1. خانه
  2. /
  3. لیفت صورت
  4. /
  5. لیفت ابرو
  6. /
  7. تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

دکتر آرش نجف بیگی

تزریق بوتاکس به ابرو

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو یک روش آسان و سریع است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن، مشکل افتادگی خفیف ابرو را حل کند. تزریق بوتاکس با از بین بردن چین و چروک سطحی پوست و بالا بردن ابروها، چهره شما را جوان‌تر نشان خواهد داد.

البته باید دقت داشته باشید که لیفت ابرو با بوتاکس، برخلاف لیفت ابرو با اندوتاین که ماندگاری بالایی دارد، یک روش دائمی برای جوانسازی صورت نیست اما بسیار سریع، آسان و پرکاربرد است. در کل ماندگاری بوتاکس ابرو  تنها  تا چند ماه خواهد بود. عوارض بوتاکس ابرو نیز کم است و دائمی نیست اما بدون عارضه هم نخواهد بود. به ویژه اگر بخواهید به طور مرتب از این روش برای جوان سازی و لیفت ابرو استفاده کنید.

برای مثال، ابروهای افتاده و یا خطوط بین ابروها چهره شما را عبوث و مسن‌تر نشان می‌دهد. تزریق بوتاکس جهت لیفت ابرو یکی از روش‌های بر طرف نمودن خطوط ایجاد شده بین ابروها می‌باشد. از طریق تزریق بوتاکس در انتهای ابروها نیز می‌توانید به بالا رفتن ابرو کمک کنید. در کل تزریق بوتاکس یک راه حل موقت و با عارضه‌های کمتری نسب به دیگر درمان‌ها می‌باشد.

اگر به دنبال لیفت دائمی ابروها هستید این درمان را به شما پیشنهاد نمی‌دهیم. اما در نهایت توصیه می‌کنیم این مقاله که شامل آشنایی با لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، علل افتادگی ابرو، خطرات و عوارض، هزینه و مراقبت‌های قبل و بعد از بوتاکس مطالعه نمایید. شاید لیفت ابرو گزینه مناسب تری برای شما بود. سپس از یک جراح زیبایی برای انجام بهترین روش جوانسازی چهره مشورت بگیرید و یا دیگر مقالات وبسایت ما را مطالعه کنید.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

بوتاکس ابرو چیست؟

یکی از نواحی بدن که بیشترین تقاضا برای جوان سازی در مورد آن است، ابرو های افتاده رو به پایین می‌باشد که تاثیر منفی در زیبایی و شادابی چهره شما دارد. تکرار حرکاتی مثل بالا بردن ابروها که باعث ایجاد خطوط افقی و اخم کردن که باعث ایجاد خطوط عمودی روی پیشانی می‌شود، پس از مدتی چین و چروک و خط اخم ماندگاری را روی صورت ایجاد می‌کند.

اگر از افتادگی و خطوط بین ابرو رنج می‌برید و در صدد رفع آن می‌باشید. با مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص و با دریافت مشاوره می‌توانید روش تزریق بوتاکس را انتخاب کنید. باید بگوییم بوتاکس برای بالا بردن ابروها یکی از سریع‌ترین روش‌های لیفت ابرو می باشد.

پزشک متخصص به شما توضیح خواهد داد که دو عضله فرونتالیس پیشانی را به سمت بالا می‌کشند در مقابل آن عضلات دور چشم و اخم پیشانی را به سمت پایین می‌کشند. فرایند لیفت ابرو با بوتاکس، با تزریق سم بوتولونیوم نوع A به عضلاتی که در قسمت زیرین و بین ابرو هستند باعث فلج شدن آن می‌شود. به این ترتیب عضله فرونتالیس پیشانی را به سمت بالا می‌کشد و چین و چروک و افتادگی ابروها را از بین می‌برد.

به عبارت ساده تر از طریق تزریق مواد بوتاکس با فلج کردن عضلات بخشی از پیشانی و صورت، خط اخم بین ابروهای شما از بین می‌رود و ابروها نیز به سمت بالا کشیده می‌شود. با استفاده از تزریق بوتاکس می‌توان کمی ابروها را بالا برد. برای لیفت افتادگی‌های شدید باید از دیگر روش‌ها مانند لیفت با اندوتاین یا لیفت آندوسکوپیک استفاده کرد.

می‌توانید برای تاثیر بیشتر و جوان تر دیده شدن چهره خود با بالا بردن بیشتر ابرو مقداری از بوتاکس را در انتهای ابروها تزریق کنید. تزریق بوتاکس می‌تواند بر خطوط سخت اخم با نام گلابلا نیز تاثیر بسازی داشته باشد. این روش به افرادی که خواهان یک تغییر موقت و قابل بازگشت در چهره خود هستند، پیشنهاد می‌شود. البته هر گونه نتیجه ای کاملا به نوع عضلات و سن شما بستگی دارد.

تاثیر بوتاکس بر روی ابرو

عواملی که باعث افتادگی و یا خطوط بین ابرو می‌شود

بوتاکس کردن ابرو راه حلی موقت برای بالا بردن ابروها و از بین بردن خطوط بین ابرو می‌باشد. با توجه به بالا رفتن سن که با از دست دادن الاستین و کلاژن پوست همراه است این خطوط و افتادگی در ابروها به وجود می‌آید.

کلاژن: ظاهر جوان، پوست صاف و بدون چروک ارتباط مستقیم با کلاژن پوست دارد. کلاژن از فیبروبلاست‌ها تشکیل شده و به سفت و مستحکم نگهداشتن پوست کمک می‌کند. کلاژن‌ها کمک می‌کند که پوست مداوم سلول‌های خود را بازتولید کرده و مستحکم باقی بماند. این خاصیت کلاژن باعث می‌شود که با منبست و منقض شدن پوست همچنان استحکامش را حفظ کند. با بالا رفتن سن تولید و کیفیت کلاژن کاهش پیدا می‌کند به طوری‌که بعد از سی سالگلی هر ساله  ۱% از تولید کلاژن کمتر می‌شود.

الاستینالاستین و کلاژن دو پروتئین وابسته به یکدیگر هستند و با فعالیت همزمان بهترین نتیجه، پوستی سالم و جوان را ارائه می‌دهند. الاستین یک پروتئین مفید دیگر در پوست می‌باشد که به حالت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. فیبرهای الاستین با قرار گرفت در بین لایه‌های کلاژن حالت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند.

بالا رفتن سن، کاهش کلاژن و الاستین سازی پوست و همچنین فعالیت عضلات ابرو با بالا و پایین بردن روزمره از عوامل افتادگی و خطوط بین ابرو است.

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو راهی برای درمان افتادگی ابرو

تزریق بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

تزریق بوتاکس بر اساس آرام کردن عضلات بین ابروها عمل می‌کند. این کار به عضلات پیشانی و صورت اجازه می‌دهد تا ماهیچه‌های آرام شده‌ی بین ابروها را بالا بکشند. در نتیجه ابروها نیز بالا کشیده می‌شوند و این موضوع موجب نمایان شدن بیشتر چشم‌ها می‌شود. دیگر تزریقات بوتاکس را می‌توان در انتهای ابروها انجام داد تا در شل شدن عضلات ابرو اثرگذار باشد. این کار به عضلات پیشانی هم کمک می‌کند تا این نواحی را بالا بکشد.

میزان لیفت ابروها از طریق تزریق بوتاکس در هر فرد منحصر به خود او خواهد بود. همچنین به عواملی مانند سن و جنس عضلات فعال شده‌ای که در حال بالا کشیدن عضلات آرام شده هستند، بستگی دارد. تزریق بوتاکس یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های خط اخم گلابلا یا همان خطوط اخم سر سخت افراد می‌باشد.

اگر از جراحی و روش های دیگر بالا کشیدن ابرو که با برش زدن و برداشتن بخشی از پوست صورت همراه است، می‌ترسید، ما به شما تزریق بوتاکس را پیشنهاد می‌کنیم.

بالا کشیدن ابرو توسط بوتاکس

تفاوت‌ها بین تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو و تزریق ژل

در هر دو روش از تزریق استفاده می‌شود با این تفاوت که تزریق ژل با افزایش حجم باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود ولی در تزریق بوتاکس با غیر فعال کردن عضلات از چین و چروک‌ها جلوگیری می‌شود.

اگر از چین و چروک و افتادگی پیشانی خود خسته شده اید مقاله رفع چین و چروک پیشانی را از دست ندهید.

چه کسانی می‌توانند از لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کنند؟

از اولین نکاتی که باید به آن توجه کنید سن شماست. تمام زنان و مردان بالای ۱۸ سال می‌توانند از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو خود بهره‌مند شوند. البته واضح است که قبل از هر اقدامی ابتدا باید با یک پزشک متخصص در زمینه تزریق بوتاکس و آگاه شدن از خطرات احتمالی، مشورت نمایید. اگر سن مناسبی دارید به جلو آینه بروید و ابروهای خود را بررسی کنید تا بدانید باید چه خواسته‌ای را از پزشک تان داشته باشید. چند نمونه از دلایلی که افراد با توجه به آن به متخصصان زیبایی برای لیفت ابرو مراجعه می‌کنند، مطرح می‌کنیم.

  • افتادگی پلک بالا
  • چروک و چین بین ابرو
  • خستگی چشم‌ها
  • افتادگی عضلات ابرو و پیشانی
  • چروک‌های افقی پیشانی
  • برآمدگی بالا ابرو

در صورتی که بیماری‌های مانند اختلال در انعقاد خون، میاستنی گراویس، نارسایی کلیه،MS، نفروپاتی، بیماری‌های قلبی و عروقی، ضعف ایمنی، وجود عفونت در بدن را دارید تزریق بوتاکس به شما توصیه نمی‌شود. همینطور تزریق بوتاکس روی ابرو را به دو هفته بعد از واکسیناسیون موکول کنید.

ممکن است برای گرفتن نتیجه بهتر پزشک متخصص انجام بلفاروپلاستی به صورت همزمان برای لیفت ابرو را نیز در نظر بگیرد. بلفاروپلاستی نوعی عمل است که با برداشتن بخش افتاده پلک بالا چشم را بازتر کرده و برای افتادگی پلک انجام می‌شود.

اگر در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارید حتما این موضوع را با پزشک خود مطرح نمائید زیرا تزریق بوتاکس خطراتی برای جنین و یا نوزاد شیرخوار شما دارد.

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

برای بالا بردن ابروها چه مقدار تزریق بوتاکس نیاز است؟

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو در هر کس بنا به سن، جنس عضلات و میزان افتادگی آن‌ها متفاوت است.

اما به طور معمول متخصصان برای ابروها از ۱۲ یونیت بوتاکس استفاده می‌شود که شامل سه تزریق در چهار یونت در ناحیه ابرو تزریق می‌شود. یک تزریق حاوی چهار یونیت بوتاکس در گوشه هر دو ابرو و یک تزریق حاوی چهار یونیت بوتاکس بین ابروها تزریق می‌شود.

نقاط و میزانی که برای از بین بردن خط و چین و چروک ابروها استفاده می‌شود:

  • خط اخم و یا چروک‌های بین دو ابرو (۱۰ تا ۲۵ واحد بوتاکس)
  • چروک‌های بالای ابروها یا لیفت ابرو (۲ تا ۵ واحد بوتاکس در هر طرف)
  • خطوط اطراف چشم (۵ تا ۱۵ واحد در هر طرف)
بوتاکس ابرو راهی سریع برای درمان افتادگی ابرو

هزینه بوتاکس ابرو با چقدر است؟

با توجه به اینکه بوتاکس کردن ابرو  یک اقدام برای زیبایی میباشد تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. معمولا قیمت‌ها با توجه به میزان بوتاکس مصرفی که در یکای بین المللی توضیح داده شد، تعیین می‌شود. هزینه بوتاکس میتواند به دو شیوه تعداد واحدهای استفاده شده و یا مساحت، مورد محاسبه قرار گیرد.

تمام عواملی که در محاسبه تزریق بوتاکس در ابرو تاثیر گذار است میتواند شامل این موارد باشد:

  • مهارت‌های پزشک متخصص
  • انتخاب کلینیک مجهز و معتبر
  • کیفیت برند بوتاکس استفاده شده
  • کیفیت ابزار استفاده شده
  • مراقبت‌ها و مشاوره‌های بعد از تزریق بوتاکس

در صورتیکه بخواهید از مهارت یک پزشک متخصص و ماهر در یک کلینیک معتبر بهره‌مند شوید باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید که حتما ارزشش را دارد. لیفت ابرو با بوتاکس یک فرایند تخحصصی، حساس و مهم است.

ممکن است در طی تحقیق برای انتخاب کلینیک و پزشک متخصص برای تزریق بوتاکس برای بالا کشیدن  ابرو خود با قیمت های متفاوتی رو به رو شوید برای انتخاب بهتر به شما توصیه میکنیم مراقب متخصصانی باشید که برای کاهش قیمت از شیوه رقیق کردن ماده استفاده میکنند. تزریق ماده رقیق شده درمان شما را با دوام و اثر بخشی کمتری مواجه میکند.از متخصص خود درباره اینکه رقیق سازی به چه شکلی صورت می‌گیرد،بپرسید. در هر ۰٫۱ سی سی محلول باید ۲٫۵ یکای بین المللی وجود داشته باشد، بنابراین یک سرنگ ۱ سی سی باید شامل ۲۵ یکای بین المللی باشد.

عضلات مختلف ابرو

ماندگاری بوتاکس ابرو چند ماه است؟

بوتاکس یک روش سریع، ارزان، راحت و بدون نیاز به جراحی برای لیفت ابرو می‌باشد. اما بدانید اگر به دنبال لیفت دائمی ابرو هستید تزریق بوتاکس انتخاب مناسبی برای شما نیست. چرا که بوتاکس یک درمان موقت برای لیفت ابروها می‌باشد.

پس به شما پیشنهاد می‌دهیم در صورتیکه از عمل‌های جراحی می‌ترسید و یا نمی‌خواهید بصورت دائمی از لیفت ابرو بهره ببرید از تزریق بوتاکس استفاده کنید در غیر این صورت روش‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

طبق تحقیقی که در آکادمی پوست آمریکا (AAD) انجام شده ماندگاری بوتاکس ابرو معمولا بین ۳ الی ۴ ماه و در برخی افراد تا ۶ ماه متغییر است. نتایج لیفت ابرو با تزریق بوتاکس را چند روز بعد از تزریق مشاهده می‌نمایید. برای مشاهده نتیجه نهایی باید ۱۴ روز به خود زمان دهید. اما پزشک شما پس از معاینه نتیجه را بررسی کرده و تشخیص نهایی را جهت تزریق‌های مجدد به شما اعلام می‌کند. در صورتیکه می‌خواهید نتایج را حفظ کنید هر چند ماه یک بار به متخصص خود جهت تزریق دوباره بوتاکس مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید لیفت دائمی ابرو را تجربه کنید و یا خطوط و افتادگی‌های شدید دارید روش‌های جراحی اندوسکوپیک و همینطور اندوتاین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مراحل انجام بوتاکس ابرو (قبل، حین و بعد از بوتاکس ابرو)

تا اینجای مقاله دانستید که لیفت ابرو با بوتاکس چیست و دلایل افتادگی و خطوط ابرو چه می‌باشد. آیا کاندید مناسبی برای بوتاکس کردن ابرو هستید، با خطرات و عوارض ناشی از تزریق بوتاکس و هزینه‌های آن آشنا شدید.اگر آگاهی کافی را از تمام این موارد بدست آورده‌اید و همچنان به گزینه لیفت ابرو با بوتاکس خود فکر می‌کنید، پس وقت آن رسیده که خود را آماده کنید و با مراحل تزریق بوتاکس آشنا شوید.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

در مراجعه اولیه،پزشک از شما میخواهد پس از آزمایشات مختلف و مورد تایید نتایج آن برای تزریق بوتاکس، به شما توصیه مینماید که یک هفته قبل از انجام تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابروهای خود از مصرف داروهای مکمل زیر خودداری کنید؛ زیرا این داروها رقیق کننده خون هستند:

اکسردین، آلیو، آدویل و جنسینگ E آسپرین، روغن ماهی،سیر، ویتامین

قبل از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو پزشک شما از کرم بی حسی استفاده می‌نماید و با استفاده از یک تکه یخ و یا غلطک تیتانیوم سرد، پوست و عضلات مجاور را خنک می‌کند.

در صورت استفاده از این روش ها، اغلب بیمار حتی درد حاصل از تزریق را احساس نمی‌کند.

در حین تزریق بوتاکس چه چیزی در انتظار شماست؟

اگر پزشک و کلینیک معتبری را انتخاب کرده‌اید پس با خیال راحت خود را به دستان متبحر پزشک‌تان بسپارید. پزشک ماهر می‌داند که شما به چه میزان از ماده بوتاکس نیاز دارید. غلظت مایع بوتاکس را به درستی محاسبه کرده و با اشراف بر آناتومی عضلات ابرو سوزن را در جای درستی فرو می‌کند.

سوزن‌های تزریق بوتاکس همانند سوزن‌های تزریق انسولین بسیار نازک و ظریف هستند و همین باعث می‌شود شما درد کمتری را تجربه کنید. معمولا زمان تزریق بوتاکس در یک جلسه بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است. اگر شما برای اولین بار اینکار را انجام می‌دهید ممکن است مقدار بوتاکس کمتری را دریافت کنید. که این خود از عوارض و واکنش‌های جانبی جلوگیری می‌کند.

با تزریق بوتاکس و افزایش ۱ میلیمتر در ارتفاع ابروها ظاهری بسیار طبیعی و ظریف خواهید داشت.

به چه شیوه هایی برای تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو نیازمندیم؟

قبل از تزریق بوتاکس بایستی ویال بوتاکس به مقدار مناسب در محلول سرم نمکی انفوزیون حل شده و آماده تزریق شود. باید توجه داشت پس از مصرف بسیار کم مورد نیاز رقیق کردن بوتاکس به میزان حدودا 1 سی سی، باید باقی مانده محلول را دور ریخت و برای موارد دیگر و یا روز بعد مورد استفاده قرار نداد. همینطور پس از آماده سازی بوتاکس و حل کردن در سرم، زمان محدودی برای استفاده بهینه از آن وجود دارد و با گذشت زمان بیشتر اثرگذاری بوتاکس کمتر می‌شود.

تزریق بوتاکس صورت و یا بوتاکس برای لیفت ابرو با سر سوزن های بسیار نازک و ظریف همانند سوزن تزریق انسولین انجام می‌شود که مقدار ماده دریافتی بسیار کم است که باعث می‌شود فرد درد کمتر و قابل تحملی را حس کند. محل و عمق تزریق و زاویه ورود سوزن در میزان تاثیر گذاری و پیشگیری در عوارض بسیار مهم است. به همین دلیل بهتر است که پزشک مورد نظر به آناتومی تمام عضلات آگاهی داشته باشد و با تزریق به هر کدام از عضلات آشنایی و تبحر لازم را داشته باشد.

توصیه می‌شود برای افرادی که اولین بار اقدام به دریافت تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو را دارند پزشک از نواحی و مقدار کمتری برای بوتاکس استفاده نمایید که در صورت بروز عوارض و واکنش های جانبی احتیاط بیشتری نموده و قابل کنترل باشد.

تاثیر ابرو بر چهره

مراقبت های پس از لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

توصیه می‌شود پس از بوتاکس از لمس کردن صورت و ناحیه‌ی‌ تزریق اجتناب نموده تا بوتاکس به خوبی در محل مورد نظرجذب شود و به نقاط دیگر صورت جا به جا نشود. تا چند روز پس از تزریق بوتاکس هنگام خوابیدن، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.

۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس،چه کنیم؟

  • پس از تزریق به مدت ۲۴ ساعت این موارد را رعایت نمائید.
  • از ورزش کردن یا هرگونه فعالیت سنگین خودداری نمائید.
  • از لایه برداری، چه برای صورت چه میکرودرم ابریشن استفاده نکنید.
  • از کمپرس یخ برای کنترل کبودی در ناحیه تزریق کمک بگیرید.

چه مدت پس از تزریق بوتاکس می‌توان از روش‌های درمانی و مراقبتی پوست صورت استفاده کرد؟

جهت شروع روش های درمانی و مراقبتی پوست صورت حداقل ۵ روز پس از تزریق بوتاکس به خود زمان دهید. این فاصله زمانی به شما کمک میکند که پوست صورتتان استراحت و بهبود یابد. با رعایت این موارد شاهد نتایج بهتری باشید.

  • اجتناب از ماساژ و لمس کردن ناحیه تزریق بوتاکس به منظور جذب هر چه بهتر و عدم جا‌به‌جایی آن
  • استفاده از کمپرس سرد برای جلوگیری از تورم و کبودی
  • اجتناب از لایه‌برداری و میکرودرم ابریشن
  • اجتناب از ورزش و فعالیت‌های سنگین بدنی
  • قرار دادن سر بالاتر از بدن در هنگام خواب

وقت نتیجه از تزریق بوتاکس است

یک خبر خوش برای شما که روش تزریق بوتاکس را برای لیفت ابرو انتخاب نموده اید. این بهترین روشی است که می‌توانید انتخاب کنید. زیرا نتایج و زمان ریکاوری نسبتا سریعی دارد.پس از انجام این روش به راحتی می‌توانید به کارهای روزمره، تحصیل و کار خود بپردازید.

روند بوتاکس فقط چند دقیقه طول می‌کشد و نتایج آن را می‌توانید پس از گذشت یک هفته مشاهده کنید. گرچه در تحقیقی که در سال 2017 نشان داد که نتایج قابل توجهی تا حدود یک ماه پس از تزریقات اولیه ذکر نشده است.

عوارض و خطرات ناشی از لیفت ابرو با تزریق بوتاکس چیست؟

در ابتدا به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکه دچار کمترین عوارض تزریق بوتاکس شوید حتما به یک پزشک و متخصص مراجعه نمائید و این کار را در کلینیک معتبر انجام دهید. اگر تزریق بوتاکس توسط فرد غیر متخصص، در مکانی غیر درمانی و بهداشتی مانند آریشگاه‌ها انجام شود خطرات جبران ناپذیر ی مانند فلج به بار خواهد آورد.

بر خلاف آنچه در رسانه های مطرح می‌شود، بوتاکس دارویی بی خطر است و سم غذایی محسوب نمی‌شود.

در بیشتر مواقع تزریق بوتاکس برای حداکثر افراد کمترین خطر را دارد. با این حال، خطر عوارض جانبی نیز وجود دارد.

اگر پوست حساسی دارید بروز کبودی در ناحیه سوزن‌ها، قرمزی خفیف و تورم می‌تواند از عوارض جانبی پس از تزریق لیفت ابرو با بوتاکس باشد. البته این عوارض تنها در ۱۵ درصد افراد نمایان می‌شود.اصلا نگران نباشید. طبق بررسی‌های آکادمی پوست آمریکا (AAD) این علائم طی یک هفته از بین می‌روند.

اما در صورت ادامه داشتن این اعلام حتما با پزشک خود مشورت کنید. اگر لیفت ابرو با بوتاکس همراه با عمل جراحی لیفت ابرو صورت گیرد امکان بروز عفونت‌های بعد از عمل نیز افزایش پیدا می‌کند.

ممکن است قرمزی، تورم و کبودی خفیف در محل تزریق مشاهده کنید عوارض جانبی خفیف ناشی از تزریق مواد بوتاکس عبارت است از:

  • سردرد
  • درد سطحی در پوست
  • بی حسی موقت

عوارض جانبی جدی معمولا نادر است. با این حال اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید:

  • مشکلات تنفسی
  • افتادگی ابروها یا پلک ها
  • مشکلات خوردن و بلعیدن
  • تغییر در گفتار

اگر همزمان با تزریق بوتاکس عمل جراحی برداشتن ابرو را انجام دهید، ممکن است در معرض عوارض جانبی مرتبط با جراحی مانند عفونت باشید.

سرانجام، هرگز بوتاکس را در مراکز غیر پزشکی انجام ندهید. این می‌تواند منجر به عوارض جدی، حتی فلج شود.

هم چنین بهتر است پس از تزریق بوتاکس به طور منظم با پزشک خود در ارتباط باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی به سرعت به آن رسیدگی شود.

آیا بوتاکس را برای لیفت ابرو  را انتخاب کنیم؟

بوتاکس لیفت ابرو می‌تواند در درمان چین و چروک های دینامیک و یا چروک هایی که بر اثر حرکت در بین ابروها به وجود آماده کمک بسیاری کند. البته به درمان بوتاکس برای لیفت ابرو نباید به صورت یک درمان دائمی نگاه کرد و پس از گذشت هر دوره که با توجه به سن و جنس عضلات شماست و ظاهر شدن دوباره چین و چروک‌ها باید به پزشک مراجعه کرد و به تمدید درمان پرداخت.

بوتاکس میتواند ابروها را بالا بکشد و حتی میتواند با شیوه های دیگری مانند بلفاروپلاستی یا جراحی پلک همراه باشد.در نهایت با استفاده از بوتاکس برای لیفت ابرو می‌توانید ظاهری جوان تر و زیباتر داشته باشید.

در نهایت اگر به دنبال لیفت دائمی ابروهای خود هستید با پزشک‌تان درباره درمان‌های دیگر مشورت کنید. زیرا تزریق بوتاکس لیفت ابرو یک درمان دائمی برای بالا بردن و از بین بردن خطوط ابرو نسیت.

منبع:aad.org

کلینیک دکتر نجف بیگی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق

پست های محبوب

تماس با ما

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر