان مشاوره انجام می دهند.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
پاسخ به  فلاحی
4 سال قبل

سلام من میخوام عمل ماموپلاسی انجام بدم آیا درد داره؟

سمیرا
سمیرا
4 سال قبل

سلام ، وقتتون بخیر جراحی مامو انجام دادم سینه سمت چپ بخیه باز شد و این زخم هرروز داره بزرگتر میشه لطفا راهنماییم‌کنین 🙏🙏🙏😭

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سمیرا
4 سال قبل

با سلام
برای اینکه بتوان شما را راهنمایی کرد باید حتما مورد معاینه قرار بگیرید تا علت باز شدن بخیه مشخص شود. زیرا باز شدن بخیه علل مختلفی می تواند داشته باشد.
لطفا به پزشک جراح خود مراجعه نمایید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
4 سال قبل

سلام خواهشا يه كرم براي جوش خوردن بخيه معرفي كنيد

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
4 سال قبل

با سلام
نوع کرم ترمیمی با توجه به اندام و التهابات ناحیه متفاوت می باشد.
لطفا با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

na
na
4 سال قبل

سلام من يك ماه عمل ماموپلاسي كردم ولي بخيه عمودي من باز ميشه دو بار بعد از عمل بخيه زدن من چكار كنم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  na
4 سال قبل

با سلام
بخیه ها در صورتی که به صورت صحیح و با نخ های استاندارد زده شود باز نمی شود. لطفا در رابطه با این موضوع با پزشک جراح خود مشورت نمایید.

شیرین
شیرین
4 سال قبل

سلام مقاله ای که نوشتید خیلی خوب بود من عمل ماموپلاستی رو انجام دادم تقریبا سه سال پیش پیش یه دکتر دیگه البته توی تهران نبودن جای زخم خیلی بدی مونده روی سینم
شما گفتید که برای درمان جای بخیه عمل ماموپلاستی میتونیم از ژل هم استفاده کنیم تا چه اندازه تضمین میکنید که اینکار جای زخمو کامل از بین ببره؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شیرین
4 سال قبل

با سلام
استفاده از ژل به صورت کامل جای بخیه را از بین نمی برد. فقط در برخی مواقع در کمتر دیده شدن آن موثر است.

زرافشانی
زرافشانی
پاسخ به  Doctor najafbeygi
4 سال قبل

سلام بیست و پنج روز پیش عمل ماموپلاستی کاهنده انجام دادم تمام بهبهان پاره باز میشه سوراخ‌های عمیقی ایجاد شده در هاله سینه .چکار کنم ؟؟توروخدا جوابمو بدید به دکترم دسترسی ندارم.ممنون

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  زرافشانی
4 سال قبل

با سلام
شما حتما باید با پزشک معالج خود شورت کنید. زیرا تکنیک های استفاده شده توسط هر جراح متفاوت است .

ناشناس
ناشناس
4 سال قبل

از چه کرمی باید استفاده کنیم برای جلوگیری از زخم شدن ؟

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر