برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. ورم سینه بعد از پروتز و راه های مقابله با آن

ورم سینه بعد از پروتز و راه های مقابله با آن

دکتر آرش نجف بیگی

ورم سینه بعد از پروتز  یکی از عوارض پروتز سینه می باشد که به صورت دردآور خود را نشان می‌دهد. ورم سینه بعد ازعمل پروتز سینه دلایل مختلفی دارد که هر کدام به نوعی در این مورد نقش خواهند داشت. مراقبت های پس از جراحی سینه می‌تواند در کاهش احتمال ورم سینه بعد از پروتز نقش زیادی داشته باشند.

پروتز سینه از جمله عمل‌های جراحی است که به دلیل زیبایی ای که در بدن ایجاد می‌نماید، طرفداران بسیاری را گرد خود جمع کرده است. این عمل در حالی که مزایایی را از نقطه نظر زیبایی به دنبال دارد، دارای عوارض زیادی نیز می‌باشد. عفونت پروتز سینه، ورم بعد از عمل سینه، احتمال جابجایی پروتز، افتادگی سینه بعد از پروتز و مواردی دیگر، از جمله عوارض احتمالی‌ای هستند که ممکن است گریبان‌گیر افراد شود.

موضوع مورد بحث ما در این مقاله، ورم سینه بعد از پروتز  می‌باشد. همچنین، نگاهی خواهیم داشت به عوارض جراحی سینه، امکانات و وسایل مراقبتی نظیر سوتین بعد از عمل پروتز و راه‌های جلوگیری یا کاهش احتمال عفونت بعد از پروتز سینه. اجازه بدهید در ابتدای کار نگاهی داشته باشیم به تعریف و چیستی پروتز سینه تا با روند کار آن و فرآیند جراحی پروتز سینه اندکی بیشتر آشنا شویم.

مقاله آیا لیفت و پروتز همزمان انجام می شود را از دست ندهید.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه از جمله روش‌های جراحی زیبایی اندام می‌باشد که هدف آن، بزرگ کردن و خوش‌فرم شدن سینه‌ها است. کاشت سینه و بزرگ کردن آن با انواع مدل پروتز سینه از عمل‌های جراحی‌ مورد پسند خانم‌هاست. این عمل طی یک فرآیند یک یا دو ساعته صورت می‌پذیرد. پروتز سینه دارای انواع مختلفی است.

انتخاب نوع پروتز با توجه به پهنای سینه، وضعیت بیمار و انتظارات و بودجه وی برای انجام عمل جراحی پروتز سینه صورت می‌گیرد. پروتزهای آب نمکی، پروتزهای سیلیکونی، پروتزهای ژل شکل دهنده از جمله پروتزهایی هستند که در فرآیند جراحی پروتز و کاشت سینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مطالعه بیشتر مقاله علت افتادگی سینه بعد از پروتز و روش پیشگیری و درمان آن و کپسول پروتز سینه را پیشنهاد می کنیم.

همانطور که گفتیم، عوارض جراحی سینه و عفونت پروتز سینه می‌توانند از جمله مواردی باشند که باعث ایجاد آزار و اذیت در متقاضیان انجام این عمل شوند. اما پیش از پرداختن به روش‌های کاهش یا درمان عوارض جراحی سینه، ورم بعد از عمل سینه یا عفونت پروتز سینه، نگاهی به علل به وجود آمدن ورم بعد از عمل سینه داشته باشیم.

علل به وجود آمدن ورم بعد از عمل سینه

علل به وجود آمدن ورم بعد از عمل سینه، یک فرآیند طبیعی به حساب می‌آید. به دلیل برش‌هایی که در پوست بدن و بافت‌های آن انجام شده است، مسلم است که عوارض جراحی سینه پس از اندک مدتی خود را نشان خواهند داد. عوارض جراحی سینه و ورم سینه بعد از پروتز، یک واکنش طبیعی و دفاعی بدن برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده خود می‌باشد. در نتیجه ایجاد ورم سینه بعد از پروتز، در صورتی که از حدی مشخص فراتر نرود، یک عامل طبیعی و موقت بوده که به مرور زمان از بین خواهد رفت.

ورم بعد از عمل سینه در صورتی که مراقبت های بعد از پروتز سینه به خوبی انجام شوند، جای نگرانی نخواهد داشت و در بازه زمانی بین ۲ تا ۳ هفته در بهترین شکل ممکن از بین خواهد رفت. البته بسته به شرایط بیمار و وضعیت بدنی او، این زمان حتی ممکن است تا ۱۲ هفته نیز به طول انجامد. اما در صورتی که ورم سینه بعد از پروتز، به صورت غیرطبیعی و زیاد از حد شود، لازم است که سریعاً به پزشک متخصص خود مراجعه نمائید؛ چرا که عوارض جراحی سینه و عفونت پروتز سینه در صورتی که در سریع‌ترین زمان برطرف نشوند، بسیار خطرناک خواهند بود.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی داشته باشید.

.

https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/orBcO/vt/frame

راه های مقابله با ورم سینه بعد از پروتز

در همین ابتدای امر بگوئیم که استفاده از تجربیات پزشک حاذق و باتجربه می‌تواند مطمئن‌ترین راه برای مقابله با ورم سینه بعد از پروتز و کاهش احتمال ابتلا به عفونت پروتز سینه باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توان تا حد زیادی از عوارض جراحی سینه و کاشت پروتز در امان ماند، استفاده از سوتین بعد از عمل پروتز سینه می‌باشد.

ثابت ماندن پروتز‌ها در داخل سینه تا زمان رسیدن به حد مشخصی از ثبات، می‌تواند تضمین‌کننده این باشد که عوارض ناشی از عمل جراحی پروتز سینه به حداقل خواهند رسید. البته لازم است بدانیم که نه تنها سوتین بعد از عمل پروتز، بلکه در کل مراقبت های پس از جراحی سینه باید به بهترین نحو ممکن و با دقت و وسواس زیاد به انجام برسند. در کنار استفاده از سوتین بعد از عمل پروتز سینه، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که مهم‌ترین آنها به قرار زیر می‌باشند.

‌راه‌های کلی مقابله با ورم سینه

هرچند تورم بعد از عمل سینه و بویژه تورم قسمت فوقانی پستان‌ها طبیعی بوده، اما لازم است در جلسه اولی که بعد از عمل توسط پزشک ویزیت می‌شوید، نکاتی را در نظر بگیرید. پزشک شما موظف است که مراقبت های پس از جراحی سینه را به طور شفاف و واضح، از روزهای قبل از عمل شرح دهد و شما وظیفه دارید که تمامی نکات را به دقت اجرا کنید.

مقاله بهترین دکتر جراح سینه و راه های انتخاب درست و سوتین مناسب بعد از جراحی سینه را از دست ندهید.

مراقبت های پس از جراحی سینه

با انجام اقدامات و مراقبت های پس از جراحی سینه، خواهید توانست به حد ثابت و مشخصی از درد و عوارض برسید. همین طور با این کار می توانید از بروز پارگی پروتز سینه جلوگیری کنید. نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که اگر با وجود مراقبت‌ها متوجه شدید که دردها و عوارض، بیش از حد مشخصی هستند، آن‌ها را با پزشک خود مطرح نمائید.

Wrap و استابیلایزر

  • در صورت تشخیص پزشک متخصص و صلاحدید وی، می‌توانید از Wrap ها یا استابیلایزر استفاده کنید. استابیلایزر یا Stabilizer به باندها و نوارهایی گفته می‌شود که دور سینه کشیده می‌شوند. این مورد، متفاوت از سوتین بعد از عمل پروتز سینه می‌باشد.

سوتین بعد از عمل پروتز سینه

  • استفاده از سوتین بعد از عمل پروتز سینه نیز می‌تواند در کاهش ورم سینه نقش داشته باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از تمامی ابزارها و وسایل تعبیه شده برای مراقبت های پس از عمل، تنها در صورتی بلامانع خواهند بود که به تشخیص و صلاحدید پزشکتان باشد. هرگز و هرگز استفاده از وسایل و ابزارها را به صورت خودسرانه و خودمختار به کار نگیرید؛ چرا که ممکن است عوارض را دوچندان نمایند.

آب‌ آناناس و آب کرفس طبیعی

  • استفاده از آب آناناس و آب کرفس طبیعی می‌تواند در کاهش کبودی و تورم نقش زیادی داشته باشند. بهترین حالت استفاده از این نوشیدنی‌ها این است که آن‌ها را به صورت طبیعی تهیه نمایید. استفاده از آب‌میوه‌های بسته‌بندی شده یا پودر شربت، به دلیل ترکیبات شیمیایی و نگهدارنده‌هایی که دارند، حتی‌الامکان توصیه نمی‌شوند.

استفاده از یخ و کمپرس سرد

  • استفاده از کمپرس یخ نیز می‌تواند راهی برای کاهش ورم سینه بعد از پروتز باشد. البته باید در نظر داشت که استفاده از کمپرس یخ و آب سرد در شرایطی باید انجام شود که به توصیه پزشک باشد. کمپرس یخ علاوه بر رفع ورم سینه بعد از پروتز، به عنوان شیوه‌ای برای کاهش کبودی و درد نیز شناخته می‌شود. برای استفاده از این روش لازم است که مقداری خرده یخ در کیسه‌های زیپ دار قرار داده و آن را روی سینه خود بگذارید. باید توجه کرد که مدت زمان قرار دادن یخ روی بدن به اندازه‌ای نباشد که باعث آسیب رسیدن به بافت‌های پوست گردد.

عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون و مشروبات الکلی

  • تا دو هفته پس از عمل جراحی پروتز سینه بهتر است از مصرف داروهایی که حاوی ترکیبات آسپیرین، ایبوبروفن، ژلوفن یا انیدومتاسین هستند خودداری نمائید. همچنین مصرف مشروبات الکلی از ۲ هفته قبل از عمل تا حداقل یک ماه پس از آن ممنوع است. استفاده از تمامی این موارد باعث می‌شوند که احتمال خون‌ریزی و بروزعفونت تا حد زیادی افزایش یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی بررسی جامع تاثیر پروتز سینه بر بارداری و شیردهی و تعویض پروتز سینه را در همین وبسایت بخوانید.

ماساژ سینه بعد از پروتز

ماساژ سینه بعد از عمل پروتز سینه، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند ورم سینه بعد از پروتز را تا حد زیادی کاهش دهد. توصیه می‌کنیم که هرگز، ماساژ دادن سینه بعد از عمل پروتز سینه را به صورت خودسر و بدون اطلاع پزشک خود انجام ندهید. همانطور که گفتیم، هر گونه مراقبت پس از عمل جراحی سینه لازم است که تحت نظر پزشک و با مشورت وی انجام شود. برای ماساژ دادن سینه بعد از عمل جراحی پروتز سینه نیز این امر صادق است.

نکته مهمی که وجود دارد این است که ماساژ دادن سینه از جمله مواردی است که پزشکان با اختلاف نظرهایی در این زمینه روبرو هستند. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که حتماً این کار را انجام دهید و برخی دیگر نیز توصیه‌شان این است که از انجام آن جداً خودداری نمائید.

بهتر این است که وبگردی و مطالعه پیرامون این موضوع را کنار گذاشته و آن را با پزشک خود مطرح نمائید. باید توجه به این موضوع داشته باشید که در صورت تائید پزشک برای انجام ماساژ سینه، به احتمال زیاد این کار از هفته دوم پس از جراحی سینه آغاز خواهد شد. ضمن اینکه لازم است روند انجام ماساژ سینه و چگونگی آن را به دقت از پزشک خود دریافت نمائید.

برای مطالعه بیشتر این مقاله لاتین را از سایت معتبر pubmed بخوانید.

نتیجه

بهترین روش برای گرفتن نتایج مطلوب از عمل جراحی سینه، استفاده از تجربیات یک پزشک جراح متخصص می‌باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود هیچگاه بدن خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به دست افرادی نسپارید که باعث ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر گردند!

آیا بروز تورم بعد از پروتز سینه طبیعی است؟

بسیاری از افراد که عمل پروتز سینه انجام داده‌اند، با مشاهده ورم بعد از پروتز دچار نگرانی می‌شوند. اما بهتر است بدانید که ورم سینه بعد از این عمل کاملا طبیعی است. معمولا زمانی که بافت بدن در هر قسمت مورد تهاجم عمل جراحی قرار گیرد، تورم در آن ناحیه ایجاد می‌شود. در سینه نیز، به‌دلیل تغییرات اعمال شده در بافت سینه و همچنین ایجاد برش در سطح پوست و بافت سینه، موجب می‌شود تا این تورم به شکلی طبیعی ایجاد شود. پس بروز تورم بعد از پروتز سینه طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

آیا استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل پروتز سینه مفید است؟

یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه، استفاده از سوتین مناسب یا همان گن بعد از عمل سینه است. با کمک گن می‌توانید تا حد بسیار زیادی ورم سینه بعد از پروتز را کاهش دهید. یادتان باشد که استفاده از سوتین مخصوص بعد از پروتز سینه می‌تواند در مطلوب بودن نتیجه عمل به شما کمک کند. پس حتما از آن استفاده کنید.

آیا انتخاب سایز پروتز سینه تاثیری در ورم سینه بعد از عمل دارد؟

تصور کنید که می‌خواهید یک عدد بادکنک بزرگ را درون بالشت کوچکی قرار دهید. بدیهی است که بزرگ بودن بادکنک موجب تحمیل فشار بسیار زیاد به الیاف بالشت می‌شود. چنین شرایطی را در بدن تصور کنید. قطعا استفاده از پروتز سینه بزرگ می‌تواند موجب تحمیل فشار زیاد به بافت سینه و اطراف آن شود. هرچه تهاجم یا فشار به بافت‌های مجاور سینه بیشتر باشد، تورم بعد از عمل پروتز نیز بیشتر خواهد بود. هرچند انتخاب سایز اشتباه برای پروتز سینه می‌تواند آسیب جدی به شانه، گردن و کمر وارد کند.

آیا تغذیه در کاهش ورم سینه بعد از پروتز موثر است؟

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای مراقبت‌ بیشتر بعد از عمل پروتز سینه انجام دهید، توجه به تغذیه است. کاهش مصرف خوراکی‌های دارای مواد نگهدارنده در کنار خوردن خوراکی‌های سالم می‌تواند طول مدت زمان بهبودی را کاهش دهد. از سوی دیگر تغذیه در کاهش تورم سینه می‌تواند به بهترین شکل ممکن عمل کند. شما باید با کاهش مصرف نمک بعد از عمل پروتز سینه تورم را کنترل کنید. یادتان باشد که نمک می‌تواند ورم زیادی در بدن ایجاد کند.

آیا ماساژ سینه برای همه افراد توصیه می‌شود؟

انجام مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه، باید با توجه به توصیه‌های پزشک معالج انجام شود. معمولا ماساژ سینه بعد از پروتز سینه، موضوعی است که پزشکان مختلف در خصوص آن اختلاف نظر دارند. پس حتما بعد از عمل سینه، از پزشکتان پرس و جو کنید و طبق توصیه پزشک اقدام به انجام ماساژ سینه کنید.

آیا قرص آناهیل در تسریع بهبودی سینه اثرگذار است؟

استفاده از آناناس بعد از عمل پروتز سینه به شدت توصیه می‌شود. چرا که این خوراکی خوشمزه می‌تواند با تقویت فرد، سرعت بهبودی را افزایش دهد و میزان تورم را نیز کاهش دهد. قرص آناهیل از آناناس ساخته شده است و در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که استفاده از آناناس به هر دلیلی امکان‌پذیر نباشد. پس می‌توان گفت که استفاده از قرص آناهیل جایگزین آناناس می‌تواند انتخاب خوبی برای کاهش ورم سینه بعد از پروتز باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام من سینهام کوچیه چیکار کنم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
میتوانید پروتز سینه متناسب با سایزی که مد نظر دارید انجام دهید

احمد مالچی
احمد مالچی
2 سال قبل

سلام اقای دکتر من پروتوز کاشتم فک صورتم ۳ الان داره عفونت در میاد چکارکنم لطف کنی اقای جوابم بده

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  احمد مالچی
2 سال قبل

سلام عفونت پرتز هر چه سریعتر میبایست درمان شود . در اسرع وقت ب پزشک متخصص مراجعه نمایید . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس حاصل فرمایید.
سعادت اباد02126740064_ جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من پروتز دارم درد سینه ام چند هفته پیش شروع شد اول فقط درد می کرد اما الااان ترشحهای سفید هم از نوک سینه میاد اول فککردم ورم سینه ام بخاطر بارداری طبیعیه اما این ترشح رو نمیدونم علتش چیخ

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز با توجه به توضیحاتی که اعلام کردین بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

گندم صلبی
گندم صلبی
3 سال قبل

سلام اقای دکتر من دو سه ساله پروتز گذاشتم الان 5ماهه باردارم و کم کم درد از سینه سمت چپم شروع شد الان هر دوتاشون درد میکنن و نمیتونم تحمل کنم الان باید پروتز رو دربیارم؟ این ورم سینه طبیعیه؟ لطفا راهنمایی کنید

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  گندم صلبی
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز ورم و درد سینه در دوران بارداری کاملا طبیعی است و معمولا ارتباطی با پروتز سینه ندارد. ولی برای اطمینان می توانید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

هاتفی
هاتفی
3 سال قبل

سلام اقای دکتر من 6ساله پروتز کردم و زیر سینه سمت چپم به اندازه گردو ورم کرده خیلی میترسم این نشونه اینه که باید پروتز سینه امو عوض کنم؟ پروتز سینه ام اب نمکی هست

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  هاتفی
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز اگر ورم همراه با درد است و یا اینکه مدت زیادیه که این تورم ورجود دارد حتما باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

الهام
الهام
3 سال قبل

سلام جناب دکتر من ۱۰سال هست پروتز سینه انجام دادم الان تقریبا ۲هفته هست که سینه سمت چپم یه مقدار درد داره و ورم کرده البته سینه سمت راست هم به همین صورت هست اما خیلی کمتر

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  الهام
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تا چند سال قبل پروتز های سینه ای که استفاده می شد بعد 10 سال باید خارج می شدند. بهتر است به پزشک خود مراجعه نمایید تا در صورت لزوم پروتز شما تعویض شود.

شمیم شیرازی
شمیم شیرازی
3 سال قبل

با سلام وخسته نباشید
آقای دکتر من پروتز سینه حدود 1 سال هست انجام دادم.
در اوقات معمول ورم سینه ندارم اما زمانیکه نزدیک زمان قادگی هست به شدت سینه هام ورم میکنه این مورد طبیعی هست؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شمیم شیرازی
3 سال قبل

با سلام
بله دوست عزیز- این موضوع کاملا طبیعی می باشد.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر