برای مشاوره رایگان کلیک کنید
شماره تماس شعبه جردن: 02191009402 شماره تماس شعبه سعادت آباد: 02126740054 شماره تماس شعبه الهیه: 09128434116
  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. رفع چین و چروک پیشانی

رفع چین و چروک پیشانی

دکتر آرش نجف بیگی

رفع چین و چروک پیشانی

رفع چین و چروک پیشانی در کسانی که سن‌شان بالا رفته یا دچار پیری پوست پیشانی شده‌اند، قابل انجام است. با افزایش سن و مشخص شدن نشانه‌های آن در صورت، معمولا چروک و افتادگی در پوست رخ می‌دهد که با انواع روش‌های لیفت صورت قابل برداشتن هستند.

برای لیفت یا بالا کشیدن پوست پیشانی، نخست باید با یک جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی مشورت کنید تا مشخص شود آیا شما گزینه مناسبی برای این کار هستید یا خیر؟ ممکن است روش‌های جوان‌سازی صورت دیگری به شما توصیه شود و یا همزمان چند روش مختلف به شما پیشنهاد شود تا بهترین نتیجه را از جوان‌سازی صورت خود بگیرید.

لیفت پیشانی که معمولا همزمان با آن بالا بردن ابروها نیز انجام می‌شود، در شاد و جوان شدن چهره بسیار موثر است. این روش با ایجاد برش‌هایی در پوست صورت و حرکت دادن پوست و لایه‌های زیرین آن انجام می‌شود. در این مقاله تکنیک‌های انجام لیفت پیشانی معرفی شده‌اند.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

خلاصه مقاله

رفع چروک پیشانی

رفع چین و چروک پیشانی

بالا رفتن سن، معمولا نشانه‌های خود را در چهره افراد نشان می‌دهد. با پیر شدن پوست، بافت‌های چربی زیر آن مصرف می‌شود، کلاژن‌سازی پوست کاهش می‌یابد، پوست خاصیت الاستیک و کشسانی خود را از دست می‌دهد و با وجود گرانش زمین، رفته رفته پوست صورت و پیشانی به سمت پایین حرکت می‌کند. این عارضه به شکل چین و چروک‌هایی در پوست دیده می‌شود.

علاوه بر این، قرارگیری مداوم زیر نور آفتاب و استفاده بیش از اندازه از ماهیچه‌های پیشانی نیز در پیری و شل شدن پوست پیشانی موثر است. به این شکل، خطوط اخم، پیشانی و اطراف ابروها دچار چین و چروک می‌شود و حتی ممکن است ابروها روی چشم‌ها بیفتد و حالت پیرتری به چهره بدهد. در تمام این موارد می‌توان با کمک روش‌هایی، چین و چروک پیشانی را از بین برد و حتی همزمان ابروها را نیز بالا کشید.

برای رفع چین و چروک پیشانی، روش‌های مختلف جراحی و غیر جراحی وجود دارد که بسته به شرایط و خواست شما و البته معاینه و تشخیص جراح زیبایی، قابل انجام هستند. معمولا روش‌های غیر جراحی مانند تزریق ژل و بوتاکس نتایج کوتاه مدتی دارند و چین و چروک‌های عمیق را نمی‌توانند رفع کنند؛ ولی روش‌های جراحی مانند لیفت پیشانی، تغییرات بیشتری در چهره ایجاد می‌کنند و ماندگارتر هستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی لیفت صورت می‌توانید مقاله‌ی بهترین جراح لیفت صورت را مطالعه فرمایید.

لیفت پیشانی برای رفع چین و چروک

آیا تا به حال جلوی آینه برای رفع چین و چروک پیشانی و میان ابروهای خود، پوست پیشانی و شقیقه خود را بالا کشیده‌اید؟ اگر این کار را کرده باشید، تاثیر بسیار زیاد بالا کشیدن پوست بر رفع چین و چروک پیشانی را دیده‌اید. این کار در جوان شدن چهره بسیار موثر است و حتی ممکن است 10 تا 15 سال شما را جوان‌تر نشان دهد.

لیفت پیشانی به معنی بالا کشیدن پیشانی است. در این روش، با انجام یک عمل جراحی ساده، پوست پیشانی به همراه بافت و ماهیچه‌های زیر آن بالا کشیده می‌شود. به این ترتیب چین و چروک‌های پیشانی رفع می‌شود. حتی می‌توان همزمان ابروها را نیز بالا کشید و چهره جوان‌تر و جذاب‌تری به دست آورد.

گاهی برخی افراد برای عمل پلک بالا و بزرگ‌تر کردن چشم‌ها به جراح زیبایی مراجعه می‌کنند اما پس از معاینه مشخص می‌شود که مشکل اصلی این افراد در افتادگی پوست پیشانی و پایین آمدن ابرو است. این افراد اگر جراحی پلک بالا انجام دهند، نه تنها مشکل‌شان حل نمی‌شود بلکه با انجام بلفاروپلاستی، فاصله ابرو و چشم نیز کاهش می‌یابد و مشکل‌شان تشدید می‌شود.

به همین دلیل پیش از اینکه برای انجام هرگونه جراحی زیبایی صورت مانند رفع چین و چروک پیشانی و یا لیفت ابرو اقدام کنید، بهتر است با یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مشورت نمایید. در یک جلسه مشاوره و معاینه مشخص خواهد شد که کدام روش جراحی برای جوان‌سازی چهره شما مناسب است و کدام تکنیک جراحی کارکرد بهتری برای شما خواهد داشت.

به طور کلی معمولا کسانی برای انجام عمل لیفت پیشانی مناسب خواهند بود که:

  • خطوط عمیقی در پیشانی داشته باشند
  • ابروهایی شل و افتاده داشته باشند که چهره آن‌ها را اخمو، ناراحت و خسته نشان دهد
  • بین ابروها خطوط اخم ایجاد شده باشد که چهره را پیر و عبوس نشان دهد

در چنین شرایطی معمولا می‌توان با انجام یکی از تکنیک‌های لیفت پیشانی، این چین و چروک‌ها را از بین برد و چهره را جوان و شاداب کرد. عمل لیفت پیشانی با چند تکنیک مختلف انجام می‌شود که هر کدام مزایای خودش را دارد.

نمونه قبل و بعد از رفع چین و چروک پیشانی

دلایل ایجاد چین و چروک در صورت

پیش از آن‌که به روش‌های رفع چروک پیشانی و دیگر قسمت‌های صورت بپردازیم، لازم است دلایل به وجود آمدن چروک‌ها را با هم بررسی کنیم. همانطور که گفتیم، عواملی همچون گرانش زمین و سن زیباجویان در ایجاد چروک در صورت بسیار تاثیرگذار است. در کنار این، عوامل دیگری نیز هستند که می‌توانند سبب ایجاد چین و چروک در پوست شوند.

مصرف دخانیات یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز چین و چروک در صورت است؛ چرا که استفاده از این مواد سبب تسریع در فرآیند سالخوردگی پوست می‌شود. پزشکان اصلی‌ترین دلیل تاثیر مصرف دخانیات بر سلامت پوست را، ایجاد اختلال در جریان خون‌رسانی به پوست می‌دانند.

در کنار این تکرار حالت مشخصی در صورت نیز سبب ایجاد چین و چروک می‌شود. برای مثال حالاتی همچون اخم و یا لبخند، شیارهایی را زیر پوست ایجاد می‌کند. پس از مرور زمان و کم شدن خاصیت ارتجاعی پوست در آن نواحی، چین و چروک‌هایی روی پوست بوجود می‌آید. برای نمونه فردی که عادت به قهقه دارد، خطوط چین و چروک گرد دور دهان و صاف کنار چشم برای او دور از انتظار نیست.

عدم استفاده از محصولات مراقبت پوستی نیز می‌تواند بر روند ایجاد چین و چروک تاثیر داشته باشد.

راه‌های پیشگیری از چین و چروک

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است پیش از آن‌که به مرحله رفع چروک پیشانی ‌و صورت بیفتید، به دنبال راه‌های جلوگیری از ایجاد آن باشید. با توجه به زندگی شهرنشینی و آلودگی هوا، توصیه می‌کنیم در پایان روز حتما صورت خود را با شوینده مناسب پوست خود بشویید.

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که نه تنها برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، بلکه برای رفع چروک پیشانی و صورت می‌توانید انجام دهید، جلوگیری از رسیدن اشعه ماورابنفش به پوست است. توصیه می‌کنیم در روزهایی که با تابش شدید آفتاب همراه است، لباس مناسب به تن کرده و از کلاه آفتابی استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب نیز به شما در کاهش اثرات تابش خورشید کمک خواهد کرد. استفاده منظم از مرطوب کننده‌ها نیز که از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند، سبب می‌شود تا روند ایجاد چین و چروک در پوست به تعویق بیفتد.

ترک دخانیات نیز به حفظ سلامت پوست شما و جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک شایانی می‌کند. در کنار رسیدگی به پوست خود، از رژیم غذایی سالم نیز غافل نشوید. نوشیدن 8 لیوان آب روزانه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شما برای حفظ سلامت پوستتان باید باشد. همچنین، خوردن میوه و سبزیجات نیز می‌تواند به جلوگیری از چین و چروک پوست کمک کند.

راه‌های پیشگیری از چین و چروک

روش‌های عمل لیفت پیشانی

برای بالا کشیدن پوست پیشانی و همچنین بالا بردن ابرو روش‌ها و تکنیک‌های قدیمی و جدیدی وجود دارد که در ادامه سه نمونه از بهترین روش‌ها معرفی می‌شوند. به طور کلی در هر سه روش، تلاش می‌شود تا پوست پیشانی به همراه بافت‌های زیر آن از جای خود حرکت کند و بالاتر کشیده شود. به این ترتیب، چروک پیشانی رفع خواهد شد.

لیفت کرونال پیشانی

در این روش یک برش سرتاسری در بالای پیشانی ایجاد می‌شود. به این ترتیب که از بالای یک گوش شروع می‌شود، در مرز رویش مو و پیشانی این برش ادامه پیدا می‌کند و به بالای پیشانی می‌رسد و سپس به سمت بالای گوش دیگر می‎رود. البته این برش را در کسانی که پیشانی بلندی دارند، این برش را می‌توان در بالای پوست پیشانی و قبل از خط رویش مو ایجاد کرد و یا می‌توان برش را بعد از مرز رویش و در بین موها زد.

در هر صورت، وقتی پوست پیشانی برش خورد، جراح می‌تواند کل پوست پیشانی را بالا بکشد. در این روش می‌توان تمام بخش‌های مختلف پیشانی، عضلات و همچنین ابروها را به مقدار مورد نیاز بالا کشید. سپس پوست اضافه نیز برش می‌خورد و محل برش بخیه زده می‌شود. در کسانی که پیشانی بلندی دارند و یا چین و چروک عمیق پیشانی همره با افتادگی شدید ابرو دارند، لیفت کرونال پیشانی بسیار موثر است.

معمولا ماندگاری این روش بسیار بالا است و در صورت مراقبت مناسب از پوست، تا ده‌ها سال نتایج آن باقی می‌ماند. در لیفت پیشانی معمولا از تکنیک SMAS (Superficial Musculoaponeurotic System) برای کشیدن لایه‌های میانی پوست و MACS (Minimal Access Cranial Suspension) برای کشیدن لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌شود. این دو تکنیک ماندگاری لیفت را افزایش می‌دهد درحالی که در گذشته تنها لایه‌های سطحی پوست کشیده می‌شد و پس از چند سال پوست به حالت اول برمی‌گشت.

انواع لیفت برای از بیم بردن چین و چروک پیشانی

لیفت اندوسکوپیک پیشانی

لیفت اندوسکوپی پیشانی به معنی بالا کشیدن پوست با کمک اندوسکوپ است. اندوسکوپ وسیله‌ای است که به زیر پوست هدایت می‌شود و با کمک دوربین و چراغی که در نوک آن قرار دارد، جراح می‌تواند بافت‌های زیر پوست را ببیند. در لیفت اندوسکوپیک پوست، درست مانند روش کرونال، جراح سعی می‌کند تا لایه‌های میانی و عمیق پوست را از استخوان پیشانی جدا کند و بالا بکشد.

لیفت اندوسکوپیک چند ویژگی مهم دارد. نخست اینکه نیازی نیست تمام پوست پیشانی از یک گوش تا گوش دیگر برش بخورد. تنها چند شکاف باریک در بالای پیشانی و در میان موها کافی است تا جراح بتواند اندوسکوپ را به زیر پوست هدایت کند. عدم برش‌های زیاد و طولانی در پوست به بهبود هرچه سریع‌تر کمک می‌کند و دوران نقاهت پس از عمل، کوتاه‌تر خواهد بود. همچنین خط برش و جای بخیه‌ها به خوبی از بین می‌رود و جای عملی باقی نخواهد ماند.

یکی دیگر از ویژگی‌های لیفت اندوسکوپیک، کمتر تهاجمی بودن این جراحی و آسیب کمتر به بافت‌های پیشانی است. جراح با کمک دوربین و ابزارهای اندوسکوپ می‌تواند به خوبی بافت‌ها، عروق و اعصاب زیر پوست را ببیند و با کمترین میزان آسیب، پوست را بالا بکشد. همچنین با کمک برش و جدا کردن پوست، ماهیچه و بافت‌های اضافی، لیفت پیشانی و ابرو را به خوبی انجام دهد.

لیفت پیشانی با اندوتاین

اندوتاین، یک وسیله نواری و باریک است که زیر پوست پیشانی کار گذاشته می‌شود. دندانه و شاخک‌های ریزی که روی نوارهای اندوتاین قرار دارد، به درون بافت زیر پوست فرو می‌رود. با کمک کشیدن اندوتاین به سمت بالا، می‌توان پوست پیشانی و ابرو را بالا کشید.

نوارهای اندوتاین که ظاهری پلاستیکی دارد، دقیقا از جنس مواد بی‌خطر بخیه‌های جذبی است. درواقع از یک ماده گیاهی اندوتاین تهیه می‌شود و پس از شش ماه، جذب بافت‌های بدن می‌شود و از بین می‌رود. در روزها یا هفته‌های نخست شما می‌توانید وجود اندوتاین و خارهای ان را زیر پوست خود احساس کنید و شاید این قضیه حس بدی به شما بدهد. اما رفته رفته اندوتاین جذب بدن می‌شود و همزمان پوستی که بالا کشیده شده، به استخوان زیر خود می‌چسبد و دوباره جوش می‌خورد.

روش اندوتاین از روش‌های جراحی لیفت پیشانی آسان‌تر است و معمولا لیفت با این روش نتایج خوب و همگنی را ایجاد می‌کند. با این حال ماندگاری این روش بین 8 تا 12 سال خواهد بود و معمولا به کسانی توصیه می‌شود که چین و چروک عمیقی در پیشانی خود ندارند.

لیفت پری تریشیال (Pre trichial) ابرو و پیشانی

لیفت پری تریشیال برای بالا کشیدن ابروی بیمارانی با خط موی پر و چین و چروک کم عمیق در ناحیه پیشانی بسیار مناسب است. در این روش جراحی با ایجاد برش‌هایی در ناحیه خط رویش موهای پیشانی و برداشتن بخشی بیضی شکل از بافت، پوست پیشانی لیفت شده و در نتیجه، چین و چروک‌های کم عمق از بین می‌روند و همچنین باعث بالا آمدن ابروها و رفع افتادگی آن‌ها می‌شود.

لیفت گیجگاه یا لیفت اسکار کوتاه

لیفت گیجگاه یا لیفت اسکار کوتاه روشی جراحی برای بالا کشیدن انتهای ابروها و نواحی دور چشم می‌باشد. این جراحی برای افرادی که دچار افتادگی در انتهای ابروها شده و ظاهر نامطلوبی برایشان ایجاد کرده است توصیه می‌شود.

لیفت گیجگاه برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که نیاز به جراحی کامل ابرو نداشته و تنها بالا کشیدن انتهای ابرو برایشان لازم است.
  • کسانی که در انتهای دو چشم دارای چین و چروک و افتادگی هستند.
  • کسانی که به دلیل بالا رفتن سن و یا عوامل ژنتیکی دارای ابروهای افتاده هستند.

لیفت گیجگاه به چه صورتی انجام می‌شود؟

لیفت گیجگاه یا شقیقه هم به صورت سرپایی با بی‌حسی موضعی و هم به صورت بیهوشی انجام می‌شود. با انجام یک برش کوتاه در خط رویش موهای ناحیه فوقانی گوش جراح به بافت زیرین آن ناحیه دسترسی پیدا می‌کند. با کشش پوست و بافت زیرین آن به سمت شقیقه، قسمت خارجی ابروها و اطراف چشم کشیده شده و به سمت بالا می‌آید. پوست اضافی در ناحیه شقیقه بریده شده و سپس، محل برش بخیه زده می‌شود. زدن برش کوچک در این روش درمانی، دلیل نام گذاری این روش به لیفت اسکار کوتاه می‌باشد.

مزایای لیفت گیجگاه یا لیفت اسکار کوتاه کدام است؟

از مزایای این روش درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن عارضه کم و اسکار کوچک.
  • تاثیر مطلوب در جوان سازی صورت.
  • بالا کشیدن انتهای ابروها بدون نیاز به لیفت کامل آن‌ها.
  • تاثیر مطلوب در رفع چین و چروک‌های اطراف چشم.
  • کشیده‌تر شدن چشم‌ها و دادن ظاهری زیباتر به آن‌ها.
  • جراحی ساده و سرپایی.
  • دوره نقاهت کوتاه و سرعت بهبود مناسب.
  • هزینه جراحی مناسب نسبت به سایر روش‌های جراحی در قیاس با نتیجه حاصله.

نتایج جراحی لیفت گیجگاه و دوره نقاهت آن

با این وجود که نتایج این روش جراحی بلافاصله پس از اتمام آن قابل مشاهده است اما بهتر است برای دیدن نتیجه نهایی و چهره اصلی تا بهبودی کبودی و ورم حاصل از جراحی منتظر بمانید. نتایج بدست‌آمده از این جراحی، بسته به شرایط جسمانی و آناتومی افراد گوناگون متفاوت خواهد بود.

در لیفت گیجگاه خطر خونریزی و یا ریزش موی ناحیه جراحی شده وجود ندارد. ماندگاری لیفت شقیقه تقریبا همیشگی بوده و تا سنین کهنسالی نیازی به تکرار مجدد آن نخواهد بود.

اندوتاین برای لیفت پیشانی به منظور از بین بردن چین و چروک

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل لیفت پیشانی

معمولا لیفت پیشانی با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. به همین دلیل نیاز است تا از شب قبل، چیزی نخورید و صبح جراحی معده شما خالی باشد. همچنین بهتر است از شب قبل حمام کنید چرا که تا سه روز نباید به حمام بروید.

چند هفته قبل از عمل لیفت پیشانی، مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین و یا داروهای ضد حساسیت با نظر پزشک باید قطع شود. همچنین از یک ماه قبل مصرف دخانیات و الکل را نیز کنار بگذارید تا نتایج عمل لیفت با مشکل روبرو نشود.

پس از جراحی لیفت پیشانی نیز معمولا مشکلات و عوارضی وجود خواهد داشت که با مراقبت و رعایت توصیه‌های جراح رفع خواهد شد:

  • درد، کبودی و ورم در پیشانی و اطراف چشم‌ها طبیعی است. برای رفع درد می‌توان از مسکن استفاده کرد. همچنین آنتی‌بیوتیک نیز برای جلوگیری از عفونت تجویز می‌شود.
  • تورم در دو روز اول بیشتر خواهد شد که حتی ممکن است به بسته شدن چشم‌ها منجر شود. این واکنش طبیعی بدن است و به مرور رفع می‌شود. با کمک کمپرس سرد تا سه روز و سپس کمپرس گرم تا سه روز دیگر، ورم و کبودی کاهش خواهد یافت.
  • معمولا پانسمان جای عمل بعد از دو روز برداشته می‌شود و بخیه‌ها نیز بعد از 7 تا 10 روز کشیده می‌شوند.
  • باید تا دو هفته سر خود را بالا بگیرید و حتی موقع خوابیدن نیز سرتان بالاتر از بدن باشد. این کار کمک می‌کند تا خون از زیر پوست پیشانی خارج شود و ورم و کبودی کاهش یابد.
  • تا دو 4 روز باید استراحت کنید و تا دو هفته هرگونه فعالیت بدنی سنگین یا سریع ممنوع است. حتی بلند شدن و نشستن نیز باید به آرامی انجام شود. با این حال استراحت مطلق ممنوع است و باید کمی تحرک داشته باشید.
  • مصرف نمک را کاهش دهید. مایعات و میوه و سبزی تازه بیشتر بخورید. میوه آناناس و کیوی و همچنین ماهی و میگو به بهبود زودتر جای زخم‌ها کمک می‌کند.
  • در صورت تجویز پزشک از گن پیشانی استفاده کنید تا پوست شما به خوبی در جای خود جوش بخورد و فرم مناسب پیدا کند.
  • برای رسیدن به نتیجه نهایی لیفت و رفع چین و چروک پیشانی باید چند ماه صبر کنید. معمولا بعد از شش ماه تمام ورم‌ها رفع خواهد شد و پوست شما به فرم نهایی و ماندگار خود می‌رسد.
عمل لیفت پیشانی برای از بین بردن چین وچروک

روش‌های غیر جراحی لیفت پیشانی

با اینکه روش‌های جراحی و لیفت برای رفع چین و چروک پیشانی بهترین نتایج را به همراه دارند اما گاهی می‌توان از روش‌های غیر جراحی نیز استفاده کرد. ویژگی اصلی این روش‌ها در هزینه پایین، نتایج سریع و نداشتن دوران نقاهت طولانی است. با این حال معمولا یا نتایج بسیار خوب و ماندگاری ندارند و یا حتی به عنوان یک روش کمکی در کنار جراحی توصیه می‌شوند. تعدادی از این روش‌های جوان‌سازی صورت و رفع چین و چروک پیشانی در ادامه آمده است:

  • هایفوتراپی و صفت کردن پوست صورت
  • لیفت با تزریق ژل و فیلر
  • تزریق بوتاکس و شل کردن عضلات پیشانی برای رفع چین و چروک
  • تزریق چربی و پر کردن گودی و چروک صورت
  • لیفت با لیزر، رادیو فرکانسی (RF) و …

ترماژ

برای درمان چین و چروک پوست مخصوصا در نواحی اطراف چشم‌ها روش‌های متفاوتی وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به مصرف کرم‌های دور چشم، جراحی پلک و یا استفاده از دستگاه ترماژ اشاره کرد.

دستگاه ترماژ با بهره گیری از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا و با استفاده از رادیو فرکانس‌ها بدون هیچ عوارضی در درمان چین و چروک‌ها و لیفتینگ چشم به کار برده می‌شود.

موفقیتی که در استفاده از دستگاه ترماژ برای درمان بیمار حتی در یک جلسه بدست می‌آید، باعث ترجیح دادن این روش درمانی به روش‌های تهاجمی مانند جراحی پلک یا بلفاروپلاستی شده است.

ترماژ چگونه بر رفع چین و چروک تاثیر می‌گذارد؟

دستگاه ترماژ با استفاده از فرکانس رادیویی که به زیر سطح پوست می‌فرستد باعث تحریک کلاژن‌ها شده و با بازسازی آن‌ها باعث سفت شدن پوست و ترمیم چین و چروک‌ها می‌شود. کاهش فعالیت کلاژن‌‌ها در پوست که معمولا در نتیجه افزایش سن رخ می‌دهد باعث عوارضی مانند شل شدگی پوست و چین و چروک صورت از جمله اطراف چشم می‌شود.

مزایای استفاده از ترماژ

  • قابلیت استفاده در بسیاری از نقاط بدن از جمله صورت، گردن، سینه‌ها، شکم و …
  • کاستن از شدت چین چروک‌ها و رفع آن‌ها
  • کاهش تورم و پف ابرو
  • کاهش برآمدگی‌های پوستی
  • تاثیر سریع و قابل مشاهده فوری
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه و حتی بی‌نیاز از آن
  • تحریک کلاژن سازی و تجدید کلاژن‌های موجود
  • روش غیر تهاجمی
  • ریسک بسیار کم

ترماژ برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که علائم پیری و افزایش سن مانند شل شدن پوست، ظاهر شدن چین و چروک و برجستگی‌های پوستی در آن‌ها ظاهر شده است، از جمله کسانی هستند که ترماژ برایشان توصیه می‌گردد.

گرچه از این روش بیشتر برای جوان سازی پوست صورت استفاده می‌گردد، اما در سایر نواحی از جمله گردن و شکم نیز تاثیر مطلوبی می‌گذارد. این روش درمانی برای کسانی که دارای ایمپلنت‌های پزشکی از جمله باتری قلب هستند توصیه نمی‌گردد.

آیا روش درمانی ترماژ عوارضی دارد؟

جوان سازی پوست با استفاده از دستگاه ترماژ یک روش درمانی غیر تهاجمی می‌باشد، به همین دلیل پس از اتمام درمان بیمار به راحتی قادر به از سرگیری فعالیت‌های معمول زندگی می‌باشد. قرمزی و تورم ناحیه درمان شده جدی نبوده و معمولا پس از گذشت 24 ساعت کاملا از بین می‌رود.

دوره درمان با ترماژ چقدر است؟

گرچه بلافاصله پس از درمان با روش ترماژ نتایج مثبت در ناحیه درمان شده قابل مشاهده است اما برای رسیدن به نتیجه اصلی بهتر است بین 3 تا 6 ماه صبر کنید، این مدت برای بازسازی و تولید کلاژن‌ها و تاثیر آن‌ها در جوان سازی پوست لازم است.

در روش ترماژ معمولا با یک جلسه بیمار درمان شده و به نتیجه مطلوب می‌رسد، اما با توجه به شدت چین و چروک و افتادگی پوست ممکن است برای رسیدن به نتیجه بهتر پس از 6 ماه نیاز به ترماژ مجدد باشد. تکرار مجدد ترماژ گاهی برای افراد بالای 50 سال ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

25 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا حسینی
رضا حسینی
2 سال قبل

با سلام
عمل جراحی جهت رفع چین و چروک‌های عمیق پیشانی چقدر هزینه دارد؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  رضا حسینی
2 سال قبل

سلام و احترام
لطفا برای اطلاع از هزینه های عمل و مشاوره کامل با تلفن های کلینیک تماس بگیرید .سعادت اباد02126740064- جردن 02186084326

حسین ابادی
حسین ابادی
3 سال قبل

سلام من اسلیو معده کردم صورتم شل وافتاده شده ایا بجز عمل راهی دیگه داره

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام آقای دکتر چین وچروک پیشانی ام خیلی عمیق اند چکارکنم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تا به صورت حضوری معاینه نشوید نمی توان دقیق اعلام کرد چه روشی برای شما بهترین نتیجه را دارد.

شهین
شهین
3 سال قبل

سلام آقای دکترخطوط پیشای من حالت ایستاده داره یعنی حالت ساکت هم خط داره بوتاکس هم فقط صاف کرد پرنکرد.چه روشی به من پیشنهاد میشه

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شهین
3 سال قبل

با سلام
معمولا برای پر کردن خطوط عمیق ایجاد شده معمولا از فیلر استفاده می شود.

احمد
احمد
4 سال قبل

سلام خدمت آقای دکتر..بنده هم میخواهم چین وچروک پیشانی خودمو بردارم هم موهای بالای پیشانی را بکارم. بنظرتون کدام عمل را اول انجام بدهم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  احمد
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز شما باید به صورت حضوری معاینه شوید تا بسته به عمق چروک های شما نوع درمان مشخص شود و بعد از آن تعیین می شود اولویت انجام با کدام کار است.

محمدی
محمدی
4 سال قبل

سلام من مردی 41ساله هستم خط بین ابرو خیلی عمیق شده و خط دور چشم خیلی از این وضعيت ناراحتم چکار کنم

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  محمدی
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز شما باید به صورت حضوری معاینه شوید تا مشخص شود چه روشی برای شما بهترین گزینه است.

اکبر برخورداری
اکبر برخورداری
پاسخ به  محمدی
3 سال قبل

سلام خط عمیق وسط پیشانی بنده است باید چکار کنم و هزینه چقدر میشود

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  اکبر برخورداری
3 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تا به صورت حضوری معاینه نشوید نمی توان دقیق اعلام کرد با چه روشی خط پیشانی شما از بین می رود.

مهدی
مهدی
4 سال قبل

سلام آقای دکتر یه سوال از حضورتون دارم من ۱۸ سالمه ولی به دلیل اینکه ابرودهام پر پشته ابرو هایم رو به بالا دادم طی چند سال پیشانیم چروک و خط های افقی ایجاد شده همچنین بین ابرو هام بالای بینیم هم یه خط افقی افتاده چون سنم کمه راهی هست که حلش کنم یا باید جراحی کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  مهدی
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز تا به صورت حضوری معاینه نشوید نمی توان گفت چه روشی برای شما مناسب است.

gholamreza Abbasi
gholamreza Abbasi
4 سال قبل

باسلام وخسته نباشید. خوزستانی هستم و۴۴ ساله. چین وچروک پیشانی وصورت همچنین شل شدن و افتادگی ابروهام طوری شده ک علاوه واخمو نشون دادنم بر روی بیناییم نیز تاثیر گذاشته ومیبایست برای خوب دیدن چشمامو گرد کنم وفشار بیارم. لطفا بفرمایید چه روشی برای از بین بردن اینچروکها ومشکل ابروهام پیشنهاد میکنید واینکه اگه خوزستان شعبه ای ندارید چجوری وکی برا عمل خدمتتون برسم.با سپاس

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  gholamreza Abbasi
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
4 سال قبل

سلام آقای دکتر وقت بخیر ،هزینه تزریق چربی زیر چشم چنده؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
4 سال قبل

سلام آقای دکتر وقت بخیر، هزینه تزریق چربی زیر چشم چنده؟

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  کاربران ناشناس
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک تماس بگیرید
سعادت آباد 02126740054- جردن 02186084326

مرضیه یوسفی
مرضیه یوسفی
4 سال قبل

سلام خدمت دکترهای خوب. خدمت شما عرض کنم من از مشهد هستم. و دنبال یک دکتر فوق تخصص پوست مو هستم متولد 64 و سفید پوست هستم پیشانی ام خطوط و زیر چشمام خطوط داره دکتر پوست رفتم کرم گران قیمت گرفتم ولی هیچ فایده نداره اگ ممکنه ی دکتر خوب راهنمایی کنید متشکرم از لطف شما بزرگوارها

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  مرضیه یوسفی
4 سال قبل

با سلام
دوست عزیز استفاده از کزم های برای پیشگیری از چروک است ، یعنی زمانی که چروک روی پوست نیست باید استفاده شود تا از بروز آن جلوگیری شود.
زمانی که ایجاد شد باید از روش های تهاجمی تر مانند میکرودرم یا میکرو نیدلینگ و حتی جراحی استفاده کرد.

شازیه
شازیه
4 سال قبل

سلام خسته نباشید آقای دکتور، من ۴۸ سالمه و صورتم خیلی بد شده چین خورده، پیشانی، خط غم و لبخند ، دور چشم و گردن و دو طرف صورت، خیل ناراحتم، اصلا ارامش ندارم، دلم نمیخواد به آیینه نگاه کنم😣😣😣😣 به نطر شما راهوحلی داره، اگر داره چطور و چند. ببخشید دکتور، ولی من می خواهم دکتور مورد اعتماد پیدا کنم، این موضوع مد روز شدا۳حتی به گوشی ها زنگ می زنند که بیایید و خود نوبت می دهند، اما هیچ معلوم نیس به کی باور و اعتماد کرد، میشه از شما نه به عنوان یک دکتور بلکه به حیث یک انسان واقعی، خواهش کنم که بفرمایید آیا درمان و مداوای این مشکل من وجود دارد و اگر دارد لطف نموده رهنمایی فرمایید! منتظر جوتب شماهستم .

Doctor najafbeygi
Doctor najafbeygi
پاسخ به  شازیه
4 سال قبل

با سلام
اگر پوست صورت و گردن شما شل و افتاده شده و چروک دارد می توان با جراحی مشکل را برطرف کرد.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر