برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126744972 شماره تماس شعبه الهیه: 02126355298
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. کاشت مو به روش DHI، اتفاق بزرگ بعدی در کلینیک های کاشت مو

کاشت مو به روش DHI، اتفاق بزرگ بعدی در کلینیک های کاشت مو

دکتر آرش نجف بیگی

مو یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی انسان است. گواه این موضوع تبلیغات بیشمار برای کاشت مو، نگهداری از مو و تقویت مویی است که در گوشه و کنار می‌توانید ببینید. شاید به جرات بتوان گفت امروزه به دلایلی همچون عوامل ژنتیکی، شرایط آب‌وهوایی، همچنین عواملی همچون استرس و تغذیه، بسیاری از افراد جامعه دچار ریزش مو شده‌اند. براساس شدت و ضعف ریزش مو، ممکن است بیماران برای جلوگیری از ریزش مو انواع روش‌ها را امتحان کنند.

برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین رویش مجدد مو، روش‌های متعددی وجود دارد. معمولا در اوایل ریزش مو زیباجویان به سراغ انواع مدل‌های شامپو ایرانی و خارجی می‌روند. همچنین سعی می‎‌کنند تا با مصرف مکمل‌های غذایی ریزش مو را کنترل کنند. در شرایطی که ریزش مو سبب تنک شدن موها شده است، از محلول‌های محرک رشد مو و از بین‌برنده‌ی قارچ استفاده می‌کنند. در آخرین مرحله و به عنوان راهکار پایانی، زیباجویان به کلینیک‌های تخصصی کاشت مو مراجعه می‌کنند.

کاشت مو سال‌هاست که در کشور ما در کلینیک‌های متعددی انجام می‌گیرد. در طول سالیان گذشته، تعداد کلینیک‌ها و همچنین روش‌هایی که کاشت مو را انجام می‌دهند مدام افزایش پیدا کرده است. بدون شک هر زیباجویی دوست دارد که صرفا با یک مرحله انجام کاشت مو، بهترین نتیجه را از عمل زیبایی خود داشته باشد. به همین سبب به دنبال بهترین روش کاشت مو هستند. اگرچه برای تعیین بهترین روش کاشت مو و بهترین پزشک کاشت مو به عوامل متعددی باید توجه کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم که اطلاعات کاملی پیرامون کاشت مو به روش DHI در اختیار شما قرار داده و همچنین مزایا و معایب دی اچ آی را با هم بررسی کنیم.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

پس تا پایان همراه ما باشید!

کاشت مو به روش دی اچ آی

DHI مخفف عبارت Direct Hair Transplant، به معنای کاشت موی مستقیم است. این روش کاشت مو را باید جزو نوین‌ترین روش‌های کاشت مو دانست. کاشت مو به روش DHI در واقع شاخه‌ای از کاشت مو به روش FUE است.

همانطور که می‌دانید کاشت مو به روش FUE، یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت در بین زیباجویان است. در این روش، فولیکول‌های مو به صورت جداگانه و تک به تک از محل بانک مو برداشته می‌شوند. سپس این فولیکول‌ها پس از آماده‌سازی، در شیارهایی که در محل کاشت مو ایجاد شده قرار خواهند گرفت. به طور خلاصه می‌توان گفت که در کاشت مو به روش DHI، مرحله واسط یا همان مرحله آماده‌سازی روش FUE حذف شده است. برای کاشت مو به روش دی اچ آی، همزمان با برداشت فولیکول‌های مناسب کاشت از محل بانک مو، حفره‌هایی نیز در محل دریافت‌کننده ایجاد شده و موها مستقیما وارد این حفره‌ها می‌شوند.

DHI مخفف عبارت Direct Hair Transplant، به معنای کاشت موی مستقیم است.

آیا میدانید بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

مراحل کاشت مو به روش DHI

همانطور که گفتیم روش DHI، روشی نوین در کاشت مو می‌باشد. هر زیباجویی که مایل به کاشت مو با استفاده از روش  دی اچ آی است، باید مراحل زیر را طی کند:

1. جلسه مشاوره اولیه با پزشک فوق تخصص زیبایی

در ابتدا برای کاشت مو باید پزشکی متخصص و متبحر را بیابید. برای این کار لازم است تا با بررسی وب‌سایت، صفحه اینستاگرامی و کانال‌ها و گروه‌های متعلق به پزشک در فضای مجازی، نمونه‌ کارهای موفق و کاشت‌های مشابه با شرایط خود را ببینید. همچنین باید افتخارات، همایش‌ها و کنفرانس‌هایی که پزشک در آن‌ها شرکت کرده را بررسی کنید. علاوه بر این، برای اطمینان از تبحر پزشک نیاز است تا نظرات دیگر زیباجویانی که به پزشک مد نظر شما مراجعه کرده‌اند را مطالعه کنید. همچنین، در زمان حضور در مطب پزشک جهت مشاوره اولیه، حتما با دیگر زیباجویان صحبت کنید.

اکیدا توصیه می‌کنیم برای کاشت مو به روش DHI و یا هر روش دیگر، حتما به پزشک فوق تخصص زیبایی مراجعه کنید؛ چرا که زیبایی شما بسیار مهم بوده و نباید به هر کلینیکی اعتماد کنید. پزشک فوق تخصص زیبایی سال‌های زیادی از عمر خود را صرف کسب دانش و تجربه در زمینه جراحی‌های زیبایی کرده است.

پس از انتخاب پزشک و در جلسه مشاوره اولیه، انتظارات خود را از نتیجه جراحی برای پزشک شرح دهید. همچنین، نیاز است تا تمامی موارد در رابطه با سلامتی خود، اعم از بیماری‌های که پشت سر گذاشته‌اید و داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک خود بگویید. پزشک پس از شنیدن صحبت‌های شما، به طور کامل بانک موی شما را بررسی کرده و میزان موفقیت جراحی کاشت مو به روش DHI را برایتان شرح خواهد داد. همچنین، زمان عمل کاشت مو نیز تعیین خواهد شد. همچنین، ممکن است پزشک در کنار کاشت مو، به شما پیشنهاد کند که برای دستیابی به نتایج بهتر، از گزینه‌های دیگر همچون ترمیم مو به روش میکرو سیلندر نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است در این جلسه مشاوره، پزشک به این نتیجه برسد کاشت مو به روش دی اچ آی برای شما مناسب نیست و روش‌های دیگر کاشت را به شما پیشنهاد بدهند.

2. مراحل مقدماتی کاشت مو به روش DHI

در روز کاشت مو، ابتدا پوست سر شما با استفاده از سرنگ‌های بسیار ظریف به طور کامل بی‌حس می‌شود. بی‌حس کردن اصولی سبب می‌شود بیمار هیچ‌گونه دردی را در طول جراحی حس نکند. همچنین، پزشک و تیم خبره کاشت مو، تمامی پوست سر را ضدعفونی کرده و برای کاشت دی اچ آی آماده می‌کنند. این کار برای جلوگیری و یا به حداقل رساندن عفونت‌های پس از جراحی کاشت مو الزامی است.

3. برداشت و کاشت فولیکول‌های مو

برای کاشت مو به روش DHI، برداشت گرافت‌های مو با استفاده از میکروپانچ‌های مخصوص و با حساسیت و ظرافت بسیار بالا انجام می‌گیرد. جهت حفظ سلامتی و کیفیت گرافت‌های برداشته شده، آن‌ها را درون محلولی غنی از مواد مورد نیاز مو نگه می‌دارند. متخصصان زیبایی جهت کاشت گرافت‌های مو به روش دی اچ آی، از قلم مخصوصی به نام قلم چوی (Choi Pin) استفاده می‌کنند.

در طول فرآیند برداشت و کاشت، فولیکول‌ها با استفاده از میکروپانچ‌های مخصوص برداشت شده و به منطقه کاشت انتقال داده‌ می‌شوند. پس از آن‌که با قلم چویی حفره‌هایی لازم در محل گیرنده فولیکول ایجاد شد، با فشرده شدن پیستون انتهایی دستگاه، گرافت‌ها در محل جدید خود قرار می‌گیرند.

مراحل کاشت مو به روش DHI

برای آگاهی بیشتر از ویژگیهای بهترین کلینیک و پزشک کاشت مو این مقاله را بخوانید.

قبل از کاشت مو به روش DHI چه آزمایشاتی انجام می‌شود؟

پزشک جهت اطمینان از سلامتی زیباجو و نیز حصول بهترین نتیجه، آزمایشاتی را برای بیمار تجویز می‌کند. انجام این آزمایشات در بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌های معتبر به شما این آسودگی خاطر را می‌دهد که تمامی شرایط لازم جهت کاشت مو به روش DHI را دارید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که این آزمایشات را زیباجو باید انجام دهد، بررسی علل ریزش مو است. همانطور که گفتیم عوامل متعددی همچون فاکتورهای ژنتیکی، تغذیه، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی نگهداری مو در بدن، استرس، ناهنجاری‌های هورمونی و… همگی ممکن است سبب ریزش مو در زیباجو شود.

پزشک باید مطمئن شود که تمامی عوامل ریزش مو، خصوصا عوامل هورمونی، پیش از عمل جراحی کاشت مو به روش DHI رفع شده‌اند؛ چرا که تداوم مشکلات می‌تواند سبب ریزش مو حتی پس از کاشت شود. همچون دیگر جراحی‌ها، آزمایشات هپاتیت و ایدز نیز از زیباجو به عمل می‌آید که تمامی تیم کاشت مو خیالی آسوده داشته باشند.

همچنین، وضعیت انعقاد خود بیمار به طور کامل باید بررسی شود؛ چرا که عدم توانایی انعقاد خون بیمار در طول جراحی کاشت مو، می‌تواند شرایط دشواری را بوجود بیاورد. در صورت هر گونه موردی، پزشک ممکن است کاشت مو را برای مدت کوتاهی به تعویق بیندازد تا عامل نگران کننده برطرف شود.

عدم توانایی انعقاد خون بیمار در طول جراحی کاشت مو، می‌تواند شرایط دشواری را بوجود بیاورد.

آزمایشات قبل از کاشت مو به روش DHI

آیا میدانید بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو چیست؟

پیش از کاشت مو باید چکار کنیم؟

پزشک دستوراتی را جهت رسیدن به بهترین نتیجه برای بیمار تجویز می‌کند. رعایت متفاوت این دستورالعمل پزشک توسط بیماران مختلف، سبب می‌شود تا نتیجه کاشت مو دو بیمار با شرایط یکسان متفاوت شود.

پیش از هر چیزی، پزشک مصرف دخانیات را 2 تا 3 هفته پیش از جراحی ممنوع اعلام می‌کند. همچنین، مصرف داروهایی همچون آسپرین که از انعقاد خون جلوگیری می‌کنند نیز به دستور پزشک ممنوع است. نیاز است تا پزشک را از تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید مطلع کرده و مطابق با دستور پزشک، داروها را جایگزین کرده و یا با دستور جدید مصرف کنید. همچنین نیاز است تا هرگونه حساسیت خود به داروهای آنتی بیوتیک اعم از سفالکسین، آزیترومایسین و پنی‌سیلین را به اطلاع تیم پزشکی خود برسانید.

همچنین، نیاز است تا موها با شامپو مناسب شب پیش از عمل کاشت مو به روش DHI، کاملا شسته شوند. نیازی به تراشیدن مو نیست. روز جراحی تیم پزشکی کاشت مو پس از بررسی نهایی، موهای شما را می‌تراشند.

توصیه می‌کنیم شب پیش از عمل یک وعده غذایی سبک و کم چربی میل کنید و کاملا استراحت کنید تا انرژی لازم را برای روز کاشت داشته باشید.

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که به شما کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از جراحی کاشت موی خود به روش DHI داشته باشید، مراقبت مناسب پس از عمل جراحی است. هر چقدر که در انتخاب پزشک متخصص و کاردان، همچنین کلینیک مجهز دقت کرده باشید، اما در مراقبت از موهای تازه کاشته شده کوتاهی کنید، بدون شک نتیجه دلخواه شما به دست نخواهد آمد. ما مهم‌ترین مواردی را که باید به عنوان زیباجویی که کاشت مو انجام داده رعایت کنید را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • حتما از پروتکل مشخص پزشک برای شست‌وشوی پوست سر استفاده کنید. ممکن است تا 10 روز پزشک، شما را از شستن پوست سر منع کند. پس از این تاریخ هم حتما با استفاده از شامپوی تجویزشده پزشک، شست‌وشو را انجام دهید.
  • آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، جهت جلوگیری از بروز هر گونه عفونت هستند. تلاش خود را بکار ببرید تا در زمان تعیین شده آنتی‌بیوتیک‌های خود را مصرف کنید.
  • به مدت 2 تا 3 ماه، بسته به نظر پزشک معالج، باید از مصرف دخانیات شامل سیگار، قلیان و همچنین، مشروبات الکلی پرهیز کنید. استعمال این دسته از مواد سبب انقباض عروق خونی و همچنین اختلال در خون‌رسانی به محل کاشت مو و زخم‌های بانک مو می‌شود. به همین سبب، ترمیم زخم‌ها دیرتر صورت گرفته و نیز نتیجه کاشت به مراتب ضعیف‌تر خواهد بود.
  • این روش کاشت از نوع کم‌تهاجمی بوده و زیباجو می‌تواند پس از کاشت، زندگی روزمره خود را از سر بگیرد. اما از بلند کردن اشیا سنگین و نیز خم شدن طولانی مدت باید به شدت پرهیز کند. گزارش شده که برخی از زیباجویان با بلند کردن اشیا سنگین دچار بی‌حسی در پوست سر شده‌اند.
  • برای انجام فعالیت ورزشی عجول نباشید! انجام هر گونه فعالیت ورزشی سنگین برای زیباجو به مدت 2 تا 4 هفته، بسته به نظر پزشک و شرایط زیباجو، کاملا ممنوع است. توجه داشته باشید فعالیت سنگین ورزشی می‌تواند آسیب جدی به فولیکول‌های تازه کاشته‌شده شما وارد کند.
  • پس از عمل کاشت مو به روش DHI، پزشک زمان‌های مشخصی را جهت ویزیت مجدد برای شما تعیین می‌کند. این موضوع به پزشک این امکان را می‌دهد تا در مراحل مختلف، وضعیت رشد مو‌های شما را سنجیده و در صورت نیاز نسخه‌های جدیدی برایتان صادر کند.
  • از آن‌جا که محل کاشت فولیکول‌ها در 5 روز ابتدایی پس از کاشت مو باید مرطوب نگه داشته شود، حتما برای این کار از اسپری مرطوب کننده استفاده کنید.
  • قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب نیز ممکن است آسیب جدی به فولیکول‌های شما وارد کند. به همین سبب بهتر است از این کار اجتناب کنید. اگر شرایط محل زندگی شما ایجاب می‌کند که در معرض تابش خورشید باشید، حتما از کلاه‌های آزاد استفاده کنید.

برای ارتباط با مشاوران کلینیک دکتر نجف بیگی ویک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

مزایای کاشت مو به روش DHI

اصلی‌ترین مزیت کاشت مو به روش دی اچ آی، افزایش کیفیت کاشت مو است؛ چرا که گرافت‌های برداشته شده در این روش، به طور مستقیم به محل کاشت منتقل می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود تا امکان آسیب دیدن فولیکول در بازه زمانی برداشت و کاشت از بین برود. خوب است بدانید در روش DHI، بیش از 95 درصد گرافت‌های برداشته شده سالم می‌مانند.

علاوه بر این، DHI روشی کم تهاجی‌تر بوده و با کمترین عوارض ممکن، دوران نقاهت کوتاهی را برای زیباجو به همراه خواهد داشت. همچنین امکان انتقال عفونت در این روش نیز بسیار کمتر از سایر روش‌های کاشت مو است. استفاده از قلم چوی نیز به پزشک امکان ایجاد حفره‌هایی دقیق‌تر مطابق با خواب مو می‌دهد که نتیجه نهایی را بسیار طبیعی‌تر می‌کند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید بیش از 95 درصد زیباجویانی که از این روش برای کاشت مو بهره برده‌اند، سرعت رشد موی بیشتری را تجربه کرده‌اند.

در صورتیکه بنا به دلایلی همچون ضعیف بودن بانک مو و یا نازک بودن جنس موهایتان، به تراکم صد در صد نرسیدید، بنا به تشخیص پزشک می‌توانید از ترمیم مو به روش میکرو سیلندر نیز بهره‌مند شوید. میکرو سیلندر همان اسکالپ سر است. با استفاده از این تکنیک، پزشک مقدار مشخصی جوهر مخصوص را با روش‌های میکروپیگمنتیشن و یا تکنیک رول، در لایه زیرین پوست تزریق کرده و به صورت میکروسکوپی دانه‌های رنگی را ایجاد می‌کند. این دانه‌ها سبب می‌شود که قسمت‌های کم‌پشت موهای شما با تراکم بیشتر دیده‌ شوند.

برای آشنایی با بهترین زمان رنگ کردن موها پس از کاشت مو این مقاله را از دست ندهید

معایب کاشت مو به روش DHI

همچون دیگر جراحی‌های سبک و سنگین رایج دنیا، کاشت مو DHI نیز خالی از معایب نیست. آشنایی با معایب این روش به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته و نسبت به نتیجه کاشت واقع‌بین‌ باشید.

زمان کاشت مو به این روش نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است؛ چرا که فولیکول‌های استخراج شده مستقیما به محل کاشت منتقل می‌شوند و این کار زمان و دقت بسیار زیادی را به نسبت دیگر روش‌های کاشت می‌طلبد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای زیباجویان متقاضی کاشت مو، موضوع هزینه کاشت مو به روش DHI است. از آن‎‌جا که برای روش DHI از ابزارهای دقیق‌تر و پیچیده‌تری برای کاشت استفاده می‌شود، بنابراین هزینه‌های بیشتری به همراه خواهد داشت.

همچون دیگر روش‌های کاشت مو، امکان بروز حساسیت‌های آلرژیک به مواد بی‌حس کننده در روش DHI نیز دور از انتظار نیست. همچنین، ممکن است عوارضی همچون تورم، کبودی، خارش و بی‌حسی پس از کاشت مو پیش بیاید. غالب این عوارض پس از مدت کوتاهی پس از کاشت از بین خواهند رفت.

برای مطالعه بیشتر خواندن کاشت مو به روش HRT را پیشنهاد میکنیم.

هزینه کاشت مو به روش DHI

عوامل متعددی در تعیین هزینه‌های کاشت مو تاثیر دارند. در این بین، برای روش کاشت DHI با توجه به فاکتورهای زیر قیمت تعیین می‌شود:

  • یکی از تعیین‌کننده‌ترین فاکتورها برای هزینه کاشت به این روش، سطح طاسی زیباجو و بانک موی اوست. به بیان دیگر، اگر سطح طاسی زیباجو بیشتر باشد، بالطبع هزینه بیشتری را باید بپردازد. همچنین اگر زیباجو خواهان کاشت با تراکم بالا باشد، از آن‌جا که مستلزم برداشت بیشتر از بانک مو است، فلذا هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.
  • کلینیک محل کاشت مو DHI نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشت است. برخی کلینیک‌ها امکانات رفاهی و درمانی بیشتری را برای زیباجویان فراهم می‌کنند و در قبال آن هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند. همچنین برخی کلینیک‌ها از تجهیزات به روزتری برخوردار هستند و همین موضوع سبب افزایش هزینه کاشت مو DHI می‌شود.
  • بسته به حجم طاسی زیباجو، ممکن است 3 تا 5 نفر درگیر کاشت مو باشند. هر چه تعداد افراد تیم پزشکی بیشتر باشد، هزینه بیشتری را برای زیباجو به همراه دارد.
  • آخرین و اصلی‌ترین فاکتور تعیین کننده هزینه کاشت مو، پزشک متخصص زیبایی است که عمل جراحی کاشت مو شما را انجام می‌دهد. ظرافت و هنری که پزشک متخصص زیبایی باید داشت باشد، صرفا از طریق‌ سال‌ها تحصیل و کسب تجربه به دست می‌آید. هر چه پزشک شما متبحرتر و شناخته‌شده‌تر باشد، قاعدتا هزینه بیشتری را باید بپردازید. البیته این پرداخت هزینه به معنای نتیجه بهتر نیز هست.

کلام آخر

کاشت مو به روش DHI یکی از نوین‌‌ترین روش‌های کاشت مو در دنیاست. در حال حاضر شما می‌توانید در کلینیک‌های فوق تخصصی داخل کشور نسبت به کاشت مو DHI اقدام کنید. خوب است بدانید صرف هزینه و زمان بیشتر در این کاشت، سبب می‌شود تا کاشتی طبیعی‌تر و متراکم به دست آورید. توصیه می‌کنیم زیبایی چهره خود را به پزشکی کارآزموده و با تجربه، همچنین کلینیکی با بروزترین امکانات حال حاضر دنیا، بسپارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر