1. خانه
  2. /
  3. جوانسازی صورت
  4. /
  5. معرفی روش های درمان افتادگی ابرو و هزینه آن ها

معرفی روش های درمان افتادگی ابرو و هزینه آن ها

دکتر آرش نجف بیگی

درمان افتادگی ابرو برای داشتن صورتی قرینه

افتادگی ابرو چیست؟ علت افتادگی ابرو چیست و برای درمان آن چه روش هایی وجود دارد؟

آیا من گزینه مناسبی برای عمل بالا کشیدن ابرو هستم؟ هزینه بالا بردن ابرو چقدر است؟

در این مقاله به پاسخ این سوالات و همه نکاتی که باید درباره افتادگی ابرو  و درمان آن بدانید پرداخته‌ایم.

همچنین در پاسخ به برخی سوالات درون مقاله نیز ویدئویی از دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی آورده شده است که می‎‌توانید با مشاهده آن به جواب سوال خود برسید.

ویدئو های نمونه کار قبل و بعد رفع افتادگی ابرو مراجعه کننده های دکتر نجف بیگی را نیز در میان متن می بینید.

در صورتی که به پاسخ مدنظر خود نرسیدید در انتهای همین مقاله سوال خود را درج کنید تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

همین طور می‌توانید از پرسش و پاسخ دیگر افراد در قسمت نظرات کاربران اطلاعات خوبی کسب کنید.

چه روش هایی برای بالا کشیدن ابرو وجود دارد؟ در این ویدئو دکتر آرش نجف بیگی درباره همه روش های رفع افتادگی ابرو کامل توضیح می دهند:

اگر شما نیز احساس می‌کنید فاصله‌ی بین ابرو و چشمتان از حد معمول کمتر شده است و یا به طور کل با لیفت ابرو تمایل به بهبود این فاصله و افزایش زیبایی صورت خود دارید، این مقاله می‌تواند کمک مؤثری برایتان باشد.

افتادگی ابرو که بر اثر افزایش سن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می‌شود، با شیوه‌های مختلفی قابل اصلاح است.

انتخاب روش مناسب برای رفع افتادگی ابرو

انواع درمان افتادگی ابرو

فاصله‌ی بین ابرو و چشم تأثیر بسیاری در زیبایی صورت و افزایش جلوه‌ آن دارد و در مواقعی که این فاصله کم می‌شود، با لیفت ابرو برای مثال لیفت ابرو با نخ می‌توان زیبایی را به چهره برگرداند.

به دلیل کوتاه بودن این فاصله حتی زمانی که ابرو اندکی به سمت پایین و چشم متمایل می‌شود، تغییری چشمگیری در ظاهر افراد ایجاد می‌گردد. همین موضوع باعث شده تا عمل افتادگی پلک با عمل افتادگی ابرو درست تشخیص داده نشود.

افتادگی ابرو که بر اثر افزایش سن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می‌شود، با شیوه‌های مختلفی قابل اصلاح است. تعدد ماهیچه در قسمت پیشانی منجر به کشیدگی پوست در جهت‌های افقی و عمودی گشته که این مورد نیز باعث کشیدگی بیشتر پوست پیشانی و دفرمه شدن آن می‌گردد.

بهترین درمان افتادگی ابرو و پلک چیست؟

به گزارش سایت wexnermedical درمان افتادگی ابرو پلک ها معمولاً جراحی است. نوع جراحی به علت افتادگی بستگی دارد که باید از طریق ارزیابی توسط متخصص جراحی پلک – معمولاً چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح پلاستیک تعیین شود.

علاوه بر کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، ضعف ماهیچه‌هایی که پلک‌ها و ابروها را در موقعیت مناسب خود نگه می‌دارند نیز می‌تواند یکی از دلایل افتادگی ابروها و کاهش فاصله‌ی آن با چشم و نهایتا نیاز به بالا کشیدن ابرو شود. تومور چشم، اختلال عصبی یا بیماری‌هایی مانند دیابت، جراحی آب مروارید و یا لیزیک از دیگر دلایل افتادگی پلک‌ها هستند. این مسئله علاوه بر اینکه زیبایی صورت و شادابی آن را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد در مواردی باعث محدود شدن جزئی تا کامل میدان دید می‌گردد.

اگر افتادگی در ابرو و پلک موجب ایجاد محدودیت در بینایی گردد، می‌تواند هنگام رانندگی‌، مطالعه و یا حتی بالا رفتن از پله‌ها مشکلاتی را ایجاد کند که بهتر است در صورت بروز چنین عوارضی، برای لیفت ابرو به پزشک مراجعه کرد.

بالا کشیدن ابرو انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط فرد متقاضی و توصیه‌ی پزشک، مناسب‌ترین این روش‌ها انتخاب می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع روش‌های درمان افتادگی ابرو می‌پردازیم.

بالا بردن ابرو با جراحی برای درمان افتادگی ابرو

درمان افتادگی ابرو با جراحی

درمان های افتادگی ابرو با جراحی، روشی سریع است که متقاضیان و افراد نیازمند به این عمل را به مطلوب خود می‌رساند. در مواردی که این مشکل به میزانی رسیده است که ظاهری عبوس و خسته را به چهره می‌دهد، در محدوده‌ی پلک فوقانی پف زیادی ایجاد شده و یا به قدری وخیم است که در دید محدودیت ایجاد کرده، لیفت ابرو با جراحی گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد.

در این روش، با جوانسازی پوست بالای ابرو، چهره، ظاهری باطراوت‌تر و جوانتر را به دست می‌آورد.

در این روش که علاوه بر افزایش فاصله‌ی بین چشم و ابرو و کم کردن پف پلک، چروک‌های اضافی پوست در اطراف و بالای چشم از بین می‌روند، نتایج رضایت بخشی به دست می‌آید.

بالا کشیدن ابرو با استفاده از روش جراحی می‌تواند افتادگی شدید پلک و محدودیت به‌وجودآمده در دید را برطرف نماید، برآمدگی‌های ایجاد شده را از بین ببرد و برای قسمت بالایی صورت، ظاهری جذاب را ایجاد نماید.

برای اغلب بزرگسالان و میانسالان، درمان افتادگی معمولاً به معنای عمل جراحی است. در این روش جراح برای با بالا کشیدن ابرو، برش‌هایی را ایجاد و پوست اضافی را از بین می‌برد. جراحان زیبایی از تکنیک‌های مختلفی برای جراحی لیفت ابرو استفاده می‌کنند.

بهترین گزینه برای هر بیمار، به خواسته‌ها و انتظارات بیمار از نتایج عمل، آناتومی منحصر به فرد صورت بیمار و میزان اصلاحات لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.

جراحی یک روش مرسوم و پر طرفدار است؛ زیرا نتایج تضمین‌شده‌ای را ارائه می‌دهد. نتایج به دست آمده از این شیوه‌ی بالا بردن ابرو در مقایسه با روش‌های دیگر مانند تزریق بوتاکس یا نخ که نیاز به تمدید و تکرار دارند، ماندگار می‌باشند.

بیشتر بیماران از بهبود قابل توجهی که پس از عمل لیفت ابرو به دست می‌آید، راضی هستند. جراحی معمولاً بهترین روش درمانی برای افتادگی پلک ها است. در ادامه، انواع عمل جراحی را به منظور بالا بکشیدن ابرو معرفی می‌کنیم:

آیا میدانید لیفت و بالا کشیدن ابرو به روش اندوسکوپی چگونه است؟ در ادامه روش اندوسکوپیک لیفت ابرو دکتر نجف بیگی را به صورت ویدئویی مشاهده می کنید:

روش آندوسکوپی

به صورت فزاینده‌ای جراحان از روش لیفت اندوسکوپیک ابرو که بسیار کمتر از تکنیک‌های دیگر تهاجمی بوده، اما همان نتایج مطلوب را دربر دارد، استفاده می‌کنند. در این روش، جراح با ایجاد یکسری برش کوچک درست پشت خط رویش مو، ماهیچه‌ها را جابجا می‌کند و چربی و بافت اضافی را برمی‌دارد.

روش مستقیم

در این روش بالابردن ابرو، جراح با ایجاد شکاف در پیشانی و بالای ابروها اقدام به برداشتن پوست اضافه و در نهایت بالا کشیدن ابرو می‌نماید. فاصله‌ی بین شکاف پایینی و بالایی بستگی به شدت چروک‌های ایجادشده در پیشانی و خواست بیمار دارد. در این روش امکان رؤیت اسکار ناشی از برش فوقانی وجود دارد.

قبل و بعد از جراحی افتادگی ابرو یک اقا

روش پریتریکال

در این روش، برش روی خط رویش موی سر ایجاد می‌شود. برش در این ناحیه با هدف حداکثر ایجاد کشش و لیفت ابرو بدون قابل رؤیت بودن جای زخم ناشی از آن است.

در این روش، نوع جراحی، بسته به علت افتادگی و میزان آن، سن و جنس فرد متقاضی، نوع و میزان چروک‌های ناحیه‌ی پیشانی، وضعیت خط رویش و موهای سر و همچنین انتظارات و نتایج مطلوب مورد نظر بیمار، از طریق ارزیابی توسط متخصص جراحی پلک مشخص می‌شود. این جراحی می‌تواند توسط یک چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی و یا جراح پلاستیک صورت پذیرد.

درمان افتادگی ابرو با تزریق بوتاکس

در روش بوتاکس ابرو از درمانی همزمان با از بین بردن چین و چروک و خطوط عمودی و افقی ایجادشده در پیشانی می‌تواند به بهبود افتادگی خفیف ابرو نیز کمک کند. این شیوه بالا کشیدن ابرو برای افرادی که دارای افتادگی شدید ابرو و پف بالای چشم هستند، مناسب نمی‌باشد و تغییر چشمگیری ایجاد نمی‌کند.

تزریق بوتاکس برای درمان افتادگی ابروها

لیفت ابرو با نخ

استفاده از این روش برای درمان نیز برای بهبود افتادگی خفیف ابرو و دادن جلوه‌ای بهتر به ظاهر صورت توصیه می‌گردد. در این شیوه، از نخ قابل جذب برای کشیدن پیشانی به سمت بالا استفاده می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله لیفت ابرو با نخ همراه با نتیجه و هزینه را مطالعه کنید.

درمان افتادگی ابرو با تمرین

برای بهبود فرم ابرویی که دچار افتادگی شده است و پیشانی‌ای که در ابتدای روند از دست دادن فرم خود می‌باشد، تمریناتی توصیه شده است. با انجام این تمرینات خون‌رسانی به بافت ماهیچه و پوست پیشانی افزایش می‌یابد و همین امر سبب تقویت ماهیچه‌های این ناحیه از صورت شده و در نهایت باعث بالا کشیدن ابرو می‌شود.با جراحی افتادگی ابرو علاوه بر اصلاح فاصله‌ی بین ابرو و چشم باعث جلوه‌ی هر چه بیشتر چشم می‌گردد.

بهبود کیفیت زندگی با درمان افتادگی ابرو

همانطور که پیش از این اشاره شد با بالا رفتن سن یا تحت تأثیر دلایلی دیگر فاصله‌ی بین ابرو و چشم کاهش می‌یابد. این تغییر در تناسب صورت، می‌تواند چهره‌ای عبوس و ناراحت برای افراد ایجاد کند. این در حالی است که نقش چشم و ابرو در جذابیت چهره انکارناشدنی است.

با جراحی افتادگی ابرو علاوه بر اصلاح فاصله‌ی بین ابرو و چشم باعث جلوه‌ی هر چه بیشتر چشم می‌گردد. این روش باعث رفع چین و چروک‌های پیشانی و یا  تقلیل آنها میشود.

با تغییرات جدید که در پی عمل جراحی بالا کشیدن ابرو در چهره‌ی افراد ایجاد می‌شود، برقراری ارتباط با افراد دیگر آسان‌تر و دوستانه‌تر پیش می‌گردد؛ زیرا دیگران، فرد را با چهره‌ای نگران و ناراحت به ذهن خود نمی‌سپارند. در پی افزایش فاصله‌ی چشم و ابرو، چشمان فرد درخشان‌تر و هوشیار به نظر می‌رسد. بنابراین، انجام این عمل جراحی می‌تواند اعتماد به نفس افراد را افزایش دهد؛ زیرا دیگر نگران تأثیر نامطلوب چهره‌ی خود بر دیگران نیستند.

ابروهای افتاده یک زن با افزایش سن

برای مطالعه بیشتر مقاله‌ی لیفت شقیقه  و جراحی پلک افتاده یا درمان افتادگی پلک چگونه انجام می‌شود؟  را مطالعه فرمایید.

قبل از انجام لیفت ابرو به این نکات توجه کنید!

در عمل جراحی افتادگی ابرو مانند هر عمل جراحی، مهم است که فرد جراح خود را با دقت انتخاب کند، زیرا اگر عمل بالابردن ابرو مطلوب پیش نرود، می‌تواند به ظاهر چشم و همچنین عملکرد آن آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند.

قبل از انجام لیفت فرد متقاضی بایستی با جراح خود صحبت کند و توقعات خود را از نتیجه‌ی این عمل با وی در میان بگذارد. علاوه بر این بایستی سوابق جراح و شیوه‌هایی که وی برای جراحی بالا کشیدن ابرو انجام می‌دهد، بررسی نماید.

برای انجام این عمل بهتر است که بیمار عکس‌های قبل و بعد از عمل لیفت، مراجعین پیشین را ببیند و در صورت امکان با آنها در مورد تجربه‌شان از عمل صحبت نماید. در نهایت، لازم است تغییرات پس از عمل و خطرات و مضرات عمل لیفت ابرو به صورت کامل برای متقاضی توضیح داده شود.

فرد بایستی تاریخچه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهد و در مورد هر نوع دارویی که اخیراً مصرف کرده و همچنین جراحی‌هایی که انجام داده است، اطلاع‌رسانی کند و اگر به هر نوع دارو حساسیت دارد، به پزشک خود بگوید.

برای تعیین گزینه‌های درمانی، قبل از انجام این عمل، پزشک، قسمت‌های مختلف صورت را با چشمان باز و بسته بیمار معاینه و اندازه‌گیری می‌کند.

زمانی که ابرو دچار افتادگی می‌گردد، احساس خشونت، خستگی و نگرانی کاذبی را در چهره‌ی فرد ایجاد می‌کند.

قبل از انجام عمل لیفت ابرو نیز بهتر است:

  • سیگار کشیدن متوقف شود. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می‌شود و می‌تواند روند بهبودی را کند کند. توصیه می‌شود که سیگار کشیدن قبل از عمل و در طول بهبودی متوقف شود.
  • از مصرف داروهای خاص خودداری شود. به احتمال زیاد باید از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهاب و مکمل‌های گیاهی جلوگیری گردد. این داروها باعث افزایش خونریزی و رقت خون می‌شود.
  • در طول بهبودی از دیگران کمک گرفته شود. بایستی به صورتی برنامه‌ریزی شود تا بعد از ترک بیمارستان شخصی، بیمار را به خانه ببرد و حداقل در اولین شب بهبودی در خانه با وی بماند.

آیا شما نیازمند درمان افتادگی ابروی خود هستید؟

به طور معمول، وقتی فرد در آینه به خود نگاه می‌کند، چهره‌اش بایستی احساسات واقعی را به صورت درست بروز دهد. زمانی که ابرو دچار افتادگی می‌گردد، احساس خشونت، خستگی و نگرانی کاذبی را در چهره‌ی فرد ایجاد می‌کند. از آنجا که چشم و پیشانی نقش مهمی در برقراری ارتباط و بروز عواطف دارند، اگر ابروها بیش از اندازه افتاده باشند و فاصله‌ی بین چشم و ابرو بسیار کم شده باشد، فرد خسته و ناخشنود به نظر می‌رسد.

در این موارد، اطرافیان به طور مرتب از وی می‌پرسند که آیا خسته است یا از چیزی نگران یا خشمگین است؟ و این پرسش‌ها احساسات بد و واقعی را ایجاد می‌کنند. در کنار این تأثیر ظاهری، ایجاد محدودیت در دامنه‌ی دید افرادی که دارای ابروهای افتاده هستند نیز می‌تواند در زندگی این گروه، اختلال ایجاد کند و مشکلاتی را پدید آورد.، جراحی زیبایی لیفت ابرو می‌تواند راه حلی پایدار برای رفع این مشکلات باشد.

زنی نگران از داشتن ابروهای افتاده

هزینه درمان افتادگی ابرو

هزینه‌هایی که یک فرد متقاضی برای بالا بردن و لیفت ابرو بایستی بپردازد، تحت تأثیر شیوه‌ی مورد استفاده متغیر است. در هر کدام از روش‌های بالا کشیدن ابرو نیز پزشک معالج و فضایی که مراجع در آن مورد درمان و مراقبت قرار می‌گیرد (بیمارستان یا کلینیک) نیز در تعیین این هزینه تأثیر دارد.

لازم به ذکر است که در نهایت، پس از مشورت با پزشک و تعیین شیوه‌ی دقیق اقدام برای بالا کشیدن ابرو، هزینه‌ی دقیق آن نیز مشخص می‌گردد.

خطرات و معایب در درمان افتادگی ابرو

لیفت ابرو در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی و به وسیله‌ی یک بی حسی عمومی انجام می‌شود. برش‌ها و جای زخم در این عمل بسیار کم هستند و اسکار آن در خط رویش مو پنهان می‌گردد. مدت زمان جراحی بستگی به نوع و روش بالا کشیدن ابرو و همچنین، اینکه آیا یک روش دیگر در همان زمان انجام می‌شود یا خیر بستگی دارد.

بهبودی پس از این عمل، حدود یک هفته زمان می‌برد؛ اما بهتر است تا مدتی از انجام ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی خودداری شود. بیشتر بیماران مقداری کبودی و تورم را تجربه می‌کنند که معمولأ در حدود سه تا چهار روز پس از عمل از بین می‌روند. بیماران به طور معمول بعد از لیفت ابرو درد بسیار کمی را تجربه می‌کنند، اما احساس ناراحتی جزئی و همچنین احساس تورم در سراسر پیشانی وجود دارد. این عمل با وجود اینکه یک عمل سبک و بدون عوارض شناخته می‌شود، اما خطراتی را نیز در بر دارد.

خطرات جراحی لیفت ابرو

  • ممکن است پلک ها بعد از عمل، نامتقارن به نظر برسند.
  • در موارد نادر، ممکن است در حرکت پلک مشکلی ایجاد شود.
  • عوارض ناشی از داروی بی حسی

با انتخاب پزشک مناسب و توانمند می‌توان این خطرات را به حداقل رساند.

بنابراین، اگر دچار افتادگی ابرو شده‌اید و نیازمند انجام عمل بالا کشیدن ابرو هستید و یا قصد دارید جذابیت را به چشمان خود برگردانید، درمان آن با لیفت ابرو در صورتی که توسط پزشکی حاذق انجام گیرد، می‌تواند گزینه‌ای مناسب و بی خطر برای دستیابی به خواسته‌تان باشد.

با توجه به اینکه این عمل کمک به‌سزایی به از بین رفتن چین و چروک‌های پیشانی و اطراف چشم می‌کند، شادابی را به صورت شما برمی‌گرداند. لازم به ذکر است که افتادگی ابرو اگر از میزانی بیشتر شود و در دامنه بینایی محدودیت ایجاد کند، برای برگرداندن کیفیت بینایی، انجام عمل لیفت ابرو امری ضروری است.

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر