پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه و شیردهی : اگر سینه ‌های شما با عمل جراحی و پروتزهای سیلیکونی یا سالینی یا همان آب‌ نمک بزرگ شده است، نوک سینه‌‌ هایتان ممکن است بیشتر یا کمتر از حد معمول حساس شوند که پس از زایمانتان و پر شدن سینه ‌های شما از شیر نیز ممکن است ورمی بیش از حد معمول در سینه پیدا کنید.

همچنین ممکن است التهاب سینه را همراه با درد، تب و لرزی که شدیدتر از حد معمول است تجربه کنید. همین‌ طور اگر شما به دلیل داشتن سینه‌ های رشد نیافته یا همان هیپوپلازی سینه، پروتز سینه انجام داده‌اید نیز ممکن است در تولید شیر کافی مشکل داشته باشید. در این مطلب می‌ توانید با پروتز سینه و شیردهی  آشنا شوید.

امکان پروتز سینه و شیردهی :

در صورت پروتز سینه به احتمال زیاد می ‌توانید به نوزادتان شیر بدهید. هرچند این امکان با نوع جراحی شما در ارتباط است، اما اکثر روش‌ های  پروتز سینه و شیردهی  سازگار است و برش ‌های ایجاد شده زیر خط پایین سینه یا در زیر بغل، معمولاً مشکلی ایجاد نمی ‌کند.

اما گاهی برش هلالی اطراف دور نوک سینه، خطر بروز مشکل در شیردهی را افزایش می ‌دهد. تا زمانی که شیردهی را شروع نکنید مشخص نمی‌ شود که سطح تولید شیر شما دقیقاً به چه میزان تحت تأثیر عمل پروتز سینه قرار گرفته است.

اگر پس از جراحی و گذشت زمان، هنوز نوک سینه‌های شما به لمس حساسیت دارند و بی ‌حس نشده‌اند، شانس خیلی بیشتری برای تولید تمام شیر مورد نیاز کودک خود دارید.

اگر شما تنها قادر به تولید بخشی از شیر مورد نیاز کودک هستید، ممکن است نوزادتان به شیر خشک به عنوان مکمل شیردهی احتیاج پیدا ‌کند.

نکاتی درباره ی پروتز سینه بعد از شیردهی :

پس از آگاهی از این اطلاعات لازم است با مشاور شیردهی که می تواند شما را برای داشتن شیردهی موفق آماده کند، مشورت کنید.

مشورت با مشاور شیردهی از مراقبت های  پروتز سینه و شیردهی  محسوب می شود. وی همچنین می تواند راه کارهایی برای افزایش تولید شیر مادر و کنترل دردی که ممکن است در سینه حس کند، ارائه دهد. ( علت این درد وجود جای زخم و جراحت ناشی از جراحی، درون سینه می باشد که شیردهی را سخت و درناک خواهد کرد.)

شیردهی زیاد در اولین هفته ها پس از زایمان اهمیت فراوانی دارد، به همین دلیل بدن مادر، مدام پیام تولید شیر دریافت می کند. به منظور افزایش شیر، مشاور شیردهی ممکن است استفاده از شیر دوش (خصوصا نوع برقی آن) را علاوه بر شیر دادن به کودک توصیه کند. به این ترتیب می توان حتی بدون داشتن شیر کامل، با روش هایی مانند قرار دادن دستگاه تامین کننده شیر درون سینه مادر یا شیر دادن با شیشه شیر، به فرزند خود شیر داد.

اگر در نهایت به این نتیجه رسیدید که از مکمل برای همه یا برخی از وعده های غذایی کودکتان استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که این مکمل ها می توانند تمام موادی که کودک به آن نیاز دارد را تامین کنند و دیگر لازم نیست نگران شیردهی باشید.

جلوگیری از مشکلات پروتز سینه و شیردهی :

قبل از انجام پروتز سینه، به جراح خود بگویید که قصد دارید در آینده به کودک خود شیر دهید. در این صورت جراح می تواند برای جلوگیری از مشکلات آتی، بهترین روش پروتز سینه را به شما پیشنهاد دهد.

حتی ممکن است بخواهید عمل پروتز سینه را تا بعد از بارداری و زایمان عقب بیاندازید. شرایط خاص و نادر دیگری نیز وجود دارد که می تواند شیردهی با سینه عمل شده را دشوار تر کند. به طور کلی اطلاع دادن به جراح خود، می تواند نتایج غیر منتظره را تا حد فراوانی کاهش دهد.

پروتز سینه و حاملگی امکان پذیر می باشد؟

پروتز سینه و حاملگی در زنان با قرار دادن پروتز های سیلیکونی و آب نمکی در بافت سینه صورت می پذیرد .

در این نوع عمل زیبایی ، متخصص جراحی پلاستیک با توجه به فرم و سایز سینه ی فرد ، نوع و سایز پروتز مناسب را انتخاب کرده و اقدام به جراحی خواهد کرد .

جراحی پروتز سینه با هدف تغییر سایز و فرم دهی مناسب به سینه در زنان صورت می پذیرد .از همین رو به اغلب زنانی که تصمیم به عمل جراحی سینه دارند، از امکان حاملگی پس از جراحی سینه نگران هستند.

عمل پروتز سینه در افرادی که بلوغ فکری و جسمی رسیده اند و برای افراد بالای هجده سال امکان پذیر خواهد بود .

در روز انجام پروتز سینه ، بیمار مرخص خواهد شد و پزشک متخصص جهت تسکین درد و جلوگیری از بروز عفونت داروهای مناسب را تجویز خواهد کرد .

پروتز سینه و حاملگی:

بارداری برای افرادی که عمل زیبایی پروتز سینه انجام داده اند ، هیچ مانعی ایجاد نخواهد کرد ، در این افراد ، مانند افراد عادی بافت سینه در طی بارداری بزرگ شده و پوست سینه نیز کشیده می شود و پس از پایان شیردهی بافت سینه نیز مجددا کوچک و جمع خواهد شد که حجم پروتز در این دوران بدون تغییر به همان اندازه باقی خواهد ماند .

اگر چه پروتز سینه و حاملگی امکان پذیر است اما بهتر است که عمل جراحی پروتز سینه را به بعد از دوران حاملگی موکول کرد زیرا در زمان بارداری با کشش بافت بدن ، درد بسیاری در ناحیه ی سینه ها ایجاد خواهد کرد .

در صورتی که پروتز پاره گردد ، مواد پروتز به داخل شیر نفوذ می کند .

اگر چه روش برش زیر سینه بهترین روش جای گذاری پروتز سینه می باشد اما قرارگیری پروتز در عضلات برای مادران شیرده نسبت به دیگر روش های جای گذاری پروتز بهتر خواهد بود .

پس از انجام پروتز سینه می توان جهت بررسی وضعیت قرار گیری پروتز در سینه از سونوگرافی و MRI استفاده نمود .

هزینه ی انجام عمل زیبایی پروتز سینه با توجه به نوع پروتز به کار رفته و دستمزد جراح پلاستیک تعیین می شود که در کلینیک های مختلف با توجه به مهارت و تجربه ی پزشک متخصص نیز این هزینه متفاوت خواهد بود .

پنج + ده =