1. خانه
  2. /
  3. جوانسازی صورت
  4. /
  5. تزریق چربی به صورت
  6. /
  7. ماندگاری تزریق چربی به گودی زیر چشم

ماندگاری تزریق چربی به گودی زیر چشم

دکتر آرش نجف بیگی

آبا تا به حال چگونگی تزریق چربی به زیر چشم و صورت را دیده اید؟ در این ویدئو نمونه ای واقعی از تزریق چربی زیر چشم دکتر آرش نجف بیگی را مشاهده می کنید. سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

تزریق چربی به گودی زیر چشم چگونه است؟ ماندگاری تزریق چربی زیر چشم چقدر است؟ برای گودی زیر چشم فیلر بهتر است یا چربی؟ 

قیمت تزریق چربی به زیر چشم به چه عواملی بستگی دارد؟ ورم زیر چشم بعد از تزریق چربی بعد از چه مدت رفع می‌شود؟ عوارض تزریق چربی زیر چشم چیست و چه مزایایی دارد؟

در این مقاله به پاسخ این سوالات هر آن چیزی که باید درباره تزریق چربی به گودی زیر چشم بدانید پرداخته‌ایم.

همچنین در پاسخ به برخی سوالات درون مقاله نیز ویدئویی از دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی آورده شده است که می‎‌توانید با مشاهده آن به جواب سوال خود برسید.

در صورتی که به جواب مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا دکتر نجف بیگی به آن پاسخ دهند.

همین طور می‌توانید از پرسش و پاسخ دیگر افراد در قسمت نظرات کاربران اطلاعات خوبی کسب کنید.

تزریق چربی به زیر چشم می‌تواند تا 10 سال و یا بیشتر برای رفع گودی زیر چشم ماندگاری داشته باشد

چرا پرکردن گودی زیر چشم با تزریق چربی یک روش پرطرفدار و مناسب برای جوان سازی صورت شناخته می‌شود؟ در این مقاله با مطالعه روش تزریق چربی به گودی زیر چشم، نحوه تهیه چربی از بدن و مراقبت های آن، به این پرسش‌ها پاسخ داده شده است.

در صورتی که فرصت خواندن محتوای مقاله را ندارید با گوش سپردن به این پادکست خلاصه مفیدی از کل مقاله را بشنوید.

پرکردن گودی زیر چشم با تزریق چربی

دلیل تزریق چربی به گودی زیر چشم 

برای رهایی از عوارض پیر شدن پوست، معمولا عمل‌ها و تکنیک‌های جوان سازی صورت به کار گرفته می‌شود. برای مثال جراحی پلک و یا لیفت صورت.

یکی از این روش‌ها، پر کردن گودی زیر چشم و رفع افتادگی پوست گونه است. این گودی و فرو رفتگی‌های صورت را می‌توان با تزریق پرکننده‌هایی مانند ژل و دیگر فیلرها و یا چربی بدن، از بین برد. در این میان تزریق چربی به زیر چشم از محبوبیت بسیاری نزد پزشکان و مردم برخوردار است.

چرا افراد نیاز به تزریق چربی به صورت و زیر چشم حس می کنند؟ سایت اینترنتی seton علت این موضوع را اینگونه توضیح می دهد.

از دست دادن چربی صورت بخشی طبیعی از روند پیری است. با کند شدن تولید کلاژن، کلاژن موجود در پوست تجزیه می شود. پوست ظاهری شل به خود می گیرد. کمبود حجم چربی همچنین منجر به ایجاد شیارهای عمیق و چین و چروک در صورت می شود. به ویژه خطوطی که از گوشه بینی به طرف دهان کشیده می شود. تزریق چربی به صورت یک راه حل ایمن، طبیعی و ماندگار برای به دست آوردن ظاهر جوان‌تر است.

ماندگاری تزریق چربی به زیر چشم

استفاده از فیلرها و ژل‌ها برای پر کردن گودی زیر چشم نیز به عنوان یک درمان مناسب، کم هزینه و سریع پیشنهاد می‌گردد که توسط بسیاری از پزشکان انجام می‌شود.

با این حال باید توجه داشت که ماندگاری ژل‌ها معمولا حدود یک تا دو سال است در حالی که تزریق چربی زیر چشم می‌تواند تا 10 سال و یا بیشتر برای رفع گودی زیر چشم ماندگاری داشته باشد.

نمونه تزریق چربی به به گودی زیر چشم در کلینیک دکتر نجف بیگی

تزریق چربی به گودی زیر چشم یکی از روش های درمان گودی زیر چشم می باشد که روشی ماندگار و مطمئن برای رفع فرورفتگی و کبودی زیر چشم است.

حال تشخیص اینکه کدام روش برای شما مناسب‌تر است به معاینه و مشورت با جراح زیبایی بستگی دارد. همچنین ممکن است روش‌های جوان سازی دیگری نیز در کنار تزریق چربی به زیر چشم پیشنهاد شود که نتیجه جوان شدن صورت را بسیار بهبود بخشد.

در روش تزریق چربی به گودی زیر چشم، مقداری چربی از دیگر نقاط بدن که بافت‌های چربی در زیر پوست تشکیل شده، خارج می‌شود و پس از خالص سازی به زیر پوست در ناحیه زیر پلک پایین تزریق می‌شود.

معمولا نیمی از این بافت چربی تزریق شده توسط خود بدن مصرف و جذب می‌شود اما نیم دیگر آن باقی خواهد ماند. این در حالی است که ژل‌ها به سختی جذب می‌شوند و تقریبا بخش زیادی از آن پس از تزریق باقی می‌ماند.

معمولا نیمی از این بافت چربی تزریق شده توسط خود بدن مصرف و جذب می‌شود اما نیم دیگر آن باقی خواهد ماند.

دلیل پرطرفدار بودن تزریق چربی به گودی زیر چشم

  • دوام و ماندگاری آن از ژل و فیلرهای دیگر بیشتر است و احتمال جابه‌جایی کمتری دارد.
  • تغییرات ایجاد شده با چربی، حس طبیعی‌تری در پوست ایجاد می‌کند.
  • چون چربی از بدن خود فرد برداشته شده، احتمال پس زدن، فیبروز، حساسیت و یا تورم زیر چشم کمتر است.
  • به دلیل طبیعی بودن چربی، اگر در بدن پخش شود، هیچ عارضه‌ای ندارد.
  • به دلیل اینکه بافت‌های پوست، بخشی از چربی تزریق شده را مصرف می‌کنند، جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شوند.
  • از آنجایی که می‌توان مقدار زیادی چربی از بدن استخراج کرد، تزریق چربی به گودی زیر چشم را می‌توان همراه با تزریق چربی به دیگر بخش‌های صورت انجام داد تا عمل جوان سازی صورت به بهترین شکل انجام شود مانند تزریق چربی به پلک بالا که باعث زیبایی دوچندان در ظاهر شما خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی پلک می‌‌توانید مقاله‌ی بهترین متخصص جراحی پلک را مطالعه فرمایید.

گودی و کبودی زیر چشم و نیاز به تزریق چربی

اسکلت صورت دارای دو حفره بزرگ است که چشم‌ها را در خود جای داده و اطراف آن را پوست، بافت‌های چربی و ماهیچه پوشانده است.

با بالا رفتن سن و یا قرار گرفتن در معرض برخی مشکلات و بیماری‌ها، این بافت‌های چربی زیر چشم از بین می‌رود، پوست تحلیل می‌رود و دچار افتادگی می‌شود و در نتیجه زیر چشم یک حفره یا گودی ایجاد می‌شود.

با تحلیل رفتن پوست، معمولا رگ‌های خونی نیز به لایه‌های بالایی پوست نزدیک می‌شوند و حالت کبودی و سیاهی را در زیر چشم ایجاد می‌کنند.

قبل و بعد از پرکردن گودی زیر چشم با تزریق چربی

با تحلیل رفتن پوست، معمولا رگ‌های خونی نیز به لایه‌های بالایی پوست نزدیک می‌شوند و حالت کبودی و سیاهی را در زیر چشم ایجاد می‌کنند.

قرار گرفتن در زیر آفتاب به مدت طولانی، استفاده زیاد از لوازم آرایشی، برخی بیماری‌ها مانند سل و همچنین عوامل ژنتیکی از دیگر دلایل تحلیل بافت چربی زیر پوست و ایجاد گودی زیر چشم هستند.

اگر به شکلی بتوان این گودی را با موادی پر کرد، هم حفره زیر چشم پر می‌شود و هم افتادگی و چین و چروک زیر چشم را می‌توان رفع کرد. همچنین با تزریق پرکننده‌ها، رگ‌های خونی نیز از سطح زیرین پوست فاصله می‌گیرند و کبودی زیر چشم رفع خواهد شد. به همین دلیل معمولا تزریق چربی به زیر چشم، در جوان سازی صورت و رفع گودی زیر چشم بسیار موثر است.

تزریق چربی و جوان سازی صورت در کنار رفع گودی زیر چشم

با استخراج مقداری چربی از بدن فرد و تزریق دوباره آن به گودی زیر چشم، خطوط تیره، کبودی و گودی زیر چشم از بین خواهد رفت. در این روش نخست مقداری بافت چربی که خورد شده، از زیر پوست بیرون کشیده می‌شود. سپس این چربی با کمک سانتریفیوژ فراوری و خالص سازی می‌شود تا آب، خون و دیگر ترشحات و مایعات بدن از سلول‌های چربی جدا شود.

حاصل این آماده سازی چربی یک محلول طلایی رنگ از چربی بدن فرد است که می‌توان آن را دوباره به بدن تزریق کرد. چربی‌ها در تیوب‌های تزریق ذخیره می‌شود و با کمک سرنگ‌های مخصوص به زیر پوست منتقل خواهد شد. در هر بار تزریق معمولا یک دهم تا یک بیستم میلی‌لیتر (5 درصد از یک قاشق چای خوری) چربی به زیر پوست تزریق خواهد شد.

مهارت و دقت بهترین دکتر تزریق چربی، به همراه استفاده از تکنیک‌های نوین تزریق کمک می‌کند تا یک بافت همگن و متناسب در زیر چشم‌ها ایجاد شود. معمولا از چند نقطه و با زوایا و عمق مختلف تزریق چربی انجام می‌شود تا ظاهر نرم و یک دستی داشته باشد.

معمولا 30 تا 50 درصد از چربی تزریق شده پس از چند هفته توسط بدن جذب می‌شود. به همین دلیل هنگام تخلیه چربی، چند برابر میزان مورد نیاز از بدن فرد خارج می‌شود تا با فریز کردن، امکان نگهداری و تزریق در مراحل بعد وجود داشته باشد. همچنین معمولا 30 تا 40 درصد نیز بیشتر از مقدار مورد نیاز چربی تزریق می‌شود تا مقدار مصرف شده توسط بدن، جبران گردد.

مهارت و دقت بهترین دکتر تزریق چربی، به همراه استفاده از تکنیک‌های نوین تزریق کمک می‌کند تا یک بافت همگن و متناسب در زیر چشم‌ها ایجاد شود

نمونه تزریق چربی زیر چشم ها برای از بین بردن گودی زیر چشم

اگر مایل هستید لیفت شقیقه با بوتاکس بیشتر آشنا شوید این مقاله را مطالعه بفرمایید

با این حال ممکن است دو یا سه بار تزریق چربی تکرار شود تا به نتیجه مورد پسند و مناسب دست پیدا کرد. پس از آن اگر تا 6 ماه تغییری در بافت و حجم چربی ایجاد نشود، می‌توان گفت که این چربی ماندگار خواهد بود. معمولا تا 10 سال چربی تزریق شده به گودی زیر چشم، باقی می‌ماند. البته این ماندگاری به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله:

  • محل تخلیه و به دست آوردن چربی
  • شیوه تخلیه و آسیب نرسیدن به سلول‌های چربی
  • فراوری و خالص‌سازی درست
  • شیوه و تکنیک تزریق چربی
  • عوامل بیولوژیکی و واکنش طبیعی بدن فرد به چربی تزریق شده
  • سبک زندگی و مراقبت‌های لازم از پوست

تزریق چربی به گودی زیر چشم، در واقع به زیر پوست انجام خواهد شد و هیچ ارتباطی با سطح پوست یا جنس پوست فرد ندارد. از این روی خشک بودن یا نبودن پوست، پیری و جوانی پوست و مواردی از این دست، نتایج تزریق چربی را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد. یک تحقیق جدید در مورد افرادی که جراحی کرده اند نشان می دهد چربی منتقل شده زیر چشم برای ایجاد چهره ای جوانتر حداقل سه سال دوام دارد.

همچنین نکته بسیار مهم در تزریق چربی این است که بر خلاف تزریق ژل و بوتاکس، یک کار بسیار حرفه‌ای است که اگر با تکنیک‌های مناسب و دانش و مهارت کافی انجام نشود، خطرات و عوارضی را در پی خواهد داشت و یا ماندگاری آن کم خواهد شد. به همین دلیل برای تزریق چربی بهتر است به فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید در حالی که تزریق ژل و بوتاکس را شاید دیگر پزشکان نیز بتوانند انجام دهند.

چربی استفاده شده برای تزریق به گودی زیر چشم

روش به دست آوردن چربی برای تزریق کردن به گودی زیر چشم ها

معمولا چربی مورد نیاز در عمل‌های جوان سازی صورت و یا پیکرتراشی را از مناطقی از بدن خارج می‌کنند که بافت‌های چربی آن در برابر آب شدن توسط ورزش و یا رژیم‌های غذایی از خودش مقاومت نشان دهد. بهترین مناطق برای تخلیه چربی، شکم، پهلوها و پشت است. همچنین می‌توان این چربی را از ران و بازو نیز خارج کرد.

برای اینکه به بافت چربی آسیب وارد نشود، باید از روش لیپوماتیک بهره برد. در این روش بر خلاف لیپوساکشن‌های قدیمی، چربی گرما نمی‌بیند و به وصرت هم‌دما از بدن خارج می‌شود. برای این کار از حرکات فیزیکی، چرخش و ضربه زدن در مقیاس بسیار ریز به بافت‌های فشرده چربی، استفاده می‌شود.

با کمک حرکات رفت و برگشت و دورانی یک لوله کوچک، بافت چربی خورد می‌شود و می‌شکند. سپس چربی به بیرون کشیده می‌شود تا درن مخازن مخصوص اسپری شود. این چربی را علاوه بر زیر چشم، به دیگر نقاط صورت و بدن، مانند تزریق چربی به باسن،گونه‌ها، سینه‌ها

یکی دیگر از مزایای لیپوماتیک این است که همزمان می‌توان از ان برای لاغری اندام‌های بدن و تخلیه چربی‌های اضافه شکم و پهلوها استفاده کرد. درواقع به این ترتیب می‌توان لاغری و پیکرتراشی را همراه با تزریق چربی به گودی زیر چشم و دیگر نقاط صورت و بدن، انجام داد.

یکی دیگر از مزایای لیپوماتیک این است که همزمان می‌توان از آن برای لاغری اندام‌های بدن و تخلیه چربی‌های اضافه شکم و پهلوها استفاده کرد.

انواع آمپول تزریق برای چربی

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به گودی زیر چشم

  • معمولا بعد از این عمل کمی درد، کبودی و تورم وجود خواهد داشت که طبیعی است و به مرور رفع خواهد شد.
  • تا چند ساعت به هیچ وجه نباید دراز بکشید باید سرتان بالا قرار داشته باشد.
  • از دست زدن به پوست، فشار وارد کردن و ماساژ دادن ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  • تا چند روز از شستن سر و صورت جدا خودداری کنید چرا که این ناحیه بسیار برای عفونی شدن آماده است. باید صبر کنید تا پوست توان دفاعی خود را بازیابد.
  • یک تا دو روز استراحت کافی است و 2 تا 3 هفته نیز دوره بهبودی این عمل طول خواهد کشید.
  • در مدت بهبودی، همیشه موقع خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و به روی گونه‌ها یا صورت نخوابید.
  • تا یک ماه هرگونه فعالیت ورزشی یا سنگین و همچنین رفتن به استخر، جکوزی و سونا ممنوع است.
  • با خوردن مایعات، میوه و سبزی تازه مانند آناناس و کیوی، ماهی و میگو، فرایند بهبودی خود را سرعت بخشید. همچنین از خوردن نمک و ادویه یا هر خوردنی تحریک کننده خودداری کنید.
  • ورم اطراف چشم پس از یک تا دوهفته کاملا رفع خواهد شد. نتیجه نهایی تزریق چربی نیز پس از یک تا دو ماه به خوبی نمایان می‌شود. البته اگر نیاز به تزریق دوباره باشد، با نظر جراح باید این کار تکرار شود تا به نتیجه دلخواه برسید.
  • مصرف دخانیات مانند سیگار و همچنین نوشیدنی‌های الکلی را باید از یک ماه پیش از عمل و تا چند ماه پس از آن ترک کنید چرا که موفقیت عمل را کاهش می‌دهد و ممکن است موجب خونریزی و کبودی بیشتر شود.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی داشته باشید.

.

دیگر روش‌های جوان سازی صورت همراه با تزریق چربی زیر چشم

با افزایش سن، نشانه‌های ان در تمام صورت نمایان می‌شود؛ از جمله:

افتادگی پوست صورت و گردن، لاغر شدن صورت، از بین رفتن برجستگی‌های صورت، افتادگی پلک و ابرو، چین و چروک پیشانی، خط اخم و چروک اطراف چشم و … .

برای رفع این عوارض معمولا عمل‌های جراحی زیبایی صورت انجام می‌شود. معمولا در کنار تزریق به گودی زیر چشم می‌توان از برخی از این عمل‌ها استفاده کرد تا چهره جوان‌تر و شاداب‌تری به دست آورد:

  • تزریق چربی به گونه و برجسته سازی صورت
  • بلفاروپلاستی فوقانی یا عمل پلک بالا برای رفع افتادگی پلک و درشت‌تر شدن چشم‌ها
  • لیفت و بالا بردن ابرو و پیشانی برای بالا بردن ابروها، رفع چین پیشانی و رفع چروک در خط اخم بین ابروها
  • لیفت صورت و گردن برای رفع پوست اضافه و افتادگی و چروک صورت و گردن
  • پلاکت درمانی (PRP)، مزوتراپی، هایفوتراپی و دیگر روش‌های غیر جراحی

البته اینکه کدام یک از این روش‌های جوان سازی صورت در کنار تزریق چربی زیر چشم، می‌تواند برای شما مفید باشد به تشخیص و معاینه جراح زیبایی بستگی دارد. با این حال می‌توانید برای تغییرات چهره خود برنامه ریزی داشته باشید.

حال که درباره تزریق چربی به زیر چشم و مزایای آن اطلاعات درستی کسب کرده اید می توانید از مقالاتی که در پایین هستند اطلاعات تکمیل تری دریافت کنید یا برای خواندن تجربیات دیگران در این زمینه، نظرات کاربران را در انتهای مقاله بخوانید.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر