برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126744972 شماره تماس شعبه الهیه: 02126355298
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. مراحل ، مزایا و معایب کاشت مو به روش Super FUE

مراحل ، مزایا و معایب کاشت مو به روش Super FUE

دکتر آرش نجف بیگی

کاشت مو به روش Super FUE از نوین‌ترین ایده‌های جراحی کاشت مو است که با استفاده از تکنیک استخراج فولیکول‌های منفرد مو بدون نیاز به ایجاد زخم و بخیه صورت می‌گیرد. سوپر اف یو ای از روش‌های توسعه‌یافته با تکنیک کاشت مجزای هر واحد مو می‌باشد. این ایده در تقابل با روش‌های سنتی‌تر که با برداشتن پوست از بانک مو به شکل نواری است، توسعه پیدا کرده‌ است. در این روش، دیگر نیازی به دوره نقاهت طولانی و یا جای زخم و بخیه نداریم؛ چرا که کل جراحی کاشت مو در یک انتقال ساده هر تار مو از ناحیه پرموی بدن تا موضع محل کاشت صورت می‌گیرد.

کاشت مو به روش Super FUE به ‌طور کامل همان روش شناخته ‌شده FUE است که حالا در تکنیک‌هایی بهینه ‌شده با استفاده از دستگاه‌هایی کاملاً هوشمند و الکترونیکی با دقت و ظرافت بسیار بالایی انجام می‌شود.

FUE روش استخراج فولیکول‌ها به‌ صورت مجزا است. در این روش، پزشک جراح هر تار مو را به شکل منفرد از ناحیه پوست در بانک موی بدن جدا می‌کند تا آن را در موضع کاشت مو قرار دهد. در این جابجایی لازم است تا هر فولیکول مو با دقت و بدون آسیب جدا شده تا از سلامت مرحله کاشت اطمینان داشته‌ باشیم. اما همین دقت، چالش جدی در انجام روش FUE است؛ زیرا تعداد تار موها زیاد است و قطعا جابجایی دقیق همه آنها زمان‌بر و گاها سخت می‌شود.

کاشت مو به روش Super FUE تکنیک بهینه ‌شده است تا این عملیات انتقال منفرد فولیکول‌ها را با استفاده از دستگاه‌های ظرفیت الکترونیکی و با دقت زیاد در سرعت مناسب انجام دهد.

مراحل کاشت مو به روش Super FUE چگونه است؟

روش سوپر اف یو ای از بهترین ایده‌های پیوند مو است که به نوعی تکمیل ‌شده ایده‌های استخراج منفرد فولیکول‌های مو می‌باشد. این روش، در واقع، سعی دارد که مسیر استخراج تا پیوند مو را با بالاترین کیفیت و کمترین عارضه انجام داده باشد. کاشت مو به روش Super FUE طی شش مرحله انجام می‌شود. این مراحل به قرار زیر هستند:

  1. طرح‌ریزی برای خط رویش مو که به وسیله اسکن لیزری صورت می‌گیرد.
  2. ضدعفونی کردن موضع بانک مو و همچنین، محل کاشت برای جلوگیری از عفونت
  3. بی‌حسی موضعی در هر دو موضع بانک مو و محل کاشت برای کاهش درد در حین جراحی
  4. استخراج منفرد فولیکول‌های مو از منطقه بانک مو
  5. ذخیره و آنالیز سطح کیفی فولیکول‌های استخراج ‌شده
  6. کاشت منفرد فولیکول‌ها در ناحیه خالی از مو

دقت انجام هر کدام از این مراحل اهمیت زیادی دارد. لذا حضور دستگاه‌های پیشرفته در کنار کادر جراحی ماهر و نظارت دقیق جراح همگی در نتیجه مناسب جراحی تاثیرگذار هستند.

در ادامه بهتر است تا نگاه دقیق‌تری به مراحل کاشت مو به روش Super FUE داشته‌ باشیم.

برای آگاهی بیشتر از ویژگیهای بهترین کلینیک و پزشک کاشت مو این مقاله را بخوانید.

طرح‌ریزی برای خط رویش مو که به وسیله اسکن لیزری صورت می‌گیرد:

اطلاع دقیق از موضع کاشت مو اهمیت زیادی دارد. پزشک جراح باید دقیقاً بداند که در ورای پوست منطقه خالی‌ شده از مو چه خبر است. برای این کار در کاشت مو به روش Super FUE از دستگاه اسکن سه‌بعدی استفاده می‌شود. این دستگاه با کسب اطلاعات دقیق تصویری از ناحیه کاشت، کمک بسیاری برای جراح در انجام مراحل بعدی سوپر اف یو ای است. اطلاعات مفیدی که تهیه می‌شود به ‌قرار زیر هستند.

  • منطقه نیاز به کاشت مو چه مقدار است و به چه مقدار تراکم مو برای پر کردن آن نیاز داریم.
  • خط رویش مو دقیقاً چگونه است.
  • می‌توانیم الگوی کاشت مو را ترسیم کنیم.
  • استخراج اطلاعات کامل از منطقه بانک مو
  • آنالیز شرایط پوست در هر دو ناحیه از قبیل مقدار رطوبت، چربی، سطح کشسانی و… .
  • تخمین تعداد فولیکول‌های قابل برداشت شدن
  • تحلیل کیفیت گرافت ها در منطقه بانک مو. در این اطلاعات به‌ دنبال گرافت‌ها با ریشه‌های ماندگار هستیم.
  • کسب اطلاعات از وضعیت خون‌رسانی پوست
  • شناسایی بیماری‌های پوستی
  • و… .

تمام اطلاعات در کنار هم بررسی می‌شوند تا در نهایت، برای آغاز جراحی پیوند مو، خط مشخصی تعیین‌ شده باشد. پزشک با در دست داشتن این اطلاعات کاملا مفید و حرفه‌ای می‌داند که با چه موضع برداشت مو و چه موضع کاشت مواجه است. لذا تصمیمات مؤثرتری اتخاذ خواهد شد.

قبل و بعد کاشت مو به روش Super FUE

ضدعفونی کردن و بی‌حس کردن موضع بانک مو و محل کاشت مو

ضد عفونی کردن اصولی هر دو ناحیه برداشت و کاشت مو از مراحل مقدماتی جراحی است که اهمیت زیادی دارد. با انجام این مرحله تمام میکروب‌ها و آلودگی‌ها در هر دو موضع از بین می‌رود. سپس، نوبت به مرحله بی‌حسی موضعی می‌رسد.

بی‌حسی موضعی برای کاهش درد، چه در هنگام برداشت فولیکول‌ها و چه در هنگام کاشت آنها می‌باشد. روش بی‌حسی در سوپر اف یو ای با روش‌های قدیمی‌تر متفاوت است. در ایده‌های کلاسیک‌تر مانند روش FUE از تزریق بی‌حسی توسط سوزن در ناحیه پوست استفاده می‌شود که روش مطمئنی نیست و گاها باعث آسیب فولیکول‌های مو می‌شود؛ اما در کاشت مو به روش Super FUE از دستگاهی مخصوص برای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

پیشنهاد می شود مقاله کاشت مو به روش FUE مطالعه نمایید

استخراج منفرد فولیکول‌های مو از منطقه بانک مو

هر مویی در منطقه بانک مو مناسب استخراج نیست. در این مرحله به ‌دنبال گرافت ها با ریشه‌های ضخیم و چندتایی هستیم تا از ماندگار بودن آنها در ناحیه کاشت اطمینان داشته ‌باشیم. از قبل با استفاده از اسکن توانسته‌ایم حجم فولیکول‌های ضخیم و قدرتمند را شناسایی کنیم. در روش Super FUE از دستگاه‌های اتوماتیک برای برداشتن این رشته تارهای خوش ریشه استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه برای برداشتن فولیکول‌ها باعث می‌شود تا:

  • قدرت مانور بهتری برای جدا کردن فولیکول‌ها داشته ‌باشیم؛ زیرا دستگاه قابلیت تنظیم زاویه مته سوراخ‌کاری را دارد.
  • می‌توانیم هر فولیکول را با توجه به عمق ریشه و ضخامت آن جدا کنیم؛ چرا که دستگاه قابلیت تنظیم سرعت چرخشی مته را دارد.
  • کمترین مقدار آسیب به فولیکول‌ها وارد می‌شود.
  • مقدار خون‌ریزی بسیار کم است.
  • سرعت استخراج فولیکول‌ها نسبت ‌به روش کلاسیک FUE تا پنج برابر افزایش پیدا می‌کند.
  • احتمال استخراج فولیکول‌های چندرشته‌ای بیشتر است.

ممکن است نسبت ‌به شرایط بهداشتی کار این دستگاه استخراج اتوماتیک فولیکول‌ها حساس باشید. اما لازم است بدانید که قسمت قلم و پانچ دستگاه یکبارمصرف است. بنابراین، پس ‌از هر بار عملیات استخراج باید به ‌طور کامل تعویض شود.

مقاله آیا کاشت مو به روش HRT انتخاب مناسبی است؟ پیشنهاد می شود

ذخیره و بررسی سطح کیفی فولیکول‌های استخراج ‌شده

قطعا از مرحله استخراج تا کاشت هر تار مو، فاصله زمانی وجود دارد. در این فاصله ریشه هر تار مو جایی خارج از پوست قرار گرفته که شرایط ایده‌آلی نیست. در کل، هر چه فاصله زمانی استخراج تا کاشت کمتر باشد، سلامت فولیکول‌ها تضمین‌شده تر است. اما لازم است تا در این فاصله ریشه هر تار مو مورد ارزیابی کیفی قرار بگیرد تا از کاشت فولیکول‌های کاملاً سالم مطمئن باشیم.

لذا در حد فاصل استخراج تا کاشت، هر تار مو را در یک فضای استریل شده با شرایط دمای مناسب نگهداری می‌کنند. این فضا حاوی مواد مغذی فولیکول‌های مو است.

در روش‌های قدیمی‌تر هر تار مو به شکل دستی در مایعی به نام سرم قرار می‌گرفت که احتمال از بین رفتن آنها زیاد بود؛ اما مرحله قرنطینه هر فولیکول در کاشت مو به روش Super FUE کاملاً ماشینی شده ‌است که درصد زنده ماندن رشته تارها را زیاد می‌کند.

کاشت منفرد فولیکول‌ها در ناحیه خالی از مو

در کاشت مو به روش Super FUE برای هر دو مرحله استخراج تا کاشت فولیکول‌ها از دستگاه‌های دقیق با ظرافت‌کاری بالایی استفاده می‌شود. برای مرحله کاشت دستگاهی با عنوان ایمپلنتر طراحی شده ‌است. این دستگاه هر رشته فولیکول را در نهایت ظرافت همراه با ایجاد سوراخی ظریف متناسب با ضخامت مو در موضع کاشت می‌کارد. دقت بالای دستگاه باعث می‌شود تا حداکثر تراکم را با ایجاد خط طبیعی رویش داشته‌ باشیم.

دستگاه در مقدمات مرحله کاشت به وسیله تیغه‌هایی ظریف، سری شکاف‌هایی منظم در یک ‌جهت و با عمق مناسب در پوست ایجاد می‌کند. این دستگاه قادر است تا عمق شکاف‌های کاشت مو را براساس فضای مؤثر ریشه در فولیکول‌های استخراج ‌شده تنظیم نماید.

مزایای کار با دستگاه ایمپلنتر در حفظ زاویه خواب طبیعی فولیکول‌های مو، توانایی رسیدن به تراکم حداکثری و همچنین، ممانعت از آسیب دیدن مو در حین مراحل کاشت می‌باشد.

برای آشنایی با کاشت مو به روش SUT این مقاله را از دست ندهید

مزایای کاشت مو به روش Super FUE

به ‌طور قطع، ایده کاشت مو به روش سوپر اف یو ای از مدرن‌ترین ایده‌ها در جراحی پیوند مو است که ضریب اثربخشی بالا با کمترین عوارض را دارد. این ایده اگر چه نوپا است؛ اما قابلیت استفاده از دستگاه‌ها با عملکرد ظریف و دقیق، مقدار اثربخشی آن را دوچندان کرده‌ است. برخی مزایای روش پیوند مو با تکنیک Super FUE به ‌قرار زیر هستند:

  • مرحله بی‌حسی به وسیله دستگاه‌هایی خاص با عملکرد دقیق صورت می‌گیرد. این بی‌حسی بدون استفاده از سوزن و تزریق داروهای حساسیت‌زا می‌باشد.
  • در این روش هیچ‌گونه جای زخم، خون‌ریزی و ایجاد درد بر جای نمی‌گذارد. در انتهای عمل جراحی پیوند مو با این روش خبری از جای بخیه و دردسرهای دوره نقاهت آن نیست.
  • مقدار تراکم موی به ‌دست ‌آمده از روش Super FUE در حدود چهار الی پنج برابر بالاتر از تراکم مو در روش‌های قدیمی مانند کاشت مو با روش FUE می‌باشد.
  • با استفاده از کاشت مو به روش Super FUE می‌توانیم خط رویش موی بسیار طبیعی بیافرینیم. موها با حالت خواب خودشان کاشته می‌شوند که در نهایت، ظاهری یکدست و کاملاً طبیعی پیدا می‌کنند.
  • مدت‌ زمان رسیدن به حداکثر تراکم و اثربخشی نهایی این روش چیزی در حدود 6 الی 9 ماه است. این مقدار خیلی کمتر از دوره ترمیم مو 12 ماهه در ایده‌های کلاسیک‌تر می‌باشد.
  • با استفاده از Super FUE امکان برداشتن مو از هر ناحیه بدن وجود دارد.
  • پانچ و قلم دستگاه برداشت و کاشت مو یکبارمصرف است که باعث انتقال بیماری‌های پوستی نمی‌شود.
  • استفاده از لیزر تراپی در منطقه کاشت باعث می‌شود تا التهابات پس‌ از جراحی به‌ سرعت ترمیم شوند.
  • جراحی Super FUE روش غیرتهاجمی است که عوارض کم و دوره نقاهتی کوتاه دارد.
  • با این روش، توانایی پیوند مو برای بخش‌های مختلف مانند ابرو، ریش و سبیل را نیز داریم.
کاشت مو به روش Super FUE

آیا می دانید بهترین دارو تقویتی بعد از کاشت مو چیست؟

معایب روش Super FUE

بدون تردید، کاشت مو به روش Super FUE از بهترین ایده‌های مدرن در جراحی پیوند مو است. مزایای قابل‌توجه این روش آنچنان است که بخواهیم از کنار معایب نه‌چندان مهم آن چشم‌پوشی کنیم؛ اما به هر صورت، پیوند مو به روش Super FUE یک سبک کاشت مو تمام‌عیار است که باعث تغییراتی در بدن می‌شود. لذا لازم است تا دید عینی از معایب این روش نیز داشته باشید.

  • برای آنکه دستگاه‌های برداشت و کاشت مو به ‌خوبی کار کنند، نیاز به تراشیدن سر داریم. کوتاه شدن مو گاها موردپسند بعضی از افراد متقاضی قرار نمی‌گیرد.
  • برخی از افراد به روش بی‌حسی با استفاده از دستگاه Super FUE حساسیت نشان می‌دهند.
  • مقداری تورم، بی‌حسی و کبودی پوست در هر دو ناحیه برداشت و کاشت مو وجود دارد. البته مقدار این عوارض بسیار کم و دوره نقاهت آنها نیز کوتاه است.
  • موارد نادری از ایجاد عفونت در پیوند موی سوپر اف یو ای گزارش شده ‌است.

توصیه‌های پزشکی قبل‌ از عمل کاشت مو به روش Super FUE

  • لازم است تا پزشک جراح از هر دارویی که مصرف می‌کنید، خصوصا مکمل‌های دارویی و یا گیاهان دارویی اطلاع داشته باشد.
  • در صورت وجود حساسیت به برخی داروها خصوصاً آنتی‌بیوتیک‌ها لازم است تا مراتب را با پزشک جراح در میان بگذارید.
  • باید برای مدت‌زمان حداقل ده روز قبل از جراحی Super FUE از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین خودداری کنید.
  • شب قبل‌ از آغاز جراحی، موهای هر دو ناحیه استخراج و کاشت را به ‌خوبی بشویید. از نرم‌کننده و یا هر نوع ژل استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد ‌از پیوند مو به روش Super FUE

  • لازم است تا تمامی داروهای تجویزشده توسط پزشک جراح اعم از مسکن‌ها و یا آنتی‌بیوتیک‌ها را دقیقاً طبق دستور پزشک در مدت‌زمانی کافی و کاملاً منظم مصرف کنید.
  • در جلسات معاینه پس ‌از جراحی پیوند مو حاضر باشید. پزشک معالج در این جلسات کیفیت رشد موهای پیوند خورده را بررسی می‌کند و در صورت نیاز دستورات جدید و یا داروهای جدید تجویز خواهد کرد.
  • برای مدتی از انجام فعالیت‌های سنگین کاری و یا ورزشی خودداری کنید. برای آغاز به چنین فعالیت‌هایی حتما با پزشک جراح در ارتباط باشید.
  • از مواد شوینده که مورد تأیید پزشک است، برای شست‌وشوی موی پیوند خورده استفاده کنید.

دوره نقاهت کاشت مو به روش Super FUE کوتاه است. اگر در این دوره مراقب باشید و سری دستورات پزشک را دقیقاً اجرا کنید، قطعا مسیر کوتاه‌تری برای بازسازی موهای پیوند خورده و از سر گیری زندگی را طی می‌کنید.

آشنایی با یکی از جدیدترین روش های کاشت مو Micro FIT

روش Super FUE مناسب چه کسانی است؟

انتخاب روش مناسب پیوند مو از مهم‌ترین نکات برای اثربخشی حداکثری است. لزوماً هر روش جراحی پیوند مو مناسب هر کسی با هر نوع ریزش مو نیست. انتخاب روش توسط پزشک صورت می‌گیرد. اگر چه کاشت مو به روش Super FUE از ایده‌های نوین با توانایی پیاده‌سازی در هر نوع ترمیم مو است؛ اما در کل، می‌توان اصلی‌ترین کاندیدای اجرای این روش را از میان افراد زیر جدا نمود.

  • افرادی که دچار عارضه آلوپسی آندروژنی هستند.
  • افرادی که به ‌علت ایجاد سوختگی دچار ریزش مو شده‌اند.
  • افرادی که ریزش موی آنها در اثر اصابت ضربه تشدید شده ‌است.
  • افراد با ریزش مو به ‌علت شیمی‌درمانی
  • افرادی که به ‌خاطر وجود بیماری‌های پوستی دچار ریزش مو هستند.
  • افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند از روش‌های برش نواری پوست برای پیوند مو استفاده کنند.

مدت ‌زمان نقاهت روش Super FUE چه مقدار است؟

دوره نقاهت کوتاه، از مزایای قابل‌ توجه در اجرای کاشت مو به روش Super FUE می‌باشد. این روش، ‌مانند تمام ایده‌های پیوند مو دوره نقاهتی را سپری می‌کند. به هر صورت هر دو موضع بانک مو و محل کاشت مو پس‌ از پایان جراحی دچار التهاب هستند؛ اما از آنجا که در این روش، هیچ‌گونه تیغ جراحی برای برش پوست صورت نگرفته و جای زخمی نیز وجود ندارد، پروسه نقاهت آن کوتاه‌مدت است.

اگر توصیه‌های پزشک معالج را به ‌درستی انجام داده باشید، می‌توانید دو هفته پس ‌از جراحی، زندگی نرمالی مانند شرایط خواب عادی و یا دوش گرفتن را تجربه کنید. لکن برای انجام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش کردن به زمان نیاز دارید. برای تماشای نتیجه جراحی که به رشد طبیعی موها با فرم زیبایی ختم خواهد شد، به مدت‌ زمان 6 الی 9 ماه نیاز دارید.

رشد مو ها بعد از 6 ماه

برای ارتباط با مشاوران کلینیک دکتر نجف بیگی ویک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

تفاوت کاشت مو به روش Super FUE و SUT در چیست؟

روش‌های Super FUE و SUT در ماهیت اجرا شبیه هم هستند. هر دو روش از ایده‌های توسعه‌یافته روش‌های غیر جراحی بر مبنای ایده‌های پیوند مو براساس تکنیک FIT می‌باشند. در این تکنیک بدون نیاز به ایجاد برش در پوست و جدا کردن نواری باریک از بانک مو، تمام فولیکول‌های مو به شکل منفرد استخراج می‌شوند.

روش‌های کلاسیک بدون جراحی تماماً به وسیله دست انجام می‌گیرند که عملیاتی سخت و خسته‌کننده و گاهاً با اثربخشی کم است؛ اما روش‌های Super FUE و SUT ایده‌های نوینی از اجرای پیوند مو بدون جراحی هستند.

تفاوت کاشت مو به روش Super FUE و SUT در تکنیک استخراج تا کاشت فولیکول‌های مو است. در روش SUT از دستگاه ویژه‌ای با نام SAFER برای مکش موها استفاده می‌شود؛ اما تکنیک استخراج در Super FUE مبتنی بر جداسازی فولیکول‌ها توسط دستگاه ایمپلنتر و به شکل مته و پانچ سوراخ کننده است.

کاشت مو به روش SUPER FUE ایده نوینی از ورود تکنولوژی در جراحی زیبایی است. رسیدن به تار موهای متراکم که همگی سالم باشند همواره از چالش‌های جدی جراحی کاشت مو است؛ زیرا با روش‌های دستی نمی‌توانیم سلامت تمام فولیکول‌های مو استخراج شده را تضمین کنیم. سوپر اف یو ای نقطه عطف پیوند مو برای رسیدن به تراکم حداکثری با کیفیت مناسب موهای کاشته شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشید شیرینکار
فرشید شیرینکار
1 سال قبل

سلام
در مورد هزینه کاشت راهنمایی بفرمایید

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  فرشید شیرینکار
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطفا برای اطلاع از هزینه کاشت با شماره 02126744972 تماس بگیرید .

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر