برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. آشنایی جامع با مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه (ماموپلاستی)

آشنایی جامع با مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه (ماموپلاستی)

دکتر آرش نجف بیگی

یکی از جراحی‌هایی که امروزه در کشور ما طرفداران زیادی دارد و بین افراد رایج شده، جراحی ماموپلاستی است. بانوان، بسیار به ظاهر اندام خود اهمیت می‌دهند و برای آن‌ها مهم است که ظاهری زیبا و بی‌نقص داشته باشند. جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه، برای افرادی که از بزرگ بودن بیش از حد سینه‌های خود رنج می‌برند، نوعی جراحی پرطرفدار محسوب می‌شود.

در برخی افراد مشاهده می‌شود که به دلیل احساس وجود عیب و نقص در اندام خود، از جمع دوری می‌کنند و هنگام راه رفتن، با قوز کردن و حالت خمیده، سعی بر این دارد که بزرگ بودن سینه های خود را بپوشاند که این حالت به مرور زمان، فرد را دچار مشکل اسکلتی می‌کند.

در این جراحی علاوه بر کوچک کردن پستان، در صورت وجود افتادگی و یا عدم تقارن در پستان‌ها و نوک سینه، این مورد نیز اصلاح می‌گردد. مسئله قابل اهمیت این است که پس از عمل جراحی باید مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه را به درستی انجام دهید. در ادامه با راهنمای مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه همراه ما باشید.

بزرگ بودن پستان چه عوارضی برای فرد در پی دارد؟

  • بزرگ بودن پستان و وزن زیاد آن سبب ایجاد افتادگی سینه‌ها می‌گردد که این امر به مرور زمان بروز فشار و درد در ناحیه‌ی کمر، گردن و شانه را ایجاد می‌کند.
  • در ناحیه‌ی زیر سینه، احتمال ایجاد ناراحتی پوستی و عرق سوز شدن وجود دارد.
  • به دلیل وزن زیاد سینه‌ها، فرد نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی محدود می‌شود.
  • بزرگ بودن پستان‌ها ظاهر نامناسبی برای فرد ایجاد می‌کند که این موضوع ممکن است اعتماد به نفس فرد را مختل کند و از حضور در جمع‌های فامیل و دوستان خودداری کند.
  • یکی از مسائلی که می‌تواند برای بانوان بسیار آزاردهنده باشد، این است که به دلیل ایراد در اندام خود، نتوانند لباس‌های مورد علاقه‌ی خود را بپوشند. به همین دلیل، بانوانی که از سینه‌های خیلی بزرگ رنج می‌برند، با انجام جراحی ماموپلاستی سعی بر این دارند که ظاهر اندام خود را متناسب سازند تا از هر نوع ایراد و نقصی پوشانده باشد.

مقاله انواع فرو رفتگی نوک سینه و روشهای تشخیص و درمان آن را از دست ندهید.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی چگونه باید انجام شود؟

بعد از انجام جراحی ماموپلاستی، در صورتی که حال فرد مساعد باشد و عوارضی را تجربه نکرده باشد، می‌تواند به منزل بازگردد. قبل از بازگشت، پزشک متخصص مراقبت‌هایی که فرد باید پس از جراحی انجام دهد را در اختیار او قرار می‌دهد.

دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی کوچک کردن سینه‌ها تأثیر مستقیمی بر نتیجه‌ی جراحی می‌گذارد. به همین دلیل، رعایت کامل نکاتی که پزشک بیان می‌کند و انجام مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه سبب می‌شود که  روند بهبودی با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین، خطرات و عوارض عمل ماموپلاستی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو  بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه پیشنهاد می کند که مراقبت های بعد از عمل را به درستی انجام دهید.

مقاله لیفت سینه  و مراقبت های بعد از آن را از دست ندهید.

به صورت کلی مراقبت های بعد از ماموپلاستی چگونه است؟

  • در صورت بروز هر گونه مشکل از قبیل قرمزی، لرز، خونریزی غیرطبیعی حتما به پزشک مراجعه شود.
  • در تاریخ‌های مشخص شده، بیمار برای انجام معاینات و بررسی‌های لازم نزد پزشک می‌رود تا روند بهبودی او مورد بررسی قرار گیرد.
  • در هفته‌ی اول، بیمار برای انجام معاینات و بررسی‌های لازم نزد پزشک می‌رود تا روند بهبودی او مورد بررسی قرار گیرد.
  • ممکن است به دلیل طی شدن روند بهبودی، فرد در منطقه‌ی مورد نظر خارش و خشکی احساس کند. این نشانه‌ای از ترمیم زخم‌های حاصل از جراحی است و یک امر طبیعی است.
  • فرد باید این نکته را رعایت کند که برای جلوگیری از تورم بیشتر در محل جراحی، میزان سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهد.
  • بیمار پس از عمل جراحی ماموپلاستی، روزانه باید میزان نوشیدن آب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. نوشیدن آب و مایعات فراوان در دوره‌ی نقاهت، میزان هیدراته شدن بدن را بالا برده و در بهبود شرایط بیمار بسیار موثر است. همچنین، خوردن مایعات، سرعت گردش خون را افزایش داده و سبب می‌شود که مواد اضافی زودتر از بدن بیمار دفع شود که این امر موجب کاهش تورم می‌گردد.
  • بیمار برای جلوگیری از بروز عفونت در محل زخم، باید آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده توسط پزشک را به صورت منظم مصرف کند. همچنین، در صورت بروز درد، می‌تواند تحت نظر پزشک از مسکن استفاده کند.
  • استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی یکی از مهمترین مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه است که بسیار حائز اهمیت است. در چهار هفته‌ی اول پس از عمل، باید به صورت مداوم و بیست و چهار ساعته از سوتین طبی استفاده شود.
  • توصیه می‌شود که در دوره‌ی انجام مراقبت های بعد از ماموپلاستی از دستمال و حوله‌ی تمیز، تیشرت و بلوز راحت که فشاری به بافت‌های سینه وارد نکند و پمادها و کرم‌های مخصوص که توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود، استفاده گردد.

مطالعه مقاله پروتز سینه را پیشنهاد می کنیم.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی در هفته‌ی اول

  • بعد از انجام جراحی ماموپلاستی، یک بانداژ پلاستیکی و یا سوتین مخصوص روی پانسمان و گاز گذاشته می‌شود. حتما باید پس از جراحی، تا چند روز، یک نفر در منزل به فرد بیمار کمک کند؛ زیرا در هفته‌ی اول، درد فرد خیلی زیاد است و گاهی ممکن است حتی قادر به بالا آوردن دست‌های خود نیز نباشد. به همین دلیل شخصی که با او احساس نزدیکی و راحتی می‌کند، باید در منزل برای استحمام و انجام کارهای او حضور داشته باشد.
  • لوله‌هایی که برای خارج کردن ترشحات توسط پزشک در بدن شخص گذاشته می‌شود، چند روز پس جراحی از بدن او خارج می‌شود؛ اما فرد بعد از برداشتن لوله‌ها، تا چند هفته باید سوتین مخصوص بپوشد تا از تورم سینه‌ها جلوگیری کرده و به فرم آن‌ها کمک کند. همچنین، استفاده از سوتین مخصوص، سبب می‌شود که بافت سینه‌ها تناسب بهتری پیدا کنند.
  • فرد در هفته‌ی اول پس از جراحی، روزانه به طور مرتب باید محل زخم را ضدعفونی کرده و به طور مداوم پانسمان را عوض کند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  • از روز سوم پس از جراحی، استحمام برای فرد مانعی ندارد.
  • بیمار بعد از گذشت چند روز از جراحی ماموپلاستی و کاهش درد ناشی از جراحی، می‌تواند پیاده‌روی آرام و سبک را آغاز کند. پیاده‌روی سرعت گردش خون را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود درد و تورم ناشی از عمل کاهش یابد.
  • یکی از مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه این است که باید از کمپرس یخ و سپس، گرم استفاده شود، زیرا به درمان کبودی و تورم بیمار کمک می‌کند؛ اما باید به این نکته توجه داشت که سینه‌های بیمار تا مدتی پس از جراحی، بی‌حس می‌باشد؛ به همین دلیل، نباید در استفاده از کمپرس یخ و گرم زیاده روی کرد؛ زیرا ممکن است سبب آسیب به سینه‌ها شود.

مطالعه مقاله کوچک کردن سینه مردان را در سایت دکتر آرش نجف بیگی پیشنهاد می کنیم.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی در هفته‌ی دوم

  • در هفته‌ی دوم پس از جراحی ماموپلاستی، فرد به پزشک مراجعه می‌کند و بخیه‌های بیمار، کشیده می‌شود. امروزه، بیشتر بخیه‌هایی که در جراحی زده می‌شود، قابل جذب می‌باشد و نیازی به کشیدن ندارد.
  • در این هفته، همچنان کبودی و تورم در سینه‌های فرد مشاهده می‌شود، اما سینه‌ها، کمی نسبت به هفته‌ی اول لطیف‌تر می‌شوند.

مقاله کوچک کردن نوک سینه را پیشنهاد می کنیم.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی در هفته‌ی سوم

دوره‌ی نقاهت برای افراد مختلف، متفاوت است و سرعت بهبودی و ترمیم زخم‌های حاصل از عمل جراحی، به میزان توانایی بدن آن‌ها بستگی دارد. عموما، بعد از گذشت دو هفته از انجام جراحی، فرد با رعایت مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی در هفته‌ی سوم می‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد و به محل کار خود بازگردد؛ اما در برخی افراد مشاهده می‌شود که برای بازگشت به زندگی روزمره، به یک ماه زمان نیاز دارند.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

بعد از عمل ماموپلاستی یا جراحی سینه، چیزی که بیشتر از همه به آن نیاز دارید استراحت و یک خواب راحت است. هرچند همین خوابیدن ساده نیز بعد از جراحی می تواند سخت باشد زیرا نه تنها درد و تورم احتمالی بعد از عمل ممکن است شما را برنجاند و می تواند به اندازه کافی ناراحت کننده باشد تا از خواب با کیفیت جلوگیری کند؛بلکه طرز خوابیدن هم باید اصلاح شود تا دچار آسیب ها و عوارض بعد از عمل ماموپلاستی نشوید. به همین دلیل هم در ادامه، ما چند مورد از بهترین نکاتی را که می دانیم برای بهتر خوابیدن بعد از کوچک کردن سینه یا به اصطلاح طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی، به اشتراک می گذاریم:

با تکیه گاه شروع کنید

فرقی نمی ‌کند که سینه ‌هایتان را بزرگ‌ کرده یا کوچک کرده باشید، در هر صورت بعد از جراحی سینه و به خصوص ماموپلاستی باید با داشتن یک تکیه گاه برای بالاتنه‌تان بخوابید. این موضوع به کاهش تجمع مایع و تورم در اطراف محل جراحی کمک می کند و با توجه به اینکه این عوارض جانبی می تواند در دو هفته اول بهبودی رخ دهد؛ بنابراین حداقل تا دو هفته باید از یک تکیه گاه برای قسمت کمر و سینه تان هنگام خوابیدن استفاده کنید. 

خوابیدن در حالت دراز کشیده علاوه بر کمک به تورم، این است که می تواند به تحرک کمک کند. بیرون آمدن از رختخواب به مقداری قدرت بالاتنه نیاز دارد و در دوران نقاهت عمل ماموپلاستی، استفاده از عضلات بازو و قفسه سینه به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود. بنابراین عمود خوابیدن می ‌تواند تضمین کند که برای بلند شدن از رختخواب نیازی به دست یا کشیدن دست‌ های خود ندارید. اغلب بیماران در صندلی ‌های تکیه‌گاه دار می ‌خوابند یا از بالش‌ های مخصوص استفاده می‌ کنند تا مطمئن شوند که در وضعیت مناسب قرار دارند. اگر تکیه گاه ندارید، چند بالش به تخت خود اضافه کنید تا در حالت درازکش قرار بگیرید. 

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت فواید زیادی دارد، از جمله کاهش احتمال چروک شدن زودرس صورت! اما در مورد عمل ماموپلاستی نیز، جراحان خوابیدن به پشت را توصیه می کنند زیرا از فشار بیش از حد به شکم و سینه جلوگیری می کند. فشار می تواند ناراحتی و احساس درد را در بیمار افزایش دهد. بنابراین رعایت این نکته به عنوان طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی صحیح، خود یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی محسوب می شود. 

مهم است که بعد از جراحی سینه مدتی به پشت بخوابید. برای کاهش تورم، بالاتنه شما باید رو به بالا باشد، به خصوص در هنگام خواب. این موضوع به کاهش تجمع مایعات کمک می ‌کند، گردش خون را افزایش می دهد، و همچنین سینه‌ ها را در وضعیت طبیعی تری نگه می ‌دارد.

اگر به طور طبیعی شکم دارید یا به پهلو می خوابید، توصیه می کنیم قبل از انجام عمل جراحی، تمرین خوابیدن به پشت را آغاز کنید. این کار خوابیدن در این حالت را در مواقع ضروری آسان تر می کند. برای جلوگیری از غلت خوردن، می توانید زیر هر یک از بازو های خود یک بالش قرار دهید و از این طریق مطمئن شوید بدنتان هنگام خواب به چپ و راست حرکت نمی کند.

هنگام خواب لباس های فشرده بپوشید

لباس ‌های فشرده‌کننده مثل گن یا سینه بند محکم و کشی بعد از عمل سینه استفاده می‌ شوند، زیرا به کاهش تورم کمک می ‌کنند. فشار ملایم یک لباس حمایتی مانند سوتین جراحی نیز تنش بر روی برش ها را کاهش می دهد و بافت سینه را از اختلالات غیرضروری که می تواند باعث درد شود، حفظ می کند. 

خواب با کیفیت داشته باشید

یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی استراحت کامل و با کیفیت است، هرچند تغییر در عادات خواب ممکن است دشوار باشد. برای آسان‌تر کردن این کار، ما بیماران را تشویق می ‌کنیم از عادت ‌هایی که می‌ توانند به خواب رفتن و خواب ماندن را سخت کنند، اجتناب کنند. بازدارنده‌ های رایج خواب عبارتند از الکل، شکر، کافئین و تماشای تلویزیون قبل از خواب. به علاوه برخی می گویند غذا خوردن چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب می تواند باعث خواب ناآرام شود، بنابراین اگر هوس یک خوراکی شبانه دارید، چای گیاهی اسطوخودوس یا یک لیوان کوچک شیر گرم را در نظر بگیرید.

مقاله آیا لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان امکان پذیر است؟  را پیشنهاد می کنیم.

در مراقبت های بعد از ماموپلاستی باید از انجام چه کارهایی خودداری کرد؟

  • الکل، ریسک خونریزی را پس از عمل جراحی ماموپلاستی تشدید می‌کند. به همین دلیل تا زمانی که فرد از داروهای مسکن استفاده می‌کند، باید از مصرف الکل خودداری کند تا خونریزی بیمار تشدید نشود.
  • افرادی که جراحی ماموپلاستی انجام می‌دهند، باید از استراحت مطلق بعد از عمل خودداری کنند؛ زیرا عدم فعالیت بدن، احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد و این امر تورم و کبودی را تشدید می‌کند.
  • در کنار رعایت مراقبت های بعد از این عمل، افراد باید مصرف غذاهای چرب، پرنمک و پرادویه را در رژیم غذایی تا حد ممکن کاهش دهند. وجود نمک سبب حفظ آب در بدن می‌شود که باعث تجمع بیشتر مواد دفعی، شده و میزان تورم را بدتر می‌کند. همچنین، خوردن غذاهای چرب ممکن است در روند بهبودی اختلال ایجاد کند. بیمار بهتر است که مصرف امگا3 و ویتامین‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجاند تا در کاهش میزان تورم اثرگذار باشد.
  • از خوردن داروهای ضد انعقاد خون خودداری شود؛ زیرا احتمال خونریزی را در افراد افزایش می‌دهد.
  • استعمال دخانیات روند بهبودی را کند کرده و دوره‌ی نقاهت بیمار را طولانی می‌کند. به همین دلیل، فرد باید مدتی قبل و بعد از جراحی، از مصرف دخانیات اجتناب کند. همچنین، کشیدن سیگار، احتمال بروز عوارض را در قسمت نوک سینه، بافت سینه‌ها و هاله قهوه‌ای رنگ اطراف آن افزایش می‌دهد.
  • تا حدود دو ماه بعد از جراحی ماموپلاستی، باید از انجام فعالیت‌های سنگین جلوگیری کنید. انجام فعالیت‌های سنگین، تحرک بیش از حد و بلند کردن بار و وزنه‌ی سنگین سبب می‌شود که به بافت سینه‌ها فشار وارد شود و در روند بهبودی فرد اختلال ایجاد کند. علاوه بر این نکته، انجام فعالیت‌هایی که قبلا توسط پزشک برای فرد منع شده است، احتمال بروز خطرات و عوارض ناشی از جراحی ماموپلاستی را برای بیمار افزایش می‌دهد.
  • بیمار تا مدتی پس از جراحی ماموپلاستی باید از رانندگی کردن خودداری کند.
  • از انجام فعالیت‌هایی که سبب حرکت زیاد عضلات بازو و قفسه سینه می‌شود، اجتناب کنید.
  • از مصرف هر گونه دارو به صورت خودسرانه خودداری فرمایید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای انجام جراحی ماموپلاستی هستند؟

  • افرادی که از سلامتی کامل جسمی و روحی برخوردار باشند و بتوانند با در نظر گرفتن معایب و مزایای عمل جراحی، انتخابی عاقلانه داشته باشند.
  • بانوانی که به دلیل وزن زیاد سینه‌های خود، از انجام فعالیت‌‎های ورزشی معذور هستند.
  • اشخاصی که سایز سینه‌هایشان برابر نیست و سینه‌های آن‌ها تقارن ندارد و این موضوع سبب نارضایتی او از اندامش می‌گردد.
  • بانوانی که دوره‌ی بارداری و شیردهی را سپری کرده‌اند و همین امر، موجب افتادگی و افزایش سایز سینه‌های آن‌ها شده است.
  • بانوانی که سایز سینه‌های آن‌ها نسبت به سایز معمول بسیار بزرگ‌تر است و این بزرگ بودن سبب اختلال در زندگی روزمره آن‌ها می‌شود.
  • اشخاصی که داشتن سینه‌های خیلی بزرگ، سبب اختلال در اعتماد به نفس آن‌ها شده و همین امر سبب می‌شود که نسبت به حضور در جمع ممانعت ورزند.

در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر آرش نجف بیگی داشته باشید.

کلینیک جردن : ۰۲۱۸۶۰۸۱۸۷۵کلینیک سعادت : ۰۲۱۲۶۷۴۰۰۶۴

عمل جراحی ماموپلاستی چه عوارضی را برای فرد به همراه دارد؟

  • احتمال از دست دادن احساس در اطراف سینه‌ها در شخص
  • وجود عدم تقارن در چند ماه اولیه پس از انجام جراحی
  • خونریزی غیرطبیعی در قسمت مورد نظر
  • احتمال لخته شدن خون در رگ ها
  • ایجاد واکنش آلرژیک در روند عمل جراحی
  • ماندن طولانی مدت جای بخیه عمل ماموپلاستی روی بدن بیمار

هر نوع عمل جراحی خطرات و عوارضی را برای فرد به همراه دارد اما با انتخاب یک پزشک متخصص و حاذق و انجام با دقت مراقبتهاي بعد از عمل كوچك كردن سينه، می‌توان میزان این عوارض را به حداقل رساند.

برخی از نکاتی که در انتخاب بهترين دكتر جراحي كوچك كردن سينه می‌توان به آنها اشاره کرد:

  • داشتن مهارت و تخصص کافی در انجام جراحی زیبایی
  • صحبت با بیمارانی که قبلا نزد پزشک مورد نظر جراحی زیبایی انجام داده‎اند و اطلاع از میزان رضایت آن‌ها
  • مطالعه مقالات مرتبط موجود در سایت‌های معتبر و اطلاع از نظرات سایر افراد در ارتباط با میزان مهارت و تجربه‌ی پزشک
  • مشورت با پزشک مورد نظر و دریافت مشاوره‌ی کامل در رابطه با عوارض و نتایج جراحی ماموپلاستی

جمع بندی

داشتن سینه های بسیار بزرگ می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی، جسمی و روانی برای بانوان شود. برای برخی باعث درد مزمن گردن و شانه و همچنین سردرد می شود و برای برخی دیگر، سینه های بسیار بزرگ ممکن است منجر به وضعیت نامناسب اندام و کمردرد مداوم شود. برخی از زنان ممکن است از شرکت در ورزش یا فعالیت های بدنی خودداری کنند زیرا این موضوع برایشان ناراحت کننده است. از طرف دیگر برای برخی از زنان، این موضوع ممکن است به چالش ‌های سلامت روانی مانند افسردگی، اضطراب یا اعتماد به نفس پایین منجر شود. اما لازم به ذکر است که تمام این مزایا و فواید را هنگامی می توان انتظار داشت که بیمار مراقبت های بعد از ماموپلاستی را به دقت انجام دهد.

در این بین جراحی کوچک کردن سینه یا همان عمل ماموپلاستی ممکن است یک گزینه مناسب برای این دست بانوان باشد. این جراحی سینه اندازه و وزن سینه ها را کاهش می دهد و در نتیجه درد و سایر علائم ناشی از بزرگی و سنگینی سینه ها را تسکین می دهد. نتایج این تکنیک جراحی معمولاً عالی است و زنان راحتی بیشتر، تصویر بدنی بهتر و کیفیت زندگی بهتری را به دست می آورند. نکته قابل توجه این است که این عمل را هم ترمیمی و هم زیبایی می ‌دانند. زیرا علائم کمردرد، گردن، شانه و بثورات زیر سینه را کاهش داده، در حالی که سینه‌ ها را خوش فرم‌تر می‌کند و از نظر زیبایی در مکان ایده‌آل ‌تری قرار می دهد. در این مطلب تمام آنچه را که از مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی باید بدانید را گفتیم؛ از مراقبت های لازم برای کاهش تورم ناحیه سینه گرفته تا طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی. اگر شما هم تجربه با نظری در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر بیماران به اشتراک بگذارید.

برای مطالعه بیشتر درباره مراقبت های بعد از کوچک کردن سینه این مقاله لاتین را بخوانید.

مهمترین مراقبت‌ها بعد از عمل کوچک کردن سینه چیست؟

به مدت 6 هفته پس از جراحی، حتی در هنگام خواب، از یک سینه بند نرم مانند چیزی که پرستار به شما داده یا جراح تجویز کرده است، استفاده کنید. هنگام دوش گرفتن می‌توانید سوتین خود را بردارید. تا زمانی که جای بخیه و برش‌های شما در حال بهبود است، از سوتینی که دارای سیم زیرین است استفاده نکنید. همچنین برای کمک به مدیریت درد پس از جراحی، نسخه‌ای برای داروی مسکن دریافت خواهید کرد.

سریعترین راه برای بهبودی پس از عمل کوچک کردن سینه چیست؟

  • در موقعیت های مناسب دراز بکشید تا به سینه‌ها فشار وارد نشود.
  • نوع مناسب سوتین را به درستی بپوشید که روی جای زخم فشاری نباشد.
  • مدیریت درد و ناراحتی را با کمک داروهای مسکن داشته باشید.
  • برای جلوگیری از عفونت محل جراحی، حتما آنتی بیوتیک‌های تجویز شده را مصرف کنید.
  • غذاهای طبیعی، ساده و فراوری نشده بخورید و آب فراوان بنوشید.
  • محل برش و بخیه را تمیز و ضد عفونی نگه دارید.
  • فعالیت بدنی را تا چند ماه به حداقل برسانید. تنها پیاده روی سبک روزی نیم ساعت تا یک ساعت داشته باشید.
  • با جراح خود در ارتباط باشید و به معاینات دوره‌ای بروید.

بعد از عمل کوچک کردن سینه، چه مدت به استراحت نیاز دارید؟

اکثر بیماران پس از یک هفته می‌توانند فعالیت های روزمره خود را به تنهایی انجام دهند و دو هفته پس از جراحی فعالیت‌های سبک بدنی را از سر بگیرند. معمولا یک هفته مرخصی از سر کار برای شما کافی خواهد بود. بهبودی کامل پس از کوچک کردن سینه معمولاً حدود 8 تا 12 هفته طول می‌کشد.

سینه‌ها بعد از عمل کوچک کردن سینه، چه مدت متورم می‌مانند؟

در حالی که بیشتر فرایند بهبودی عمل کوچک کردن سینه، در چهار تا شش هفته اول اتفاق می‌افتد، به خاطر داشته باشید که تورم باقیمانده می تواند حدود سه تا چهار ماه ادامه داشته باشد. البته برای رفع کامل ورم و رسیدن به فرم نهایی سینه ممکن است تا 6 ماه نیز زمان نیاز داشته باشید اما معمولا بعد از 3 ماه، نتیجه مناسبی از عمل کوچک کردن سینه را شاهد خواهید بود.

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

20 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماریا
ماریا
2 سال قبل

سلام جناب دکتر .آیا بعد از عمل ماموپلاستی سینه ها مجدد افتاده میشود با مثل زمان عمل زیبا و بدون افتادگی قرار می کیرد

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ماریا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
اگر جراحی توسط فوق تخصص متبهر و با تجربه انجام پذیرد هرگز سینه ها دچار افتادگی نخواهد شد

سارا جعفری
سارا جعفری
2 سال قبل

سلام من دانشجو هستم بخوام عمل ماموپلاستی انجام بدم
تا چند مدت نمیتونم دانشگاه برم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  سارا جعفری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
عمل ماموپلاستی حدود یک هفته دوره نقاهت دارد

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من وزنم بالای ۱۰۰ هست و میخوام بعد از ماموپلاسی لاغر کنم ۱۵ کیلو . سینه ای من به دلیل سنگینی زیاد افتاده شدن و گردن درد دارم . میوتونم الان عمل کنم یا بگزارم بعد از عمل . یا اگر من ورزش کنم مشکلی پیش نمیاد ؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام بزرگوار
شما میتوانید برای مشاوره کامل و پاسخ دهی کامل به سوالاتتان با شماره های کلینیک تماس بگیرید . سعادت اباد 02126740064- جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام هزینه عمل کلا چند تمام میشود

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام و احترام . دوست عزیز برای اطلاع کامل از هزینه ها لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرید .سعادت اباد 02126740064- جردن02186084326

هانی
هانی
2 سال قبل

سلام بنظر شما از چه سنی میشه عمل کوچک کردن سینه را انجام داد؟ من 19 سالمه و میخام عمل کوچک کردن سینه و لیفت سینه رو انجام بدم.

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  هانی
2 سال قبل

سلام برای مشاوره کامل همکاران لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرید . سعادت اباد 02126740064- جردن 02186084326

مژگانن
مژگانن
3 سال قبل

سلام اقای دکتر من متاهلم ولی بچه ندارم میخام قبل عروسیم ماموپلاستی کنم میخاستم بدونم بعدا برای بارداری و شیردهی مشکلی پیش نمییاد؟ چند وقت بعد از ماموپلاستی میشه به بچه شیر داد؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  مژگانن
3 سال قبل

با سلام
اگر در آینده می خواهید باردار شوید بهتر است جراحی ماموپلاستی را به بعد از شیردهی موکول کنید.
چون بعد از بارداری و شیردهی فرم سینه مجدد تغییر می کند.

شقایق
شقایق
3 سال قبل

سلام من میخام ماموپلاستی انجام بدم میشه بگین بعد عمل تا چند روز باید بستری بود؟ چه ازمایشهایی برای قبل عمل لازمه انجام بدیم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شقایق
3 سال قبل

با سلام
معمولا جراحی ماموپلاستی نیاز به شب بستری ندارد.
با توجه به سن و سابقه بیماری فرد آزمایشات لازم قبل از جراحی متفاوت می باشد.

یلدا
یلدا
3 سال قبل

سلام ایا ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستي طبیعیه؟ می توینم جای برش و زخم هارو ماساژ بدیم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  یلدا
3 سال قبل

با سلام
بله معمولا 3 ماه زمان می برد تا ورم سینه از بین برود. بهتر است تا زمانی که بخیه ها کامل خوش نخورده محل برش را ماساژ ندهید.

ستاره قطبی
ستاره قطبی
3 سال قبل

سلام اقا دکتر توی دوران نقاهت بعد از عمل كوچك كردن سينه اگه حموم بریم ممکنه جای زخم عفونت کنه؟ بعد چند وقت میتونیم حموم کنیم؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  ستاره قطبی
3 سال قبل

با سلام
خیر، استحمام 48 ساعت بعد از جراحی باید انجام شود و حداقل روزی یکبار بهتر است دوش گرفته شود.

نازنین رقی
نازنین رقی
3 سال قبل

سلام بعد از عمل کوچیک کردن سینه تا چند وقت باید از سینه بند مخصوص استفاده کرد؟ مرسی

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  نازنین رقی
3 سال قبل

با سلام
معمولا تا 3 ماه بعد از جراحی باید از سوتین های مخصوص استفاده شود.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر