برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126744972 شماره تماس شعبه الهیه: 02126355298
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. بهترین روش های کاشت موی بدون جراحی کدامند؟

بهترین روش های کاشت موی بدون جراحی کدامند؟

دکتر آرش نجف بیگی

ریزش مو، موضوعی است که بسیاری از مردان و زنان در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. دوسوم همه مردان در نهایت دچار طاسی با الگوی مردانه (شایع‌ترین نوع ریزش مو در مردان) می‌شوند و یک مطالعه نشان می‌دهد که از هر پنج زن بالای 25 سال، یک نفر ریزش مو یا نازک شدن مو را تجربه کرده است. وقتی صحبت از درمان ریزش مو به میان می‌آید، گزینه‌های جراحی و غیرجراحی برای ترمیم مو وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. برای کسانی که طرفدار روش‌های کاشت مو مبتنی بر جراحی نیستند، روش‌های بدون جراحی ارائه شده است. در ادامه مقاله به توضیح انواع روش‌های کاشت مو و مزایا و معایب هریک به تفصیل پرداخته‌ایم. پس اگر به ترمیم موهای خود می‌اندیشید، خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

پس تا پایان همراه ما باشید!

روش های کاشت موی

راه حل دائمی ریزش مو چیست؟

در حال حاضر، گزینه‌های درمانی کمی برای توقف یا معکوس کردن ریزش مو وجود دارد. اکثر درمان‌های ریزش مو به جای این که یک راه حل دائمی باشند، فقط ریزش مو را کنترل می‌کنند. اما پیوند یا کاشت مو یکی از دائمی‌ترین  راه حل‌های ریزش مو است.

امروزه، به لطف پیشرفت‌های کلیدی، می‌توان به نتایجی طبیعی دست یافت. اکثر جراحان اکنون موهای سالم را چند بار پیوند می‌زنند. این کار موهای عروسکی غیرطبیعی را که بیماران در دهه‌های 70 و 80 می‌دیدند، از بین می‌برد. در آن زمان، بخش‌هایی از مو به نام پلاگ‌های مو در ناحیه نازک شده قرار داده می‌شد. با گذشت زمان، شاخه های مو کاملاً قابل توجه می‌شدند. امروزه بهبود در ایجاد خط مو و قرار دادن موها در نواحی نازک شده به ایجاد نتایجی طبیعی کمک می‌کند. به لطف این پیشرفت‌ها، نتایج می‌توانند آن قدر طبیعی به نظر برسند که حتی یک آرایشگر، متوجه کاشت موی شما نشود.

ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله آب و هوای بد، تغذیه نامناسب، عدم تعادل هورمونی یا سبک زندگی اشتباه رخ دهد. اگر ریزش موی شدید دارید، بهترین و دائمی‌ترین راه برای درمان آن کاشت مو است. برای کسانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند، جراحی کاشت مو یک راه‌حل دائمی ارائه می‌دهد که نتایج طبیعی و مطلوبی را برای مردان و زنان به طور یکسان ارائه می‌دهد.

مطالعه مقاله کاشت مو بهتر است یا پروتز مو؟ مقایسه دقیق کاشت مو با پروتز مو را به شما پیشنهاد میکنیم.

چه افرای نیاز به کاشت مو دارند؟

مردان و زنان از هر نژاد می‌توانند کاندیدای خوبی برای کاشت مو باشند.

به طور کلی، برای کاشت مو به دو چیز نیاز دارید:

  • به اندازه کافی موهای سالم روی سر شما وجود داشته باشد که بتوان آن را به ناحیه‌ای که به مو نیاز دارد، پیوند زد.
  • توانایی رشد مو در ناحیه نازک شده پوست سر شما وجود داشته باشد.

در طی مشاوره با متخصص پوست، می‌توانید متوجه شوید که هر دو را دارید یا خیر. یک متخصص پوست، معاینه کاملی از پوست سر شما انجام می‌دهد. برای این که بفهمید چرا ریزش مو دارید، ممکن است نیاز به آزمایش خون نیز داشته باشید. این کار می‌تواند مواردی را در بدن شما که ممکن است باعث ریزش مو شده است، بررسی کند. برخی از بیماران به روشی به نام بیوپسی پوست سر نیاز دارند. متخصص پوست شما می‌تواند به سرعت و به راحتی آنچه را که برای بیوپسی پوست سر مورد نیاز است، در طول مشاوره انجام دهد. اگر معاینه و آزمایشات نشان دهد که شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید، متخصص پوست می‌تواند به شما بگوید که چه نتایجی را می‌توانید انتظار داشته باشید.

برای آگاهی بیشتر از ویژگیهای بهترین کلینیک و پزشک کاشت مو این مقاله را بخوانید.

آیا اگر مشکل ریزش مو ارثی یا ژنتیکی باشد، با کاشت مو برطرف می‌شود؟

الگوی ریزش مو ناشی از ژنتیک است. یک فرضیه موجود این است که اگر پدربزرگ شما از طرف مادرتان کچل باشد، شما نیز کچل خواهید شد. اما این نادرست است. ژن‌های ارثی که باعث ریزش مو می‌شوند، فولیکول مو را مستعد حساس شدن به هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) می‌کنند. این هورمون به فولیکول مو می‌چسبد و به تدریج آن را از بین می‌برد. در نتیجه، فولیکول‌های کم‌تری وارد فاز آناژن (رشد مو) شده و مواد مغذی کم‌تری توسط رشته‌ها دریافت می‌شود.

این زمانی است که موهای شما شروع به نازک شدن می‌کنند، یعنی رشته‌های مو هر بار که یک موی جدید از فولیکول رشد می‌کند، کوتاه‌تر و ظریف‌تر می‌شود و در نهایت، رشد آن از فولیکول مو به طور کلی، متوقف می‌شود.

تشخیص و درمان برای مردان و زنان متفاوت است. در گذشته، زنان انتخاب‌های کم‌تری داشتند؛ زیرا زنان کم‌تری کاندید عمل جراحی کاشت مو می‌شدند. امروزه، با درمان‌های پی آر پی و سلول‌های بنیادی، زنان مجبور نیستند موهای نازک و پیری خود را بپذیرند. گزینه‌های زیادی برای بازگرداندن موهایی که از دست داده‌اید، وجود دارد.

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی (FUE)، قابل اعتمادترین درمان موجود است. استخراج واحد فولیکولی (FUE)، فولیکول‌ها را یکی یکی از پوست پشت سر استخراج می‌کند، جایی که فولیکول‌ها تحت تأثیر هورمون DHT قرار نگرفته و سالم هستند.

واحدهای فولیکولی به طور طبیعی در گروه های یک، دو، سه یا چهار تار مو رشد می‌کنند. پس از استخراج، آن‌ها به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند، سپس، در جایی که نیاز است، کاشته می‌شوند تا خط مو، طبیعی به نظر برسد. بر خلاف روش کاشت موی FUT، اسکارهای FUE کوچک و تا حد زیادی غیرقابل تشخیص هستند و زمان بهبودی سریع‌تری را نسبت به FUT تضمین می‌کنند.

FUE طاسی الگوی ژنتیکی مردانه و زنانه را درمان می‌کند. این روش جراحی باعث ترمیم موها می‌شود. حتی مهم‌تر از آن برای بیمار، اعتماد به نفس و ظاهری جوان‌تر به ارمغان می‌آورد. برخی از زنان نیز کاندید عمل کاشت مو به روش FUE  هستند. این روش کاشت مو می‌تواند زندگی افراد را تغییر دهد. این فناوری پیشرفته، فولیکول‌ مو را از ناحیه دیگری از سر به دست می‌آورد و در مناطقی که ریزش مو رخ داده است، کاشت می‌کند. FUE حداقل اسکار و کم‌ترین زمان خرابی را بر جای می‌گذارد. بیماران می‌توانند طی 7 تا 10 روز پس از عمل به فعالیت‌های عادی و روزمره خود بازگردند. FUE می‌تواند چندین بار تکرار شود تا حداکثر تراکم جایگزینی مو به دست آید.

 ژن‌های ارثی که باعث ریزش مو می‌شوند، فولیکول مو را مستعد حساس شدن به هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) می‌کنند.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

همان‌طور که گفته شد، برای کسانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند، جراحی کاشت مو یک راه‌حل دائمی ارائه می‌دهد که نتایج طبیعی و مطلوبی را برای مردان و زنان به طور یکسان ارائه می‌کند. با این حال، همه افراد، کاندیدای این روش نیستند. اگر به دنبال جراحی کاشت مو هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که آیا انواع روش‌های کاشت مو برای شما مناسب است یا خیر.

  • کسانی که از بدو تولد مو ندارند؛ از آن جایی که کاشت مو با برداشتن فولیکول مو از یک قسمت سر و پیوند آن به قسمت دیگر انجام می‌شود، کسانی که از بدو تولد مو نداشته‌اند، کاندید عمل جراحی نیستند.
  • کسانی که زیر 24 سال سن دارند؛ اکثر متخصصان معتقدند که 24 سالگی حداقل سن توصیه شده برای جراحی کاشت مو است. این به این دلیل است که ریزش مو باید روند خود را طی کند که اغلب از 24 سالگی فرد می‌گذرد. کمی صبر می‌تواند نتایج بلندمدت بسیار بهتری را ارائه دهد.
  • افرادی که دارای عوارض جدی سلامتی هستند؛ اگرچه جراحی کاشت مو یک روش نسبتاً ساده است که می‌تواند نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته باشد، افرادی که مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیه یا کبد، دیابت و غیره دارند، ممکن است برای چنین جراحی مناسب نباشند. با پزشک یا متخصص مراقبت‌های اولیه خود مشورت کنید تا در مورد خطرات مربوطه آگاه شوید.
  • کسانی که به بیهوشی واکنش نشان می‌دهند. برای انجام جراحی کاشت مو نیاز به بیهوشی (چه موضعی یا عمومی) است. بنابراین، کسانی که واکنش‌های منفی به بیهوشی دارند یا شرایط پزشکی خاصی دارند که به آن‌ها اجازه بیهوشی نمی‌دهد، کاندیدای کاشت مو نیستند.
  • افراد مبتلا به بیماری های منتقله از راه خون؛ افراد مبتلا به بیماری‌های منتقله از طریق خون مانند HIV و هپاتیت C معمولاً کاندید عمل جراحی کاشت مو نیستند. با پزشک خود در مورد محدودیت‌ها و خطرات مربوطه و اقدامات احتیاطی موجود برای ایمن نگه داشتن همه طرفین مشورت کنید.
  • بیماران مبتلا به هموفیلی؛ هموفیلی وضعیتی است که توانایی لخته شدن خون را محدود می‌کند. به این ترتیب، بیمار مبتلا به هموفیلی باید ابتدا با پزشک خود مشورت کند و آزمایش لخته شدن خون انجام دهد تا ببیند آیا برای جراحی کاشت مو مناسب است یا خیر.

آیا شما کاندید جراحی کاشت مو هستید؟ بهترین راه برای اطلاع از این موضوع، برنامه ریزی یک مشاوره اولیه با یک پزشک حازق است.

کاندیدای کاشت مو

آیا عمل کاشت مو سخت یا دردناک است؟

خوشبختانه، باید گفت که کاشت مو، عمل خیلی سختی نیست. با این حال، این بدان معنا نیست که هیچ دردی وجود ندارد. کم تهاجمی‌ترین یا بی‌ضررترین روش‌های کاشت مو هم دارای درجه‌ای از درد هستند، اما دردشان موقت و مختصر است. تنها درد واقعی که بیمار پس از کاشت مو تجربه می‌کند، یک داروی بی‌حس کننده است.

فرآیند بی‌حسی پوست سر در دو بخش انجام می‌شود: بی‌حسی در ناحیه اهدایی که گرافت‌ها را از آن جدا می‌کنند و بی‌حسی در ناحیه گیرنده که در آن گرافت‌های جدید را وارد می‌کنند. بی‌حسی در ناحیه اهداکننده قبل از شروع جراحی اتفاق می‌افتد. پزشک با استفاده از یک بی‌حس کننده موضعی، دوزهای کوچکی از دارو را در کل ناحیه تجویز می‌کند. در کاشت مو به روش FUE نیز یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه‌ای از پوست سر که در آن جراحی انجام می‌شود، استفاده می‌گردد. این کار می‌تواند در ابتدا باعث تحریک خفیف شود، اما هنگامی که ناحیه کاملاً بی‌حس شد، نباید درد زیادی احساس کنید.

ترکیبی از مسکن‌ها و آرام بخش‌ها نیز به بیماران ارائه می‌شود. بهبودی پس از کاشت مو به روش FUE معمولاً دردناک‌تر است. وقتی صحبت از  DHI یا DHI pro می‌شود، احتمالاً درد کم‌تری نسبت به فرآیند FUE تجربه خواهید کرد. تحمل درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما سلامتی شما یکی از نگرانی‌های اصلی است. بنابراین، در صورت احساس درد یا سوزش در حین عمل، به پزشک اطلاع دهید تا تغییرات لازم را اعمال کند.

کاشت مو

برای ارتباط با مشاوران کلینیک دکتر نجف بیگی ویک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

آیا برای کاشت مو محدوده سنی وجود دارد؟

به گفته کارشناسان کاشت مو، مردان جوان در اوایل 20 سالگی ممکن است بهترین کاندید برای جراحی ترمیم مو نباشند. این به این دلیل است که علت یا الگوی ریزش مو ممکن است هنوز به طور کامل مشخص نشده باشد.

پزشک، قبل از این که بهترین روش مناسب ترمیم مو را برای شما توصیه کند، موارد مختلفی مانند نوع ریزش مو، الگوی ریزش مو، کیفیت موهای اهدا کننده و اندازه ناحیه طاسی را در نظر می‌گیرد. در فرآیند ترمیم مو، جراح، فولیکول‌های مو را از محل اهداکننده یا فولیکول‌های تکی مو (FUE) یا یک نوار کامل از پوست سر از ناحیه‌ای از سر که دارای رشد موی سالم است (FUT) استخراج می‌کند. این فولیکول‌ها به واحدهایی جدا شده و به قسمت طاسی پیوند زده می‌شوند. با گذشت زمان، برش‌های روی پوست سر بهبود می‌یابند و فولیکول‌ها شروع به رشد موهای جدید می‌کنند. فرآیند پیوند به شدت ریزش موی بیمار بستگی دارد تا اطمینان حاصل شود که طبیعی به نظر می‌رسد. برای بیماران جوان، هنوز هیچ چیز به طور کامل مشخص نشده‌است، چه الگوی ریزش مو یا شدت آن. بنابراین، بهترین سن مناسب برای کاشت مو 25+ است.

آیا میدانید بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو چیست؟

انواع روش های کاشت مو کدامند؟

کاشت مو به روش DHI

DHI یک نسخه اصلاح شده از کاشت مو به روش FUE است و از روش مشابهی پیروی می‌کند. جراح، فولیکول‌های مو را از قسمتی از پوست سر، معمولاً پشت سر شما، برمی‌دارد و آن‌ها را در نواحی طاسی کاشت می‌کند. این فولیکول‌های مو در نهایت باعث رشد موهای جدید می‌شوند.

کاشت مو به روش Super FUE

Super FUE یک فرآیند تکامل یافته کاشت مو به روش FUE است. این فرآیند شامل تکنیک‌ها و پروتکل‌های مدیریت پیوند، الزامات هیدراتاسیون پیوند و استراتژی قرار دادن و اجرای آخرین فناوری FUE است. با استفاده از این تکنیک، بقای پیوند به حداکثر رسیده (مطابق با پیوندهای خطی FUT)، مدت زمان عمل کاهش یافته (بهبود راحتی بیمار و کاهش زمان خروج پیوند از بدن) و تعداد پیوندهای FUE قابل برداشت افزایش یافته است.

کاشت مو به روش Micro FIT

در کاشت مو به روش FIT، متخصص شما فولیکول‌ها را به روشی پیشرفته از جمله Micro-FIT و U-FIT استخراج می‌کند. در هر دو روش کاشت مو (Micro-FIT و U-FIT) نتایج کاملاً طبیعی و نامشهود است. در روش Micro FIT، جراح از دستگاه ایمپلنت مینیاتوری استفاده می‌کند. این دستگاه، سوراخ‌هایی به قطر 0.5 تا 4.5 میلی‌متر ایجاد کرده و فولیکول را از بافت اطراف جدا می‌کند. سوراخ های ایجاد شده بسیار کوچک هستند. بنابراین، بر خلاف روش FUT که با خونریزی همراه است و باید به محل زخم بانک مو بخیه زده شود، خونریزی نداشته و نیازی به بخیه نیز ندارد.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است. به همین دلیل از جدیدترین تکنیک‌ها و آخرین فناوری موجود استفاده می‌شود که در نتیجه، روند بهبودی بیماران را بسیار کوتاه می‌کند. همه این‌ها باعث می‌شود که ما کم‌تر نگران عوارض جانبی کاشت مو به روش SUT باشیم. با این حال، عفونت ممکن است در برخی موارد رخ دهد.

کاشت مو به روش FIT

در این روش، واحدهای فولیکولی به طور جداگانه از کرانه مو استخراج شده و در سمت گیرنده کاشته می‌شوند. در موارد خاص از این روش استفاده می‌شود. در کاشت مو به روش FIT، برش جراحی در پشت سر ایجاد نمی‌شود، بنابراین، امکان اسکار خطی وجود ندارد.

کاشت مو به روش FUT

در جراحی FUT، جراح نواری از پوست را از پشت یا کنار سر شما بریده و تک تک فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. سپس، این فولیکول‌ها در قسمت‌های طاسی پوست سر شما وارد می‌شوند. این جراحی در پوشاندن خط موی عقب‌رفته ناشی از طاسی با الگوی مردانه بهترین کارکرد را دارد.

بهترین سن مناسب برای کاشت مو 25+ است.

کاشت مو به روش FUT

برای آشنایی بیشتر با روش کاشت مو میکروفیت Micro FIT این مقاله را مطالعه نمایید.

مزایا و معایب هر کدام از روش های کاشت مو چیست؟

مزایای کاشت مو به روش DHI

  • تکنیک DHI امکان کاشت مکرر را فراهم می‌کند.
  • زمان بهبودی ریشه در هنگام کاشت مو را کاهش می‌دهد.
  • در مقایسه با تکنیک FUE، می‌توانید نتایج سریع‌تری از تکنیک DHI دریافت کنید.
  • نیازی به تراشیدن مو در طول فرآیند ندارد.
  • بدون برش روی پوست انجام می‌شود.

معایب کاشت مو به روش DHI

  • سایر روش‌های کاشت مو نسبت به روش DHI هزینه کم‌تری دارند.
  • متخصص باید بسیار باتجربه و ماهر باشد.
  • ناحیه پیوند بسیار باریک است، لذا اگر تجربه کافی وجود نداشته باشد، فولیکول‌ مو کاشته شده می‌تواند آسیب‌هایی به دنبال داشته باشد.

مزایای کاشت مو به روش Super FUE

  • هیدراتاسیون پیوند فوری
  • بالاترین نرخ بقای پیوند مورد انتظار
  • فناوری خنک‌کننده پیوند منحصر به فرد
  • موثر بر روی متنوع‌ترین مجموعه از انواع مو و پوست
  • گزینه بدون اصلاح در دسترس است
  • سریع‌ترین نرخ برداشت

معایب کاشت مو به روش Super FUE

  • هزینه آن بیشتر از روش سنتی FUT است.
  • متخصصان بسیار کمی هستند که به این تکنیک تسلط داشته باشند، زیرا این تکنیک مشکل ساز است و باید توسط متخصصان ماهر و با تجربه به خوبی اجرا شود.

مزایای کاشت مو به روش Micro FIT

  • دوره نقاهت کوتاه
  • بیمار می‌تواند به سرعت به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد، بدون این که کسی متوجه عمل کاشت موی زیبایی شود.

معایب کاشت مو به روش Micro FIT

  • در این روش فقط تعداد کمی فولیکول مو قابل پیوند است و در صورتی که بیمار نیاز به کاشت تعداد زیادی فولیکول مو داشته باشد، باید این پیوند را در چند جلسه انجام دهد.

مزایای کاشت مو به روش SUT

  • خونریزی و درد با این روش به حداقل می‌رسد.

معایب کاشت مو به روش SUT

  • این روش پیشرفته در صورتی که توسط پزشک مجرب انجام نشود، می‌تواند دردسرساز باشد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

  • کاشت مو به روش FIT نیازی به بخیه و برش ندارد.
  • هیچ جای زخم خطی روی سر بیمار باقی نمی‌ماند.
  • نقاط استخراج فولیکول مو پس از مدتی از بین می‌رود.
  • مدت زمان کاشت مو با روش FIT تقریباً کوتاه است و باعث خستگی نمی‌شود.

معایب کاشت مو به روش FIT

  • در صورت ماهر نبودن پزشک، سوراخ کاشت مو باقی می‌ماند.
  • کاشت مو به روش FIT نیاز به جلسات مکرر دارد.

مزایای کاشت مو به روش FUT

  • کاشت مو به روش FUT حداکثر پر بودن مو را ارائه می‌دهد.
  • با FUT می‌توانید موهای خود را بلند نگه دارید که به پوشاندن جای زخم خطی کمک می‌کند.
  • جراحی به روش FUT معمولاً بین 4 تا 12 ساعت طول می‌کشد که معمولاً زمان کوتاه‌تری نسبت به FUE است که در برخی موارد ممکن است بیش از یک روز طول بکشد.

معایب کاشت مو به روش FUT

  • جای زخم قابل مشاهده
  • ناراحتی پس از عمل
  • دوران نقاهت و بازیابی طولانی
  • کشش پوست سر

آیا شستشوی موها بعد از جراحی منعی ندارد؟

حداقل تا 24 ساعت اول از شستن مو خودداری کنید. به منظور محافظت از فولیکول‌های تازه پیوند شده در اولین مراحل بهبودی، بیماران باید حداقل تا 24 ساعت اول پس از انجام عمل از شستن موهای خود اجتناب کنند.

شستشوی موها بعد از جراحی

برای مطالعه بیشتر خواندن کاشت مو به روش HRT را پیشنهاد میکنیم.

آیا نحوه خوابیدن بعد از عمل کاشت مو مهم است؟

مواردی که پس از عمل کاشت مو در ارتباط با نحوه خوابیدن باید رعایت کنید، عبارتند از:

  1. در وضعیت مناسب بخوابید!

حداقل یک هفته پس از جراحی، در حالی که سر و پشتتان کمی بالاتر است، ترجیحاً روی یک صندلی بخوابید. سه تا چهار شب اول بیشترین خطر ورم را دارد. خوابیدن در حالت مرتفع تورم پوست سر و پیشانی شما را تحت کنترل نگه می‌دارد و بهبود را تسریع می‌کند. اگر به پشت دراز کشیده‌اید، سر خود را روی یک بالش نرم قرار دهید. اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید، برای جلوگیری از تورم بعد از عمل از انجام این کار خودداری کنید.

  1. همه چیز را تمیز و پاکیزه نگه دارید!

برای چند روز پس از جراحی، باید مراقب تمیزی کامل تخت، روبالشی و ملحفه خود باشید تا از هر گونه خطر عفونت جلوگیری کنید. آن‌ها را با مواد شوینده‌ای بشویید که حاوی هیچ گونه آلرژنی نباشد؛ چرا که می‌تواند پوست سر شما را تحریک کند.

  1. بالش خود را با یک حوله نرم بپوشانید!

در دوره پس از عمل و در حین بهبودی، مقداری ترشح از پوست سر انتظار می‌رود. پوشاندن بالش با یک حوله نرم یا پارچه، از لکه شدن بالش و روبالشی شما جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد می شود مقاله کاشت مو به روش SUT از دست ندهید.

آیا در بخش‌های آسیب دیده سر نیز امکان کاشت مو هست؟

کیفیت پوست سر گیرنده، اصلی‌ترین عاملی است که موفقیت رشد پیوند را پیش‌بینی می‌کند. پیوند مو در بافت اسکار رشد می‌کند، اما احتمال رشد موفقیت آمیز بین 50 تا 70 درصد است، در حالی که احتمال رشد در پوست سر سالم حداقل 95 درصد است.

با این حال، کاشت مو به روش FUT در بافت اسکار و در جای شکستگی، امکان‌پذیر است و فولیکول‌های پیوند شده از محل اهدا کننده به مرور زمان رشد خواهند کرد. با این حال، کاهش میزان خون‌رسانی در بافت اسکار نسبت به نواحی طبیعی پوست سر بسیار رایج است.

کیفیت پوست سر گیرنده، اصلی‌ترین عاملی است که موفقیت رشد پیوند را پیش‌بینی می‌کند.

آیا کاشت مو برای خانم‌ها نیز ممکن است؟ و چقدر می‌تواند موثر باشد؟

ریزش مو برای آقایان سخت است، اما برای خانم‌ها، مو هویت آن‌هاست و تحمل ریزش مو بسیار سختتر خواهد بود. اگر خانمی برای مدتی بدون وقفه متوجه ریزش موی بیش از حد شود، دچار وحشت شده و راهی برای پوشاندن ریزش مو پیدا می‌کند. کاشت مو یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی در بیماران مرد است. با این حال، این در زنان نیز رایج است. کاشت مو برای زنان به سرعت تبدیل به یک روند برای مبارزه با ریزش مو در زنان شده است. اگر از ریزش مو رنج می‌برید و یا طاسی الگوی زنانه دارید، کلینیک موی دکتر نجف بیگی می‌تواند به شما کمک کند. اگر می‌خواهید خط موی خود را بازگردانید یا قسمتی که طاس شده را پر کنید، با ما تماس بگیرید تا معاینات لازم زیر نظر پزشک متخصص و حاذق انجام شده و درصد موفقیت کاشت مو تعیین شود.

مطالعه مقاله کاشت مو به روش Super FUE را پیشنهاد می دهیم.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

مانند هر روش پزشکی، میزان پرداختی شما برای جراحی کاشت مو به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله: محل زندگی شما و محل انجام جراحی و این که کدام یک از روش‌های کاشت مو را برمی‌گزینید.

از آن‌جایی که جراحی کاشت مو به طور کلی یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، بعید است که شرکت بیمه شما در پرداخت هزینه‌های آن کمک کند. با این حال، اگر ریزش موی شما به دلیل بیماری یا آسیب باشد، ممکن است از سمت بیمه، پوشش داده شود. اگر به دنبال جراحی کاشت مو هستید، بهترین کار این است که با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا از گزینه‌های پوشش خود مطلع شوید.

با توجه به این که بیشتر روش‌های کاشت مو به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارند، مراجعه به بهترین مرکز کاشت، یک امر ضروری و حیاتی است. برای پیدا کردن بهترین مرکز بهداشت، نخست از پزشک مورد نظر درخواست یک جلسه مشاوره کنید و اطمینان حاصل نمایید که آیا کلینیک، درمان مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد یا خیر. از تخصص و تبحر پزشک مطمئن شده و به دنبال عکس های قبل و بعد از عمل باشید.

کاشت موی سر چگونه انجام می‌شود؟

کاشت مو با برداشتن فولیکول موهای سالم از پشت یا کنار سر، ریش یا سینه بیمار انجام شده و به نواحی طاسی سر پیوند می‌شود. موهای کاشته شده از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند. اگر کاشت به درستی انجام شود، موهای جدید ماندگاری زیادی خواهند داشت.

پروسه کاشت موی سر چقدر طول می‌کشد؟

یک جلسه معمولی برای استخراج بین 1500 تا 3000 گرافت، حدودا 6 تا 8 ساعت جراحی به صورت سرپایی زمان نیاز دارد. اکثر بیماران صبح به محل می‌رسند و تا اواخر بعد از ظهر عمل انجام می‌شود.

آیا نتایج کاشت موی سر دائمی هستند؟

از آن‌جایی که فولیکول‌های مو که به قسمت‌های طاسی پیوند می‌شوند از نواحی مقاوم ژنتیکی به طاسی گرفته شده‌اند، تا آخر عمر رشد می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر